|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מדינת הפקר מוחלט

מה אנחנו רוצים סך הכול? שרשויות החוק והאכיפה יעשו, סוף סוף, המוטל עליהן
04/02/2014  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   תגובות
העירייה דאגה, הרוכבים מפריעים [צילום: איתמר לוין]

כל בוקר שחולף אני בדרכי למשימות היום השוטף שמטיל עלי עומס חיי, על פני מה שנותר מהדולפינריום, מעלה אני בזיכרוני פסל הדולפין - או אולי היה זה פסל לוויתן - שהוצב בשטחו של הפארק שנקרא על שמו של סר צ'ארלס קלור. פסל זה - או ליתר דיוק - מה שלא נותר ממנו, הינו בשבילי דוגמה עצובה למצב מדינת ההפקר המוחלט בה חיים אנו, במרוצת השנים האחרונות. מדינה בה כל אחד ואחד עושה בה כרצונו, כאילו לית דין לית דיין - מדינה בה כל אחד חוטף ואוכל. מדינה בה הבוטות, הוולגריות והכוחנות לשמה, הרסו והורסות בה כל חלקה טובה שעוד נותרה.

הפסל שהוצב, בשעתו, בשטחו של הפארק שנקרא על שמו של הנדבן היהודי-הבריטי, צ'ארלס קלור התנוסס לתפארת והשקיף, הן אל הים שנפרש מולו והן אל העוברים ושבים והמכוניות שחלפו ביעף בסמוך לו. אט אט "נעלמו" חלקים מגופו של פסל זה. תחילה "טיפל" מאן-הוא בזנבו. לאחר מכן "נעלמו" חלקים נוספים מגופו של פסל זה ולבסוף - "ניטל" ראשו. משך תקופה ארוכה יכלו העוברים ושבים ונוסעי המכוניות שחלפו בצידו, לראות שלדו של פסל זה ומה שנותר ממנו. לבסוף, החליט מי שהחליט, לגנוז הבושה. "יתרת" פסל זה סולקה ממשכנה בפארק ואין עוד משיב.

עם כל הצער הכרוך בדבר, כך בדיוק ואפילו בצורה חמורה יותר נראה מצבה של מדינת ישראל - מדינת הפקר מוחלט שכל הרוצה ויכול נוטל וחוטף חלקים ממנה. כל היכול עושה בה כרצונו, מעשה של אונס מוחלט ואין שועה ומטה אוזן לצעקותיה ולתחנוניה כי יפסיקו הזדים זדונם והתעללותם בה. ואין הדברים עוסקים, דווקא, בטייקונים, שממשלת ישראל פטרה עצמה בטיפול עמק בהם, בתשלום מס שפתיים, בכך שהיא העבירה - לאחרונה - בכנסת חוק הריכוזיות. הדברים עוסקים בדברים חמורים וחשובים בהרבה יותר - במהות חיינו היומיומיות והשוטפת.

כיליד וכתושב העיר תל אביב (שמזמן יפו אינה חלק ממה למרות "איחודה" עם שם העיר ועל כך נרחיב ברשימה אחרת ונפרדת) אין לי להעיד, אלא על מה שעיני רואות. מה שעיני רואות, גורם לי לרצות לעצום עיניי ולא לרצות לפקוח אותן, מחדש, משך שעות רבות. אל תטעו בי. אין אני איסטניס, כלל וכלל. מכרי ומיודעיי יכולים להעיד בי שתכונות הרבה יש בי ואיסטניסיות אינה אחת מהן. לקוחותיי יעידו בי, כי בחרו הם בי לייצגם, בענייניהם השוטפים ובבעיותיהם, דווקא בשל כושר לחימה שהעניקו לי אלוקים והוריי ז"ל. עם זאת, לעתים גם אני מרים ידיים ואומר לעצמי: "לעזאזל, עזוב את החוליגאנים הללו לנפשם. סופם שירסקו הם ראשם ואם לא ראש ירסקו הם חלקי גוף אחרים". עם זאת, האכפתיות שנטעה בי אמי המנוחה, הרצון לתרום ולהיות מעורב ולתקן, אינם מניחים לי.

כלפי מה אמורים דברים? כלפי פריקת העול של ציבור האזרחים במרחב הציבורי. אין דוגמה טובה יותר לכך, מאשר ההתנהלות הציבורית במרחב הציבורי בכל הקשור לענייני תחבורה. החליט ראש עירייה שלנו, רון חולדאי, משיקוליו שלו, כי העיר תל אביב תחבק אל לוח ליבה רוכבי אופנים. החליט ועשה. התקין בכל רחבי העיר שבילי אופנים מסומנים, סלולים היטב וצבועים בציורי אופנים הצבועים עלי קרקע, בצבע לבן זוהר ובוהק. חושבים אתם כי רוכבי האופנים הסתפקו ומסתפקים במסלולים שהופקעו, ניטלו מציבור הולכי הרגל וניתנו להם? אם כך, טועים אתם טעות מרה, טעות שיסודה בתמימותם של אזרחים שומרי חוק, המרגישים עצמם - בשל כך - לא אחת, כשוטים גמורים.

רוכבי האופנים הפקיעו בתל אביב (ואולי אף בערים וביישובים נוספים) את המרחב הציבורי, באופן מוחלט, לטובתם הם. מציאות של יומיום ומציאות של שעה בשעה היא, כי נתקלים אנו ברוכבי אופנים הנוסעים - בריש גלי, בצורה מופגנת ובחוצפה רבתי - נגד כיוון התנועה ברחובות ראשיים. רוכבי אופנים אלה מסכנים, בחוסר אכפתיות חייהם וחיי הנוסעים בכלי הרכב שלהם, בכיוון התנועה המותר. רוכבי אופנים אלה מתעלמים מהוראות תמרורים ברורים, "חותכים" נתיבים, בפתאומיות, בכבישים המיועדים לנסיעה בכיוונים אחד בלבד, או בשני כיוונים. רוכבי אופנים אלה רוכבים על אופניהם - במופגן ובהפגנתיות - באופן המנוגד לחוק והמותר לנסיעה, באותם מסלולים.

הדברים אינם מתמצים ברוכבי האופנים. גם הנוהגים בכלי הרכב עושים, בנתיבי התנועה הציבוריים ובכללי התעבורה כרצונם. ספרו לי בבקשה, מתי נתקלתם - לאחרונה - בנהג רכב, המאותת, לפני שיוצא מנתיבו או לפני שהוא פונה מנתיב התנועה בו הוא נוהג. חובת האיתות הקבועה בפקודת ובתקנות התעבורה הפכה לאות מתה. איש, כמעט, אינו נוהג לאותת בכביש, לפני שהוא מבצע פעולה המחייבת איתות שכזה. אם נתקלתם בנהג או בנהגת המאותתים, בכל זאת, כנראה מדובר בחרשים (ויסלח לי כל מגזר החרשים) שלא שמעו - עדיין - שמותר לעשות בכבישי ישראל, כל מה שעולה על דעתם. איש, כמובן, אינו פוצה פה ומצפצף. ומה עם ציבור הפקחים? מה עם ציבור השוטרים האמורים לאכוף הוראות על נהגים ורוכבי אופנים סוררים אלה?

אם העליתם את השאלה הזו ברצינות, הרי הצחקתם אותי לאללה. ציבור הפקחים? ציבור הפקחים עסוק וטרוד, מעל לראשו, ברישום דוחות לעבריינים, כל זאת, כדי למלא עוד ועוד קופת עיריית תל אביב. למי שאינו יודע, לפי פרסומים שונים בעיתונים, מדובר בקופה המתפוצצת ועולה על גדותיה מגודש המזומנים, הנכנס אליה, דקה דקה ושעה אחר שעה. בשעתו, פורסמה סטטיסטיקה, לפיה ההכנסה היומית שנכנסת לקופת עיריית תל אביב הינה בסכום של 18 מיליון ש"ח, לפחות.

ציבור השוטרים? אה, ציבור השוטרים! הללו עסוקים במלחמה יומיומית בארגוני הפשע. אין להם זמן פנוי, בשל כך, לרשום דוחות תנועה לעברייני תנועה. לרוכבי אופנים הנוסעים נגד כיוון התנועה ומסכנים חייהם וחיי הנוסעים, בכלי הרכב, בהתאם להוראות החוק. רוכבי אופניים אלה, אינם פושעים! מה קרה לכם? הרי מדובר באנשים נורמטיביים, העוברים - לאור השמש ובגלוי - על הוראות החוק! בגלל זה נקרא להם פושעים או עבריינים? הם סתם סטו וסוטים, באופן קבוע, מהוראות החוק, כשהם חושבים שהוראות חוק זה, אינו מחייב אותם. מותר להם, הם תל אביבים והחוק לא מחייב את תל אביב. מקסימום תחילו אותו, בשדרות או בירוחם על אלה המשתכרים משכורת מינימומם או המקבלים השלמת הכנסה. והשוטרים? הם נלחמים בפושעים אמיתיים - בפשע המאורגן, בארגוני הפשיעה השונים. אלא מה? תמיד. תמיד כשמתפוצץ מטען על-רקע פלילי או רקע חבלני השוטרים לא נמצאים באזור. האם לא הגיעה העת להחזיר שוטרי המקוף לתפקידם, כפי שייחדנו לכך כתבה נפרדת, בשעתו?

ומה עם רוכבי האופנים החשמליים וגולשי הסקייטבורד וסתם מחליקים שכבשו מדרכות העיר ועושים בהן, כבשלהם? האם אתם יודעים שכמה וכמה מתושביה המטומטמים והתמימים של תל אביב, (בכל הכבוד הראוי ובלי להעליב, חלילה וחס) שחשבו - בטיפשותם - כי המרחב הציבורי של שטח המדרכות מיועד לשימושם של הולכי הרגל, כמעט וקיפחו את חייהם במפגש עם כלי רכב וחפצים, שמקומם אינו על מדרכות העיר? האם יודעים אתם שתושבים אלה נתקלים - מעשה של שגרה ודרך קבע - על מדרכות העיר, באופניים חשמליים שמהירותם מגעת לחמישים קמ"ש ויותר? אחרים היו "ברי מזל" ולא נהרגו במפגש אלים שכזה. הם הפכו "רק" לנכים, המשותקים - באופן חלקי או מלא - באבריהם, בעקבות המפגש האלים עם אופנים חשמליים, סקייטבורד, או כל כלי מהיר אחר, שמקומו אנו על מדרכות עיר.

לא מנינו ברשימה זו, שורה נוספת וכואבת של חוליים שבהם "נתברכה" - לאחרונה - מדינתנו, בכלל והעיר, תל אביב, בפרט. רוצים אנו רק, ברשימה זו לזרקר אורו של זרקור על מצבם הנפשי והפיסי של אזרחי המדינה - מצב נפשי ופיסי הנובע, כל כולו, מהתעלמות רשויות החוק והאכיפה, ממילוי חובתם הציבורית והבסיסית, כלפי אזרחי המדינה. מה אנחנו מבקשים סך הכל? ככר אחת של לחם, כוס אחת של יין ושיתנו לנו לאהוב זה את זה, בלי כל הפרעה שהיא. מה אנחנו רוצים סך הכל? שרשויות החוק והאכיפה ייעשו, סוף סוף, המוטל עליהם. איך נוכל להמשיך ולקיים את שורת המחץ של השיר ולעשות "אהבה כל הזמן", אם באמצע מפריעים לנו, רוכבי האופנים החשמליים, מחליקי הסקייטבורד ושאר מחזיקי כלי משחית, החולפים - ביעף - לידינו וקוטעים מימושה של אהבה? איך? איך?

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  04/02/2014   |   עודכן:  06/02/2014
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדינת הפקר מוחלט
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דרור זקס
5/02/14 14:26
 
.
6/02/14 12:18
2
משה מלכין
6/02/14 12:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בין אם זו הייתה הדלפה מכוונת ובין אם לאו, "השפן" של השארת יהודים ישראלים בשטח אם מדינת ישראל תרד ממנו, כבר יצא מן הכובע. מכאן ואילך הוא יחיה בשיח הפוליטי והמדיני חיים משלו, ועל כן חייבים להתייחס.
04/02/2014  |  אליקים העצני  |   מאמרים
לא יאמן עד כמה מערכת החינוך הגיעה אל תחתית תהום הנשייה. בשם הליברליות וחירות האדם מותר לתלמידה לדרוש פיטורי מורה בגלל התבטאות מטופשת בשיעור אזרחות מצדו של המורה. אין מבליגים על הבעת דעה הגם שהיא אינה במקום הנכון. רצח בעיניים וסכינן בין השיניים. מלחמת גוג ומגוג, תלמידה במורה, וכל האמצעים כשרים.
04/02/2014  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
כל מנהיגי המפלגות מטיפים תמיד לחבריהם על הערכים החשובים של "אחדות ונאמנות" לדרך ולרעיון, כתנאי לניצחון של ה"חזון המפלגתי" בקלפי הלאומי. כל זאת בידיעה שתמיד יהיו מספר רב של נאמנים שיאמינו לכל המצעים והמילים של המנהיגים.
04/02/2014  |  מתי דוד  |   מאמרים
מה היית עושה בכספי הזכייה, לו זכית בפרס הגדול ביותר של הלוטו או הטוטו? שאלה זו הוצגה לרבבות אזרחי בארץ, גילאי 20 עד 70, הנמנים עם כל שכבות הציבור.
04/02/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
כמו שבעלי חנויות הספרים ניסו ברגע האחרון להספיק ולמכור עוד כמה דברים במחירי מבצע לפני שיכנס לתוקפו החוק המגוחך על איסור הוזלת הספרים - כך, כנראה, ברגע האחרון לפני חקיקת החוק, הידוע בכינויו "חוק הנאצי", הספיק אחד מהעיתונים החשובים במדינה לקפוץ לקרון האחרון של הרכבת היוצאת - ולפרסם דברים אשר או-טו-טו יהיו בגדר העבירה.
04/02/2014  |  יורי מור  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il