בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בקיטור, בפחם או בחשמל, היא צוברת מהירות ולא משאירה מקום לספק: הרכבת כאן כבר למעלה מ-300 שנה, ואין לה שום כוונה להיעלם. בעולם כבר מבינים את זה. ובישראל?
|
מחכים לרכבת האידיאלית [צילום: אימג'בנק/מראות אימג']
|
|
|
|
|
|
מדינת ישראל קיימת כישות שלטונית עצמאית מזה 64 שנים. ירושלים היא אומנם בירת העם היהודי מזה 3,000 שנה, אך כמיזם מודרני העיר תל אביב קיימת רשמית משנת 1909 (שמה המקורי היה "אחוזת בית"). כלומר, כחברה יהודית-ישראלית אנו מתקיימים על אדמה זו למעלה מ-100 שנים. התחבורה הציבורית העיקרית בתוך הערים היא רשת קווי האוטובוסים והמוניות. כיום יש יותר מ-8 חברות אוטובוסים שונות, המנהלות קווי תחבורה ציבוריים, המרושתים על פני המדינה, אבל רכבת כבדה יש רק אחת והיא בינעירונית. למרות שכתיירים רגלינו כמעט שאינן דורכות על רצפת האוטובוסים באירופה או בארה"ב, ואנחנו נעים כמעט ורק באמצעות רכבות, בישראל אין אפשרות לנוע ברכבות בתוך הערים. 64 שנים שרי תחבורה שונים מבטיחים לנו רכבות בין עירוניות טובות יותר ורכבות עירוניות מהירות ויעילות יותר. באותה הנשימה הם גם תמיד מזהירים שזהו תהליך ארוך ויקר. אנו רגילים לשמוע על כך וממתינים. בעודנו ממתינים החלטנו להציג בפניכם שלוש רכבות הפועלות כיום ונראות כרכבים, שיביאו אתכם למקום הנכון ובזמן הנכון.
|
|
|
[צילום: EyesWide Open, אימג'בנק/מראות אימג']
|
|
ה-TGV, ראשי-תיבות של 'רכבת במהירות גבוהה' (בצרפתית), היא רכבת חשמלית המגיעה למהירות 320 קמ"ש אל למעלה מ-1,400 יעדים ברחבי אירופה, על גבי מסילות באורך כ-1,200 ק"מ שנסללו עבורה מאז נחנכה בשנת 1981. מדי שנה נוסעים בה למעלה מ-130 מיליון איש, ומפעיליה צופים כי עד תום העשור ישתמשו בה כ-2 מיליארד איש.
|
רכבת בייג'ינג, סין (10.11.2007)
|
|
|
|
[צילום: China Photos, אימג'בנק/מראות אימג']
|
|
מיליארדים רבים של דולרים השקיעו הסינים בהקמת רשת רכבות, לקראת האולימפיאדה שנערכה בבייג'ינג בשנת 2008. כיום, על-גבי חמישה קווים באורך כולל של כ-71 ק"מ, משנעת הרכבת בבירה הסינית למעלה מ-2 מיליון איש ביום. אך זו רק טיפה בים: התחבורה הציבורית הצפופה בבייג'ינג משרתת מדי יום עוד כ-13 מיליון נוסעים.
|
|
|
[צילום: David McNew, אימג'בנק/מראות אימג']
|
|
הגודש בכבישים והתשתיות הלקויות בדרום קליפורניה הביאו להקמת רשת הרכבות 'מטרולינק' לפני 20 שנה. מ-2,400 איש ביום שנעזרו בשלושה קווים בלבד בשנת 1992, צמחה הרשת לכ-40 אלף איש הנוסעים מדי יום בשבעה קווים הפרושים על-פני כ-820 ק"מ. עקב הביקוש הגובר לשירותי הרכבת, צירפה הרשת 137 קרונות חדשים אל 48 הקרונות שהיו לה רק לפני ארבע שנים.
|
|
|
נכתב בשיתוף מחלקת התוכן של חברת אימג'בנק (מראות אימג' בע"מ), המספקת לציבור תמונות ארכיון ותמונות איכותיות בכל נושא ומכל העולם.
|
|
תאריך:
|
26/12/2012
|
|
|
עודכן:
|
26/12/2012
|
|
יובל ארליך
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מזכיר_המדינה
|
26/12/12 18:59
|
|
|
|
במבה
|
28/12/12 09:50
|
|
2
|
|
גולדמונד
|
30/12/12 08:00
|
|
בשורה לתושבי הדרום. החל ביום חמישי (27.12.12) יופעלו לראשונה קווי הלילה של האוטובוסים גם באשקלון, באופקים, בשדרות ובנתיבות.
|
|
|
אחרי הפסקה בת כמה שבועות ולקראת הבחירות, תממן מפלגת מרצ אוטובוס שיפעל בליל שבת, ה-4 בינואר, באזור השרון. מדובר בסך-הכל בארבע נסיעות הלוך וחזור ל/מתל אביב, בערים הוד השרון, כפר סבא, רעננה והרצליה.
|
|
|
ביום שלישי ה- 1.1.13 יתקיים טקס חניכת עמדת ההנצחה והענקת תעודות הוקרה לשמונה משפחות של עובדי המוסך שנהרגו במלחמת לבנון השנייה. האירוע יתקיים במוזיאון הרכבת בחיפה, במעמד מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל הרכבת והנהלת החברה.
|
|
|
|