|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הוֹ, התמימות הקדושה

הנאיביות המשיחיסטית האמריקנית, שמעולם לא הבינו את המזרח התיכון, לא תוביל להתקדמות ב'תאליך אשלום' האינסופי הפתרון טמון בהפיכה נוסח מצרים בירדן, והיותה מדינת פלשתין העבר ירדנית
03/07/2013  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ג'ון קרי, שמעון פרס. נאיביות טהורה [צילום: פלאש 90]

התיאולוג הצ'כי יאן הוּס, איש ימי הביניים, זכה לתהילת עולם לא בשל מלחמתו העיקשת בתיאולוגיה הקתולית, אלא מחמת אמירה נוקבת בת שתיים וחצי מלים, שהיו גם מילותיו האחרונות, בטרם בער על המוקד שהכינה לו הכנסיה: "הוֹ, התמימות הקדושה".

הוּס נרדף ע"י הקתולים, בשל דעותיו, עד שנדון בשנת 1415, בהיותו בן 46, למוות בשריפה. ברגעי חייו האחרונים, בעודו עקוד על המוקד והלהבות כבר אחזו בשולי גלימתו, הבחין הוּס באשה כפרית נבערת מדעת, שהתקרבה אל האש, הצטלבה באדיקות מולו, והוסיפה קיסם עץ משלה לתבערה הגדולה. "הוֹ, התמימות הקדושה", פלט הוּס בנימה צינית ברגע חייו האחרון לחייו, למראה תרומתה של הכפרית הפתיה לתבערה המאכלת את גופו.

ב-700 השנים שחלפו מאז לא פסה התמימות הקדושה מן העולם. בכל פעם ממלא פתי אחר את תפקיד הכפרית התמימה. הפעם ממלא תפקיד זה בתיאטרון האבסורד המזרח תיכוני שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שמתרוצץ אחוז אמוק על-מנת להתניע מחדש את 'אתאליך אמדיני'. התמים התורן, שעודנו מאמין שהוא על סיפה של תגלית ארכימדית, טרם הפנים שגם הוא ייצא מכאן, בסופו של דילוגיו על ההרים וקפיצותיו על הגבעות, בידיים ריקות. גם הוא יבין את שהבינו, או לא הבינו, קודמיו התמימים: ג'ורג' מיטשל, ג'יימס רובין, קונדוליזה רייס, דייוויד סתרפילד, מדלן אולברייט, דניס רוס וג'יימס בייקר וקודמיהם, כמו גם שותפיהם משאר העמים: קתרין אשטון, טוני בלייר, חאווייר סולאנה, קופי אנאן ומי לא?

לא מבינים

שום מסע דילוגים אקרובטי, לא יוכל לשנות את המציאות האמיתית בשטח: עוד לא נולד הפלשתיני אשר יסכים לקיומה של מדינה יהודית לחוף הים התיכון, אפילו לא רק בין חדרה לגדרה. עוד לא נמצא – וגם לא יימצא בטווח הנראה לעין – מנהיג פלשתיני שיכיר בישראל כמדינת הלאום היהודית; שיכריז ויחתום על קץ הסיכסוך והיעדר תביעות פלשתיניות נוספות; שיסכים לנוכחות מתיישבים יהודים במדינה הפלשתינית המדומיינת; שיוותר על 'זכות השיבה' המופרכת; שיפסיק את ההסתה הרשמית המציגה את הישראלים והיהודים כבני מוות. עוד לא נמצא הפלשתיני 'המתון', שיסכים לקבל אפילו את הוויתורים המופלגים, חסרי האחריות, שהציעו בפזיזות פושעת 'שני האֵהודים', ראשי הממשלה אולמרט וברק.

אבל התמימים האמריקנים – שלא לומר הפתטים – רואים את המציאות ומתעקשים להתעלם ממנה. בדיוק כפי שהם מתעלמים מכשלונותיהם האחרים במרחב המזרחי תיכוני. שוב ושוב מתברר שהם מעולם לא הבינו ועדיין אינם מבינים את המזרח התיכון האמיתי. קחו למשל את הכאוס המוחלט השורר כיום במצרים, שהוא מוצר נטו של התמימות האמריקנית, אשר העדיפה מטעמים 'חְנוּניים' תמימים להחריד, לתת יד להפלת נשיא ידידותי מבחינתם, מובראק, כדי לפנות את מקומו בארמון הנשיאות למען ההמונים הנסערים ו/או האחים המוסלמים. אז נכון שמובארכ לא היה כליל השלימות: איש לא היה ממליץ להעניק לו פרס נובל לדמוקרטיה, וממשלו לא היה הכי מוסרי שבעולם. הכל נכון. אבל מה קיבלו האמריקנים במקומו? כאוס מוחלט המאיים לחולל מרחץ דמים שיאדים את מימי הנילוס ויפורר את מצרים לתת-ממלכות. זה 'יותר עדיף'?

ונניח שהאמריקנים באמת לא שיערו עד היכן תוביל תמימותם. לגיטימי. ככלות הכל, לא נביאים הם, אף לא בני נביאים. אבל איפה הנכונות ללמוד מן הניסיון? בשנתיים וחצי שחלפו מאז הדחת מובארכ, רק הלכה והתארכה רשימת המדינות המתפרקות לנגד עינינו לרסיסי שבטים, עדות, כיתות וחמולות, ונחשפת העובדה שכל היצורים המלאכותיים הקרויים מדינות לאום ערביות, אינם אלא פיקציה מלאכותית בלתי מגובשת, שהמציא הקולוניאליזם המערבי במחצית הראשונה של המאה הקודמת.

סיכלות ונאיביות

אז איך ייתכן שלמרות כל הוויברציות הללו, עדיין טחו עיני האמריקנים התמימים מראייה נכוחה את המציאות? משהו רע עובר עליהם. עוד אלו אסונות צריכים לקרות, כדי שיבינו שסיכלותם ונאיביותם, הן שהציתו את האביב הערבי המדמם, והטביעו בנחלי דם מאות אלפי מוסלמים, לעיתים בקצב של 500 נרצחים ליום, ברחבי המזרח התיכון? האם לא ברורה להם אחריותם הישירה או הנסיבתית לצונאמי האיסלאמיסטי? - מלחמת אזרחים עקובה מדם בסוריה; כאוס מוחלט במצרים; נחלי דם שעדיין זורמים ברחובות עירק ותוניסיה; תעשיית גרעין באירן המאיימת על השלום ומתגרה במערב (כן, גם זו תוצאה של התמימות הקדושה האמריקנית, שנתנה ידה להדחת השאה ב-1979 ולעליית החומייניזם האנטי אמריקני); ויצירת אווירה של ערב מהפכה במדינות ערביות אחרות.

מרבית הישראלים כבר איבדו את אמונם באפשרות להגיע להסכם שלום על-פי מתכונת 'תאליך אשלום' הלעוס עד לזרא, שהיה עד כה המשחק היחיד בעיר. על-רקע זה צצים פתרונות שונים ומשונים. ראש הממשלה נתניהו, למשל, נאחז בנוסחת שתי מדינות לשני העמים. אחרים מעלים במהלך המו"מ עם עצמם, נוסחאות אחרות: סיפוח מלא של יהודה ושומרון למדינת ישראל, והענקת אזרחות ישראלית לכל הפלשתינים שבשטח (לטענת הפלשתינים מדובר ב-2.7 מיליון איש, שיוכלו לשגר לכנסת עשרות ח"כים פלשתינים). וקיימת כמובן הצעת השמאל הרדיקלי לנסיגה טוטלית מכל השטחים ששוחררו ב-67' והקמת מדינה פלשתינית בכל שטחי יו"ש. ובאחרונה עלתה הצעה מדינית חדשה – לספח רק את שטחי C ולאזרח את 60,000 הערבים שחיים בשטחים אלה.

אלא שכל אחת מארבע ההצעות הללו אינה ישימה בג'ונגל המזרח תיכוני. סיפוח מלא, שאותו מציעים בין היתר משה ארנס ואורי אליצור, הח"כים רובי ריבלין וציפי חוטובלי, יעורר מצד אחד מחאות חריפות בעולם, ומצד שני יהפוך את המדינה היהודית למדינת ישרא-פלשתין דו לאומית בפועל, יציף את הכנסת בעשרות ח"כים פלשתינים שאין לנו שום ענין בהם, ויטיל על ישראל מעמסה כלכלית כבדה מנשוא, עד כדי סכנת קריסה טוטאלית של המדינה היהודית.

הפתרון שבפי המציעים לספח רק את שטחי C, ובראשם נפתלי בנט ואיילת שקד, יעורר מחאה בינלאומית כפולה: מצד אחד על עצם הסיפוח ומצד שני על המשך הותרת שאר הפלשתינים ללא פתרון; ובנוסף גם יטיל על ישראל חובה להאכיל ולהעניק ביטחון סוציאלי ורפואי לעוד 60,000 אוכלי חינם שימצאו עצמם כמי שזכו בפיס, ושיטילו את מימון כלכלתם ובריאותם וחינוכם, על כיסו של משלם המסים הישראלי.

מרחץ דמים

הפתרון הנואל ביותר, שלא יביא שום פתרון של ממש לסיכסוך, הוא תוכנית השמאל הקיצוני - נסיגה מלאה והקמת מדינה פלשתינית על כל 'אשטחים'. זהו המתכון המובהק למצב מתמשך של היעדר שלום. לא רק שתוכנית עיוועים מסוג זה אינה אפשרית משום שהיא כרוכה בפינויים של מאות אלפי יהודים מהשטח, אלא גם תהפוך את כל יו"ש ל'עזה 2' בשלטון חמאס, ואת כל המדינה ל'עוטף עזה 2'. גם נסיגה חלקית ליישום תוכנית 'שתי מדינות' תניב תוצאות הרסניות דומות.

מעבר לכך: בהיעדר מעורבות ביטחונית ישראלית בשטח, תתפתח בו מלחמת אחים פנים-פלשתינית, בהיקפים ובמתכונות שקיימים היום בסוריה. השחיטה של פלשתינים בידי פלשתינים, תגיע למימדים חסרי תקדים, פי מאה מכל הרוגי הפלשתינים מאז הומצא הבלוף הפלשתיני.

ואז יקרה אחד מהשניים: או שצה"ל ייאלץ להתערב להפסקת מרחץ הדמים, ואגב כך ייחשף לפגיעות, ולגינויי העולם על הפלישה לטריטוריה זרה; או שיישב בחיבוק ידיים מול הטבח, ואז יוקע בידי העולם כשותף שבשתיקה לתעשיית הרצח הפלשתינית (ע"ע סברה ושתילה).

הפתרון נמצא ככל הנראה במציאות החדשה שתתפתח, אם נרצה ואם לא, בשכנתנו ירדן. לא לעולם יוסיף בית המלוכה ההאשמי, שיוּבא לירדן מחיג'אז הרחוקה כדי להצר את צעדי היהודים, לשלוט על האוכלוסיה הפלשתינית של ירדן. לא רחוק היום שהמשטר הירדני הידידותי יחסית כלפינו, יקרוס ויפנה מקומו לפלשתינים המקומיים. בו ביום תהיה לפלשתינים מדינה פלשתינית רחבת ידיים משלהם, ובו ביום תיפתר מאליה הבעיה הפלשתינית. עד אז צריך רק להתמקד בניהול נבון של הסיכסוך.

תאריך:  03/07/2013   |   עודכן:  03/07/2013
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הוֹ, התמימות הקדושה
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שולם
3/07/13 14:28
2
ד"ר רון בריימן
3/07/13 14:52
 
לא בנימה צינית
4/07/13 11:32
 
ב_שמואל
5/07/13 10:46
3
פלא יועץ
4/07/13 07:26
4
התמים הוא אתה
4/07/13 11:48
5
חוזה בכוכבים
4/07/13 17:39
6
דניאל סבלדי
4/07/13 22:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ניתן לקבוע בחוק רגיל חובת קיום משאל עם על הסדר מדיני, גם עם עדיף לעשות זאת בחוק יסוד. זו עמדתה של פרקליטות המדינה, כפי שאושרה בידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.
01/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
מזכיר המדינה האמריקני בא לכאן כדי למצוא נוסחא שתעלה אותנו על מסלול משא-ומתן להסכם קבע. אחד הדברים שיסכנו ואף יקברו את תהליך השלום לשנים רבות, הוא הסכם קבע שלא ניתן ליישום, שאינו מבוסס על יסודות איתנים ולכן גם צפוי להיכשל כפי שנכשלו הסכמי אוסלו על הווריאציות השונות שבאו בעקבותיו.
01/07/2013  |  תומר ישראלי  |   מאמרים
על-פי פרסומים לא זרים, מפלס האופטימיות של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי נמצא בירידה. הוא מנסה, ולא מצליח להושיב אלה מול אלה את מנהיגי ישראל והפלשתינים. פרשנים אומרים, שנתניהו ואבו-מאזן לא יכולים (או לא רוצים), והטקטיקה של השניים מתמקדת בשאלה - מי יצא אשם בקיפאון.
01/07/2013  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
מאז מלחמת ששת הימים, אנו מחזיקים בשטח ומנהלים את החיים ביהודה ושומרון. נעשו מאז ניסיונות רבים להגיע להסדר, אולם בתקופה הראשונה, לא היה עם מי לדבר. ניסינו אפילו עם אגודות הכפרים, עם כל גורם שולי ככל שיהיה.
01/07/2013  |  שמעון זיו  |   מאמרים
"יש התעוררות טכנולוגית גם ברשות הפלשתינית, והיו אל גוגל ישראל מספר פניות מסטארט-אפים פלשתינים. נשמח לעזור לפתח סטארט-אפים ברשות" - כך אמר (א', 30.6.13) מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, שהתארח בערב במרכז ללימודים אקדמיים אור-יהודה.
01/07/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il