|   15:07:40
דלג
  יעקב אסתרליס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

חלק ראשון

מלחמת העולם השלישית: חזית ארה"ב

מלחה"ע ה-3 מתנהלת במלוא עוזה ברחבי העולם שנים; קשה לציין את נקודת התחלתה, אך אפשר לטעון שהכרזתה הרשמית הייתה ב-11.9.2001 בפיגוע בבנייני התאומים. זו מלחמת האיסלאם לכיבוש העולם המנוהלת ע"י ברית של תנועות איסלאמיות שבראשה עומדים האחים המוסלמים. אפשר להשוותה עם מלחה"ע ה-2 באכזריותה, אולם בתחכומה, ברמת השקרים, התעמולה וברוב תחומי המבצעים המופעלים בניהולה היא עולה על המהלכים שהיו בכל המלחמות לפניה
17/11/2013  |   יעקב אסתרליס   |   כתבות   |   העולם הערבי   |   תגובות
מי ישלוט באמריקה - האמריקנים או האחים המוסלמים? [צילום: AP]

"אללה הוא מטרתנו. הנביא הוא מנהיגנו. הקוראן הוא חוקנו. הג'יהאד הוא דרכנו. למות בדרכו של אללה היא השאיפה הגבוהה ביותר שלנו" [מוטו של האחים המוסלמים (ממאמרה של Clare M. Lopez)]


חדירת האחים המוסלמים לזירה האמריקנית והתבססותם

עד עתה התייחסנו לאזורים שונים בעולם הנמצאים תחת מתקפת האיסלאם הקיצוני המובל על-ידי האחים המוסלמים. חייבים להדגיש פעם נוספת, שבמושג "איסלאם" אנו מתייחסים אל האיסלאם של הג'יהאד – האיסלאם הקיצוני הנמצא בשלבים די מתקדמים של כיבוש העולם - אבל היום בעולם אין איסלאם אחר. ברור שיש מוסלמים מתונים שלא תומכים במלחמת הכיבוש האיסלאמית ואפילו מתנגדים לה, אבל הם לא נותנים את הטון אלא נהפכים בעל-כורחם לחיילים בצבא הכיבוש האיסלאמי. אם הם מנסים להתנגד - האיסלאם הקיצוני קודם כל מחסל אותם דווקא ומיישר את השורות: אפשר לראות את זה בכל מקום באירופה, במזרח התיכון ובצפון אפריקה בהם התנועות האיסלאמיות עם האחים המוסלמים בראש הן דומיננטיות: מצרים, סוריה ואפילו תוניס – המדינה שהייתה פעם מתונה יחסית.

במלחמה הזו לא תמצאו טורי שריון, אוגדות חי"ר המתנגשות בקרב חזיתי. כאן הכל מתוחכם הרבה יותר – השיטות משתנות לפי ארץ היעד. באירופה מהגרים הנעים בכל אמצעי תחבורה ומסתננים לשם בכל דרך אפשרית, מתארגנים במהירות ומתחילים בכיבוש השטח. ברוסיה, בסין ובהודו, בהן קיים מיעוט מוסלמי, הולך ומתחזק מאבק בעד "הזכויות הלגיטימיות" וה"שוויון", אבל במדינה כניגריה, בה המוסלמים הם רוב - מתנהלת מלחמת השמדה של המיעוט הנוצרי בלי שום צורך בהסברים ואין מי שיגנה את המתחולל שם.

כאן נדבר על מלחמת הכיבוש של מדינה אדירה, המעצמה המשפיעה ביותר בעולם בעידן הנוכחי – ארצות הברית של אמריקה. משולבות שם גם התקפות חזיתיות, גם מלחמת טרור וגם שיטות מתוחכמות הרבה יותר. תיאור מעולה ומפורט של התהליך אפשר למצוא במחקר של מומחית לענייני אסטרטגיה ומודיעין - קלייר מ' לופז (Clare M. Lopez), עמיתה בכירה במרכז למדיניות ביטחון בקרן קלריון (the Clarion Fund). בעבר היא הייתה קצינת מבצעים בסוכנות הביון המרכזית של ארה"ב. (ממליץ מאוד לקרוא שם את הפרק: Holy Land Foundation Trial).

לא נתייחס בפירוט לשלבים ההתחלתיים של חדירת האחים המוסלמים לזירה האמריקנית. רק לצורך הבנת המהלכים שהופעלו בחזית של ארה"ב בפרק הפותח את הסקירה נתייחס לכמה סיפורים משנים עברו שהשפיעו לא מעט גם על ארצנו הקטנטונת...

ארצות הברית תמיד הייתה ארץ היוזמה החופשית, ארץ עבודה ויזע, אבל היא גם הייתה ארץ עגל הזהב ושחיתות, שבכל פעם הגיעה לשיאים חדשים. כסף יכול לעשות שם הכל – ואת זה למדו מהר מאוד אנשי התנועות האיסלאמיות: ארגונים רבים שלהם הקימו בה בסיסי פעולה והחלו לחדור לחברה האמריקנית ובעיקר למוסדות השלטון. ההתחלה הייתה באזורי "יוצאי אפריקה" - מוסלמים מכרו אותם בזמנו לסוחרי העבדים שמילאו את אמריקה המשוועת לידיים עובדות בכוח עבודה זול. לאחר מכן הם הבינו ששיטת הממשל בארה"ב שמבוססת על בחירת נציגי העם נותנת יתרון עצום למועמד בעל אמצעים המאפשרים לו "לשכנע" בקלות יתרה את בוחריו להצביע לו... כעת בואו נכיר מנקודת מבט לא כל-כך מקובלת על אמצעי התקשורת העיקריים כמה מנשיאי המדינה ההיא.

ג'ימי קרטר
ג'ימי קרטר [צילום: AP]

ג'ימי קרטר, איש המפלגה הדמוקרטית, היה נשיאה ה-39 של ארה"ב (1981-1977). לפני בחירתו לתפקיד הוא היה סנאטור במדינת ג'ורג'יה וגם מושל של המדינה הזו. במקורו הוא היה חקלאי, בעל חווה חקלאית וחברה העוסקת בגידול ומסחר בבוטנים. באמצע שנות השבעים החברה המשפחתית של קרטר נכנסה לקשיים פיננסיים ובשנים 1976-77 קיבלה הלוואה מהבנק הלאומי של ג'ורג'יה (National Bank of Georgia - NBG) בסכום חריג של 4.6 מיליון דולר. ביולי 1980, העיתונאי ג'ק אנדרסון חשף בעיתון "וושינגטון פוסט" שמשפחת קרטר הייתה הלווה הגדולה של הבנק וההלוואה הכניסה את הבנק עצמו לקשיים.

אז, מנהלו של הבנק היה חבר ואיש סודו של קרטר, ברט לאנס, שמוּנַה בהמשך על-ידי הנשיא לתפקיד ראש משרד הניהול והתקציב (על החתול הוטל לשמור על השמנת). בו-זמנית, בגלל הניהול הכושל של לאנס, בנק NBG היה על סף קריסה והציל אותו Agha Hasan Abedi, המייסד הפקיסטני של Bank of Credit and Commerce International - BCCI, המכונה "האיש שיכול לשחד גם את האלוהים". הוא בא לעזרתו של לאנס ומינה אותו ליועץ עם משכורת 100,000 דולר לשנה. לאחר מכן הודיע ש"לעולם לא אדבר על ניצול יחסיו עם הנשיא". הוא גם הציג את לאנס למשפחת המלוכה הסעודית ולמיליארדר הסעודי Gaith Pharaon.

בינואר 1978, Abedi כיסה את הגרעון של 3.5 מיליון דולר בבנק NBG והפך בעצם לבעל השליטה בו. בהמשך, אנדרסון כותב שהסעודים נשארו הבעלים הדיסקרטיים ולא הבליטו את אי-הסדרים בבנק בגלל המימון של משפחת קרטר. זו, ככל הידוע, הייתה ההתחלה של קשרים ישירים ועקיפים של הנשיא עם בעלי הון מוסלמים. אבל בהחלט ייתכן שהקשרים התחילו קודם, הרי לאנס הכיר אותם עוד לפני עזרת החרום שניתנה לו ודרכו גם לנשיא. בזמנו הסתובבו לא מעט סיפורים על קרטוני ויסקי שהיו מגיעים יום-יום לבית הלבן מ"תורמים" דיסקרטיים מהמזרח-התיכון ה"משפרים" את מצב רוחו של הנשיא שאהב לשתות, אבל היה מוגבל בגלל תקציב של הבית הלבן. נעזוב את זה – אין לסיפור משמעות רבה, הוא רק מראה טפח מהאופי של האיש.

חייבים להדגיש שהנשיא קרטר עוד ממש מתחילת כהונתו הודיע שאחת ממטרות נשיאותו - השגת "מולדת" ל"פלשתינים" - ולכל אורך הדרך, ניהל מדיניות אנטי-ישראלית. עד כאן על קצה המזלג תמונת השלב ההתחלתי בקשריו של קרטר עם בעלי ההון המוסלמים. לא מעט פרטים נוספים אפשר ללמוד במאמרה של רחל ארנפלד, "Carter’s Arab financiers" [קישור], שפורסם בעיתון "The Washington Times" ב-20.12.2006. מטבע הדברים, גם הנשיא המכהן וגם ה"תומכים" שמרו על דיסקרטיות. אחרי סיום התפקיד הכל היה חופשי יותר – משפחת קרטר ייסדה כל מיני קרנות למטרות שונות – ולקרנות הללו התחילו לזרום עשרות מיליוני דולרים מ"ידידים" שכבר לא היו צריכים להסתיר את עצמם.

כתב אישום חמור נגד קרטר עמוס בראיות פרסם בשנת 2007 אחד המשפטנים הבכירים בארה"ב, פרופסור באוניברסיטת הרווארד - אלן דרשוביץ. במספר מאמרים הוא חשף את פרצופו האמיתי של הנשיא לשעבר כאנטישמי פתולוגי ובובה בידיהם בעלי הון מוסלמים. לא אתייחס לפרטים – כדאי לקרוא את זה במקור.

רק עוד הערה אחת: רוב הדברים פורסמו לפני חמש-עשר שנים. בתקופת כהונתו הם היו סוד המדינה הכמוס שם. אבל גם בזמן אמיתי היו לא מעט פרסומים על טבעו של קרטר – כולם הוסתרו מהקורא הישראלי – זו דוגמה מצוינת של ה"אמת" שאנו מקבלים מה"תקשורת" הישראלית המתמחה בשטיפת המוחות. הם לא תמיד משקרים, הם רק מסתירים את העובדות הלא רצויות למפעיליהם מעבר לים. בואו לא נשכח שאת קרטר הפעילו המוסלמים והוא הפעיל את בגין וחבורתו.

עובדות נוספות על "גיבור" סיפורנו אפשר למצוא במאמרו של יעקב אחימאיר, "ג'ימי קרטר והכסף הסעודי", שפורסם ב"ישראל היום".

עוד נקודה חשובה בפעולתו: אחד מ"הישגיו" של ג'ימי קרטר הוא המהפכה האיסלאמית באירן. ב-1979, בהתחלת ההפגנות של האיסלאמיסטים שם, השאה האירני רצה להשתמש בכוח להחזרת הסדר במדינה, אבל קרטר הפעיל עליו לחץ כבד כדי למנוע "צעדים אנטי-דמוקרטיים" - בזכותו המהפכה ניצחה. אחרי כשנה הסיפור התפוצץ לו בפרצוף: שגרירות ארה"ב בטהרן נכבשה על-ידי ה"מהפכנים" ואנשי הקומנדו שנשלחו לשם הובסו ונשבו בבושת פנים. זה עלה לו בקדנציה נוספת. העם האמריקני וגם מדינת ישראל לא הפסידו מזה.

תאריך:  17/11/2013   |   עודכן:  17/11/2013
יעקב אסתרליס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בשאר אסד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלחמת העולם השלישית: חזית ארה"ב
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
URIXO
17/11/13 22:16
2
טל י
18/11/13 00:13
3
נטע אורי
18/11/13 06:59
4
אלון פלג
18/11/13 23:06
5
ירון זכאי 1
19/11/13 02:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  העולם הערבי
על "האחים המוסלמים" בירדן עובר תהליך של היחלשות ונסיגה. זאת לאחר הצלחתם בהשגת תמיכה עממית עקב דרישתם לבצע רפורמה בשלטון, בשיטת הבחירות, בריסון המחירים של המזון והדלק ובמיגור השחיתות.
15/11/2013  |  מנשה שאול  |   מאמרים
בשאר חתן פרס נובל לשלום, בעירק שוררת דמוקרטיה וסוריה ניצחה במלחמת יום כיפור
03/11/2013  |  מנשה שאול  |   מאמרים
מפקד הטליבאן הפקיסטני נהרג מפגיעת מל"ט אמריקני, כך מסרו (יום ו', 1.11.13) מקורות ביטחוניים ומפקד טליבאן בכיר. מדובר במכה קשה לקבוצה המטילה טרור ברחבי המדינה.
01/11/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
שניים מארבעת נהרות גן העדן - על-פי ספר בראשית - נמצאים בעירק. הפרת והחידקל נובעים בהרי טורקיה, זורמים דרך סוריה ועירק, מתאחדים בשט אלערב ומה שנותר ממימיהם נשפך למפרץ. בין הנהרות נחפרו תעלות רבות והן "העורקים" (בערבית "אלעירק") - עורקי החיים, המאפשרים לקיים חקלאות שלחין במדבר החם והיבש. ללא הנהרות והתעלות שביניהם, הייתה עירק מדבר צחיח ויבש. מי שרוצה לשרוד במדבר העירקי הלוהט חייב לחיות בקבוצה מלוכדת, חמושה, אלימה ומוכנה לקרב, כדי להגן על מקור המים והמחיה שלו.
01/11/2013  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
סירובה של סעודיה להצטרף כחברה זמנית במועצת הביטחון של האו"ם הוא האחרון1 בשורה של חילופי מהלומות דיפלומטיות, לרוב מאחורי הקלעים, בינה לבין ארצות הברית שנועדו לאותת לזו האחרונה על חוסר שביעות רצונה של הממלכה ממדיניותה המזרח תיכונית. הברית הלא כתובה אשר מחברת בין שתי מדינות שונות אלו, דמוקרטיה ליבראלית ומונרכיה אבסולוטית, התבססה על העיקרון לפיו ארצות הברית זוכה בגישה לכלכלת המפרץ (תוך התעלמות מהיעדר חופש פוליטי וממצב זכויות האדם בממלכה), ובתמורה, היא מספקת לממלכה "מטריית הגנה" מפני איומים חיצוניים. אולם, אירועי ה"אביב הערבי" מעמידים, שוב, למבחן את היחסים המורכבים בין השתיים.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il