|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

תחקיר News1: חלק שלישי

אורן זריף, המחלות והטענות

העובדה שלקוחות תובעים אותו, לא מביאה את אורן זריף לבית המשפט: הוא כמעט תמיד שולח נציג, שמדי פעם טוען שזריף חולה כאשר מתקיימים דיונים לגופן של התביעות, עולים פרטים מעניינים, כמו למשל החתמת הלקוחות על התחייבות שלא לתבוע את זריף
27/09/2013  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
זריף. "טרשת נפוצה" [צילום: יח"צ]

מה שלא אמר
זריף האשים את לוי גם באחריות לתביעתו של גבי אלימלך, שהוגשה באוקטובר 2010. אלימלך טען, כי לאחר הטיפול אצל זריף, נאלץ לעבור ניתוח שהוא אשר שיפר את מצבו. זריף הגיב: אני שכיר בלבד, לוי ניסה לקעקע את מפעל חיי, מוגשות תביעות סרק נגדי וניתנו "פסקי דין גורפים בהם הוחלט על מחיקת התביעות על הסף". מה שזריף לא אמר בכתב ההגנה הוא, שהמחיקות על הסף היו רק משום שהתביעות הוגשו אישית נגדו ולא נגד החברה או בשל העדר תיעוד רפואי מספק

קופון של 43%
במקרה אחר אמרה קנדלר, כי כאשר שילמו התובעים 2,780 שקל - היו 1,940 שקל מתוכם העלות של החומרים. חשבון פשוט מלמד, כי זריף גזר קופון של 43%. אגב, גם בתיק זה טענה כרגיל קנדלר שזריף "לא לוקח על טיפולים. הטיפולים הוא נתן להם כמה שהם רוצים"

כיצד לתבוע
כיצד כן אפשר לתבוע את זריף? חשוב לתבוע את חברת תת מודע; אפשר לצרף אותו כנתבע נוסף ולעמוד על כך שיופיע לדיון כל עוד לא נמחק מן התביעה. חשוב לשמור את החשבוניות ואת כל הטפסים הנוגעים לטיפול, וחשוב מאוד להציג חוות דעת רפואיות אם יש בהן כדי ללמד על המצב לפני הטיפול אצל זריף ואחריו. כדאי לשים לב, שזריף מאוד לא אוהב את הפרסום העלול להתלוות לתביעה, וזהו מכשיר בעל משמעות בידי התובע - כמובן לצרכים הוגנים ולא לשם סחיטה חסרת בסיס.

התביעות נגדו כנראה גורמות לאורן זריף להיות חולה. למעט שני תיקים, נראה שהוא לא התייצב לאף אחת מן התביעות שהוגשו אישית נגדו. לעיתים עברו על כך השופטים לסדר היום, לעיתים העירו לו, אך בשום מקרה לא עשו את מה שהחוק מאפשר להם לעשות: לתת פסק דין נגד זריף בשל היעדרותו.

ב-7.12.10 מסרה נציגתו של זריף לבית המשפט באשדוד: "מציגה אישור מחלה של הנתבע שלא יכול להגיע". ב-14.12.10 בתל אביב: "מציגה אישור רפואי. לנוכח האישור הרפואי נבצר מהתובע להגיע לדיון". מצבו של זריף לא השתפר ב-21.12.10 כאשר היה צריך להגיע לנתניה: "אני מייצגת את הנתבע משום שהוא חולה, מציגה ייפוי כוח" - אבל לא אישור מחלה.

מי שחושב שמדובר היה במחלה נקודתית, מוזמן לפנות לפרוטוקול הדיון ב-3.1.11 בבית המשפט בנתניה: "[אורן] חולה כבר למעלה משבועיים ויש לי אישור מחלה, יש לו טרשת נפוצה". למחרת בתל אביב: "הנתבע חולה בטרשת נפוצה. מציגה לבית המשפט אישור מחלה המעיד כי במשך חודש שהוא סובל כבר מזה והוא מטופל". ביום הקודם, נזכיר, נטען שזריף חולה מזה שבועיים. ואילו כעבור שבעה חודשים, ב-29.8.11, הגיע תורו של בית המשפט בתל אביב: "מציגה אישור מחלה שלו, לכן לא יכול היה להגיע".

"אמנון לוי אשם"

לא תמיד זה עובד. השופטת התל אביבית עידית ברקוביץ לא קיבלה את ניסיון ההתחמקות של זריף, כאשר קנדלר אפילו לא טענה שזריף חולה; הוא פשוט לא בא. כל עוד התביעה לא תוקנה, אמרה ברקוביץ, חייב זריף להתייצב וניתן היה לתת פסק דין נגדו בשל אי-התייצבותו; רק לפנים משורת הדין, החליטה ברקוביץ לחייב את תת מודע בתשלום.

השופטת לימור בן-שמן, מבית המשפט בתל אביב, לא אהבה את העובדה שזריף לא התייצב לדיון. היא נמנעה מלקבל את התביעה האישית נגדו, אם כי קבעה בצורה עובדתית בשל העדר גירסה מצידו של זריף: "לכאורה התקיימה הטעיה באשר למטרת הטיפול ואופן הטיפול". היא הורתה לתת מודע להחזיר לתובע, דוד חננאל, את 663 השקלים ששילם תמורת הכדורים ועוד 600 שקל הוצאות.

לעיתים מאשים זריף גורמים חיצוניים בעידוד הגשת התביעות נגדו. ישראל וסרמן הגיש בספטמבר 2010 תביעה נגד זריף בסך 3,660 שקל, לדבריו - בעקבות תחקירו של אמנון לוי, "שהראה שהכל הבל הבלים". הוא טען, כי פנה לזריף, קיבל טיפול בן שתי דקות לכאבי הגב שלו, כדורים ומזרן קטן, אך דבר לא עזר. תת מודע טענה, כי התחקיר של לוי גרם לכמה מלקוחותיה להגיש תביעות סרק, למרות שנעזרו בשיטותיו של זריף, וזוהי אחת מהן. סרק או לא סרק - בהליך גישור נקבע, כי תת מודע תשלם לווסרמן 1,580 שקל.

זריף האשים את לוי גם באחריות לתביעתו של גבי אלימלך, שהוגשה באוקטובר 2010. אלימלך טען, כי לאחר הטיפול אצל זריף, נאלץ לעבור ניתוח שהוא אשר שיפר את מצבו. זריף הגיב: אני שכיר בלבד, לוי ניסה לקעקע את מפעל חיי, מוגשות תביעות סרק נגדי וניתנו "פסקי דין גורפים בהם הוחלט על מחיקת התביעות על הסף". מה שזריף לא אמר בכתב ההגנה הוא, שהמחיקות על הסף היו רק משום שהתביעות הוגשו אישית נגדו ולא נגד החברה או בשל העדר תיעוד רפואי מספק; פסקי הדין שהוא עצמו צירף לכתב ההגנה לא קבעו ולא רמזו שמדובר בתביעות סרק. תביעתו של אלימלך הועברה לגישור.

סוגרים בחשאי

זה מה שקורה בחלק ניכר מהתביעות נגד זריף: הן עוברות לגישור, כאשר לעיתים הצדדים אפילו אינם מדווחים לבית המשפט בצורה מפורטת מה נקבע בגישור. כך למשל אירע בתביעותיהם של יפה קסטיאל בשנת 2007 ושל יחיאל נגר בשנת 2008: אחד הצדדים הודיע בצורה לקונית הגיעו לפשרה וביקש לסגור את התיק. בשנת 2007 מחק גם צבי פורגס את תביעתו, והודיע לבית המשפט שזריף פיצה אותו לשביעות רצונו. בשנת 2011 הגישו זריף, ויויאן מגירה ושלמה מגירה לבית המשפט בתל אביב הסכם פשרה שאומץ על ידו, מבלי שפרטיו הוכנסו לפרוטוקול. החשאיות הזו משרתת כמובן רק את זריף, ומותר לשער שהיא דרישה שהוא מציג לתובעים כתנאי לתשלום הפיצוי.

במקרים הנדירים בהם מתקיים דיון לגופן של התביעות, עולות נקודות מעניינות. כך למשל טענה נציגתו של זריף, רחל קנדלר, בדיון בפני השופטת הנתנייתית הדס עובדיה: "הרבה רופאים, פרופסורים, סטודנטים מכל מגזרי הקשת במדינה הגיעו לאורן, חלקם הגדול נושעו. קיבל מכתבי תודה". ניתן לשער שעובדיה ביקשה לראות מכתבים אלו, אך קנדלר השיבה: "לצערי אין לי את זה פה". בתביעה זו הסכימה תת מודע לשלם 1,305 שקל - מחצית מהסכום הנתבע.

במקרה אחר אמרה קנדלר, כי כאשר שילמו התובעים 2,780 שקל - היו 1,940 שקל מתוכם העלות של החומרים. חשבון פשוט מלמד, כי זריף גזר קופון של 43%. אגב, גם בתיק זה טענה כרגיל קנדלר שזריף "לא לוקח על טיפולים. הטיפולים הוא נתן להם כמה שהם רוצים". במקרה הזה קבעה השופטת עידית ברקוביץ, כי זריף ישלם לתובעת, רינה בן-עבו, 2,780 שקל; אם לא ישלם אותם בתוך חודש, יגדל הסכום ל-4,000 שקל.

הנה עוד נקודה. דוד חננאל טען בתביעתו, כי התבקש לחתום על התחייבות לפיה לה לא יהיו לו תביעות כלשהן נגד תת מודע, אך מחק זאת מהטופס שקיבל. הטענה נשמעת במבט ראשון מוזרה: אם הלקוחות שלו חתמו על התחייבות כזו, מדוע זריף לא משתמש בה?

אולם זריף עצמו צירף לכתב ההגנה בתביעתו של לקוח אחר - רוני פריד - את הטופס עליו חתם הלה. שם נאמר במפורש: "אין ולא יהיו לי גם בעתיד כל תביעות ו/או טענות ו/או מענות מכל מין וסוג שהוא, כנגד חברת תת מודע ו/או אורן זריף ו/או מי מעובדי החברה בגין הטיפול". זריף ודאי יודע שלהתחייבות זו אין כל תוקף משפטי, ולכן הוא לא נשען עליה - אך קשה לדעת כמה לקוחות נרתעו מהגשת תביעות רק משום שחשבו שאינם יכולים לעשות זאת.

אין חוות דעת

כפי שנאמר בחלקו הראשון של התחקיר, העובדה שמדובר בתיקי תביעות קטנות משרתת את זריף גם לנוכח העובדה שחלק מהתובעים לא מצרפים תיעוד משפטי. כך למשל עלה בגורל רוב תביעתו של דוד חננאל, אשר תבע 10,000 שקל אך קיבל רק 1,200 שקל, משום שלא צירף מסמכים רפואיים ולכן לא הוכיח את הנזקים הנלווים להם טען.

העדר מסמכים רפואיים הוא שהכשיל גם את תביעתו של סמיון רויטר. הלה סיפר בבית המשפט, שכאשר אושפז בפברואר 2010 והראה לרופאה את התרופות שקיבל מזריף, לאחר שעבר שלושה צינתורים, היא "הייתה בשוק והיא אמרה לי שאם אני רוצה לחיות - תזרוק את זה מיד". ואולם, השופטת נגה שמואלי-מאייר דחתה את התביעה באומרה, כי לא הוכח קשר סיבתי בין מעשיו של זריף לבין מצבו של רויטר ולא הוכח שמצבו של רויטר לא הוטב כתוצאה מהטיפול. "התובע לא צירף כל חוות דעת רפואית ערוכה כדין על-מנת לבסס את תביעתו", קבעה.
ת"ק 36782-04-10, סמיון רויטר נ' אורן זריף / פרוטוקול ופס"ד
דחיית תביעת מטופל נגד אורן זריף בשל העדר הוכחות
ת"ק 2305-08-08, רוני פריד נ' אורן זריף / כתב תביעה
תביעת מטופל נגד אורן זריף
ת"ק 2305-08-08, רוני פריד נ' אורן זריף / כתב הגנה
כתב הגנה של אורן זריף בתביעת מטופל
ת"ק 2305-08-08, רוני פריד נ' אורן זריף / הודעה לבית המשפט
פשרה בתביעת מטופל נגד אורן זריף
ת"ק 22127-10-09, דוד חננאל נ' אורן זריף / כתב תביעה
תביעת מטופל נגד אורן זריף
ת"ק 22127-10-09, דוד חננאל נ' אורן זריף / כתב הגנה נתבע 1
כתב הגנה של אורן זריף בתביעת מטופל
ת"ק 22127-10-09, דוד חננאל נ' אורן זריף / פרוטוקול ופס"ד
קבלה חלקית של תביעת מטופל נגד אורן זריף
ת"ק 2838-04-10, אהוד דמבין נ' אורן זריף / כתב תביעה
תביעה של מטופל נגד אורן זריף
ת"ק 2838-04-10, אהוד דמבין נ' אורן זריף / כתב הגנה
כתב הגנה של אורן זריף בתביעת מטופל
ת"ק 2838-04-10, אהוד דמבין נ' אורן זריף / פרוטוקול ופס"ד
חיובו של אורן זריף לפצות מטופל
ת"ק 12245-02-10, סעדה חדד נ' אורן זריף / כתב תביעה
תביעת מטופלת נגד אורן זריף
ת"ק 12245-02-10, סעדה חדד נ' אורן זריף / כתב הגנה
כתב הגנה של אורן זריף בתביעת מטופלת
ת"ק 12245-02-10, סעדה חדד נ' אורן זריף / פרוטוקול ופס"ד
פשרה בתביעת מטופלת נגד אורן זריף
ת"ק 22507-10-10, ישראל וסרמן נ' אורן זריף / כתב תביעה
תביעת מטופל נגד אורן זריף
ת"ק 6505-10-10, גבי אלימלך נ' אורן זריף / כתב תביעה
תביעת מטופל נגד אורן זריף
ת"ק 6505-10-10, גבי אלימלך נ' אורן זריף / כתב הגנה נתבע מס' 1
כתב הגנה של אורן זריף בתביעת מטופל נגדו
ת"ק 6505-10-10, גבי אלימלך נ' אורן זריף / פרוטוקול ופס"ד
הסכם גישור בתביעת מטופל נגד אורן זריף
ת"ק 11-05-07, יפה קסטיאל נ' אורן זריף / הודעה לבית המשפט
פשרה בתביעת מטופלת נגד אורן זריף
ת"ק 758-11-08, יחיאל נגר נ' אורן זריף / הודעה לבית המשפט
פשרה בתביעת מטופל נגד אורן זריף
ת"ק 27122-04-10, רינה בן-עבו נ' אורן זריף / פרוטוקול ופס"ד
חיובו של אורן זריף לפצות מטופלת

תאריך:  27/09/2013   |   עודכן:  27/09/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אורן זריף, המחלות והטענות
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מייקל
27/09/13 17:28
2
גל - איש הים
27/09/13 20:39
3
דידה
9/10/13 16:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
אורן זריף מאיים מדי פעם על מי שמעז לתבוע אותו. הוא אפילו לא מסתיר את האיומים; הם נכללים במפורש בכתבי הגנה שהוא מגיש לבתי המשפט. לפעמים הם מפורשים, לפעמים הם מרומזים, אך ניתן להניח שרוב התובעים - אנשים מן השורה שאינם מתמצאים בחוק - לוקחים אותם במלוא הרצינות.
24/09/2013  |  איתמר לוין  |   כתבות
פנינה אלמוג חשבה שאורן זריף יוכל לעזור לאמה החולה. ככלות הכל, שמו ידוע היטב ממודעות ענק בהן מעידים רבים כיצד הושיע אותם. אבל אחרי שני טיפולים הגיעה אלמוג למסקנה, כי מדובר בתקוות שווא וביקשה לקבל בחזרה את כספה. כאשר לא נענתה לאחר ארבע שנים של ריצות, הגישה אלמוג בפברואר 2011 תביעה בסך 10,000 שקל לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב.
22/09/2013  |  איתמר לוין  |   כתבות
חבר הכנסת לשעבר כרמל שאמה-הכהן, המתמודד על ראשות עיריית רמת גן, מואשם בבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב בהעסקת נערים בידי הליכוד בניגוד לחוק באחת ממערכות הבחירות הקודמות. כתב האישום הוגש בשנת 2008, אך עד היום לא התקיים בו אפילו דיון הוכחות אחד, בעיקר בשל סחבת שנקט שאמה-הכהן.
14/09/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, קבע שבית המשפט המחוזי בתל אביב ידון במעצרו של עובד בבית משפט זה. לדברי גרוניס, הדחיפות שבדיון גוברת על מראית העין שבקיום הדיון בפני שופט לו עשויה להיות היכרות עם החשוד.
09/09/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, ברח. פשוטו כמשמעו. ימים ספורים לאחר שניסה לסייע לידידו האישי, עו"ד יוסי כהן, והציג בסדר-היום של הוועד המרכזי (לדיון ביום 03.09.13) את פניית כהן: לגייס את לשכת עורכי הדין כ"ידיד בית משפט" נגד הח"מ ונגד News1, ויום אחד בלבד לאחר שחשפנו כאן את קשרי השוחד שבין השניים, נסוג ברזילי והסיר את הנושא מסדר היום של הוועד המרכזי. למורת רוחו של כהן, כמובן.
02/09/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי  
השוטר המקלל הוצב במחלק הנוער  /  איציק וולף
יוסי כהן - כספים שחורים גם בחשבונות בארה"ב  /  יואב יצחק
חשש לאי-סדרים במכרז הפרסום בנתב"ג  /  עידן יוסף
התרומה והתמורה  /  יואב יצחק
חלם בכלא חרמון  /  יואב יצחק
שותפים לדבר עבירה  /  יואב יצחק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il