|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הגיגים קע"ג

נקמנות, עוני ודוגמה אישית

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - נקמנות, עוני, חיטוי ודוגמה אישית
16/02/2014  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   תגובות
משה יעלון. פועלים בשמו [צילום: פלאש 90]

א. בריונות בחסות החוק
הריסת ביתו של שגיא קייזלר, מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון, ביישוב קידה מלמדת על הזדון, המפעיל את אנשי המינהל האזרחי - בריונים בחסות חוק מעוות נגד יהודים. זו עוד פעולה של תג מחיר, שממשלה כושלת וצבאה המסואב מפעילים ברשעותם נגד תושבי המדינה.

הבסיס החוקי לפעילות המינהל האזרחי נגד התיישבות יהודית ביהודה ובשומרון הנו קביעות מופרכות של טליה ששון, שמניעיה הפסולים נחשפו עוד בהיותה עובדת מדינה. מדהים, שלממשלת נתניהו אין האומץ למחוק את החרפה, שהעלתה על הכתב ששון.

הריסת בית שגיא מעידה על נקמנות יצרית של חבורת פראים, המנצלים בזדונם את הפרשנות המעוותת לחוקי מדמנתנו. את הבית - מבנה יביל בגודל 160 מ"ר - ניתן היה גם לאטום, ולהעביר משם ללא הריסה, אבל תאוות ההרס והנקמה היו גדולים מדי. כיוון שהיו צריכים ללמד לקח את קייזלר. לא המתינו עד שיעתור נגד ההריסה; ולאחר שהבית נהרס, המשיכו בווידוא הריסתו בפטישים.

עוד יותר מדהים, שמשה יעלון, שר הביטחון (לכאורה, איש ימין), שותק בחרפה זו. נראה, כי ההרס הוא נקמה קטנונית של פקחי המינהל האזרחי על פעילות המחאה של קייזלר במסגרת הוועד. טוענים, שכדי לנקום בקייזלר שהרגיזם, הטעו אנשי המינהל האזרחי את שר הביטחון, בטענה כי הבית לא היה מאוכלס והמדובר בקראוונים ריקים.

ראש הממשלה (גם הוא, לכאורה, איש ימין) צריך לזכור, כי הפושעים, המבצעים את מעשי העוול נגד ההתיישבות, פועלים בשמו. נתניהו אינו יכול להמשיך להבליג, ולצפות שהימין בטיפשותו ימשיך לתמוך בו - למרות מדיניותו נגד ההתיישבות.

בריוני המינהל האזרחי הוכיחו שוב, כי מגמתם להתנכל ליהודים, וגם אם חלקם חובשים כיפה, אין היא משמשת הוכחה לטוהר כפיהם. אדרבה - כיפה אינה מטהרת נבלים ושרצים. עם נבזים כאלה מיותר להחזיק אויבים, או גיס חמישי.

ב. רק למי שרוצה להיות מבוגר ועני

פורום אדריכלים צעירים הפיץ סרטון וידאו, שקובל על הליכים מסורבלים ובלתי-סבירים ברישוי אדריכלים במדינתנו. מסקנתם - הדבר נועד להבטיח רמה נמוכה של אדריכלות בארץ.

לדעתי, האדריכלים הצעירים טועים - מדיניות רשם האדריכלים (שפועל במשרד הכלכלה) נועדה להמריץ את זליגת המוחות מארצנו.

חמש שנים נמשכים לימודי אדריכלות (אחרי ועדות קבלה מתישות, שהן פרשה בפני עצמן). אלה לימודים יקרים מאוד, ואחריהם צריכים הבוגרים הצעירים להירשם אצל לבלר - רשם האדריכלים, שלפעמים פוסק, שלימודיהם (שאושרו כחוק על-ידי המועצה להשכלה גבוהה)אינם מתאימים לתקן, שקבע בשרירותו, ודורש מהם השלמות. תהליך הרישום, שפעם היה פשוט, וכנהוג בארצנו, סובך בצורה מדהימה, ונמשך כמה חודשים ואפילו כמה שנים. רק אחרי רישום יכולים האדריכלים הצעירים להתחיל בסטאז', שנמשך כשלוש שנים, ואחריו הם צריכים להיבחן.

כמה כבר ספרתם? לי (בתור מאותגר מתמטית) יצאו כארבע-עשרה שנה, לפחות, אחרי השירות הצבאי, כדי להתחיל לעבוד כאדריכל בארץ הקודש.

בקיצור, רק מעטים עוברים את המסננת. ומה עושים השאר?!

כנראה, נמצא אותם ברחבי העולם.

באותו הזמן מציעים בוגרים של כל מיני מוסדות לעיצוב פנים את שירותיהם לקהל. לחלקם יש תעודת טכנאי, לחלקם תעודת הנדסאי ולחלקם תעודות, שהדפיסו בבית-דפוס כלשהו. זה אינו הופך אותם לאדריכלים, אך הם מתחרים בשוק מול אדריכלים רשומים. וכך אנחנו נראים.

המלצה: אל תשלחו את ילדיכם ללמוד אדריכלות. אם לא ישמעו בקולכם - הם מבטיחים לעצמם חיים מעניינים של עוני עד גיל מבוגר, שבו (אם יהיה להם מזל) יעברו בהצלחה סוף-סוף את מבחני הרישוי.

ג. איש קטן גדול

בתחילת החודש שמעתי הרצאה של פרופ' יעקב קטן על מחלות צמחים בכנס בנווה יער. כמו רבים ממכריו ומתלמידיו, שמחתי להתבשר, כי זכה בפרס ישראל למדעי החקלאות.

"יש פרס כזה?!" תמה בני הקט.

יש פרס, ולדעת רבים ששוחחתי עמם, ראוי פרופ' קטן לפרס. הוא איש נעים הליכות, מבכירי הפיטופתולוגים בישראל, שביסס את המדע הזה בישראל ובעולם, והעמיד תלמידים רבים, הממשיכים את דרכו ואת מורשתו.

פרופ' קטן זכה בפרס על הישגיו המדעיים בתחום מחלות קרקע והשלכות על מחלות צמחים. הוא המציא ופיתח שיטה ייחודית לחיטוי קרקע - חיטוי סולארי - שלא באמצעים כימיים. על תרומתו לקהילה המדעית במחקר הבסיסי והיישומי. מחקריו והישגיו מיושמים בארץ אלא ובעולם. החיטוי הסולארי פותח בשנות השבעים, ומשתמש באנרגית השמש כתחליף לחומרי הדברה, המזיקים לסביבה.

מחקריו דנים גם במחלות שורש ובהיבטים סביבתיים: התנהגות חומרי הדברה בקרקע והאינטראקציה שלהם עם מיקרואורגניזמים, אקולוגיה וגנטיקה של פתוגנים, השתתפות בטיפוח זני צמחים עמידים למחלות.

ד. רמאים קטנים

מחלקה של חניכים בקורס מ"כים בבית-הספר למקצועות החי"ר (ביסלמ"ח) הושעתה כיוון שאנשיה זייפו תוצאות ניווטים באמצעות שימוש ברשת ואטס-אפ.

לכאורה, כולם מנידים ראשיהם וסופקים כפיים, אך אלה רק האחרונים במסורת רבת-שנים של זיוף ניווטים, שהונצחה בצבאנו. לפני כעשרה ימים דיווחתי על בעיה בצי הצוללות הגרעיניות האמריקני - התברר, שעשרות צוללנים, שהיו אמורים לעבור בוחן כשירות תקופתי בתפעול כורים גרעיניים, העבירו את הבוחן בדואר אלקטרוני; וכך עברו בהצלחה את הבחינה.

עונשם: שלילת אישוריהם הביטחוניים והשעיה - עד שיוחלט האם להעמידם לדין. באירוע קודם של רמאות במבחני כשירות הודחו מפקד הצוללת ממפיס ושלושה-עשר מאנשי צוותו.

כמה ימים לפני כן דיווחתי על בעיה דומה בפיקוד הטילים הגרעיניים של חיל האוויר. גם שם עשרות מפעילי טילים הושעו - עד לבירור עניינם - וצ'אק הייגל, שר ההגנה, התערב אישית בפרשה.

אתה כבר סמסטר בטקסס, ויודע אנגלית. מה המלה הגסה ביותר באנגלית? שאל אותי הפרופסור באוניברסיטה של טקסס.

חייכתי, ואמרתי, F גדול.

אתה טועה, אמר הפרופסור בסלחנות, המלה שאמרת גסה, ובני תרבות אינם משתמשים בה, אבל המלה הגסה ביותר היא cheating (רמאות). על כך שלפו כאן במערב הפרוע אקדחים.

שוחחנו על הבחינות, שהיו על מלת כבוד של הסטודנטים - ללא בוחנות, שהתרוצצו ברשעות מופגנת, והפריעו למהלך הבחינה. הפרופסור הוציא מתיקו את הבחינות ששכפל (ועדיין הסריחו מכוהל ...), חילקן, והסביר מה שהסביר. אנחנו התחלנו להזיע, לחשוב ולכתוב, והוא פנה לספר מעניין, שהיה באמצע קריאתו.

איני שומר במחנה שבויים, הוא אמר על כוס קפה בחדרו, אבל מי שייתפס בהעתקה יודע, שדינו נחרץ, ולא יקבל תואר באוניברסיטה לעולם.

בחינות כבוד הנן בסיס לבגרות ולאחריות. איני זוכר, שסמכו עליי ועל עמיתיי עד כדי כך - לא בבתי-הספר שלמדתי בהם בארץ, לא בצבא ולא באוניברסיטאות, שלמדתי בהן. כנראה, הבסיס, שעליו מושתתת המערכת שלנו, אינו אמון ויושרה.
וזה נכון גם בצבא.

מלה של קצין, הסביר לי אבי המנוח, היא קודש. כשהוכחתי לו, שאין הדבר כך בצבאנו המפואר - הוא הזדעזע. וזה היה לפני הרבה עשרות שנים.

אז מה רוצים מהחניכים המסכנים בקורס מ"כים?! הם גדלו בחברה, שאינה מוקיעה רמאות (ואולי מעריכה מאוד רמאים), והתגייסו לצבא, שרק מדבר גבוהה על נורמה של דיווחי אמת. התנהגותם הנה תוצאה עלובה של תרבות ושל חינוך מעוותים, ואי-אפשר לתקן זאת בקורס אחד. מה עוד שהם מקבלים דוגמה אישית מקצונה בכירה, שאינה דוברת אמת.

ואם אתם רוצים לראות את ההבדל התרבותי בינינו לאמריקנים - הנה מה שאומר דובר צה"ל על הפרשה: "...הנושא מתוחקר על-ידי המג"ד ובסיומו יוחלט על המשך דרכם".

וכך מדווח יוחאי עופר: "לאור הגילוי, ייתכן שייערך לחיילים ניווט חוזר כבר במוצאי-שבת הקרובה (משמע - חילול שבת המוני של המחלקה - אב"ץ), שכן בשבוע הבא הם עתידים לסיים את הקורס". והוא מסביר, "אחת הבעיות הניצבות בפני המפקדים היא העובדה כי לא ניתן יהיה להעניש את החיילים ולהדיח אותם מהקורס בשל העובדה כי הם נדרשים להשתלב ביחידות צה"ל, והדחתם עשויה לפגוע בחטיבות השונות שיוותרו ללא מפקדים".

אם אמירת שקר פוסלת חייל לפיקוד - הכיצד?!

תאריך:  16/02/2014   |   עודכן:  16/02/2014
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נקמנות, עוני ודוגמה אישית
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המגיב
16/02/14 23:01
 
אביתר בן-צדף
17/02/14 00:03
 
שלמה המגיב
17/02/14 09:18
 
ע_הראל
18/02/14 01:10
 
אביתר בן-צדף
18/02/14 08:54
 
לשלמה ממגיב ותיק
18/02/14 11:32
 
שלמה המגיב
18/02/14 14:07
 
מגיב ותיק
18/02/14 16:04
 
שלמה המגיב
18/02/14 18:30
 
מגיב ותיק
18/02/14 22:13
 
ע_הראל
19/02/14 03:57
 
ע_הראל
19/02/14 03:59
2
הגורם המרכזי
18/02/14 15:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צהריים טובים לכם וכדאי שתתרגלו למציאות חדשה. באירופה מתחילים לשנוא אותנו והאנטישמיות חוגגת - ובגדול! מתברר, כי תחילה נטפל השוק האירופי המשותף למוצרים המיוצרים בהתנחלויות והכריז על חרם על מוצרים המיוצרים בהתנחלויות, בנימוק שהמתנחלים עושים שימוש במשאבי קרקע השייכים לפלשתינים, ועכשיו - כאילו משום מקום - הגיעה ההחלטה הזו של שר החקלאות והמזון בדנמרק, לאסור את השחיטה הכשרה בדנמרק.
16/02/2014  |  חיים שטנגר  |   מאמרים
אבקש לתאר בעיה חברתית שרובנו נתקלים בה לא מעט ביומיום, אולם לא מייחסים לה חשיבות רבה. זה לא בעיה עם כותרות גדולות על התעללות או כליאה של אדם עם מוגבלות בבית סגור, אלא בעיה שנוצרת מהתנהגות שקיימת אצל רובנו, בין אם במודע ובין אם לאו.
16/02/2014  |  מיכל סרוסי  |   מאמרים
דיווחים על פגיעות מיניות הפכו לצערנו לעניין שבשגרה. לפי נתוני מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, במהלך שנת 2012 הגיעו למרכזי הסיוע 40,000 פניות על דיווחים של פגיעה מינית, מתוכן 7,700 הן פניות חדשות. מתוך כלל הפניות, 38% הם דיווחים על אונס, ניסיון לאונס ומעשה סדום. פגיעות מיניות הפכו לבעיה חברתית של ממש שמשפיעה על כלל האוכלוסייה.
16/02/2014  |  מיכל סרוסי  |   מאמרים
אחת הקבוצות הנבחרות של "חכמי ציון" הם ה"שושואים" בדימוס. אלה שהוסר מעליהם הוד "קדושת" החיסיון והידיעה ללא גבולות. מדי זמן קם מי מהם ומלמד את הציבור דרך ארץ מהי. חולשתם הגדולה שאינם יודעים סייג לתחושת ה"אתה בחרתנו" האופפת אותם, והמושג "הצנע לכת", לגביהם הוא משפט ישן ממשנת ארתור בירם בביה"ס הראלי בחיפה.
16/02/2014  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
"חוק הציוד האלקטרוני" שיכנס לתוקף ב-1.3.14 גרוע. המרכזים המקומיים למיחזור והטלת האחריות על משווקים ויצרנים שהחוק החדש יוזם רק יגרמו לפיזור וחוסר תיאום בטיפול בבעית האשפה האלקטרונית ובפועל להקמת אתרים שיהפכו למפגעים מקומיים שגם מהם יהיה צריך להפטר ביום מן הימים. כל אלה יכולים למצוא את מקומם ולבוא על תיקונם בהקמת בית קברות אלקטרוני מרכזי ומקיף אשר יוכל לבעיה עוד שנים רבות.
16/02/2014  |  דרור עמית  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il