|   15:07:40
דלג
חבר כנסת   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

העולם יעניש את ישראל

נאום הבכורה של חבר כנסת מטעם בל"ד [כ"ג באדר התשע"ג, 05.03.2013]
06/03/2013  |     |   נאומים   |   כנסת 19   |   תגובות
גטאס. דמוקרטיה לחלק מהאזרחים [צילום: פלאש 90]

אדוני היושב-ראש, מכובדי חברי הכנסת, אורחים יקרים, א-סלאם עליכום ורחמת אללה וברכאתה.

ביום האישה הבינלאומי אני מצדיע למאבק הנשי למען שוויון זכויות ולמאבק המשותף להעצמת נשים ולמעורבותן בכל הפעילות החברתית והפוליטית.

בעומדי כאן בפניכם, תוהה אני לגבי המשמעות של להיות חבר, נבחר ציבור ערבי בכנסת. כלומר, בבית-הנבחרים, במדינה שמגדירה את עצמה כמדינת היהודים ועל-ידי כך מוציאה בפועל מגבולות המשחק הפוליטי האמיתי את אזרחיה הערבים ונציגיהם. האם יש או תהיה סיבה טובה שתצדיק את עזיבת עיסוקי הקודמים ובחירתי בהליך הדמוקרטי - שבו השתתפו קרוב ל-60% מהאזרחים הערבים - ושתיתן מענה לציפיות הגבוהות שיש לבוחרים ממני ומהנציגים האחרים של ציבור הבוחרים הערבי? תוהה אני.

כל פעם שאני נכנס בשערי הכנסת נכנסים יחד איתי מאות אלפי העקורים הפליטים במולדתם וצאצאיהם, המהווים יותר מרבע מהאזרחים הערבים במדינה. כל בוקר אני רואה לנגד עיני את עקורי הכפרים אקרית, כפר-ענאן ופראדיה, שגדלתי יחד איתם בכפר מולדתי ראמה, שקלט אותם בשנת 1948; את סבלם וכאבם, שלא פג ועובר ואף הולך ומתעצם מדור לדור - סבל שאין דומה לו בעוצמתו ובאכזריותו, סבל של האנשים שרואים כל יום את אדמותיהם ואת שרידי בתיהם במרחק קילומטרים בודדים ולא יוכלו לחזור אליהם, ורואים גם רואים איך זרים באים וכובשים את אדמתם ומקימים בה את בתיהם ואת משפחותיהם. לעיתים קרובות, כדי לפרנס את משפחותיהם, הם הולכים ועובדים אצל האדונים החדשים. למציאות אכזרית זו לא רק אזרחותם לא מספקת מזור או ישועה, אפילו החלטות בית המשפט-העליון להחזיר את חלקם לכפריהם נשארו מילים על פיסת נייר.

כל פעם נכנסים יחד איתי עשרות האסירים הביטחוניים היושבים עשרות שנים בכלא ושנשכחו מאחור, ושאף הסכמי השלום החתומים ורוחות השלום והפיוס פסחו עליהם בגלל אזרחותם הישראלית, ששיחקה לרעתם ואין מי שיושיע. אפילו מידת הרחמים של קציבת עונשם איחרה לבוא ושאלת שחרורם אחרי עשרות שנים בכלא נשארה משאלה שהגשמתה בסימן שאלה.

בשבוע שעבר פתח זקן האסירים האלה, מאהר יונס, בשביתת רעב במטרה להקים קול זעקה למצבם. כמובן מהדקה הראשונה של כניסתי, עניין האסירים שובתי הרעב, סאמר עיסאווי וחבריו, הפך לענייננו כל דקה וכל שנייה.

יחד איתי נכנסים עשרות אלפי הילדים החיים במשפחות עניות, שהן קרוב ל-60% ממשפחות הערבים ומאבדים אט-אט את התקווה, כאשר גם תוחלת העוני וגם עומקו בקרבם הולכים וגדלים. הביטוח הלאומי נכשל במשימתו להילחם בעוני ובעצם מגדיל את הפערים, כאשר תשלומי ההעברה שלו מגדילים את החלק של הערבים בקרב המשפחות העניות בישראל מ-27% ל-39%.

יחד איתי נמצאים בכל דקה אלפי בעלי הקרקעות והבתים המיועדים להפקעה ולהריסה על-פי תוכנית פראוור בנגב ואלפי בעלי הבתים המאוימים בצווי הריסה ולא מחוברים לרשת החשמל, המשלמים כל אחד עשרות אלפי שקלים כקנסות למדינה, והיו מעדיפים לשלם הרבה פחות כהיטלים להיתרי בנייה והוצאות תכנון.

ביקרתי אחד מהם בשבוע שעבר, סעיד סואעד שמו, בשכונת אום אלסחאלי בפרברי העיר שפרעם. בשבוע שעבר הוא התחיל להרוס את ביתו במו ידיו; רק סיים לבנותו - בית גמור שבנה בפרי עמלו על אדמתו. כל שצריך כדי לצרף את השכונה לעיר שפרעם הוא רצון פוליטי והחלטה של שר, שמשנת 1998 ממאן לפתור את הבעיה. האם קיימת בבית הזה מידת האנושיות הדרושה רק כדי להבין את עוצמת הכאב והכעס של אותו בחור שהורס את ביתו במו ידיו, כשכל אשמתו - שרצה קורת גג כדי להתחתן ולהקים משפחה כאשר מולו, במרחק עשרות מטרים, ניצבות הווילות של שכניו היהודים ביישוב הקהילתי עדי?

נכנסים איתי, נכנסים ועוקבים אחרי, אלפי האקדמאים הערבים המובטלים או שעובדים לא בתחום התמחותם. חלקם בעלי תואר שלישי בהצטיינות ואחרי פוסט-דוקטורט בחו"ל, אבל שערי האוניברסיטאות בישראל נעולים בפניהם. יחד אתי איני מרגיש בכל רגע את קרבתם של מאות היזמים הצעירים, החולמים להקים את מיזמיהם ולהתערות כשווים במהפכה הטכנולוגית העולמית, ומחכים להזדמנויות הנמנעות מהם בגלל מוצאם ושקשה להם לסלול את דרכם.

לכל אלה מה אני יכול להציע כפרלמנטר ערבי שעמל קשה כדי לשכנע את הציבור שלו לקחת את אזרחותו ברצינות ולצאת ולהצביע? פעלתי יום ולילה עם חברי נגד המגמה ההולכת ותופסת אחיזה בקרב המצביעים הערבים, שהבחירות לכנסת אינן אלא אחיזת עיניים ושאנחנו לעולם לא נצליח להשפיע עליהם, וכנגד תחושות עמוקות של ניכור, מרירות וייאוש, עד כדי הדרה עצמית וחוסר אמון מוחלט. לאחר הצלחה לא מבוטלת אנחנו מגיעים לכאן כנציגים לגיטימיים של הבוחרים שלנו ושל העם שלנו, שבחר בנו, ומגלים כבר ביום הראשון שהדמוקרטיה כאן היא סלקטיבית, ומנהיג הסיעה השנייה בגודלה נכשל במבחן הדמוקרטיה הבסיסי ביותר כשהחרים את נציגי האזרחים הערבים מלשמש שותפים בגוש החוסם. שלא לדבר על משחק הרכבת הממשלה - אפילו האפשרות של תמיכה בקואליציה כלשהי מבחוץ לא קיימת, אפילו כמהלך טקטי שיכול להשתמש בו ראש ממשלה מיועד כדי לשפר את עמדתו, לצאת מעמדת השחמט שנקלע אליה. זאת היא דמוקרטיה, רבותי, רק לחלק מהאזרחים.

אנחנו כמובן כאן לשמש פה ושופר לזכויות של העם שלנו, של הציבור שבחר בנו ושל סבלו, להתריע נגד האפליה והאי-צדק הקיים בכל צעד ושעל בחייו של הערבי, וגם לפעול נגד הגזענות בכלל והחקיקה הגזענית בפרט. אבל נפעל גם נפעל כדי לקדם את האינטרסים של האזרחים שלנו, כדי להגדיל את ההשקעות בחינוך, בכלכלה, בתשתיות. ננצל כל פתח ונהפוך כל אבן ונשתמש בכל מה שהזירה הפרלמנטרית מאפשרת כדי לקדם את ענייני הציבור שלנו. בהרבה מהפעילות שלנו, כמו במלחמה נגד העוני או בהגנה על הסביבה, אנחנו לא נהיה מגזריים אלא מטבע הדברים נפעל למען הכלל. אוכל להבטיח לציבור הבוחרים שלנו שנהיה פעלתניים ללא לאות, מקצועיים ללא כחל ושרק וללא פשרות, כדי ליישם את השליחות שלנו.

ישבתי והאזנתי ברוב קשב לחברי בנאומי הבכורה שלהם ולשרים שדיווחו על פעילות המשרדים שלהם. כמובן, גם ראיתי מה שקרה בכל תקופת הפעילות לפני הבחירות. נתגלתה תמונה מדהימה לנגד עיני. יש עיוורון כרוני אדיר שהשתלט על המערכת הפוליטית, הנובע לדעתי מסוג של שכרון כוח, הנובע מהבנה מעוותת של יחסי הכוח באזור. שכרון הכוח הזה הפך לתרבות שלטת. אדוארד סעיד היטיב לתאר בספרו המפורסם "האוריינטליזם" את ההקשר ההיסטורי, הפוליטי והתרבותי בין האוריינטליזם, האנטיסמיזם והקולוניאליזם, והדגיש שאי-אפשר להבין את החברה והתרבות אלא אם נלמד אותם ביחד.

העיוורון הזה בא לידי ביטוי גם בהתעלמות כמעט מוחלטת מהמציאות הפוליטית, כאילו היא לא קיימת. אין מדינה אחרת, תאמינו לי, רבותי, בעולם, שנערכות בה בחירות לבית-המחוקקים, מדינה שכובשת ושולטת בעם אחר, זה 46 שנים, שיוצאת חודשיים לפני הבחירות למבצע מלחמתי ברצועת-עזה שהוריד יותר ממיליון איש למקלטים במשך ימים, ומנהלת מערכת בחירות כאילו אין כיבוש, אין נכבש, אין התנחלויות, אין מתנחלים, אין גזענות הפושה בכל חלקה טובה. רק עכשיו שמענו על חמשת המקרים בשבוע אחד. איך עם שלם טומן את ראשו בחול?

נתניהו והימין מוכר לעם שאפשר לנהל את הסכסוך, לא לפתור אותו - לא צריך לפתור אותו, אפשר לנהל אותו - ושנתניהו אמן בניהול סכסוכים. ומפלגות שכביכול דוגלות בשינוי ומציעות את עצמן כאלטרנטיבה מדברות על צדק חברתי, על חיזוק מעמד הביניים - מחזה אבסורדי, קפקאי למהדרין. מציאות כזו עגומה אפילו המנוח, פרופסור ישעיהו לייבוביץ, לא יכול היה לנבא כשדיבר על הכיבוש שישחית כל חלקה טובה ויצמיח כאן פאשיזם, ואף יותר; לא היה יכול לחשוב על מצב שזה אכן יקרה ובו בזמן יעוטר במסכות של business-as-usual ושל כוכבים שיצמחו כמושיעים באפלה.

לא זו בלבד אלא שסימני העיוורון בתרבות השלטת הופכים למגפה ככל שזה נוגע למצבו של המיעוט הלאומי הפלשתיני בישראל, מציאות שהשתקפה בחקיקה גזענית שהצטיינה בה הכנסת השמונה-עשרה. מצבם הסוציו-אקונומי ומעמדם הפוליטי של האזרחים הערבים הולך ומידרדר בכל תחום אפשרי, וזה בניגוד מוחלט אפילו למדיניות המוצהרת של ממשלת ישראל, ממשלות ישראל, כלפי ארגון ה-OECD, או אפילו להמלצות ועדת-אור שקיבלה אותן הממשלה, ממשלת שרון בזמנו.

מצבנו, רבותי, הוא לא עניין של צדק חברתי, ומי שמחפש צדק חברתי לכול צריך להוריד את המסכה מעל עיניו ולהתפכח ולהבין שיש כאן עוולות של כיבוש ושל נישול ושל הדרה, של הפקעת אדמות ושל אפליה לאומית שצריך לתקן, ואי-אפשר לעשות סלט או שקשוקה היסטורית וגיאו-פוליטית ולהדחיק את העניין המרכזי בססמאות של צדק חברתי ומעמד הביניים. וגם מעזים לבוא אלינו ולדבר על שוויון בנטל. הנטל שנושא על כתפיו כל בחור ערבי, או בחורה ערבייה, מרגע שנולד ועד גיל 18, הוא נטל כבד מנשוא, שישמחו להתחלק בו עם אחרים גם לא באופן שוויוני.

המציאות עוד תטפח על פני כולם, האינתיפאדה הבאה תהיה בעולם ולא כאן, כשהעולם יתחיל להחרים לא רק את מוצרי ההתנחלויות, אלא יעניש את ישראל כמדינה כובשת, שאינה מכבדת את החוק הבינלאומי ודורסת ברגל גסה זכויות אדם ומקיימת מדיניות של הפרדה ואפליה גזעית, גם בשטחים הכבושים וגם כנגד אזרחיה הערבים. זה עניין של זמן עד שאנשי עסקים ישראלים שיטוסו לחו"ל יעשו חשבון - ישראלים יהפכו לפרסונה נון גרטה בכל מקום, אפילו בארצות-הברית. עוד יגיע יום וחו"ל יתרחק. ומה יעשו הישראלים, במיוחד אנשי ההיי-טק, ללא חו"ל? ומה זו הארץ אם אין חוץ-לארץ, כאמרתו של הגשש החיוור? אז אז אולי תתחיל ההתפכחות משכרון הכוח ותכירו שלכוח יש גבולות ומגבלות. רבים הגיעו למסקנה, כנראה זו הדרך הלא-אלימה היחידה שתביא את ישראל לסיום הכיבוש ולהגעה להסכם כולל שיעשה צדק היסטורי, אפילו יחסי, עם העם הפלשתיני.

כמובן, יש דרך אחרת, שתחסוך הרבה דם ואלימות, כאב וסבל וחרם מיותרים, וזו שהממשלה שתורכב תכריז בריש גלי על הסכמתה להחלטות האו"ם ועל יציאה מכל השטחים הכבושים במלחמת 67', כולל ירושלים המזרחית וכולל נכונות לפנות את ההתנחלויות והסכמה לפתרון צודק לעניין הפליטים הפלשתינים, כולל הכרה בזכות השיבה על-פי החלטות האו"ם. יש כאלה, כולל הרבה מומחים מהמיינסטרים הישראלי, שחושבים שבמציאות שיצרה ישראל בגדה זה הפך לבלתי אפשרי, ושמעשית ההתנחלויות המתפשטות באופן ממאיר מונעות הקמת עוד מדינה בין הים לירדן. כלומר, המציאות הקיימת של כיבוש והפרדה גזעית תמשיך עוד הרבה שנים, וכל מי שיושב בבית הזה יודע לאיפה זה יוביל.

אני מייצג את מפלגת בל"ד, שנמניתי עם מייסדיה בשנת 1995, זמן קצר אחרי אוסלו. את תוכניתה המדינית ביססה על ההנחה שיהיה שלום באזור אחרי אוסלו, המבוסס על שתי מדינות, על חלוקה גיאוגרפית שמסוכמת על שני העמים. כמובן, זה כאמור כבר לא ברור. התוכנית שלנו היא התוכנית הדמוקרטית האמיתית היחידה שיכולה להבטיח שוויון אזרחי אמיתי במדינת כל אזרחיה והכרה בזכויות הקולקטיביות של המיעוט הערבי-פלשתיני במדינה על-ידי הקמת אוטונומיה תרבותית, ובעצם היא גם מהווה בסיס לזכות ההגדרה העצמית לשני העמים באזור.

בסוף אני רוצה לציין ולהוקיר את כל מי שתמך בי ועזר לי והצביע עבורי, במיוחד להוקיר את בני משפחתי, שהיו איתי לכל אורך הדרך, בכל דקה. בני משפחתי: אבי, שהיה מורה להיסטוריה קרוב לחצי מאה, שהיה סמל למורה עם יושר מקצועי, ידע אדיר ודייקנות מדעית ואישית מדהימה, ואמי, שהעניקה לנו ים של אהבה וערכים - שניהם הלכו לעולמם בשנתיים האחרונות, זכרם יהיה איתי לעד; ושאר המשפחה, ייבדלו לחיים ארוכים, ובראש ובראשונה אשתי סאוסן, משוררת יצירתית בכל רמ"ח אבריה, שרק לפני זמן קצר הוציאה את ספר השירה השני שלה, והבת שלי, סוהילה, הלומדת שנה אחרונה משפטים ופסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה - לכם ולכל חברי שתמכו בי אני מודה מקרב לב.

[נושא דברים בשפה הערבית; להלן תרגומם לעברית:] אסיים בתודה לכל העמיתים והחברים והמסייעים והתומכים ולכל בני עמי ואני מבטיח להם שאמשיך לעבוד בשבילם יומם ולילה. תודה.

תאריך:  06/03/2013   |   עודכן:  07/03/2013
באסל גטאס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 OECD   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   ממשלת ישראל / Israel Government   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתנחלים   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העולם יעניש את ישראל
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ה.א.
7/03/13 08:00
2
שאול א.
7/03/13 09:58
3
סמי123456
7/03/13 10:25
4
לה כותרת ?#@#?!?!
7/03/13 11:01
5
אוטו פרנק
7/03/13 14:28
6
ומקבל כסף מאתנו
7/03/13 14:32
7
ויקטור.ק.טבעון
7/03/13 14:34
8
יורם שפכטל
7/03/13 14:35
9
ויקטור.ק.טבעון
7/03/13 14:59
10
אוסקוט יה כאלב
8/03/13 01:19
11
אמיר 300
9/03/13 15:18
12
התבלבת לגמרי
9/03/13 18:33
13
יהודה היהודי
9/03/13 22:56
14
מוטיגו
15/04/13 01:27
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
כבוד היושב-ראש, כנסת נכבדה, חברי לסיעת הבית היהודי ובני משפחתי היקרים.
02/03/2013  |  שולי מועלם-רפאלי  |   נאומים
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, חברותי וחברי לסיעת יש עתיד.
02/03/2013  |  יעקב פרי  |   נאומים
כבוד היושב-ראש, מזכירות נכבדה, עובדי הבית המסורים וחברי חברי הכנסת,
02/03/2013  |  עדי קול  |   נאומים
חברי הכנסת חזרו מחופשת פורים במצב רוח משועשע. יעקב אייכלר אסף רגעים מצחיקים ממשכן הכנסת בשבוע האחרון
01/03/2013  |  ערוץ הכנסת  |   חדשות
ברכה ייחודית של ח"כ ותיק לח"כ חדש נשא משה גפני (יהדות התורה) לכבודה של מרב מיכאלי (העבודה), לאחר הנאום שנשאה. הנה הפרוטוקול, לא נגענו:
28/02/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
בנט על החשד לשחיתות: "אסור לעמוד מנגד"  /  עופר וולפסון
המשטרה חוקרת חשד לשוחד בבית היהודי  /  עידן יוסף
דרישת הבית היהודי: נציגות בצוות השרים  /  יואב יצחק
למען ציון לא אחשה  /  יוני שטבון
לא באות כקורבן  /  מרב מיכאלי
חברה סדוקה מול ממשלות  /  איציק שמולי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il