|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

תחקיר / משרד התחבורה מציג:

אפליקציה חובבנית לתחבורה ציבורית

אפליקציית המידע החדשה של משרד התחבורה לנוסעי האוטובוסים נעדרת מידע בסיסי, אינה מדויקת ואינה עונה לצורכי הנוסע
11/12/2013  |   עידן יוסף   |   תחקירים   |   משמר המשפט   |   תגובות
230,000 שקל תמורת מוצר גרוע

שיטת המטרייה של משרד התחבורה
עידן יוסף
שוב זה קורה: משרד התחבורה עיכב במשך יותר משנה מיזם אפליקציה לתחבורה ציבורית, אבל כשהגיעה העת לחשוף אותה לציבור התברר שפיתוחה בכמעט רבע מיליון שקל נעשה בפטור ממכרז, והתוצאה בהתאם
לרשימה המלאה

משרד התחבורה הודיע על השקת אפליקציה חדשה לתחבורה ציבורית, שאמורה לספק לנוסעים מידע על זמני הנסיעה. מדובר באפליקציה חובבנית שנופלת מאפליקציות דומות בשוק, ואף מפגרת אחריהן בשנתיים. יתרונה היחיד אולי הוא בהצגת תדירות הקווים בשעות השונות של היממה, מידע שאין בו צורך של ממש.


האפליקציה, הקרויה "כל קו" כשמו של אתר המידע לתחבורה ציבורית, נעדרת את הדבר הבסיסי ביותר - תכנון מסלול מנקודת היעד לנקודת המוצא. "כל קו" משרתת רק את הנוסעים שמכירים את הקווים כמו את כף-ידם. על המערכת לאפשר לנוסע לתכנן גם מעבר בכמה יעדים. נוסע שלמשל ירצה לעשות כמה סידורים באזור המרכז לא אינו יכול להקיש יותר מיעד אחד. על המערכת החדשה לאפשר לו תנועה מהירה בין היעדים לפי סדר שיתאים לצרכיו.

האפליקציה מעוצבת יפה, אך בדיקת News1 על קווי אגד, אגד תעבורה, דן וקווים בגוש-דן גילתה בה שורה של חסרונות ובעיות מהותיות הפוסלות אותה מלהיות אפליקציה ראויה, הנה כמה מהן:

  • דיוק - כל קשר בין הזמן המופיע באפליקציה למציאות בשטח מקרי בהחלט. הסטייה מגיעה לפעמים לכדי 7-6 דקות ולעיתים טוטאלית. קווים שחלפו בתחנה מופיעים כאילו הם עתידים להגיע בעוד כמה דקות או ככאלה שעדיין נמצאים בתחנה. לפעמים מופיעים קווים שאינם אמורים להגיע כלל או שקווים שמתקרבים לתחנה אינם מופיעים באפליקציה. עד כדי כך מגוחך המידע, שבשלט הדיגיטלי מופיע מידע הסותר את זה שמופיע באפליקציה.

תצוגה בעייתית

  • תצוגה - המערכת מציגה את מספר הדקות שנותרו להגעת האוטובוס, ללא ציון השניות שנותרו.
  • מפה - כמו אפליקציית moovit, גם אפליקציה זו עושה שימוש במפות שלOpenStreetMap, הנחשבות לפחות איכותיות, מעודכנות ואמינות מאשר אלה של גוגל.
  • מקום האוטובוס - האפליקציה אינה מראה על מפה היכן נמצא האוטובוס כדי לדעת מה המרחק שלו מן התחנה. היא גם אינה מראה תרשים סכמטי שיציג את רשימת התחנות בקו ישר ובו נראה היכן נמצא האוטובוס. מן הראוי שיהיה ניתן לעיין אחורה בהיסטוריית הרישום, כדי לראות האם האוטובוס עבר כבר או טרם הגיע;
  • מיקום תחנות - הסימון של חלק מהתחנות מופיע כאילו הן מוצבות באמצע הכביש ובחלק מהמקרים אף מצידו השני.

מידע חסר

  • מידע נוסף - אין מידע על תחנת ההמתנה (למשל האם היא מוארת או מקוּרה, האם יש בה צג מידע דיגיטלי, האם התחנה כוללת מערכת לטעינת כרטיס הרב-קו [שאמורה הייתה מזמן להיכנס לשימוש ולאפשר דילוג על הנהג], והאם היא נגישה. גם מידע על האוטובוס עשוי להועיל (למשל, האם יש בו אינטרנט אלחוטי, USB, מדפים).
  • ברקוד - בהודעת משרד התחבורה הובטח שבאפליקציה יוכלו הנוסעים לסרוק ברקוד בתחנה כדי לדעת איזה קווים חולפים בה, אך ההבטחה לא מולאה.
  • מספרי תחנות - אין התאמה בין מספריהן הקטלוגיים של התחנות (מק"ט) למציאות בשטח. כך למשל, חיפוש תחנה בפתח תקוה שמספרה הוא 32505 מוביל בכלל לתחנה ברחוב אהרון חג'ג' בעיר יבנה. חלק מהמק"טים אינם מעודכנים במערכת ובחיפוש שלהם נכתב כי מק"ט התחנה לא נמצא והנוסע מתבקש לוודא שהקיש את המספר הנכון.

אין הדרכה מלאה

  • תחנות קרובות - האפליקציה מציגה רק את התחנה הקרובה ביותר ולא את התחנות הסמוכות לה, באופן שיאפשר לנוסע לכלכל את צעדיו בהתאם ולבחור את התחנה הרצויה.
  • הגעה ליעד - "כל קו" אינה מאפשרת לנוסע לדעת צפוי האוטובוס אליו עלה אל התחנה המבוקשת.
  • לא ידידותי - נפח האפליקציה ענק יחסית לאפליקציות מקבילות ותופס מקום בסמארטפון. כמו-כן, לחיצה על מקש חזור, במקום להחזיר למסך הקודם, מוציאה לגמרי מהאפליקציה. חלק מהאייקונים אינם ברורים ולא ברור לאן הם מובילים.
  • חלופות מיותרות - לנוסע המחפש קו מסוים מופיעות כל חלופות הקו, גם כאלה שאינן פועלות בטווח הזמן בו הוא ממתין בתחנה. הדבר מבלבל וגורם לסרבול, בפרט בקווים סיבוביים בהם לא יכול הנוסע לדעת באיזה כיוון הקו נוסע.
  • החלפת קווים - המערכת אינה מתריעה על פקקים ואינה ממליצה על חלופות שיאפשרו הגעה מהירה יותר אל היעד.
  • מחירים - המערכת אינה מכילה מידע על מחירי הנסיעה. הנוסע אינו יכול להזין פרטים על זכאויותיו השונות (תלמיד, סטודנט, אזרח ותיק וכד', ערך חוזי/צבור) ולקבל נסיעה במחיר שיהיה זול עבורו.
  • מוניות שירות - האפליקציה אינה כוללת את אופציית השימוש במוניות שירות (ובמקביל גם אפשרות לסמן כי אינך מעוניין להיעזר בשירותיהן).

ללא נגישות

  • נגישות - המידע אינו מונגש עבור בעלי מוגבלויות ועבור דוברי שפות זרות (ערבית, אנגלית, רוסית).
  • חיווי קולי - האפליקציה אינה מתריעה בחיווי קולי לפני ההגעה לתחנה המבוקשת.
  • זיהוי שמות - אין התאמה מלאה בין שמותיהן של התחנות בתחנה לשמות המופיעים באפליקציה. כמו-כן, האפליקציה אינה חכמה מספיק כדי להכיר צורות שונות לרישום. כך למשל, לא קיימת עיר בה בשם פתח תקוה (עם ו' אחת) או פתח-תקווה (עם מקף אמצעי). ממילא, ההשלמה האוטומטית לוקה בחסר.
  • שירות לפי קריאה - האפליקציה אינה כוללת אמצעים לשימוש בתשתית לשירות לפי קריאה. מערכת תעבורה זו מונהגת כיום בחבל משגב ובכמה מקווי השומרון, אך היא עשויה להתרחב לחבל מגידו ולאשורים נוספים. יש לאפשר גם למי שאינו תושב הישוב גישה להזמנת שירות.
  • חד-צדדית - האפליקציה אינה מאפשרת לנוסע למסור דיווחים שונים על הנסיעה, כפי שקיים באפליקציות אחרות. לדוגמה: ניקיון האוטובוס, בטיחות הנסיעה, גודש הנוסעים, אי-עצירה בתחנה, פעולת המזגן וכיו"ב.

ניכר כי פיתוח האפליקציה, בפיגור של יותר משנה, נעדר בשורה ונועד כדי לצאת ידי חובה. משרד התחבורה לא היסס להוציא דבר שאינו מתוקן מתחת ידו ואף לתת לכך פרסום באתר הרשמי. מחדל זה מצטרף לשורה של מחדלים נוספים בתחום התחבורה הציבורית, ומעיד על הנתק שבין צמרת משרד התחבורה לנוסעי התחבורה הציבורית.

עוד בנושא: שיטת המטרייה של משרד התחבורה
תאריך:  11/12/2013   |   עודכן:  11/12/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אפליקציה חובבנית לתחבורה ציבורית
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מימוןדורי
11/12/13 12:52
2
מתעניין
11/12/13 13:02
 
איליה
16/12/13 10:16
3
yossy
13/12/13 13:30
4
איליה
16/12/13 09:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
השופט: יואב עטר, בית משפט השלום בבאר שבע
10/12/2013  |  איתמר לוין  |   כתבות
השופטת: הרשמת הבכירה סיגל אלבו, בית משפט השלום בירושלים
03/12/2013  |  איתמר לוין  |   כתבות
ללא כל הודעה מוקדמת, השביתה לשכת ראש הממשלה את הפעילות בעמוד הפייסבוק של מזכירות הממשלה. היא לא הסתפקה בכך ואך מחקה את כל הפוסטים.
03/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
השופט: מוחמד עלי, בית משפט השלום בקריות
26/11/2013  |  איתמר לוין  |   כתבות
נתוני שירות התעסוקה על מספר המובטלים באוקטובר השנה היו מוטים מטה בצורה משמעותית, ומאז תחילת 2012 עלה מספרם ב-12.1%. כך טוען (יום א', 24.11.13) דוד צרפתי, עובד מחלקת המחקר והמידע בשירות התעסוקה, במכתב ששלח לשורה של אישים ואשר הגיע לידי News1.
25/11/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
הודח מנהל אגף הרישוי שהשליך מאפרה  /  עידן יוסף
תנאי-סף הופחתו כדי למנות בכיר במש' הכלכלה  /  עידן יוסף
דיין תיווך בקניית שתיקתה של נאנסת  /  איתמר לוין
"סתם כי ככה"  /  איתמר לוין
מציב את הרף  /  איתמר לוין
"להתנצל לא עולה כסף"  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
מיכאל מירו
מיכאל מירו
העימות הבלתי פוסק בין מעצמות יכול לעלות לנו כעת ובכלל ביוקר    אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפעול ללא תיאום, כי אם נעשה זאת נמצא את עצמנו מדממים לבד
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
בין אם הוא ידע ונתן את הפקודה ובין אם הוא לא ידע על הפקודה, מדובר בהוכחה נוספת לנפסדות ולסכנה הקיימת שהמשך שלטונו של בנימין נתניהו מהווה סכנה לחטופים, הנמקים בגיא ההריגה של החמאס ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il