|   15:07:40
דלג
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

הפשע המושלם

האם בקרבנו מסתובבת חופשי כנופייה מסוכנת השודדת מאיתנו בשמחה ובנחת סכומי עתק ללא חשש להיתפס? כדאי לבדוק. מכל מקום, עד כה כל ניסיונותיה ללכוד את עצמה עלו בתוהו
31/12/2012  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   תגובות

דגל שחור עם גולגולת לא בסטייל שלהם, את עלי באבא לא תמצאו ביניהם (נעזוב כרגע את הסאלי באבא), רגליים מעץ ושתומי עין רבים לא תראו שם (נתעלם כרגע ממשה דיין). הופעתם דווקא מכובדת ומרשימה, אך ככל הנראה הם השודדים הגדולים ביותר בהיסטוריה של המדינה.

זה השוד שלי

מדוע מדובר בפשע מושלם?
משום שהשודדים ממונים ללכוד את עצמם. אם פורץ מזמין את עצמו לביקור בית אצלכם אתם מתלוננים במשטרה, אבל אם זה המפכ"ל לאן תלכו? לבג"צ? ואם גם מערכת המשפט שותפה לשוד, לאן תלכו? לחברי הכנסת?

נגיד ששודד בכיר היה בא לנגיד ואומר לו: "סטנלי תן לי". פישר פותח הכספת ונותן לו את תקציב המדינה. שנה הבאה עוד סיבוב, וכך הלאה. לא יכול להיות, למה? כי המדינה לא הייתה יכולה לתפקד.

ובכן הסירו דאגה מלבכם, רק חלק נשדד מאיתנו דרך תקציב המדינה, היתרה נשדדת ישירות מחשבונות הבנק הפרטיים שלנו ובדרכים נוספות מגוונות ומתוחכמות (כמו עושק תעסוקתי, הפרטת נכסי המדינה, תרגילים כלכליים, עמלות, מיסים ועוד ועוד).

מדוע מדובר בפשע מושלם? משום שהשודדים ממונים ללכוד את עצמם. אם פורץ מזמין את עצמו לביקור בית אצלכם אתם מתלוננים במשטרה, אבל אם זה המפכ"ל לאן תלכו? לבג"צ? ואם גם מערכת המשפט שותפה לשוד, לאן תלכו? לחברי הכנסת? ואם גם הפוליטיקאים שודדים, לאן תלכו? לבעלי ההון? הם יקחו עמלה. לאן תלכו? למדע? הפתעה, גם האקדמיה אוהבת כסף, אנה תפנו?...

חבורת שוד מושלם בהחלט

נשמע הזוי? זה בדיוק מה שהופך את השוד למושלם. זה נשמע כה הזוי שאיש לא יעלה על דעתו להעלות דבר כזה על דעתו, ואם כן יעלה יחשוש לומר זאת בפומבי שמא יבולע לו. אתם אולי תקראו להם חשמב"ה, אנחנו נקרא להן פשוט: אליטות. כמו דני דין השוד בלתי ניתן לזיהוי, אך כמו חור שחור נזהה אותו על-פי תכונת היניקה...

יש מקומות שזה פשוט ומוכר. במצרים, בקוריאה הצפונית ובכלל בעולם השלישי נהוג, מקובל, גלוי וידוע, שהאליטות שודדות את הכלל. לכן מדי פעם אנחנו עדים להתפרצויות זעם שתוצאותיהן האביביות הנאיביות הן החלפת אליטות, כלומר החלפת השודדים. מה ששכחנו לשאול: האם אצלנו בעולם הנאור זה אחרת? האם אצלנו שלטון החוק והדמוקרטיה הצליחו לגרום לכך שהאנושות מתנהלת כהלכה?

ביבי דה קיד
"זה שוד!" [צילום: פלאש 90]

תארו את עצמכם נמצאים באיזה בנק, לפתע דלתותיו נפתחות בסערה, נכנסת הממשלה הענקית וכל בכירי המשק (אף אחד לא רעול פנים). לפתע ביבי שולף תרבות ומאיים: "לא לזוז, זה שוד". הקופאי המאושר נותן לו בכיף חצי טריליון ש"ח בשטרות מסומנים והם נעלמים עם סירנות כלעומת שבאו כשהמשטרה חוסמת את הכבישים עבורם. מתי בפעם האחרונה זה קרה לכם?

יום-יום בעשרות השנים האחרונות, רק שלא היה לכם מושג שזה מה שקורה. מה זה לשלוף תרבות? אכן שאלה קצת קשה, אך אל דאגה מיד הכל יובהר.

מה היה קורה לו הייתם מתקשרים למשטרה? "שלום, אני רוצה לדווח על שוד. חצי טריליון ש"ח נשדדים כל שנה ברחבי המדינה על-ידי האליטות". מיד היו שולחים ניידת ומאשפזים אתכם בכפייה. אף אחד לא יודע לטפל בשוד כזה.

מה היה קורה לו הייתם מגישים בג"צ? הסיכוי שבית המשפט ירשיע את עצמו (כחלק מהאליטות) מדגדג את האפס מלמטה, מה עוד שבית המשפט לא יצליח להבין בכלל את כתב האישום. אפשר להגיש בג"צ נגד המדינה, אז הבג"צ מבין שהכתובת היא הממשלה. אם העתירה היא נגד קרטל, בית המשפט מבין שמדובר בכמה חברות מסחריות. אבל מה זה עתירה נגד האליטות?

איך בדיוק מעמידים (לדין) או מושיבים (על ספסל הנאשמים) את כל האליטות? מה עוד שהכל נעשה ברשות ובסמכות כחוק, ככלכלה וכדמוקרטיה. לבית המשפט אין שמץ של מושג. לצורך כך לא יהיה מנוס מהקמת טריבונל לאומי לפשעי האליטות ותומכיהן. בינתיים אפשר להציץ על מצרים שם המנהיג הדגול נמצא בתוך כלוב ולרגע אפילו היה עלול לפגוש חבל.

שוד באמצעות תרבות

מה זה שוד על-ידי תרבות? מה פירוש שביבי נכנס לבנק, שולף תרבות ודורש את הכסף? מה זה השטויות האלה? התחלנו לכתוב סיפורי מתח בדיוניים? לא בדיוק.

תרבות זה הסטטוס קוו, המצב הקיים, הסטנדרט, השיטה, האופן בו החברה מתנהלת. האליטות סידרו את המערכת כך שבכל צורה שהיא, היא תתנהל לטובתן והכסף יזרום לכיסן. למשל:

הון שחור - המדינה דואגת להיות תמיד יותר טיפשה מאשר רואי החשבון הממולחים של בעלי ההון כדי שהם יוכלו להעלים מאות מיליארדי שקלים בכיף. היא גם דאגה שהחוקים יהיו מסובכים כדי להקל על הבלגן. לקינוח אם חלילה משהו משתבש והם נתפסים, בית המשפט העליון כבר דואג להוציאם זכאים (מי שזוכר את המקרה של מנכ"ל טבע).

הטבות מס - מה פתאום קפיטליזם (שאמורה להיות כלכלה אכזרית וממוקדת רווחים) בפועל מבוססת בעצם על מתנות עתק מהמדינה?

שחיתות - אני חושב שאני די מומחה בנושא הזה, אבל הוא כל כך מורכב ומתוחכם שבאמת קטונתי. בגלל זה אני כל הזמן מתחנן להעלות את הנושא לדיון ציבורי, לצערי מקירות אני זוכה לתגובות רבות יותר. מה זה כולל? YYY, תיבת פנג'ורה של כל מי השופכין שהאליטות מטילות מהמקפצה: חריגות שכר, סטנדרט שכר ותנאי בכירים, ועדים חזקים, פנסיות, ג'ובים, נפוטיזם, סמכות יתר, אכיפה סלחנית, סיאוב, תרבות שלטון רקובה, אלוהים יודע מה... הר געש של אשפה שלטונית.

טריקים ושטיקים - גם סעיף שאני מבין בו מעט מאוד (בהגזמה פרועה): הפרטת אמוק, חלוקת נכסי ומשאבי הכלל לחברים (בעלי ההון) במחירי סוף עונה בתירוץ של "מדיניות". שקשוקה, תספורות, מחיקת חובות. סתם דוגמה שמצאתי: החלבן. מי יודע כמה דוגמאות כאלו יש... חברות ביטוח שמבלבלות את הלקוח ובית המשפט מצדד בהן, אין סוף לטריקים ולשטיקים של האליטות ותומכיהן. רק נגענו בסלולר חסכנו 6 מיליארד. כסף קטן, יש אינסוף כספים כאלו שנמצצים מהציבור.

ריסוק משק העבודה והפיכתו לשוק עבדים - האכיפה בתחום התעסוקה (כמו בתחום הפלילי) היא בדיחה מאוד מאוד עצובה. "שלטון החוקן" הפך להיות מחמאה לאופן בו פועלת מערכת אכיפת החוק. משתלם מאוד לעשוק עובדים, להתעלל בהם, להשפילם, לקרוע להם את הצורה, לפעמים גם לאנוס אותם. הם כמובן מפחדים לפתוח את הפה שמא יהפכו למובטלים. כיום ישראסדום היא גן-עדן לעושקים מורשים.

יוקר המחיה - תשאלו את טרכטנברג, עם כל הכבוד לי, אינני יכול להיות מומחה דגול בכל התחומים.

מדינת כל אליטותיה

כמאה אחוז מן הנורמות פועלות לטובת האליטות על חשבון הציבור! זו מדינת אליטות ואיש אינו מבחין בכך מכמה סיבות (הסברתי זאת כשדיברנו על הפלא העשירי), אחזור בקצרה:

1. לא רוצים לדעת. האליטות ממש לא משתוקקות לדעת שהן שודדות אותנו, יש להן דברים דחופים יותר בסדר היום, למשל: לשדוד אותנו.

2. זה טריוויאלי. מה התגלית הגדולה כאן, שעדיף להיות עשיר ובכיר? יודעים את זה כבר, תודה רבה.

3. זה הגיוני, תקין, לגיטימי: הכל כחוק, כדמוקרטיה, ככלכלה. מה כבר אפשר לעשות מעבר?

4. כוח האינרציה, ההרגל. התרגלנו לקפיטליזם, כולם בפאניקה מקומוניזם. אם השיטה היא השודדת לא נוכל לגלות זאת כי כולם מחפשים פתרונות בתוך השיטה.

5. ביישנות - מי שרוצה לשנות את העולם הוא דון קישוט, אם הוא יעז לפתוח את הפה מיד ייפלט מהמערכת כתמהוני.

6. תרבות זמננו - הנאורות לא עוסקת יותר מדי בביקורת עצמית, כמו-כן היא גזרה מרצון איסור על עצמה להכליל, כך שהיא מתקשה להבין מושג כללי בטירוף כמו "קשר אליטות".

יש סיבות נוספות אך די בכך כדי לשכנע ולהסביר את הפלא הגדול בעולם:
איך יכול להיות שהאנושות לא מצליחה לגלות שהיא שודדת את עצמה?

האם המדע הוא גולם?

השוד החמור בהיסטוריה
שוד הקופה הציבורית זו לא בדיחה ולא מטבע לשון, זהו השוד החמור ביותר בהיסטוריה, שגורם סבל נורא למיליוני בני אדם בארץ הקודש ולמיליארדי אומללים בעולם כולו

כמובן. מאז ומעולם, בכל מקום ובכל זמן, בכל תקופה ובכל פינה על פני הגלובוס (אולי גם ביקום, לך תדע מה קורה במאדים) - תמיד החזקים ניצלו את הכלל. זהו חוק הטבע מספר 1: החזק מנצח! המדע אינו מצליח להעלות על דעתו שחוקי הטבע פועלים. אף גולם או פרופסור דגול בכל העולם אינו מצליח להעלות על דעתו שמה שקרה תמיד בכל זמן ובכל מקום מתרחש גם אצלנו.

אז יש לי הפתעה: האנושות עדיין לא הצליחה להתגבר על כל חוקי הטבע, הכלים לניהול חברה (חוק, דמוקרטיה, כלכלה) כושלים ולא מצליחים לרסן את החזקים. אין חדש תחת השמש, האליטות עדיין מנצלות את הכלל. לא במקרה 90% מן ההון של האנושת נמצא אצל 10% מן האנשים. אני יודע שזה נשמע אקראי לגמרי, אבל זה לא.

שודדים אותנו! שוד הקופה הציבורית זו לא בדיחה ולא מטבע לשון, זהו השוד החמור ביותר בהיסטוריה, שגורם סבל נורא למיליוני בני אדם בארץ הקודש ולמיליארדי אומללים בעולם כולו. האנושות היא האויב הכי גדול של עצמה. איינשטיין צדק: העולם הוא מקום כה מסוכן לחיות בו לא בגלל האנשים הרעים אלא בגלל אלו שאינם עושים מאום כנגדם.

דיון אחד בתקשורת

צריך להעלות את נושא תרבות השלטון למודעות. זה הכל. דיון אחד בתקשורת שינסה לאמוד את מחיר השחיתות, זה כל הנדרש כדי לפוצץ את בועת השוד המושלם. למרבה הצער כל מאמציי עולים בתוהו, אינני מצליח למצוא אדם נוסף בעולם שיהיה מעוניין לדון בכך. אין עניין לציבור, שודדים ממנו חצי טריליון ש"ח בשנה - זה משעמם אותו. אז תמשיכו לרוץ קדימה, אתם בוודאי נורא ממהרים, אולי תגיעו, אבל לאן?...

תאריך:  31/12/2012   |   עודכן:  31/12/2012
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפשע המושלם
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
)-:
31/12/12 15:43
 
אהרון שחר
31/12/12 18:22
2
פאשיסט אדום
31/12/12 17:20
 
אהרון שחר
31/12/12 18:43
 
אולי
1/01/13 01:10
 
אהרון שחר
1/01/13 09:31
 
שייייקה
1/01/13 10:13
 
אהרון שחר
1/01/13 11:45
3
10 שנות מס-שבח
1/01/13 03:09
4
אזרח עשוק
1/01/13 06:24
 
אהרון שחר
1/01/13 09:39
5
איתמר ש.
1/01/13 07:20
 
אהרון שחר
1/01/13 09:47
6
ישמעאל
1/01/13 09:24
 
אהרון שחר
1/01/13 09:55
 
ישמעאל
1/01/13 10:28
 
אהרון שחר
1/01/13 11:56
 
ישמעאל
1/01/13 15:34
 
אהרון שחר
2/01/13 01:40
 
ישמעאל
2/01/13 09:15
 
אהרון שחר
2/01/13 15:40
 
ישמעאל
3/01/13 09:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחרונה (20.12.12) ניתן על-ידי ביה"מ העליון פסק דין בעניין יהונתן לנגר (ע"א 3440/11), שדווקא הזכייה בו של רשות המיסים, מסייעת רבות לנישומים במקרים של קבוצת רכישה. באותו עניין רכש מר לנגר שלד בית מגורים, וביקש לשלם מס רכישה כאילו רכש דירה, על יסוד התחייבות שנתן כי ישלים את הבניה לדירת מגורים תוך 6 חודשים ממועד הרכישה. טענתו נדחתה ע"י מנהל מיסוי מקרקעין, ע"י ועדת ערר, ולאחרונה גם ע"י ביה"מ העליון, בקבעו כי הינה עומדת בניגוד ללשונו הברורה של החוק.
קול תור הבחירות נשמע בארצנו. האוויר מלא דברים נחרצים שאומרים זריזי דברת שאינם חדלים לפסול ומיד להוקיע ברוב מלל, כל איש לגופו מפני שמה שאמר לגופם של דברים לא נראה להם. הם מתמחים בהגחכת עמדות שאינן ממין העמדות שלהם, יוצקים קיטונות של אשד ורבלי רותח על פסיקה שאינה עולה בקנה אחד עם ציפיותיהם, מעבירים בשבט הדוברות הקולחת כל מה שאינו זז על-פי צו אמונותיהם, עתים, יש להודות, בכישרון, תכופות בהתענגות נרקיסיסטית גלויה על חוכמות לשונם, אולם אם היו מוכשרים לשתוק היו מיטיבים לדבר פי כמה וכמה ויתכן אפילו כי היו מפיקים קורטוב טובה ותועלת לעניין שלהם ולאמונות בהן הם אומרים שהם דבקים.
31/12/2012  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
מדי פעם אנו משתעשעים במחשבה, מה היה קורה, אילו פגשנו את אברהם אבינו. האם אבי האומה היה מבין את דיבורנו, את שפתנו, האם היה משלים עם ה'סלנג' והביטויים החדשים?
31/12/2012  |  הרצל חקק  |   מאמרים
"ישראל ביתנו" כחלק מהליכוד הולכת לבחירות כשהיא מציגה, בעיקר בעיתונות הרוסית, מצג שווא של הישגים אל מול הרבנות הראשית ליוצאי חבר העמים.
31/12/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
הצהרות והבטחות של ערב בחירות ערכן כאילו נכתבו על קרח, או על חולות נודדים. בכך אין חדש. אף אחד לא מצפה מפוליטיקאי שיקיים מה שהבטיח בבחירות וזה בסדר. הבחירות הן לא יותר מאשר הונאה מאורגנת וזכרון הציבור קצר מאוד. מכאן אל תסיקו שניתן להאמין לפוליטיקאים שלא בתקופת בחירות, גם אז בדרך כלל רצוי לחשוד ולא לקבל הצהרות כפשוטן.
31/12/2012  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il