|
נתניהו ושלום. תשתיות זה לא שטויות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
זה באמת שיא: לשקר במצח נחושה בהחלטת ממשלה רשמית. הרי יש סיבה אחת ויחידה להעברות התחומים הללו: שיקולים קואליציוניים/פוליטיים/פרסונליים. פעם צריך לרצות את ישראל כ"ץ ופעם צריך לרצות את סילבן שלום. כל השאר הוא ברברת שקרית שנועדה לזרות חול בעיני הציבור. ואת זה, כאמור, יכניסו לתיעוד הרשמי של מדינת ישראל.
▪ איתמר לוין
|
|
|
|
רק לפני כשנה ושמונה חודשים, ב-5 בינואר 2012, החליטה ממשלת
נתניהו לשנות את שמו של
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים למשרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים. במקביל, הפך משרד התשתיות הלאומיות למשרד האנרגיה והמים.
הנימוק שניתן לכך היה לא שונה בהרבה מאשר הנימוק שניתן בבקשה הנוכחית להחזיר את השם "תשתיות לאומיות" למשרד האנרגיה והמים. איזה מן הנימוקים משכנע אתכם יותר?
הנימוק הנוכחי -
מוצע לשנות את שם משרד האנרגיה והמים למשרד התשתיות, האנרגיה והמים על-מנת לשקף בצורה הטובה ביותר את תחומי הפעילות של המשרד, העוסק, הן בטיפול במשקי האנרגיה והמשאבים הטבעיים באופן שוטף, והן בהסדרת התשתיות החיוניות במשקים
הרלוונטיים.
הנימוק אז -
ההצעה לשנות את שמו של המשרד נועדה לתת ביטוי הולם למגוון תחומי סמכויותיו של המשרד. שינוי שם המשרד יבטא את פעילותו של המשרד כמי שעוסק הלכה למעשה במכלול ההיבטים של ההפעלה, קידום ופיתוח של התשתיות הלאומיות בתחומי הנמלים, מסילות הברזל, הדרכים, הכבישים ושדות התעופה.
איש אינו ערב לנו שבעוד כמה חודשים לא יועברו התשתיות הלאומיות למשרד אחר. מי שאינו מתייחס לתשתיות
הכבדות של ישראל ברצינות מסתכל עליהן
בקלות דעת.