|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שישה בשישי

עולם כמנהגו נוהג

אל תצפו לשינוי של ממש בעקבות הבחירות באירן הטבח בסוריה מזכיר את סברה ושתילה אותם גופים מככבים מדי שנה בתלונות הציבור הוועדים הגדולים ימשיכו לשלוט בנמלים ובחברת החשמל בני הזוג נתניהו ממש לא מתרגשים מהביקורת האנטישמיות תתקיים כל עוד יהיו יהודים בעולם
24/05/2013  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   הגרעין האירני   |   תגובות
באפריקה נולד פיל עם עור של ביבי [AP]


אירן
כולם מוסלמים קנאים ושונאי ישראל [צילום: AP]

אל תצפו לגדולות ונצורות מן הבחירות לנשיאות אירן בחודש הבא. לא התעמקתי בקורות החיים של שמונת המועמדים שאושרו השבוע, אבל דבר אחד ברור: כולם מוסלמים קנאים וכולם שונאים את ישראל. איך אני יודע את זה? פשוט מאוד: בלי זה הם לא היו מגיעים לצמרת הפוליטית של ארצם. כבר ציטטתי פעם את דבריו של פרופ' דוד מנשרי, בכיר חוקרי אירן בישראל: "באירן אין מתונים וקיצוניים; יש קיצוניים ואולטה-קיצוניים".

הרטוריקה של הנשיא הבא תהיה מן הסתם פחות מתלהמת מזו של מחמוד אחמדינג'אד, ואלו לא בשורות טובות לישראל. הדיבורים שלו, ובראשם הכחשת השואה, סייעו לנו להעמיד את העולם על הסכנה שבאיש ובמדינה שהוא מנהיג. אם יורשו ידבר בצורה שפויה יותר, הדבר יחזק את אלו שממילא לא רוצים או לא יכולים לעשות כלום מול האיום הגרעיני האירני. לכן, הסכנה לישראל רק תגבר.

הטבח בסוריה
אנחנו, כידוע, ממשפחה אחרת

70 אלף, 75 אלף, 80 אלף – מספר קורבנות מלחמת האזרחים בסוריה הולך ועולה, והעולם למעשה שותק. בשאר אסד טובח ללא רחם בבני עמו – והעולם הערבי לא ממש מתרגש. תנו להם ילד פלשתיני אחד שייהרג בעזה מאש צה"ל – וכולם יקפצו עד לב השמיים. זה מזכיר לי את מה שכתב שלום רוזנפלד במעריב בעקבות הטבח בסברה ושתילה, לאחר שציין שכל העולם ואשתו גינו את צה"ל וישראל:

"וראה זה פלא: כמעט שאין מילות גנאי עזות במיוחד כלפי אותם שרצחו בפועל בטירוף חייתי, גברים, נשים וטף במחנות הפליטים. חלק קטן בלבד מביטויי ההזדעזעות והפלצות של אנשי המדינה והתקשורת בעולם מכוון לרוצחים עצמם. מהם, מאנשי הפלנגות הנוצרים, ציפו להתנהגות כזאת... 'עניין משפחתי' אמר, כזכור, המלך חוסיין לפני כמה שבועות, כאשר נשאל על טבח אלפי הפלשתינים בספטמבר השחור. ואנחנו, כידוע, ממשפחה אחרת".

עברו 31 שנים ושום דבר לא השתנה. ערבים רוצחים ערבים – זה נתפש כמעט כמובן מאליו. יהודי הורג ערבי מתוך הגנה עצמית – זה פשע מלחמה. כי אנחנו, כידוע, ממשפחה אחרת.

תלונות הציבור
שלוש שנים ברציפות במקום הראשון

חמשת הגופים עליהם התקבלו התלונות הרבות ביותר בנציבות תלונות הציבור בשנת 2012: הביטוח הלאומי, משטרת ישראל, משרד האוצר, משרד המשפטים, משרד התחבורה, צה"ל. חמשת הראשונים בשנת 2011: הביטוח הלאומי, משטרת ישראל, משרד האוצר, משרד המשפטים, משרד התחבורה, משרד הבריאות. חמשת הראשונים בשנת 2010: הביטוח הלאומי, משטרת ישראל, משרד האוצר, משרד הפנים, משרד המשפטים, צה"ל.

מובן שחלק מהמצב הזה יש לייחס לעובדה שמדובר בגופים עימם יש לציבור הכי הרבה מגע. אבל העובדה ששלושת המקומות הראשונים מוחזקים ברציפות בידי אותם גופים – הביטוח הלאומי, המשטרה ומשרד האוצר – מלמדת כנראה שיש משהו הרבה יותר שורשי בתודעת השירות שלהם. העובדה שהם לא מצליחים לרדת מדוכן המפסידים הזה מלמדת, שהם לא עושים מספיק כדי לשפר את השירות לאזרח. העובדה ששרים ומנכ"לים באים והולכים ודבר לא משתנה מלמדת, שמשהו פגום בדנ"א של הגופים הללו.

ויש עוד משהו שהמצב הזה מצביע עליו: שאיש אינו לוקח ברצינות את נציבות תלונות הציבור, למרות שבראשה עומד מבקר המדינה. אז היא מוציאה דוח ומראה שאנחנו לא בסדר; אז מה? למישהו יש אפשרות לפנות לביטוח הלאומי המתחרה או למשטרה חלופית? לא, אז בעיה שלהם.

הוועדים החזקים
הם פשוט חזקים מדי [צילום: איגוד לשכות המסחר]

אני מאמין שיאיר לפיד, ישראל כ"ץ ונפתלי בנט באמת רוצים להכניס תחרות בנמלים. אני מאמין שהם באמת רוצים לייעל את חברת החשמל. אני גם מאמין שאין שום סיכוי שהם יצליחו במקום בו נכשלו כל קודמיהם.

הוועדים בנמלים ובחברת החשמל פשוט חזקים מדי. צה"ל אינו יכול להפעיל לאורך זמן נמלים אזרחיים, וספק אם הדבר ראוי במדינה דמוקרטית. את עובדי חברת החשמל איש אינו יכול להחליף. צווים של בתי משפט לא ממש מעניינים את הוועדים הללו ודומיהם. החוק ודאי שאינו מזיז להם. הסכמים מבחינתם הם משהו שצריך לקיים בעיקר בסעיפים מהם חבריהם יוצאים מורווחים.

אז מה אפשר לעשות? למרבה הצער, כמעט כלום. אולי פה ושם להשיג איזושהי התקדמות, כגון קצת יותר תחרות במקטע מסוים של הספנות וקצת פחות הטבות לעובדי חברת החשמל. אבל בגדול – מה שהיה הוא שיהיה. לפיד ובנט לא יצרו את הדינוזאורים הללו, אך מדובר במצב נתון שאיתו כולנו נמשיך לחיות.

בנימין ושרה נתניהו
אטימות מוחלטת [צילום: פלאש 90]

מה שאותי הכי מקומם בהתנהלות הנהנתנית והבזבזנית של בנימין ושרה נתניהו הוא העובדה שהם עושים זאת בהתמדה, מבלי ששום דבר יזיז להם. "באפריקה נולד פיל עם עור של ביבי", התבדח לפני שנים ראובן ריבלין, ומתברר שגם שרה פיתחה עור דומה. תקשורת? חברי כנסת? נהלים? מבקר המדינה? כל זה גורם לזוג לכל היותר לאיזושהי אי-נעימות קלה וזמנית. הם כבר ימצאו מי שיגן עליהם, והלקח היחיד שיפיקו יהיה שבפעם הבאה צריך לנסות להסתיר טוב יותר את מעלליהם. זה הרבה יותר גרוע מבזבוז כספי ציבור; זו אטימות מוחלטת.

אנטישמיות
לא תלוי בנו [צילום: משרד ההסברה והתפוצות]

"גם במאה ה-21 נמשכת אנטישמיות בצורתה המסורתית. ממשיכים להפריח תיאוריות קונספירציה, להשתמש במיתוסים מבישים של עלילות דת ולצייר קריקטורות שבהן מייחסים ליהודים תכונות שטניות". דברי דוח של משרד החוץ האמריקני על מצב חופש הדת בשנת 2012. ויש הרבה דוגמאות: החל מוונצואלה דרך רוסיה ויוון ועד מצרים.

המחלה הזאת כנראה תלווה את האנושות כל עוד היהדות תהיה בסביבה, כלומר: לעולם ועד. לא משנה מה נעשה או לא נעשה, לא משנה אם נתבולל או נתבדל, לא משנה אם נתקוף או נותקף, לא משנה אם ננצח או ננוצח. האנטישמיות לא קשורה לשום דבר פרט לשנאה לשם שנאה של יהודי באשר הוא יהודי. התשובה לאנטישמיות היא לא להתנצל, לא להסביר ולא להתגונן. התשובה היא לתקוף בכל הכוח כל גילוי שלה, ובעיקר – להמשיך להצליח. זה הדבר שהכי ישגע את האנטישמים.

תאריך:  24/05/2013   |   עודכן:  24/05/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 "הסדר השפה"   "כצאן לטבח"   "נאצים רגילים"   VX   אדולף היטלר (1945-1889)   אורניום   אורניום   אורניום 235   אורניום מועשר   איזוטופ   אריזציה   ביקוע גרעיני   בשאר אסד   ג'בהת אל-נוסרה: טרור בסוריה   גזירת השחיטה   גזענות   דאעש   דלק גרעיני   דרוויניזם חברתי   האופוזיציה הסורית    הכור הגרעיני, דארקהובין    המרכז לחקר אנרגיה אטומית, בונאב    המרכז לטכנולוגיה גרעינית, אספהאן    המרכז למחקר גרעיני של טהרן    המתחם הגרעיני, אראכ   הרמן גרינג (1946-1893)   השמדה באמצעות עבודה   טבון   כאראג'   כאשר הפצצה נופלת   לאביזן-שיאן    מים כבדים   מכרה האורניום, סגהנד   מנהיגים רוחניים בימי התופת   מסה קריטית   מפעל לייצור "עוגה צהובה", ארדכאן   משפטי נירנברג   מתקן העשרת אורניום, לאשקאר עבד    מתקן טאבה   מתקן להעשרת דלק בפורדו (FFEP)   נשק גרעיני   נשק כימי   נשק כימי בסוריה   נתנז   סארין   סבון   עוגה צהובה   עלי אכבר סאלחי    עמידה רוחנית   פלוטוניום   פרצ'ין   פשעי מלחמה   ציד יהודים   צנטריפוגות   רוצח מאחורי שולחן כתיבה   רצח רודולף (ישראל) קסטנר   שואה   תחנת הכוח הגרעינית, בושהר  
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עולם כמנהגו נוהג
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי מ
24/05/13 16:53
 
פנחס
24/05/13 20:50
 
יוסי ידידי
25/05/13 13:54
2
עולם מצחיק
25/05/13 15:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הגרעין האירני
לא יאמינו או לא יסלחו לנו בפרשת מוחמד א-דורה המורדים בסוריה ישמחו מאוד אם נתקוף - וזה עלול להבעיר את האזור חיזבאללה ממשיך לספוג אבידות - אבל גם לצבור ניסיון לקראת הסיבוב הבא נגד ישראל וגם: לראשונה בימי חיי התביישתי במדינה
23/05/2013  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
התמיכה בישראל, אם תחליט לנקוט פעולה צבאית נגד אירן, תכלול סיוע דיפלומטי, צבאי וכלכלי. להחלטה הזאת של הסנאט יש תוקף סמלי ותו לא, משום שמירב הסמכויות בנושא שייכות לנשיא ברק אובמה.
23/05/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
"בתוך עשור האירנים יוכלו להגיע ללמעלה ממאה פצצות גרעיניות. לא מדובר בסכנה של אייתולות עם כמה פצצות במרתף אלא סכנה אמיתית על שלום העולם". כך אמר השר לנושאים אסטרטגיים, לענייני מודיעין וליחסים בינלאומיים, יובל שטייניץ, שדיבר בכנס התקשוב והסייבר הבינלאומי של ישראל דיפנס (יום ג', 21.5.13).
21/05/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
השר לענייני מודיעין, עניינים אסטרטגיים ויחסים בינלאומיים, יובל שטייניץ, אמר כי "על-אף שקוריאה הצפונית מחזיקה היום במאגר של שלוש פצצות גרעין, אך האיום האירני על העולם גדול משמעותית בסדר גודל של פי 30 עד 50". בסקירה שמסר (יום ב', 20.5.13) בפני ועדת החוץ והביטחון, אמר: "התשתית הגרעינית של אירן נבנתה מראש בממדים גדולים בהרבה מאלו של קוריאה הצפונית, והיא צפויה לאפשר להם לייצר מאות פצצות גרעין. קיבלנו מסרים ממדינות שונות באירופה שאומרות לנו שהגיע הזמן להציב איום צבאי על אירן מאחר שסנקציות בלבד אינן מספיקות".
20/05/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
נתחיל מהסוף: ההפצצות בסוריה שישראל ביצעה, על-פי פרסומים זרים, הן בראש ובראשונה איתות לאירן.
05/05/2013  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מלחמה בסוריה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
ארה"ב שידרגה את הפצצות 'חודרות הבונקר'  /  איציק וולף
נתניהו: אירן מתקדמת לקו האדום  /  עידן יוסף
אולמרט דיבר בעד שתי מדינות ונתקל בבוז  /  עידן יוסף
בזמן שלא הסתכלנו  /  אריאל י. לוין
מכחישים ומתכחשים  /  ד"ר רון בריימן
והעולם עומד מנגד  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il