משרד התיירות בשיתוף משרד האוצר פועל למיתוג מחדש של המוצר התיירותי הישראלי. לאחרונה פרסם משרד התיירות מכרז בינלאומי לבחירת חברה בינלאומית, שתבצע מחקר שוק מעמיק למיתוג המוצר התיירותי הישראלי. יצויין כי זהו המכרז הבינלאומי הראשון שמפרסם משרד התיירות מזה 12 שנים.
עד כה נרשמו למכרז תשע חברות בינלאומיות מן המובילות בעולם, בהן: Ernst & Young, Apco, Capgemini, Synovate, McKinsey & Company, Fisher College of Business, Insight Research
Group, Northstar Research Partners, Marketing Analysis Inc.
מטרת המחקר היא לבחון מחדש את מוקדי התיירות לישראל ואת הפוטנציאל השיווקי של מדינות היעד ופלחי השוק השונים ולמתג את המוצר התיירותי הישראלי.
המכרז נועד לאתר חברה בינלאומית בעלת מומחיות בניתוח שווקים תיירותיים - שתסמן סדר עדיפויות להשקעות בארצות היעד (אירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה והמזרח הרחוק) ובפלחי השוק השונים.
תוצאות המחקר יהוו בסיס למכירה ושיווק של המוצר התיירותי הישראלי בשנים הקרובות. מחקר השוק גם יסייע למשרד התיירות לפתח אסטרטגיות להגברת התיירות לארץ. החברה הבינלאומית שתיבחר במכרז, תקבע היכן וכמה כדאי למשרד התיירות להשקיע - כדי לחזק את התיירות.
שר התיירות, אברהם הירשזון: "שוק התיירות העולמי השתנה ועלינו להגדיר מחדש את הפוטנציאל השיווקי של מדינות היעד ופלחי השוק ולגבש אסטרטגיה שיווקית להגברת התיירות לארץ".
מנכ"ל משרד התיירות, אלי כהן: "שווקים חדשים כמו: מרכז ומזרח אירופה והמזרח הרחוק נפתחו לעולם וטמון בהם פוטנציאל רב. המדיניות של משרד התיירות, ששונתה בשנה האחרונה, מחייבת השקעות כלכליות רק במקומות שבהם התשואה שתתקבל תהיה הגבוהה ביותר".