|   15:07:40
דלג
  אור יזרעאלי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

בנט הבטיח - ומקיים

הציונות הדתית שנמצאת בכל המוקדים החשובים בחברה הישראלית מגיעה להיות שותפה בכירה בממשלה החדשה. היא נמצאת ליד השולחן בו נקבעות ההחלטות הגורליות במדינה. נפתלי בנט הבטיח - וכיום הוא מקיים
15/03/2013  |   אור יזרעאלי   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי. עומד בהבטחותיו [צילום: פלאש 90]

החרדים קצפו
הגדילו לעשות החרדים שהרגישו מודרים מהמשחק הפוליטי. בכל הכוח הם קצפו על הציבור הדתי שכורת ברית עם גדול אויבם, זה שאינו מסכים שהם יישבו בממשלה. הם איימו בחרמות כנגד המתיישבים ביהודה ושומרון, הזכירו את ההינתקות כתוצאה של הישיבה של הציונות הדתית עם לפיד האבא ואפילו הארבה גויס לצורך העניין והוצג כעונש משמיים

נפתלי בנט הבטיח לפני הבחירות: "משהו חדש מתחיל בציונות הדתית". זה היה סלוגן הבחירות וזה מה שהוא התחייב אליו עוד בפריימריז בתוככי הבית היהודי. לדבריו, הציונות הדתית מובילה בגיוס ליחידות הקרביות, בהתיישבות, בפרויקטים חברתיים, בגרעינים תורניים, בהתנדבות ובעשייה בכל שדרות החברה, אבל כשזה מגיע לכוח אלקטוראלי לא סופרים אותם. וכך הוא הביס את ותיק המפלגה זבולון אורלב ויצא לדרך חדשה.

הדרך הייתה ארוכה וקשה. בנט חטף מכל הכיוונים. אנשי ארץ נהדרת, תוכנית שכמעט קובעת סדר יום, שמו אותו על הכוונת, עיתון הארץ יצא נגדו במאמרים, כל ספין על יחסיו עם שרה נתניהו הושם באור הזרקורים, והגדיל לעשות ניסים משעל שצלב אותו בראיון תוקפני בפריים טיים של ערוץ שתיים.

אבל נפתלי בנט המשיך. משלב לראשונה אישה חילונית במפלגת הדגל של הציונות הדתית ומצליח לצרף גם את חברי האיחוד הלאומי, לאחר שניסיונות העבר הכושלים והמייגעים לא הבשילו לאיחוד המתבקש.

השיא הגיע כשהליכוד יצר תעמולת בחירות מכוונת כנגד הבית היהודי המתחדש. כל תעמולת הבחירות התמקדה במפלגה אחת, הבית היהודי. העיתון הנפוץ ביותר בישראל, עם מיטב כותביו המוכשרים, הרעימו תותחים כלפיו. מרבית הכותבים, כאלו שכיפה סרוגה מתנוססת לראשם, והם משמשים פה לרבים האומרים שאין צורך במפלגה דתית, אלא יש להשתלב במפלגות הקיימות.

גם האיחוד בתוך ציבור הכיפות הסרוגות נראה כיום קשה מאי-פעם - מצד אחד אלו שאיילת שקד, חילונית בתוך הבית, מציקה להם, שלא לדבר על בנט, שאפשר לדון בגודל הכיפה והמחויבות שלו לרבנים, ומצד שני דתיים שותי אספרסו שאורית סטרוק היא לא בדיוק החלב שהם מוסיפים בצד הכוס שלהם.

בנט כרת ברית, בנט פעל בחוכמה

אחרי הבחירות וההישג השנוי במחלוקת (הרי הסקרים ניבאו יותר וכבר היה מספר דומה בעבר, אם מחשיבים גם את האיחוד הלאומי) עסקה התקשורת ביחסי נתניהו-בנט. נתניהו כמובן סיפק את הסחורה והבית היהודי שוב היה למרמס כשהוזמן לממשלה אחרון ובשפה רפה, למרות השותפות הטבעית לכאורה בתוך גוש הימין. היה נראה שנתניהו חותר להשאיר את המטרד הזה שנקרא בנט מחוץ לקואליציית החלומות שלו, זאת שהוא רצה להקים עם חרדים ומפלגות המרכז שישבו שוב סביב השולחן, שעה שהציונות הדתית תישאר להסתכל על המסיבה מבחוץ.

אך בנט כרת ברית עם לפיד, ובאומץ הלך איתו כנגד כל ההתקפות, מול נתניהו, הקוסם. זה ששלף בלי שאף אחד ידע את מופז מהשרוול אחרי שכולם הלכו לישון עם בחירות, זה שתמיד יודע להפתיע ברגע האחרון עם להטוטיו הפוליטיים. מי לא נכנס לתמונה כדי לנסות לפורר את הברית הלא טבעית הזאת של הבית היהודי ויש עתיד? מה בין יעל גרמן חברת מרצ לשעבר לאורית סטרוק ממתיישבי חברון? שאלו. מה בין לפיד לבנט?

והגדילו לעשות החרדים שהרגישו מודרים מהמשחק הפוליטי. בכל הכוח הם קצפו על הציבור הדתי שכורת ברית עם גדול אויבם, זה שאינו מסכים שהם יישבו בממשלה. הם איימו בחרמות כנגד המתיישבים ביהודה ושומרון, הזכירו את ההינתקות כתוצאה של הישיבה של הציונות הדתית עם לפיד האבא ואפילו הארבה גויס לצורך העניין והוצג כעונש משמיים.

גם בתוככי הציונות הדתית פרצה רעידה קלה. רבנים הסתייגו מהמהלך. לכאורה ישנה קריאת תיגר על עולם התורה, ומי השותף הבכיר של מכריז המלחמה? האח עם הכיפה הסרוגה. ובכיפות הסרוגות זה נושא רגיש, גם ככה טוענים החרדים שהם לא באמת דתיים, אז הנה עכשיו גם ישנה הוכחה. אבל בנט המשיך למרות המכשולים, וכשיאיר לפיד הפריז בדרישות והיה נראה שהולכים לבחירות ולפיצוץ, הוא הרגיע את המצב והוביל את הברית לקראת סיומה (לא לפני שנתניהו ניסה עוד טריק אחרון שהכניס לעוד טלטלה בדרך).

בנט הבטיח לבוחרים וכיום הוא מקיים. הציונות הדתית שנמצאת בכל המוקדים החשובים בחברה הישראלית מגיעה להיות שותפה בכירה בממשלה החדשה. היא נמצאת ליד השולחן בו נקבעות ההחלטות הגורליות במדינה. לא עוד משרד המדע והחלל, כפי שהגדיר זאת בנט בזלזול, על התפקידים השוליים שהיו תמיד, אלא שותפה משמעותית.

מה שעוד יפה הוא שבכל מסכת ההשמצות כלפי הבית היהודי, מכיוון הליכוד ומכיוון החרדים, הקפידו בבית היהודי לא ללכלך חזרה. לא תקפו את נתניהו, כי "לא יורים בתוך הנגמ"ש", והסבירו בסבר פנים יפות שהברית עם לפיד היא חלק מהמשחק הפוליטי ואין שום אנטי לחרדים בתוך המפלגה.

תאריך:  15/03/2013   |   עודכן:  15/03/2013
אור יזרעאלי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אמנון יצחק   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דניאלה יקירה   הוצאת עיתון הארץ בע"מ   זבולון אורלב   זהבה גלאון   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעל גרמן / Yael  German   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   מקסים אוקנין   משה צרפתי   ניסים משעל   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עולם התורה / Olam HaTorah   עיתון הארץ   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ראובן אגסי   שאול מופז   שרה נתניהו / Sara Netanyahu 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בנט הבטיח - ומקיים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ה.א.
15/03/13 10:16
2
נחמד
15/03/13 15:32
3
בתיה
16/03/13 00:01
4
ירדנה
16/03/13 12:01
 
אביאני
31/03/13 17:46
5
אבידן בן ישראל
17/03/13 00:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
אין ספק כי הבחירות לכנסת ה-19 הולידו שינויים משמעותיים בזירה הפוליטית הישראלית. כניסתו והצלחתו המפתיעה של דור חדש של פוליטיקאים, כריזמטיים, צעירים יחסית בגילם, ובכל מקרה צעירים ברוחם והתנהלותם, אומנם ללא ניסיון בתחום אך בעלי כריזמה ובעלי הישגים בתחום עיסוקם. לפיד ובנט, שקידמו לקדמת הבמה הפוליטית נשים ואנשים מצליחנים בעיסוקם, וזאת על-אף השוני וההבדל בבחירת המסגרת ושיטת בחירתם: לפיד תוך הקמת מסגרת פוליטית חדשה יש מאין ובחירת האנשים באופן אישי, ובנט תוך חידוש ורענון הקיים ובחירתם הדמוקרטית של המועמדים על-ידי המתפקדים.
13/03/2013  |  יוסי שחר  |   מאמרים
המו"מ להקמת הממשלה הבאה התנהל בדיוק כפי שהיה מצופה שיתנהל. הביברמן, שהפסידו בבחירות, הקימו ממשלה בעזרת כל מי שהתמודדו מולם על יסוד הקריאה הנואשת להחלפתם. רק יחימוביץ' שהבינה את הפוטנציאל הגלום באופוזיציה, נטשה את המרוץ, והפליגה על כסא המפלט שלה אל מכונית האאודי 6 של ראשת האופוזיציה. שבועיים קודם לכן, היא עדיין התעקשה, ואז, נפל האסימון. עדיף מאוחר.
12/03/2013  |  דן אלון  |   מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגשו (יום ו', 8.3.13) במעונו של ראש הממשלה בירושלים. הפגישה הוגדרה טובה והושגה בה התקדמות משמעותית, אך עדיין נותרו פערים משמעותיים, במיוחד בנושא הרכב הממשלה ובנושא השוויון בנטל.
08/03/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
במבט אישי, מזווית של מי שאינו נהנה מקשרים עם "מקורות יודעי דבר" הרושם הכללי הוא שבמו"מ המתקיים בשבועות האחרונים להקמת ממשלה חדשה, רב הנסתר על הגלוי. הודעות סותרות מצדדים שונים הפכו לשיגרה וקשה לדעת מי דובר אמת ומי משמיע את מה שהיה רוצה שתהיה האמת. לכן, באופן אישי, הפסקתי לעקוב אחר הדיווחים השונים וההערכות הסותרות; אני מניח שכאשר תקום ממשלה, אדע על כך כמו כולם ודי לי בכך. כזכור, הבחירות התקיימו ביום ג' בתאריך 22.1.13, תאריך חסר משמעות ליהודי. אבל באותו יום, הלוח העברי הורה על תאריך משמעותי מאוד, היום האחד עשר (יא) בחודש האחד עשר (שבט). וגם, פרשת השבוע הייתה "בשלח", סיפור יציאת מצרים וקריעת ים סוף. ומכיוון שתהליך המו"מ להקמת ממשלה מתמשך אל תוך הזמן שבין פורים לפסח, חשבתי כי מן הראוי שנתבונן מעט במה שקורה אצלנו, מהזווית הזאת.
08/03/2013  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
להנפקה ולבחירות יש מכנה אחד משותף מרכזי - הן "סחורה" שאנו רוצים למכור, ולכן אנו חייבים לשווק אותה עם כל כלי השיווק המקובלים בשוק, וזאת במטרה לקבל עבורה את המחיר הכי טוב, והכל בכפוף לחוק.
08/03/2013  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 33  /  מי ומי  
"עמיר פרץ מעורב בפרשת קניית הקולות"  /  מירב ארד
נתניהו הציע לבנט תיק כלכלי בכיר   /  לילך ויסמן
הוועדה המסדרת תחלק ח"כים לוועדות  /  עידן יוסף
שלי הצדיקה  /  ציפורה בראבי
בגנות העורמה והשקר  /  צ'לו רוזנברג
בחירות עכשיו ומיד  /  נסים גבאי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
הציבור בישראל התעורר בשבעה באוקטובר. הוא לא מוכן שימכרו לו לוקשים בסגנון "החמאס מורתע" או יפקירו את הביטחון שלו בידי רוצחים מיומנים של הרשות הפלשתינית
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מציעים להגיב בלשונו של "בעל הבית משתגע" וקראו להגיב להתקפה בחריפות רבה    לצערי, לקולות אלו יש תומכים בממשלה ובקבינט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il