|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

שישה בשישי

לא לומדים

שמעון פרס לא למד כלום מהסכמי אוסלו בית המשפט העליון מתעלם מהלקח המרכזי של קריסת רפובליקת ויימאר המשטרה מתעקשת להמשיך במחדלי חקירה ישראל היום מפרסם "סקופ" בן למעלה מיובל צריך לאסור בחקיקה כל שימוש בסמלי שואה הפוליטיקאים האמריקנים יחזרו בקרוב על שגיאות המצוק הפיסקלי
04/01/2013  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
עדיין מתרגז [צילום: פלאש 90]

ועוד משהו קטן
מודה: גם אני לא תמיד לומד. עובדה שאני עדיין מתרגז על כותרות מוטות ומטעות, מסיתות ומעוותות בידיעות אחרונות כמו "הטרנספר של פייגלין". אבל אני מבטיח לנסות להשתפר.


פס"ד: ת"פ 10034-11-11, מדינת ישראל נ' עמר
זיכוי של צעיר שהואשם בגניבת 185 שקל ממכונות שתייה באוניברסיטת בן-גוריון, לאחר שלא הוכח שהייתה גניבה ולאחר שהמשטרה לא בדקה את טענתו לפיה הכסף היה בכיסו בעת שנכנס לאוניברסיטה

שמעון פרס
תלמיד מצטיין בחתרנות [צילום: פלאש 90]

נשיא המדינה מסרב להפיק את הלקחים מהמדיניות ההרסנית שהוביל ואשר סללה את הדרך להסכמי אוסלו האומללים. שמעון פרס משוכנע שיש בישראל רוב ל"פתרון שתי המדינות", ורומז שלדעתו הסרבנים יושבים בירושלים ולא ברמאללה ובעזה.

העובדות פשוט לא מעניינות את פרס: לא ההפרות הבלתי-פוסקות של הסכמי אוסלו מצד הפלשתינים, לא ההסתה הנמשכת ללא הפוגה, לא מעורבותו הנמשכת של הפתח בטרור, לא השליטה של חמאס על הרצועה, לא הצעדים החד-צדדיים של אבו מאזן, וגם לא הדם הרב בו עלו אותם הסכמים אומללים. מה שכן, פרס מוכיח שהוא למד היטב את מלאכת החתרנות, בה התמחה עוד בימי יצחק רבין. ככלות הכל, מי שהיה חתרן בלתי נלאה נגד ראש הממשלה ממפלגתו-שלו, מה זה בשבילו לחתור תחת ממשלה בראשותו של מי שהביס אותו?

בית המשפט העליון
תזכורת: הם עלו לשלטון בצורה דמוקרטית

הלקח המרכזי שיש ללמוד מעלייתם של הנאצים לשלטון, לה ימלאו החודש 80 שנה, הוא זה: זכותה וחובתה של דמוקרטיה להשתמש גם באמצעים לא-דמוקרטיים, נגד מי שמנסים לנצל אותה-עצמה כדי להרוס אותה. הנאצים ניצלו את חולשתה של רפובליקת ויימאר ועלו לשלטון בצורה חוקית לחלוטין, רק כדי להרוס את אותה דמוקרטיה בתוך חודשים בודדים.

זכותה וחובתה של מדינת ישראל להגן על עצמה מפני חברי כנסת, המנצלים את הדמוקרטיה שלנו ואת מעמדם כחברי בית המחוקקים כדי לחתור תחת קיומה של המדינה. חנין זועבי איננה סתם תומכת טרור; ברגע בו עלתה על ה"מרמרה", היא הפכה להיות שותפה לטרור. היא שיתפה פעולה עם מי שקוראים בגלוי להשמיד את ישראל. אבל לדעת בית המשפט העליון שלנו, כל זה לא מספיק כדי למנוע ממנה להיכנס שוב לכנסת.

בהחלט צריך לתקן את החוק, כך שינמיך את הרף הנדרש לצורך מניעת השתתפותם של אויבי ישראל בבחירות לבית המחוקקים שלה. ודאי שהרף צריך להיות גבוה ובוודאי שיש להשתמש בסנקציה זו רק במקרים הקיצוניים ביותר. הבעיה היא, שכיום אי-אפשר להפעיל אותה בכלל. סליחה, קבלו תיקון: היא הופעלה פעם אחת ויחידה, ודווקא נגד יהודי – מאיר כהנא.

המשטרה
הנזיפות לא עוזרות [צילום אילוסטרציה: AP]

שוטרינו מתעקשים, ממש מתעקשים, לבצע מחדלי חקירה על ימין ועל שמאל ולא ללמוד מהנזיפות החוזרות ונשנות שהם מקבלים מבתי המשפט. השבוע זיכה בית משפט השלום בבאר שבע את יוסף עמר, אשר הואשם בגניבת 185 שקל ממכונת שתייה באוניברסיטת בן-גוריון. נניח בצד את השאלה מיהו האידיוט שהחליט שצריך להטריח בסיפור כזה את בית המשפט, ונתמקד בהערה אחת של השופט איתי ברסלר-גונן.

עמר טען, כי כאשר נכנס לאוניברסיטה – כבר היו המטבעות ברשותו, הוא הציג אותם בפני אנשי הביטחון בכניסה וניתן לראות זאת במצלמות האבטחה. "ומה עשתה המשטרה כדי לבדוק טענה זו של הנאשם? מאומה!!! מדובר היה בבדיקה שהיא לא רק מתחייבת נוכח גירסת הנאשם סמוך לתפיסתו, אלא היה בה גם כדי לאושש או להפריך את גירסתו. זוהי מעין טענת אליבי, שניתן היה לבודקה בקלות של ממש ובזמן קצר ביותר". חוץ מזה, ציין ברסלר-גונן, המדינה אפילו לא הוכיחה שמטבעות כלשהם נגנבו ממכונת השתייה.

אל תדאגו: בית המשפט יגיד והמשטרה תמשיך בשלה, גם משום שאפילו לפי הפיקוח על מערך התביעה בנוסח המסורס מבית מדרשו של יהודה וינשטיין – מערך התביעות המשטרתי יישאר בחוץ "בשלב הראשון". וכולנו נמשיך לשלם על המחדלים ולתהות מתי אנחנו ניפול קורבן לאחד מהם.

ישראל היום
סיפור סופו של רומל פורסם ב-1960

"עדות חדשה בנוגע להתאבדותו הכפויה של המצביא הנאצי ארווין רומל נחשפה לאחרונה עם פרסום מכתב של בנו, מנפרד, שבו הוא מתאר את האירועים מנקודת מבטו" – בישר ישראל היום (1.1.13). לפי התגלית, רומל סיפר לבנו "איך הוא נאלץ להרעיל עצמו לדרישתו של הפיהרר הנאצי אדולף היטלר, לאחר ששמו נקשר לקשר של קציני צבא גרמנים להתנקש בדיקטטור הנאצי". הקטע הדרמטי ביותר במכתב: "פגשתי את אבי ביציאה מחדרה של אמי, והוא סיפר לי כי היטלר נתן לו לבחור בין נטילת רעל להעמדה למשפט. היטלר העביר מסר כי במקרה של התאבדות, לא יורע למשפחה והוא ידאג לה".

הבעיה היא, שאותו סיפור במדויק פורסם כבר בידי ויליאם שיירר, בספרו הנודע "עלייתו ונפילתו של הרייך השלישי", אשר יצא לאור באנגלית בשנת 1960 ובעברית שנתיים מאוחר יותר. אני לא מצפה מכל עיתונאי להיות בקיא בכל פרטי ההיסטוריה של גרמניה הנאצית, אבל אני כן מצפה ממי שאינו מומחה – להתייעץ עם מי שמבין קצת יותר ממנו. לא יזיק ללמוד לפעמים.

סמלי שואה
זה לא חופש ביטוי

מאחר שיש מי שעדיין לא למדו ועדיין לא הבינו שאסור בתכלית האיסור לעשות שימוש כלשהו בשואה לצרכים פוליטיים, הגיע הזמן לאסור את זה בחוק. אם יש מספיק מוחות מעוותים שעונדים טלאי צהוב בהפגנות נגד המדינה ושמדביקים אותו למנהיג של מפלגה יריבה, אין ברירה אלא לטפל בהם בכל חומרת הדין. מאחר שיש מי שמסוגלים לעשות מעשי נבלה כאלו שלא חשבנו שהם אפשריים, הדרך היחידה לטפל בהם היא שליחתם לכלא. במדינה דמוקרטית חופש הביטוי אינו מוחלט, אלא מוגבל על-ידי ערכים אחרים, ואין ספק שבמדינת ישראל שמירת השואה מחוץ לכל ויכוח פוליטי חייבת להיות אחד מאותם ערכים.

אובמה והרפובליקנים
שלוש תהומות לפניו [צילום: AP]

זה היה צפוי: "המצוק הפיסקלי" נמנע ברגע האחרון, או ליתר דיוק – באיחור של יממה. אבל אל תחשבו שהפוליטיקאים האמריקנים למדו את הלקח. הנשיא ברק אובמה ובעיקר הרפובליקנים ימשיכו להתקוטט עד שלא תהיה להם ברירה אלא להגיע לפשרה. יש עוד שלושה תאריכי יעד בחודשים האחרונים: ארה"ב תגיע בסוף פברואר לתקרת הגרעון ותהיה חייבת או להעלות אותו או לקצץ בתקציב, הקיצוצים בשירותי הרווחה רק נדחו מינואר למרס, ובאותו חודש צריך לאשר תקציב. אם אתם מקנאים בפוליטיקה האמריקנית – הנה שיעור, בשידור חי, מדוע הקנאה הזו ממש לא מוצדקת.

תאריך:  04/01/2013   |   עודכן:  04/01/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבנר שלו / Avner Shalev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אלי ויזל / Eli Vizzel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אמנון יצחק   בג"צ קול העם   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   ברק אובמה / Barack Obama   ג'ון איואן דמיאניוק   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דניאלה יקירה   וינסטון צ'רצ'יל / Winston churchil   זהבה גלאון   חופש הביטוי   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יגאל אב-זיו / Yigal Even-Ziv   יהודה וינשטיין   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק רבין / Rabin Yitzhak   ישראל מאיר לאו / Israel Meir Lao   לימור לבנת / Limor  Livnat   מיקי לוי / Mickey  Levy   מקסים אוקנין   משה צרפתי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עדי אלטשולר / Adi Altshuler   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   ראובן אגסי   שאול מופז   שמעון פרס / Shimon Peres 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא לומדים
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
4/01/13 13:02
 
מטורפת
4/01/13 13:37
 
פעמון
4/01/13 19:17
 
קורןנאוה טבריה
5/01/13 08:24
 
ישמעאל
5/01/13 10:05
 
קורןנאוה טבריה
6/01/13 10:31
2
קורןנאוה טבריה
4/01/13 13:51
3
יוסי מ
4/01/13 15:14
 
בני בנקר
4/01/13 18:24
 
יוסי מ
5/01/13 12:25
 
יוסי מ
5/01/13 22:28
 
חכמולוג
5/01/13 09:10
 
יוסי מ
5/01/13 12:32
4
הניה
4/01/13 16:41
5
גרשון חוקן
4/01/13 20:11
6
ישמעאל
5/01/13 10:00
7
קורןנאוה טבריה
6/01/13 10:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
יו"ר יש עתיד מקשיח את עמדותיו והצהיר כי לא יישב בממשלה אחת עם שס ועם הימין הקיצוני.
03/01/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, תוקף את יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', בעקבות הצהרתה כי לא תיכנס לממשלה אחת עם בנימין נתניהו. לדבריו, יחימוביץ' מחקה בדבריה את האפשרות להקים ממשלה חילונית שאינה משיחית.
03/01/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
תנועות הימין בישראל גוררות את המדינה למציאות בלתי נסבלת גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה מדינית, והדרך היחידה לעצור את מחול השדים הזה היא להציג חזון שמאלני אלטרנטיבי חזק ובלתי מתפשר. בישראל יש ימין ושמאל ברורים הן באג'נדה הכלכלית והן באג'נדה המדינית, וזה הזמן להציג לעם ישראל את המציאות האמתית שבה הוא חי ולא לאפשר לפנטזיות הימניות להשתלט על סדר היום ולהתעלם מהמציאות שבסופו של דבר תתפוצץ לנו בפנים. במידה והשמאל הישראלי לא יתעורר עכשיו ויציג לעם חזון שמאלני שפוי כלכלי ומדיני, מדינת ישראל עלולה לעבור משבר קשה שעלול להוביל אותנו ואת הילדים שלנו לחיים של סבל ואף לנטישת החלום הציוני.
03/01/2013  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
בדברים שנשא באסיפה הנערכת במלון דן פנורמה ת"א, תקף (יום ה', 3.1.13) שר האוצר יובל שטייניץ את שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה, ואמר כי "אין לה לא ניסיון כלכלי ולא ניסיון ביטחוני".
03/01/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רבים מהברנז'ה הסלברטאית המפורסמת עושים מאמצים כבירים בנושא זכות ההצבעה בבחירות לכנסת ישראל. ומי לא מתגייס למען המטרה, החל מסופרים ואנשי רוח זוטרים, ועד הזמרים המפורסמים ביותר בישראל. מנסים לשכנע הציבור, לכו להצביע! והכל בנימוקים שלא נגמרים לעולם, אלף ואחת "סיבות", שכל אחת גרועה מקודמתה. תהיתי לאחרונה, למה בעצם.
03/01/2013  |  הילי בר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
יחימוביץ': העבודה לא תשב בקואליציית נתניהו  /  עופר וולפסון
סקר רשת ב': כמעט 18 מושבים לבנט  /  עידן יוסף
דרעי: שס תתמוך בפינוי התנחלויות  /  עידן יוסף
ארי שביט: צביעות מחליאה  /  גורי גרוסמן
מתנחל? הצבע לנו!  /  אור יזרעאלי
יש הרבה ייאוש באוויר  /  יצחק מאיר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
בין אם הוא ידע ונתן את הפקודה ובין אם הוא לא ידע על הפקודה, מדובר בהוכחה נוספת לנפסדות ולסכנה הקיימת שהמשך שלטונו של בנימין נתניהו מהווה סכנה לחטופים, הנמקים בגיא ההריגה של החמאס ה...
אמיר רוזנבלום
אמיר רוזנבלום
שוק השכירות מאותת כבר היום על עליות מחירים, ובעיצומה של המלחמה, מהווה חיזוק משנה לתרחיש עליית המחירים הצפוי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il