|   15:07:40
דלג
  אלברט שבות  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

התורה נגד המדע (י"ז)

מהמציאות הפיזיקלית עולה כי היצורים החיים ובכללם היצור האנושי, הם לא יותר מאוסף של עצמים דוממים ונבדלים שצופה מסוים קולט אותם אחד לאחד ובשינוי קל. ואם זו היא המציאות - מי הוא הצופה?
03/04/2013  |   אלברט שבות   |   מאמרים   |   תגובות
יצור אנושי: אוסף של עצמים דוממים ונבדלים [צילום: אלברט שבות]

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (א')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ב')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ג')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ד')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ה')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ו')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ז')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ח')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ט')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"א)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ב)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ג)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ט"ו)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ד)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ט"ז)

מן הסיכום התמציתי שעולה מהתורה כפי שנוסח עד כה בעטי, מצטיירת המציאות כסדרה של תמונות מוחשיות שיונק מהן היצור החי את אפקט התנועה וההשתנות- היינו את תחושת החיים. וכך מצטיירת התמונה:

כל יצור מהיצורים החיים ביקום ובכללם האדם, עומד בפינה מסויימת במרחב האינסופי וצופה ביקום, היינו קולט בחושיו תמונות דוממות של יקומים נפרדים כאשר כל תמונה ותמונה מייצגת יקום אינסופי ונבדל בשינוי קל. אותן התמונות הדוממות נגלות ברצף לנגד חושינו ויוצרות מראה וכאילו היקום הנצפה והעצמים שלו נעים ומשתנים.

אני רוצה להדגיש ולהמחיש: בכל שניה ושניה אנו קולטים את מיליארדי התמונות הנגלות ברצף לחושינו כאשר כל תמונה מגיחה במקום חברתה הנבדלת ומכילה את כל עצמי היקום שהיו בתמונה החולפת אך בשינוי קל, כי הרי כל תמונה נבדלת מייצגת במהותה יקום אינסופי ונבדל על כל העצמים שבו ומן הסתם- כל תכולת התמונה משתנה ללא הרף לנגד עינינו כולל כל היצורים-חיים הנכללים מטבעם בתמונה, כי הרי היצורים במהותם עצמים פיזיקלים הם לכל דבר ועיקר, ואם כן הכיצד תיתכן מציאותו של "צופה" המשתנה פיזיקלית ללא הרף יחד עם התמונה שצופה בה?

תואר "הצופה" וכשמו ניתן למי שנמצא מחוץ למערכת שצופה בה. במקרה דנן כל "יצור" שצופה ביקום אמור להיות מחוצה לו, בעוד מדיוקן המציאות שלפנינו מצטיירת תמונה בה הצופה קולט את התמונות הנבדלות של היקום כאשר הוא בעצמו חלק מאותן התמונות, והכיצד איפוא יתכן "צופה" לא קבוע המשתנה ללא הרף עם התמונות שקולט אותן? והרי שוב-הוא אמור לעמוד במקום קבוע ומחוץ לתמונות הנבדלות הנקלטות על ידו.

אם כן מהסיכום התמציתי של התורה כפי שנוסח בעטי ועל-פי תבנית המציאות שעולה ממנו, מצטיירת תמונה בה היקום האינסופי אינו חדל לרגע מלהיווצר בחושי הצופה הקולטים את היקום ואת כל אשר בו תמונה תמונה, כל תמונה שונה מהשניה. אבל גם גופו של הצופה הוא חלק מהיקום- משמע שגם גוף הצופה על כל מערכותיו הפיזיקליות נמצא בכל תמונה ותמונה והוא משתנה קלות מאחת לשניה ואינו חדל לרגע מלהיווצר בכל תמונה שמגיחה ונקלטת יש מאין בחושי הצופה; ואם כן הצופה והנצפה נמצאים באותה התמונה - דבר שאינו מתקבל על הדעת. הכיצד יתכן שגופו של היצור החי- מורכב מסדרה של עצמים נבדלים ודוממים? הכיצד יתכן שגופינו האנושי הוא חלק מסדרה אינסופית של עצמים דוממים? והרי אנו יצורים חיים לא דוממים! הכיצד יצפה היצור בסדרת תמונות דוממות המשקפות את המהות שלו? כיצד יעקוב אחר פס היצור של מהותו הוא?

וכך עונה התורה:

בראשית, ברא אלהים את השמים ואת הארץ.

בעצם גם התורה מספרת את סיפורה כמוני מהסוף להתחלה... תוכן התורה וכאמור הוא מידע מקצועי גרידא אודות המציאות הפיזיקלית של היקום, וכפי שציינתי כתובת המידע הזה הוא היצור בעל האינטלקט שיכול להיות כלי קיבול למידע זה. וכאשר כלי קיבול זה יכיל בפועל את מלוא המידע אודות תמונת המציאות העולה מן התורה- עתיד הוא לשאול את אותן השאלות: ואם זוהי המציאות- הכיצד יתכן כי האדם מנוי על סדרה אינסופית של עצמים דוממים, ובד בבד הוא במעמד של צופה באותה הסדרה שתמונותיה נקלטות בחושיו אחת לאחת וברצף? האבסורד בוקע מתמונת המציאות הזו...

אשר על כן התורה מתחילה מסוף דעתו של האדם שתפס את תמונת המציאות העולה מתוכה, ופותחת בהתייחסות לתהייתו:

בראשית: על המילה הזו נעמוד בהמשך.

ברא אלהים את השמים ואת הארץ. בזאת מסתכמת התייחסות התורה לתהיית האדם, ונעמוד בהרחבה על זאת.

בהמשך הפסוקים והפרקים ועד המילה האחרונה בחומש דברים- התורה תמשיך לעסוק באותו הנושא שסוכם בפסוק הפותח ותרד לפרטיו בשיטתיות. השיטה שמשמשת אותה בזאת היא לא השיטה הקונבנציונלית הנהוגה בחברתנו והדוגלת בפירוק הנושא המרכזי למרכיבים ע"מ לטפל בכל מרכיב בנפרד, אלא שיטתה היא מתיחת הנושא המרכזי מצדיו כאשר בכל מתיחה- הנושא המרכזי מופיע במלואו אך באופן מפורט יותר. וזה מסביר את המילה הראשונה בתורה:

בראשית: בתוך החלק המופיע להלן שמן הסתם הוא ראשית הטקסט- תמצא את ההתייחסות המלאה לתהייתך באופן מקיף שלם ומוחלט. הכוונה ב-"החלק המופיע להלן" הוא החלק המילולי המופיע בהמשך בעל המשמעות שניתן להגדירה כשלמה. וגם בתוך החלק המופיע לאחר מכן אתה תמצא את ההתייחסות המלאה לתהייתך בשנית אך באופן מפורט יותר. וכן בשלישית וברביעית...

מכאן המסקנה כי החלק שמכיל את ההתייחסות המלאה שכונה על ידי- "החלק המילולי בעל המשמעות שניתן להגדירו כשלם" - יכול להיות משפט אחד, וגם מספר משפטים שמרכיבים פסוק, וגם מספר פסוקים המרכיבים פרק, וגם מספר פרקים המרכיבים פרשה, וגם מספר פרשות המרכיבות חומש, ולסיום גם חמשת החומשים שמרכיבים את התורה; בתוך כל אחד מאלה תמצא את ההתייחסות המלאה לתהייתך באופן מקיף שלם ומוחלט. המילה "בראשית" שפותחת את התורה היא מעין הוראות שימוש ואוריינטציה למשתמש בתורה.

וזאת ההתייחסות לתהיותיו של האדם אשר עמד על התמונה הפיזיקלית שהתורה מציירת, ומן התמונה הפיזיקלית הזו עולה מציאות הגובלת באבסורד:

ברא אלהים את השמים ואת הארץ.

גוף היצור החי וגם הגוף האנושי הם בכלל עצמי היקום, וכן מי שצופה באחד מהם- צופה ולמעשה בסדרת תמונות של יקומים אינסופיים דוממים ונבדלים, כאשר בכל תמונה בסדרה עצמים דוממים ונבדלים מתוכם גוף זה או אחר של יצור זה או אחר ובכללם גם הגוף האנושי. וכפי שצויין לעיל, השינוי הקל בסדרת התמונות נקלט ע"י הצופה כאפקט של תנועה ושינוי של העצמים המככבים בסדרה, ובכלל העצמים האלה גופותיהם של היצורים הנעים לכאורה מכאן לכאן, אך המציאות היא שהתמונות הדוממות והנבדלות בשינוי קל הנגלות לצופה בסדר רצוף- מותירות בפניו את הרושם של השינוי בעצמים או התנועה של גוויות היצורים ובכללם היצור האנושי.

מכאן המסקנה כי אין במציאות יצור שנע מכאן לכאן, יש "צופה" שקולט את השינוי הקל ברצף התמונות - דבר שמתורגם על ידו לתנועת היצור. כך קולט "הצופה" את ריח היצור, קולו, טעמו, מגעו, וכמובן את צורתו. מהמציאות הזו איפוא מצטיירת תמונה השוללת תנועה רציונלית מכל יצור חי כמו "הגוף האנושי" וגם נוטלת ממנו את תואר "הצופה". עוד עולה מהמציאות הזו כי היצורים החיים ובכללם היצור האנושי- הם לא יותר מאוסף של עצמים דוממים ונבדלים שצופה מסוים קולט אותם בשינוי קל. ואם זו היא המסקנה - מי הוא הצופה?

התורה מאשרת בפתח דבריה את המסקנה על הנגזר ממנה: אכן, היצורים החיים ובכללם היצור האנושי- הם רצף של עצמים דוממים ונבדלים שערוכים במרחב בסדרות של תמונות בודדות כאשר כל תמונה צמודה לחברתה השונה ממנה בשינוי קל, וצופה מסוים קולט אותן כפי שקולט את יתר עצמי היקום: אחת לאחת ובשינוי קל. מיהו איפוא הצופה הזה שעומד מחוץ למערכת וצופה ביקום ועצמיו הדוממים? התורה עונה על השאלה הזו בפתח דבריה:

"ברא אלהים את השמים ואת הארץ". הצופה הוא "אלהים"; הוא ולא היצורים החיים. ולא אין הכוונה לאלהים- הקב"ה, הכוונה למה שמכונה על ידינו כתודעה, נשמה, או נפש היצורים. הוא "הצופה" הקבוע שעומד מחוץ למערכת ויונק ממנה את סדרת התמונות הדוממות והנבדלות הנגלות אליו אחת לאחת ובשינוי קל. לכן ומאופן היניקה הזו אפשר להגיד שהיקום חולף ללא הרף ליד הצופה (אלהים) – ולדידו, היקום נוצר במלואו יש מאין עם כל תמונה חולפת המפנה מקום לחברתה שמביאה עימה יקום דומה לאין ערוך לזה שלפניו אך שונה במקצת. ואם רק יעצום הצופה הזה את עיניו לרגע- היקום יעצור לדידו מלכת; לכן ובכל הנוגע לצפייה ביקום- התורה משתמשת בפועל "ברא" – לאמור הצופה "אלהים" בורא בכל רגע של צפייה את היקום שלפניו יש מאין. הוא, אלהים, בורא את היקום כי בכל צפייה צץ יקום שונה. על כן, הצפייה כפעולה- זהה לזו של עשייה: "אלהים צופה ביקום" – משמע "אלהים עושה את היקום". בכל צפייה קם מאין יקום שונה, לכן העשייה הזו לדידו היא בריאה.

זו בגדול ההתייחסות המוחלטת במלואה כפי שהתבטאה בפסוק הפותח של התורה, ובשביל לעמוד על ההתייחסות הזו יש להבין את המונח "אלהים"; הוא המפתח להבנת המציאות הפיזיקלית שהתורה מנסה להחזירה לתודעת האדם. על זאת בפרק (יח') הבא.

תאריך:  03/04/2013   |   עודכן:  04/04/2013
אלברט שבות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התורה נגד המדע (י"ז)
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלברט שבות
9/05/13 19:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב"חבילת התחושות" שאלוהים העניק לנו, יש את אלה שמשביחות לנו את החיים, ויש את אלה שמעכירות אותם. התחושות שלנו מתגבשות מעצמן מול מה שאנחנו חווים. זה כיף להתרגש מסרט, ממוזיקה, מסקס, מאמנות, מטיול, מספר, מפרח, מאהבה, מאוכל וכולי, זה באסה לשנוא, לסלוד, לדאוג, לכעוס, לקנא, להיגעל, לפחד. התחושות "מלשינות" על טעמנו וערכנו. ולמרות האמור, התיעוב והסלידה הן תחושות חשובות. הפחד לעורר את סלידת זולתנו מרתיע אותנו מלחצות קווים אדומים מוסריים.
02/04/2013  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
למקרא מאמרו של יוסי ברנע ("קרימינליזציה פוליטית", News 1, 31.3.13) מתקבל רושם שהכותב לא ביקש לנתח באמת את הסוגיה שמייצג מקרה אקרית ובירעם בהוויה הישראלית, אלא להניח יסוד של מראית-עין למסקנה המתנסחת בכותרת שנתן למאמר. מאחר שהמאמר אינו תומך בדברים, אני מניח שהמסקנה נקבעה עוד בטרם החל הכותב בדיון. להלן אנסה לעמוד על מספר כשלים מרכזיים:
02/04/2013  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
במערכת הבחירות המקומיות ב-1993, כך למיטב זיכרוני, התמודד בעיר לוד אך ורק מועמד אחד לראשות העיר, מקסים לוי המנוח. אז, גם כן למיטב זיכרוני, התקבצו רשימות שונות ומגוונות שהתמודדו למועצת העיר לתמיכה במי שנראה היה להם כ-הכי ראוי ומתאים להנהיג את העיר המוכה והחבולה.
02/04/2013  |  עמוס שריג  |   מאמרים
הוראות תיקון 50 לחוק מיסוי מקרקעין הדנות באופציה "מיוחדת", נועדו לעודד מסחר באופציות ככלי שיעורר את שוק הנדל"ן, וזאת באמצעות מתן פטור ממס רכישה לרוכשי אופציות הסוחרים בהן, ולא מממשים אותן בעצמם. ניתן לומר כי מבחינה זו היווה התיקון לחוק הצלחה, שכן מכשיר האופציה הפך לאחד הכלים החשובים והנפוצים בשוק הנדל"ן. במיוחד רווח מכשיר זה בשוק קבוצות הרכישה, כאשר רבים ממארגני קבוצות הרכישה נוהגים לרכוש מבעל המקרקעין אופציה שמצד אחד תעניק למארגן את פרק הזמן הדרוש לו לגיבוש הקבוצה ומנגד תבטיח לו שבעל הקרקע "לא יברח" בינתיים.
קיבלת, השר סילבן שלום, תפקיד ענק: לטפל באנרגיה, בדלקים ובחשמל המיועדים לתעשיה, לתחבורה, לביטחון ולצרכי הבית, כלומר לקיום של כל אחד מאתנו וגם, אתה תטפל במים שזה מקור החיים. אתה בטח לא מזלזל בתפקיד כזה ואנחנו, שלא יכולים להתקיים כפרט או כמדינה בלי האנרגיה והמים, מעורבים במיוחד בענייני משרדך, שכן מימון הצרכים האלה בא ויבוא מכיסנו.
02/04/2013  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il