בבית שמש נרגמו באבנים שלושה אוטובוסים בידי פורעים חרדיים. לפחות אחד מהם גם הותקף בפטישים ושמשותיו נופצו. המהומה החלה לאחר ששוטרים עיכבו לחקירה גבר חרדי שדרש מאישה, גם היא חרדית ממוצא אנגלו-סכסי, לעבור לחלק האחורי של האוטובוס. אשתו עוכבה גם היא לאחר שניסתה למנוע מן השוטרים לעצור את בעלה. השניים שוחררו לאחר חקרה קצרה.
לאחר שהמשיך האוטובוס בדרכו, תקפו חרדים אוטובוסים אחרים וגרמו להם נזק. נוסע אחד נפגע באורח קל ועשרות נתקפו בחרדה. המשטרה עצרה שני חשודים ביידוי אבנים.
התקרית הנוכחית עלתה לכותרות בשל ההיגררות לאלימות פיסית. אולם תקריות של
הדרת נשים כפויה בתחבורה הציבורית שנתפרה עבור אוכלוסיה חרדית הפכה ללחם חוק.
בקואופרטיב אגד לבדו מבוצעת הדרת נשים בוטה אחת לכמה זמן. גם בחודשיים האחרונים, לאחר פרסום מסקנות הצוות להדרת נשים במשרד המשפטים, בראשות שרית דנה, לא חל לדברי אגד שום שינוי בהוראות לנהגים - להתערב רק במקרי קיצון.
השרה
ציפי לבני ביקשה את התייחסות
משרד התחבורה למסקנות הצוות, אך משרד התחבורה מסרב לומר מה הייתה התייחסותו למסקנות. כל היום לא נשמעה מילה אחת מכיוונו של המשרד ושל העומד בראשו ישראל כ"ץ.
אם תהיתם מדוע? התשובה לכך נמצאת בשתיקה הרועמת של משרד התחבורה בכל הקשות להנחיות שאינן ניתנות למפעילי התחבורה הציבורית בנדון. מי שאשם בהדרת הנשים אינם החרדים אלא משרד התחבורה.
לא העכבר גנב, אלא החור גנב. משרד התחבורה יוצר תנאים מיטביים ליצירתם של קווי הפרדה. הוא תופר את מסלול הקווים באופן שיעצרו רק בשכונות חרדיות של העיר. אם היה מאפשר עירוב אוכלוסיות - לא היו הקיצוניים לכפות על כלל החרדים שאינם מעוניינים בכך לשבת בהפרדה.
כמו בפעמים הקודמות, גם הפעם הנושא יירד עד מהרה מהכותרות עד למקרה האלימות הבאים. עד שלא תפנים התקשורת כי תפקידה להצביע על האשם - משרד התחבורה - לא יהיה לתופעה הזו סוף.