|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

טיעוני ליברמן בכנסת בפרשת האזנות הסתר

השר ליברמן מאשים את ניצב משה מזרחי בהשמדת ראיות בפרשת האזנות הסתר; בניהול חקירה מגמתית ומופקרת כנגד ליברמן עצמו; ובפגיעה באושיות הדמוקרטיה. המסמך של ליברמן (21.1.01)
21/01/2002  |     |   מאמרים   |   פרשת מזרחי   |   תגובות


ליברמן מאשים

ברשותכם אני רוצה לעבור עתה לנושא שהייתי מעורב בו לאחרונה. מדובר כמובן בפרשיית האזנות הסתר, האזנות שבוצעו לי, לאישתי ובתי, לפרקליטיי, ולפעילי מפלגתי ולמקורביי.

האמת שכמעט ולא התייחסתי לפרשה עד היום כי הדברים הם כל כך חמורים שאני חושב שאין מדובר כאן בעניין אישי או פרטי שלי, אלא באופייה של המדינה, באופיו של המשטר שאנו חיים בו והנורמות שהשתלטו עלינו.

נורמות שגם ברוסיה של היום הינן פסולות ואסורות בעליל, אך ביום חמישי סוף סוף קיבלתי הסבר מה קרה ומה מסתתר מאחורי אותה פרשה הנקראת האזנות הסתר והדבר לא מותיר לי ברירה.

אני מצהיר כי את ההסברים קיבלתי מבכירי אגף החקירות וברשותכם אני רוצה להזכיר את הלוח הפוליטי של השבוע שקדם לתאריך מתן צו האזנות סתר 31.12.98.

- 21.12.98 - ברוב של 81 ח"כים נפלה ממשלת נתניהו בכנסת או בעצם הכנסת החליטה לפזר את עצמה.
- 29.12.98 - נקבע מועד לבחירות - 17.5.99.
- 31.12.98 - הוצא צו להאזנת סתר כנגדי.

כשנפלה ממשלת נתניהו והוחלט על בחירות חדשות מתברר שמס' אנשים במשטרת ישראל ובמיוחד איש אחד נחרדו מהאפשרות שנתניהו ייבחר שוב לראשות הממשלה ואביגדור ליברמן ימונה לשר לבטחון פנים, ואז הוחלט למנוע בכל מחיר את האופציה התיאורטית הזו שאוכל לשמש כשר הממונה על משטרת ישראל.

לצורך כך השתמשו בידיעה שהתפרסמה בעיתון באותו שבוע על עסקה שחתמתי בחו"ל ואינה קשורה כלל וכלל למדינת ישראל.

אני חייב לציין שידיעות כלכליות מסוג זה מתפרסמות חדשות לבקרים בעיתונות הישראלית כולל על עסקאות הנדל"ן, דלק ובנקאות בקנדה, בפולין, בלונדון, ברוסיה ובארה"ב. אך מעולם ידיעה אחת בעיתון לא שימשה עילה לפתיחת חקירה מיידית ובטח ובטח לא לאמצעי כה דרקוני כהאזנת סתר.

כל מי שמנסה לתרץ היום פתיחת חקירה אז באותה עסקה כלכלית הוא שקרן ושותף לניסיון לרמות את הציבור ואת רשויות החוק.

את הדברים האלו אני אומר לא בתור גרסה ולא בתור השערה אלא מתוך ידיעה בדוקה ואמינה.

כלומר מדובר בניסיון ברור של משטרת ישראל להטות את תוצאות הבחירות ולהשפיע על הבוחר ולמנוע מראש ממשלה פוטנציאלי לבצע מינויים בהתאם לייחסי כוחות פוליטיים, שיקול דעתו וטובת המדינה.

הניסיון הזה של בכירים במשטרה להתערב במערכת הפוליטית ולקבוע תוצאות בניגוד לרצון הבוחר הוא מן החמורים שידעה הדמוקרטיה הישראלית ומאיים על עצם קיומה.

המשטרה האזינה לשיחות בין ראש ממשלה מכהן לראש מפלגה המתמודדת לבחירות בעיצומה של מערכת בחירות ומתמללת שיחה בנושאי דפוסי ההצבעה של עולים מחבר העמים.

כשהעניין עולה מנסה המשטרה להכחיש את הנושא ואח"כ הפרקליטות מנסה להסביר ולהבהיר שהכל כשר וחוקי. לעניות דעתי אים שום מדינה נאורה בעולם שיש בה חוק המאפשר להאזין לראש ממשלה בנושא פוליטי פנימי ובמיוחד בזמן מערכת הבחירות. אם פרשה זו אינה "ווטרגייט" מהי "ווטרגייט"?

תארו לעצמכם כי היו מתגלות האזנות לשיחות בין טוני בלייר לראש המפלגה הליברלית באנגליה או אפילו אצלנו בין שמעון פרס ליוסי שריד. איזו מהומה היתה קמה בציבור, אבל כשמדובר באביגדור ליברמן, הכל מותר.

ומהו ההסבר שנתנו בפרקליטות - הוצא צו ראשון ב-31.12.98 כשהוא היה מוגבל אך ורק לנושא החקירה, ומה-29.3.99 הוצא צו שני שלא היה כתוב בו שום מגבלה ולכן לפיו מותר להאזין להכל ולתמלל הכל. על הפרשנות הזאת אמר לי אחד הבכירים בפרקליטות שהוא ראה הודעת דובר משרד המשפטים והוא התבייש בה. כל עורכי הדין מהבכירים בארץ ששוחחתי איתם הסבירו לי חד משמעית שאם יש צו להאזנות סתר שהוא צו המשך לצו הקודם כל המגבלות חלות עליו אלא אם כן מצויין מפורשות שהצו החדש הוא ללא שום מגבלות, לכן הפרשנות שניתנה היא במקרה הטוב התחכמות, אך לבטח הצו השני לא מקנה אישור רטרואקטיבי לחזור להאזנות הקודמות ולתמלל אותן.

אך יש עוד דבר חשוב שכדאי לציין אותו - הצו הראשון הוצא בנושא קשרי עם המאפיה הרוסית ובצו השני הורחב הנושא לחוק מימון מפלגות.

כשלוקחים את דו"ח מבקר המדינה מבחירות 99 רואים שהקדיש המבקר למפלגתי "ישראל ביתנו" עמוד אחת, ולעומת זאת למפלגת "ישראל אחת" 24 עמודים, אך מעניין שכל משטרת ישראל בכל מערכת הבחירות לא שמה לב כיצד מתנהלים המטות של המפלגות השונות, דווקא על מפלגתי החליטה המשטרה להטיל חשדות ולהאזין לשיחותיי הפוליטיות.

יתרה מכך, זה היה המקרה הראשון בתולדות מדינת ישראל שהשתמשו בצו להאזנות סתר בנושא חוק מימון מפלגות.

היה פה פשוט ניסיון לתפוס אותי בכל מחיר, ולא בחלו באמצעים, ואין זה ניסיון ראשון לתפוס אותי במשהו ולא משנה במה - העיקר לתפוס.

גם בשנה האחרונה כבר בהיותי שר בממשלת ישראל הוציאה המשטרה את כל תדפיסי חשבונות הבנק הפרטיים שלי, עשתה בהם שימושים שונים והעבירה אותם לכל מיני מקומות. תארו לעצמכם מה ההרגשה של אותם פקידים בבנק לאומי ופועלים שהם נאלצים להעביר את חשבונותיי למשטרה, מה כבר עולה בדעתם ובמוחם.

כבר בתקופתי כמנכ"ל משרד ראש הממשלה ניסה אז תנ"צ משה מזרחי לשכנע את אחד עובדים הבכירים בלשכת רה"מ לפעול כנגדי.

לפני מספר חודשים, כשאני כבר מכהן כשר בכיר בממשלת ישראל, ניסתה המשטרה לגייס את אחד הפעילים במפלגת "ישראל ביתנו" ולהפוך אותו לסוכן משטרתי שירגל ויבלוש אחרי.

מכאן ברור שלא מדובר בחקירה משטרתית אלא בצייד בני אדם, במצוד אחרי בני אדם, ליתר דיוק מצוד אחרי אדם ספציפי. אין זו הפעם הראשונה שתדפיסי חשבונות בנק פרטיים שלי מגיעים למשטרת ישראל ולעיתונות. אין לי מה להסתיר ואם מפכ"ל המשטרה או היועץ המשפטי היו מבקשים זאת הייתי נותן להם בחפץ לב את כל החומר עם ההסברים הדרושים ועשיתי זאת בעבר.

אך חשוב להבין באיזו קלות במדינת ישראל מגיעים להאזנות סתר לראש ממשלה, לראש מפלגה, הוצאת תדפיסי בנק, ובנוסף תמלול האזנה לשיחות של אישתי ובתי (בת ה-15) ולפרקליטיי. האם זו מדינת חוק?.

באנגליה הגדולה שחיים בה 53 מיליון איש מוציאים בשנה בים 40 ל-50 אישורים להאזנות סתר. במדינת ישראל מוציאים כ-1,700 רובם אינם קשורים לביטחון המדינה.

באשר אליי ההאזנות פסקו עם בחירתי לכנסת, אך לחבריי ולמקורבי ההאזנות נמשכו ונמשכים שנים רבות.

אתמול באתר האינטרנט של יואב יצחק פורסם תצהירו של מר סטניסלב י'מסקי, איש שכנראה חשף את כל הפרשה. אני חייב לציין כי מעולם לא ראיתי מסמך מדהים יותר מהתצהיר הנ"ל פשוט תסריט הוליוודי מוכן, ואני פונה לכל מי שצופה בנו כעת וממליץ היכנסו לאתר ותראו את המסמך המרתק הזה. ולמי שאין לו אינטרנט ברשותו אקריא רק את סוף התצהיר, לאחר שהנ"ל מתאר איך המערכת במקום לתת חסינות והגנה לחושף השחיתות ניסתה לדכא, לחקור ולהרתיע את חושף הפרשה. (אני מצטט).

"כעבור 30 יום עם סיום תוקף מגבלות שהוטלו עליי עם שחרורי יצר עימי קשר יו"ר ועדת הביקורת של הכנסת דאש שר הפנים היום מר עוזי לנדאו. בשיחה עימי הוא ביקש ממני להיפגש עם חוקי מח"ש. כך עשיתי. נפגשתי עם חוקרי מח"ש במשרדיהם ברחובות. הודעתי להם שאני מוכן למסור עדות מלאה ומפורטת, זאת בתנאי שתובטח לי חסינות.

פרט לכך אני ציירתי באוזניהם תמונה כללית של העברות אשר בוצעו ע"י תנ"צ משה מזרחי, והוספתי שבאם ייפתח תיק פלילי כנגד מזרחי אני אמסור ראיות המאששות את אמיתות דבריי. במציאות לא רק שלא נפתחה חקירה פלילית נגד תנ"צ מזרחי, אלא שכעבור מספר ימים התראיינה פרקליטת המדינה הגב' עדנה ארבל והודיעה לתקשורת, כי בבדיקה שנערכה על-ידם יחד עם ראש אח"ק דאז, ניצב יוסי סידבון נמצא שאין כל ממש בהאשמות שהעלו כנגד תנ"צ מזרחי בכתבה של עיתון גלובס. באותה כתבה, נאמר שמקורות במשטרה מוסרים שבהיותי אשף מחשבים כהגדרתם פרצתי למערכת המחשב של המודיעין המשטרתי והוצאתי חומר משטרתי מסווג.

חשוב לציין שמעולם לא נחקרתי בחשדות אלו טרם הכתבה וגם לא לאחריה.

כשהבנתי שלא יניחו לי לנפשי ולא יתנו לי ולמשפחתי לחיות בארצי ככל אדם וכל עוד אנשי מרות אשר רמסו ברגל גסה את חוקי מדינת ישראל, ושאני בעל כורחי הייתי עד לכך ומשום כך מהווה סכנה עבורם, עליי לעזוב את ארצי.

למען ליצור לעצמי "פוליסת ביטוח" עשיתי תצהיר זה, אני מפקידו למשמרת. תצהירי זה נעשה בשתי שפות בשפת אימי - רוסית ובעברית.

כמו כן אני מוסר למשמרת את הראיות המאמתות את האמור בתצהירי. הקובץ הכולל את הראיות מקודד. במקרה ויקרה לי דבר מה ההוראות קידוד אני משאיר למשמרת בידיים נאמנות ואמונות".

יתרה מזאת לאחר שהעיתונאית איילה חסון חשפה את הפרשה בטלוויזיה הגיע ראש אגף החקירות ניצב מזרחי למשרדי היאחב"ל בפתח תקוה, נכנס לחדרו של מחליפו בתפקיד תנ"צ לוין וביקש ממנו לעזוב את המשרד. ניצב מזרחי שהה שם זמן ממושך ולפי דברי בכירים ביאחב"ל השמיט מזרחי את חומר הראיות שעלול היה להפליל אותו.

אומנם מכיוון שלא נכחתי באותו זמן אני מציע לעיתונאים שתפנו לניצב מזרחי ותשאלו אותו האם ביקר במשרדי היחבא"ל לאחר פרסום הפרשה? האם נשאר בחדר של מפקד היאחב"ל לבדו? כמה זמן? ולאיזו מטרה?

אני קורא לשר לבטחון פנים להורות לנציב מזרחי לעבור בדיקת פוליגרף בשאלה האם השמיד ראיות, בדיקת הפוליגרף חייבת להיות בדיקה חיצונית שלא במסגרת המשטרה ובפיקוח השב"כ או מבקר המדינה. ואגב היו דברים מעולם ולא חסרים תקדימים.

ואני אומר לך עוזי - אחרי שתראה את תוצאות הבדיקה לא תצטרך למנות שום ועדות בדיקה נוספות, וגם עם ישראל יקבל את התשובות לכל השאלות שהתעוררו עם חשיפת הפרשה.

תאריך:  21/01/2002   |   עודכן:  23/01/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלוף (במיל.) אורן שחור תומך באיתות לערפאת בדרך של ריתוקו לרמאללה; במצב זה של כיתור אישי, נוכח ערפאת עד כמה הוא תלוי בעצם בישראל.
מי מכיר את האיש שבקיר; זהבה ושלושת השוטרים; שמעון פה - שמעון שם; תחת כל עץ רענן; היועץ; YSL
צבי מרום, על ההתנהלות הצינית והמוזרה של בכירים בשלטון
מזה 600 שנה עורכים בספרד חגיגות הכוללות שוורים, ריקודים וצריכה מופרזת של יין אדום זול. פמפלונה (Pamplona), עיר קטנה בצפון ספרד, מארחת את הפראית והמפורסמת שבחגיגות אלו: La Fiesta De San Fermin.
06/01/2002  |  כלכלני בנק אגוד  |   מאמרים
מרבית אמצעי התקשורת נמנעים ממתן כיסוי הולם למעשים בהם
חשודה חברת הכנסת זהבה גלאון; העיתונאי מרדכי גילת מפרסם שקרים ומרמה את קוראי ידיעות אחרונות כדי לחלץ את גלאון
05/01/2002  |  יואב יצחק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
צבי גיל
צבי גיל
אם ביבי נתניהו ייכנס להיסטוריה זה יהיה על שהוא הצליח לא רק להקים ולקיים ממשל גרוטסקי, נלעג, מטורלל ומעורר חלחלה, אלא להשליט ממשל מעוות זה באמצעות הדמויות הנלעגות שבו והמדינית העקומ...
[צילום: יהב גמליאל/פלאש 90]
לורן גונר
כדאי לשתף את הילדים בהכנת משלוח המנות, האריזה חשובה לא פחות מהתוכן    גם כשבוחרים חטיפים למשלוח מנות ניתן לבחור באופציות בריאות יותר שישמחו לא פחות את הקטנטנים
קוראים במגילה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
חניאל פרבר
מה עניין שני חייה של שרה אמנו למלכותה של אסתר המלכה? מדוע זכתה אסתר למלוך על מדינות כמספר שנות חיי שרה ולא כפי שנותיהם של שאר האבות והאימהות?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il