|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

הרש"פ והנהגתה - לא פרטנר

נאום לכבוד ביקורו של ראש ממשלת קנדה סטיבן הארפר [י"ט בשבט תשע"ד, 20.01.2014]
20/01/2014  |     |   נאומים   |   כנסת 19   |   תגובות
   רשימות קודמות
  עתידנו בציונות ולא בציניות

אדוני ראש ממשלת קנדה, אנחנו שמחים לארח אותך בבית הדמוקרטיה הישראלית, משכן הכנסת שבירושלים המאחדת, בירת ישראל.

מכובדי, הבית הזה מייצג, יותר מכל, את אופיה של הדמוקרטיה הישראלית ואת הרוח המפעמת בה. רוח השוויון והצדק, רוח החירות, חופש הביטוי וההזדמנות השווה.

כאן, במקום הזה, שוכנת הדמוקרטיה הישראלית על שלל עמדותיה המגוונות, ונציגי הציבור מייצגים באמונה את שולחיהם - אזרחי מדינת-ישראל. יש לנו נציגים של כלל הזהויות הדתיות, הלאומיות, האתניות והמגדריות של תושבי ישראל. באולם לפניך יושבים חברי כנסת יהודים וערבים, בדואים ודרוזים, אנשי ימין ואנשי שמאל, בני הארץ לצד עולים חדשים, נשים וגברים, דתיים וחילוניים. כולם זוכים כאן ליחס שווה, לזכות להביע את דעתם וליכולת להצביע כצו מצפונם.

הוויכוחים כאן חריפים וחדים ונוגעים לשאלות יסוד ביטחוניות, לאומיות וכלכליות, המונחות לפתחנו יומם וליל. אנו גאים בדמוקרטיה שלנו, ואנו נחושים להמשיך ולשמור עליה, לייצב אותה ולשפר אותה.
-
אדוני ראש ממשלת קנדה, זהו כבוד גדול עבורנו לארח אותך כאן בישראל ובכנסת כראש ממשלתה של ידידתנו קנדה וכמי שהפגין תמיכה נחושה ועקבית במדינת ישראל, בזכותה להגן על עצמה, ובזהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

דבריך הברורים והצלולים, אותם אתה משמיע באומץ מעל כל במה וללא חשש מהשלכות פוליטיות אפשריות, מהווים עבורנו מקור לתמיכה, לגאווה ולידיעה שישראל איננה ניצבת בודדה במערכותיה.

לפני מספר שנים, ישבתי לא רחוק ממך, בכנס שהוקדש למאבק באנטישמיות ושנערך בבירת קנדה, אוטווה. התרגשתי למשמע דבריך ואני מצטט: "כל עוד ישראל, המדינה היחידה בעולם שעצם קיומה נתון למתקפה, מסומנת לגינוי באופן עקבי ובולט - אנו מחויבים מוסרית לנקוט עמדה נגד דה-לגיטימציה, סטנדרטים כפולים, ודמוניזציה".

"קנדה", כך אמרת, "תנקוט תמיד עמדה מוסרית, ותהיה נכונה לשלם על כך מחיר". אני סבור, אדוני ראש הממשלה, שמי שמאזין לדרך בה אתה מתבטא כלפי מדינת ישראל, לא ימצא אצלך רק שיתוף של אינטרסים, ריאל-פוליטיק או אפילו מחויבות מוסרית גדולה לקידום החברה הפתוחה והעצמת הדמוקרטיה. מי שיאזין לדבריך על ישראל ברוב קשב ימצא בהם אהבה גדולה. אם לצטט שורה מלהקת ה'ביטלס' שכל-כך אהובה עליך: "Remember to let her into your heart than you can start to make it better".

אין ספק שמדינת ישראל נמצאת בתוך ליבך ורק משם אתה פועל כדי שהמציאות כאן תהיה טובה יותר. מאז הקמתה, מדינת ישראל ניצבת מול אתגרים קיומיים. גם כיום, כשאנו מציינים יותר מ-65 שנים לקיומה, הלגיטימיות של ישראל מותקפת ומעורערת על-ידי גורמים אנטי ישראלים במרחב המזרח-תיכוני ובעולם כולו.

מדינת ישראל מאוימת על-ידי מדינות החותרות להשגת נשק להשמדה המונית כמו אירן. היא מותקפת בידי אירגוני טרור החוסים בצילה של אירן. היא נרדפת על-ידי האנטישמיות החדשה המאשימה את ישראל, חדשים לבקרים, בפשעים שמעולם לא בוצעו על ידינו.
-
לפני יותר משישים ושש שנים, בעשרים ותשעה בנובמבר 1947 נפלה החלטה היסטורית, ששינתה מקצה לקצה את המציאות במזרח התיכון, ואף השפיעה עמוקות על תולדות העידן החדש. עצרת האומות המאוחדות קיבלה את "החלטת החלוקה", עם סיום המנדט הבריטי על הארץ הזו, ועל הקמת בית לאומי לעם היהודי אחרי אלפיים שנות גלות ופזורה, הלא היא מדינת ישראל.

ללסטאר פירסון [Lester Pearson], מי שהיה אז דיפלומט, ולימים ראש ממשלת קנדה וחתן פרס נובל לשלום, הייתה השפעה אדירה על ההסכמה הבין-גושית שהביאה לפריצת הדרך לאימוצה של תוכנית החלוקה. בדרכים דיפלומטיות, הוא פעל להכרה, שפתרון חייב יהיה לכלול הכרה בזכותו של העם היהודי למדינה, כאן במולדתו ההיסטורית.

בזיכרונותיו הוא כתב, ואני מצטט: "מעולם לא היה לי ספק שאי-אפשר לפתור את הבעיה, בלי להכיר במדינה יהודית מסוג כלשהוא בארץ-ישראל. בשבילי היה זה תמיד לבו של העניין. מדינה יהודית בארץ-ישראל, בית לאומי, משהו שחשתי שהוא תנאי בל יעבור לכל הסדר". סוף ציטוט.

65 שנים אחר כך, ודבריו של פירסון מקבלים משנה תוקף ומשמעות. בבסיס כל ההסדרים, ליבו של העניין הוא הכרה במדינה יהודית בארץ ישראל - בסיס שהוא תנאי בל יעבור לכל הסדר.
-
אדוני ראש ממשלת קנדה, אני מאמין גדול ב-P2P. אני מאמין גדול ב-people to people, בקשר הבלתי אמצעי בין אנשים ברמת השטח, בשיתופי פעולה אזרחיים, באזורי תעשיה בהם עובדים פועלים פלשתינים לצד ישראלים, הנהנים כולם מהעשייה יחד. מקצת משיתופי הפעולה הללו קיימים היום בינינו לבין הפלשתינים, והם עדות לכך שיש תקוה לעתיד.

כיושב-ראש הכנסת, אני מאמין גדול ב-P2P נוסף: parliament 2 parliament. כחבר כנסת הייתי במשך תשע שנים יו"ר אגודת הידידות ישראל-קנדה, וגם כיום אני מנחה את הכנסת לפעול ולהעצים את הקשרים עם פרלמנטים אחרים ברחבי העולם. עם עשרות רבות של פרלמנטים ברחבי העולם יש לנו יחסים ושיתופי פעולה טובים ויעילים. אולם, לצערי הרב, יחסים אלו אינם קיימים עם רוב הפרלמנטים של מדינות ערב. הכנסת שבראשותי פתוחה לשיתופי פעולה אמיתיים עם כל הפרלמנטים באיזור, כי ללא P2P לא נוכל לבנות בסיס איתן לעתיד משותף באזורנו.
-
וישנו מרכיב שלישי ל-P2P והוא: partner to partner. כשרוצים להתחיל בתהליך שלום צריך פרטנר. כיום, לצערי, הרשות הפלשתינית והנהגתה אינם מהווים פרטנר. כל עוד נמשכת ההסתה הפרועה, הכוללת שימוש בסמלים נאציים, תוך עידוד הדור הצעיר בבתי-הספר ובגני הילדים של הרשות. כל עוד נשמעות התבטאויות אנטישמיות בכלי התקשורת הפלשתינים ובכיכרות העיר וכל זה בהנחייתה ובתמיכתה של הרשות, שאמורה לשמש כפרטנר, לא ניתן לדבר ברצינות על תהליך שלום. אלו עדויות המצביעות על העדר פרטנר.

אנחנו צריכים שלושה P2P כדי לבנות בסיס איתן ליחסים.
אנחנו צריכים שלושה P2P, בשביל להניע תהליך.
אנחנו צריכים שלושה P2P, אחרת לא יהיה סיכוי לשלום אמת.
-
אדוני ראש הממשלה, הדמוקרטיה הישראלית עמדה לאורך שנות קיומה במבחנים קשים וכואבים - ויכלה לכולם. היא שרדה מלחמות עקובות מדם וטרור רצחני. היא צמחה מפרשת "אלטלנה" ועד להסכם השילומים עם גרמניה, מרצח ראש ממשלה ועד לעקירתם של אלפי מתיישבי צפון השומרון וחבל עזה מביתם ומאדמתם. הדמוקרטיה הישראלית, ש"שירתה" ב-1948 כ-800,000 אזרחים, משרתת היום למעלה משמונה מיליון אזרחים. מעגל לקוחותיה גדל פי עשרה במהלך 65 שנים, נתון שאין לו אח ורע במדינות המפותחות בעולם.

הדמוקרטיה הישראלית איננה חסרת פגמים והיא איננה מושלמת: אך היא דמוקרטיה אמיצה, נחושה ויציבה. היא זרקור של שפיות וקידמה בליבו של מזרח תיכון מדכא ואכזרי.
-
מכובדי ראש הממשלה, אנו מעריכים את עמידתכם לצידנו לאורך דרכנו ומאמינים שעוד נכונו לנו שנים רבות של ידידות כנה ואמיצה. כפי שנאמר בקהלת: "טובים השניים מן האחד, אשר יש להם שכר טוב בעמלם. כי אם יפלו - האחד יקים את חברו ואילו האחד שיפול ואין שני להקימו".

תאריך:  20/01/2014   |   עודכן:  20/01/2014
יואל (יולי) אדלשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בג"צ קול העם   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חופש הביטוי   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
יושב-ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, הצהיר כי הרשות הפלשתינית והנהגתה הנוכחית אינם פרטנר לתהליך שלום.
20/01/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
חובת ניטרליות הרשת תוחל על ספקיות האינטרנט המהיר, החברות המספקות תשתית טלפוניה קווית (הוט ובזק) וחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית (יס והוט). כך קובעת ההצעה הממשלתית לתיקון חוק התקשורת שאושרה (יום ב', 20.1.14) בוועדת הכלכלה של הכנסת.
20/01/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 20.1.14) העמדת הלוואה בסך 140 מיליון שקל לתעשיה הצבאית. ההלוואה נועדה לצורך תשלום שכר לעובדים ולהוצאות שוטפות של החברה.
20/01/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
חברי הכנסת החברים בוועדת הכספים קראו (יום ב', 20.1.14) להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת כישלון הרגולציה בפרשת אי.די.בי.
20/01/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
תושב ירושלים העתיקה, הרב יצחק כהן, ששכל את בנו נריה בטבח בישיבת מרכז הרב, עלה בשבוע שעבר, יחד עם ילדיו, לפקוד את קבר בנו בהר-הזיתים לרגל יום הולדתו של הבן, ומכוניתו נרגמה שלוש פעמים באבנים. רק לאחר שיצא מן המכונית באקדח שלוף ברחו הנערים הערבים שתקפו את בני המשפחה. סיור משטרתי הגיע למקום רק כעבור 40 דקות ממועד הקריאה.
20/01/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
מתפוצצת עסקת הבנייה על מחנות צה"ל  /  אלעזר לוין
תינוקות בדואים מתים יותר  /  יפעת גדות
צפו: פיוט ערבי בכנסת  /  עידן יוסף
ההיסטוריה תסגור חשבונות  /  סופיה רון-מוריה
חופש ביטוי אינו ערך מוחלט  /  שמעון אוחיון
יאללה-יאללה  /  שלי יחימוביץ'
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il