|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

משמיע את האמת שלו

משה יעלון שכב אולי על הגדר עבור המערכת המדינית בלי לחשוב על המחיר, כשר בכיר בממשלה מפלגת הליכוד תמשיך לשמור על אחדותה ותתרחב בהמשך בשבועות הקרובים כולנו ברצועת זמן בה אנו עושים מה שרוצים ולא מה שצריכים תחזית אסטרולוגית שבועית: 31.1.14-24.1.14
24/01/2014  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
שר הביטחון משה יעלון. דיבר ולא חשב על המחיר [צילום: AP]

לפנינו ימים בהם הכישורים המנטאליים יבואו לידי ביטוי בשנינות ובמהירות, הרבה נושאים שיעלו לדיון יתפתחו במהירות לכיוון חדש בגלל שקל יהיה להבין ולקלוט את המסרים המגיעים. אלה מכם הצריכים להכין מצגת או עבודה הקשורה לעיצוב יצליחו במיוחד.

היום קיימת נטייה לפטפטת ולהצהרות קצת יותר אסרטיביות. מחר, ה-25.1, הביקורת תשפיע על דרך ההתבטאות בגלל מצב רוח. נסו להתמקד במטלות ולסיים לבד את מה שנדרש מכם, בלי לנג'ס לאף אחד. שיחות עלולות להיות ישירות מדי אבל הן מגיעות מנקודת מוצא שלילית, לכן הניחו בינתיים למילים עד שתחזרו להיות יותר נחמדים.

עד תחילת פברואר שימרו על זהירות, הימנעו מהרפתקאות חדשות ודחו את מה שאפשר לתוך חודש פברואר. השבוע האחרון של ינואר יעורר תחושות של כוח ואתם מתבשמים מהתחושה הזו, מנסים להוכיח את כוחכם ויכולותיכם כדי לא לפגר אחרי איש. העדיפו לנצל את לוח הזמנים הזה והשקיעו במערכות היחסים שחשובות לכם, שפרו את מה שצריך כדי לחזק את הקשר.

בתאריך 30.1, קרוב לסוף היום, יתקיים מופע מולד ירח במזל דלי, מבנה הכוכבים עלול לעורר חוסר הסכמה הקשור לתחומי דת, אקדמיה ורוח שיגיעו גם למישור הפוליטי, נושא שידרוש זהירות בחשיבה, להיות "פוליטיקלי-קורקט" כדי לא לפגוע במישהו בגלל התבטאות לא ראויה. השינוי עלול היות בלתי הפיך ויביא נורמות חדשות הקשורות לדת ולאקדמיה.

יופיטר-פלוטו המגיעים לדיוק בתאריך 31.1 יחזירו לבמה המרכזית בעולם מאבקי כוח פוליטיים וחוסר איזון שעלול לערער את הכוחות בכל הסיטואציות המתרחשות בזמן הזה. גם ברמה האישית כדאי להיזהר ולא לגלוש למאבקי כוח שעלולים לצאת משליטה ולהביא לתוצאות בלתי צפויות. התייחסו לכל קונפליקט בזהירות רבה ואל תצאו להילחם בטחנות הרוח כמו דון קישוט.

אנו בתקופת מזל דלי, האינדיבידואליסטים שאינם מוכנים להיות נשלטים ובוחרים לעשות מה שרוצים ולא מה שצריכים. לא שצריך "לשבור" הבטחות או פתרונות שכבר עשיתם, אלא שקיים פיתוי רב יותר להתנגד למה שמצפים מכם לעשות. מזל דלי הוא מורכב, מחפש לעשות דברים בדרכו המיוחדת. דלי קשור למוח, למחשבה ומתאים לעבודת צוות על בסיס סיעור מוחות, הוא אוהב לעבוד בלי דמות שהיא אוטוריטה מעליו ויכול ליהנות מאוד מעבודה שכוללת עשייה ברשת החברתית באינטרנט.

הדלי הוא בעל מודעות חברתית גבוהה, יש לו עקרונות בנושא והוא מאמין בהם. החולשה שלו יכולה לנבוע מכך שהוא אחד מהמזלות הקבועים ולכן עלול להיות נוקשה מאוד בדעותיו ולא פתוח לנקודת מבט אחרת. הדלי מרגיש שונה מאחרים, מחשבתו אינטואיטיבית ועל-פי רוב הוא חושב מחוץ לקופסה, מה שגורם לאדם ממוצע הנמצא מולו לנסות ולהבין איפה החוט הדק שמפריד אצלם בין שיגעון לגאונות. כך שגם אם אינכם בני מזל דלי, מן הסתם תחשבו בזמן הזה יותר על עצמכם, על הרצון שלכם וזה יתחזק בתאריכים 30-31.1, תחפשו לשחרר לחצים ולהיות יותר ריאליים, במושגים שלכם.

דרך אגב, חתן פרס נובל פרופסור דן שכטמן הוא בן מזל דלי, אדם שמחקריו בנושא תורת הגבישים נתקלו בלעג ובוז, וגרמו לו גם להיות דחוי, עד שהבינו את המהפכנות בתגליותיו. הוא מוכר גם במעורבות החברתית שלו ובתרומה שלו לחינוך ילדים. גם את זה הוא עושה בדרך לא שגרתית ונורמטיבית.

ברקע מתהווה מבנה כוכבים הנקרא ריבוע גדול במזלות היוזמה, שיביא לשינוי הדרגתי בחשיבה. המבנה הזה יגרום לכך שבמערכות יחסים תשתלב ראייה פנימית עמוקה ולעיתים גם התחמקות מהתמודדות בנושאים הדורשים "אמת". בעולם נראה או נשמע על סדקים שיתרחבו בהסכמים ובהסכמות שכבר נעשו, כמו ההסכם של המעצמות עם אירן, והניסיון להגיע להסכם בין מדינת ישראל והפלשתינים.

השבועות הבאים יכולים להביא להתמוטטות בשיחות במישורים השונים, אישיים או עסקיים. גם במישורים הבינלאומיים והכלכליים יתחילו להופיע סדקים בחגורת הביטחון שאותה הציגו לאחרונה במדינות שונות בעולם. השינויים בשבועות הקרובים עדיין אינם בסדר גודל כמו אלה שיתחילו במרס 2014 ויימשכו עד חודש יולי. השינויים ברצועת הזמן הזו יהיו יותר אינטנסיביים, יביאו איתם גם הזדמנויות והתפתחויות חדשות, אך בתחילת האביב השינוי יהיה עוצמתי בגלל ליקוי הלבנה וליקוי החמה. זו תהיה נקודת מפנה משמעותית.

ונוס בנסיגה עד לתאריך 31.1 ואחר כך, במהלך פברואר, מרקורי בנסיגה וגם הוא גורם לבחון מחדש תוכניות והחלטות גדולות. כוכב מארס יתחיל בנסיגה בתאריך 1.3 וזו תימשך עד סוף חודש מאי 2014. מארס יחזור על המסלול שצעדנו כדי לחשוב מחדש מה הם הכיוונים הרצויים בתחום העסקי והמקצועי. לא לוח זמנים להתחלות חדשות.

למעשה כדאי לכל אחד להשתמש באינטואיציה שלו בשבועות הקרובים ולחפש את הסנכרון הנכון עם מה שקורה ביקום מסביב, כדי לעלות על הנתיב המתאים. זה יהיה הנווטן (ג'י.פי.אס) הטוב ביותר שישמור אתכם ערים למתרחש ויעזור לכם להבין שלא תמיד האגו התובעני להשיג כבוד והצלחה נכון לכם, בעת הזו. מה שנכון הוא מה שאתם חווים או תחוו רגשית ורוחנית. תוכלו להבין שהסיפוק האישי אינו נמדד לפי הציפיות החברתיות, אלא רק מה שמגיע מתוככם ואותו אתם רוצים ונכון לכם אישית, רק זה יביא לכם את הסיפוק האמיתי.

בשבוע שעבר נכתב כאן: "ייתכן שנשמע גם על זיהום במזון מכימיקלים... ברמה האישית, אלה מכם הרגישים או אלרגיים למשהו יחוו את האלרגיה חזק יותר בימים הקרובים". לדאבון הלב, האסון שהתרחש בירושלים בעקבות ההדברה (כימיקלים), גרם לרעלן בדרכי הנשימה ובכל חלקי הגוף של הילדים הקטנים, והרופאים הודו שאין להם תרופה לטפל במצב כזה. גם האסון בתחילת השבוע, דליפת הגז (כימיקלים), שזיהמה את האוויר, וגרמה לפיצוץ שהרג משפחה בירושלים.

זמני הירח הבטל השבוע

25.1, יום שבת: הירח בטל משעה 15:54 עד למחרת בשעה 05:13 לפנות בוקר.
28.1, יום שלישי: הירח בטל משעה 00:01 אחר חצות עד שעה 07:04 בבוקר.
29.1, יום רביעי: הירח בטל משעה 18:46 לפנות ערב עד למחרת בשעה 06:33 בבוקר.
31.1, יום שישי: הירח בטל משעה 18:44 לפנות ערב עד למחרת בשעה 05:44 בבוקר.

כלכלה ושווקים

מבנה הכוכבים בתאריכים 30-31.1 יביא לפעילות גבוהה בשווקים. הוונוס מסיימת את הנסיגה וחוזרת להילוך קדמי בתאריך 31.1, בנקודת האמצע של האורנוס-פלוטו - כוכבים המשפיעים על השווקים כבר משנת 2012 וימשיכו להשפיע ברבדים חברתיים וכלכליים עד אמצע 2015. האנרגיה הזו יוצרת מתח, ובנוסף המולות בין יופיטר ופלוטו בסוף החודש תביא לשינוי פתאומי.

מולד הירח יתקיים בתאריך 30.1 ומרקורי עובר למזל דגים בתאריך31.1. זה זמן המביא שינויים עם הרבה פעילות.

אנו בתקופה שבה יש שינויים. אחרי הוונוס בנסיגה יגיע מרקורי וישנה מגמה במהלך פברואר, ובחודש מרס יתחיל המארס בנסיגה עד השבוע השלישי של חודש מאי. הנסיגות הן נקודות לשינויים מפתיעים בהתנהלות השווקים, שיגיעו בעקבות אירועים פוליטיים או הצהרות פוליטיות.

הדולר צפוי להיות בלחץ ברצועת זמן שתהיה במהלך מרס-אפריל, מה שעלול להשפיע על רוב השווקים.

אצלנו
[צילום: פלאש 90]

ממשלת ישראל, 18.3.2013
(ניתוח המפות עם פרטים מלאים)

הערכות הפרשנים על שינויים בממשלה מגיעות בגלל שיש כמה שרים המפתחים עמדות עצמאיות, שמהן משתמעת כביכול אפשרות ליציאה מהממשלה. במבחן המציאות, עם הכוכבים על ציר 4-10 ועל ציר 2-8, אף אחד לא חוצה את הקווים האדומים וכולם נשארים בממשלה. נכון שעם הכוכבים נפטון-פלוטו על ציר 4-10 יש אשליות, יושבים קצת על הגדר, אבל בתכל'ס כולם נקראים לסדר ומקבלים אחריות. בסופו של דבר הסיטואציות החיצוניות יבהירו לכולם שאין אלטרנטיבה להתנהלות הנוכחית שעיקרה גישה זהירה ושמרנית, המעדיפה שמירה על הקיים על פני הימורים לא אחראיים...

אפשר שההסלמה הביטחונית המתפתחת בהדרגה תביא לממשלת אחדות בחודשים הקרובים.

מפלגת הליכוד, 11.9.1973
(הניתוח עם הפרטים המלאים)

למרות כותרות ספקולטיביות, מפלגת הליכוד שומרת על הקיים, כלומר עם כוכבים על ציר 4-10 נשמרת האחדות, אין פיצול ובהמשך, עם ציר 5-11, התנועה מתרחבת. חלק מהשינוי מצביע על חילופי דורות בהרכבה של המפלגה לאחר שחלק שהיה מזוהה עם המפלגה הועזב. לא נופתע אם במהלך 2015 תהיה הרחבה של המפלגה וייכנסו עוד גורמים (סיעות או זרמים שיש להם הזדהות עם ערכי המפלגה) שישתלבו ויהיו לחלק מהמפלגה. עם הכוכבים על ציר 3-9, לא סביר שהרצון של נתניהו לבטל את הפריימריז ולשחרר את חברי הכנסת והשרים מתלות במרכז הליכוד יתממש, כך שההוצאות של חברי הכנסת ושרי הליכוד לבר-מצוות ולחתונות יימשכו.

במפה המשותפת של מפלגת הליכוד עם מדינת ישראל, בשנה הקרובה הגישה הקונסרבטיבית מתחדדת, עם הכוכבים על ציר 4-10, 2-8 ו-6-12, שומרים על שלמות המפלגה, בלי הימורים וסיכונים. עם הנפטון-פלוטו על ציר 6-12 יש שמירה על אידיאולוגיה מוגדרת. יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, יודע היטב מה הם הקווים האדומים כיו"ר המפלגה אותה הוא מייצג, ובכל זאת הוא זוכה למרחב תמרון מתוך הבנה שקיימת חשיבות למערכת היחסים עם ארה"ב, בעיקר לנוכח המציאות המתהווה ב"שכונה" שבה המדינה שלנו נמצאת.

שר הביטחון משה יעלון

המפה המשותפת של מדינת ישראל ומפת ההשבעה של יעלון לתפקיד שר הביטחון מציגה אדם הנע בין שני קצוות. אחד הקצוות מכיל צורך עז לבטא את האמת שלו, בלי לחשוש או לצבוע את הדברים (כוכבים על ציר 5-11) כדי להנעים לשומע (שר החוץ אמריקני), אבל מיד מבין ומרסן את עצמו (יחסית) (כוכבים על ציר 2-8). למעשה, השר יעלון ביטא את עצמו (אולי שכב על הגדר, והביע דעה של רבים במערכת המדינית והאזרחית) בלי לחשוב על המחיר או על המעמד האישי שלו כשר בכיר בממשלה המנסה לנהל מו"מ בשיתוף פעולה עם אותו "משיח".

"החרם נגד ישראל הוא האנטישמיות החדשה" (ותודה לסטיבן הרפר, ראש ממשלת קנדה, שחשף את הצביעות המניעה את האיחוד האירופי).

תאריך:  24/01/2014   |   עודכן:  24/01/2014
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אל חצרו של הרב יאשיהו פינטו, לצד פוליטיקאים בכירים, עבריינים, אנשי צבא ואנשי עסקים רבים, הגיעו בשנים האחרונות גם לא מעט עיתונאים. כמה מהם באו מתוקף תפקידם, כעיתונאים לענייני דת, אחרים הגיעו מתוך סקרנות ותקווה למצוא סיפור מעניין, אבל היו גם עיתונאים ואנשי תקשורת שבינם לבין הרב נוצר קשר החורג מהרגיל.
24/01/2014  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
1. השתמשו ב"גלישה בסתר" בגלישה באתרים רגישים
23/01/2014  |  רונן מואס  |   כתבות
ישראל היום משלב בין התרברבות לצדקנות רק מעריב מעלה שאלת יסוד לגבי הדברה מפני מזיקים ידיעות אחרונות מדווח על מחקר שפורסם לפני כשנה וחצי
23/01/2014  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
בהמשך להרעלת המשפחה בירושלים מחומרי הדברה ומותן של הפעוטות, מה ניתן לעשות במקרים מסוג זה?
23/01/2014  |  ד"ר אילן גור  |   כתבות
המחצית השנייה של המאה החולפת הייתה תור הזהב של המסעדנות היוונית בישראל. הובילו אותה "אקרופוליס" ו"אולימפיה" - שתי מסעדות תל אביביות מיתולוגיות, שהיו משכנן הגסטרונומי הקבוע לא רק של ה"מי ומי", אלא בעיקר של ה"פיינשמעקרים" - אלה שהאוכל המשובח הוא אצלם ערך עליון. משהקיץ עליהן ביום בהיר אחד הקץ - שבקה המסעדנות הזאת חיים, פרט לטברנה, זו או אחרת, שנפתחה פה ושם, מבלי להצליח לשרוד לאורך ימים.
23/01/2014  |  ראובן לייב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה    שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
אחדות במשפחה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
חנינא פרבר
הרשע נמצא סמוך לחכם, כדי שהחכם יתקנו' אולם לתיקונו דרושים כוחות גדולים    התם וזה שאינו יודע לשאול אין בכוחם להחזיר את הרשע למוטב    משימה חשובה זו מוטלת על הבן החכם שהוא הגבוה מכולם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il