|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הטעות של תאגידי המזון

מתי יבינו תאגידי המזון בישראל את חומרת המשבר בינם לבין הצרכנים?
04/03/2014  |   מוטי קפלן   |   מאמרים   |   תגובות
מחלבת תנובה [צילום: איתמר לוין]

ראשית מצב משברי הוא הזדמנות מצויינת ליצור בידול אמיתי ו"חיבוק" עם הלקוח ובניית תדמית חיובית לטווח ארוך אם עושים זאת נכון.

במשבר החברתי צרכני הנוכחי בישראל נעשו כמעט כל השגיאות האפשריות דווקא מצד תאגידי מזון עתירי משאבים וניסיון מקומי ובינלאומי רב.

כל החברות המככבות במשבר הנוכחי תנובה, שטראוס, טרה, תלמה קשורות בדרך זו או אחרת למותג בינלאומי מצליח, אך נידמה שמישהו שכח לפתוח את מהקלסר בעמוד "התמודדות החברה בזמן משבר".

למה אני מתכוון?

האסטרטגיה של התאגידים מאז פרוץ המחאה החברתית, מחאת הקוטג' החרם על תנובה, שטראוס, הייתה "לשבת על הגדר" ולחכות לראות מה יהיה.

כשיתעוררו בחברות המזון לנוכח "החבטות" של הציבור וראשי המחאה בתנובה, החליטו באופן מינורי ומגמגם לפעול באסטרטגיה של "פולו אפ" וחיקוי המתרחש אצל המתחרה המוכה תנובה, דהיינו הורדת מחירים באותה קטגוריה, לדוגמה הקוטג'. מאז כידוע, גם מחיר הקוטג' סמל המאבק עלה בעקביות.

במקום ליזום מהלכים מקוריים, אמיצים לכאורה ולנצל את "הרעש התקשורתי" לאמירה ישירה לציבור הצרכנים "אנחנו איתכם" ללא צורך בקמפיין של מיליוני דולרים, כמו למשל:

הורדה דרסטית של% 40-50% של מוצרי הדגל הבסיסיים והאהובים והנמכרים ביותר בכל תאגיד ויש כאלה (פתיתים אפויים ופסטה באסם, שטראוס בקטגוריית המילקי ודניאל, טרה במעדני מולר, תלמה - יוניליוור בקורנפלקס העממי ובמיונז הרגיל), פשוט כמעט ולא עשו שום צעד מעשי ומשמעותי פרט להורדה זניחה! מדהים.

מה עם אריזות מוגדלות במחיר מופחת דרסטית של המותג האהוב? למה לשמור "מהדורה מיוחדת" רק לשבועות או לפסח?? האם לא הגיוני לקבל חשיפה אדירה אם אתה תאגיד חלב לדוגמה ויוצא במבצע הוזלה דרמטי, מגדיל את הכמות, מוותר על אריזות "סינגל" של מעדנים ומוכר אותם ב200 גר או 300 מ"ל במקום 150 מ"ל באותו המחיר?

הרי התהודה הציבורית תגדיל משמעותית את המכירות ותדמית החברה לא רק בטווח המיידי לאותם "מותגי מבצע", אלא לכלל מותגי החברה.

אי-אפשר לשכוח את המהלך הנכון והכל כך מרשים של חברת "קוקה קולה" בתקופת מלחמת העולם השנייה שחרטה על דיגלה "חזון פטריוטי" והוא שכל חייל ולא משנה היכן הוא מוצב יקבל את המשקה האהוב והפופולרי כל כך ולא משנה באיזה עלות ומשאבים תידרש קוקה קולה ככדי לעמוד בכך!

הצעד "הפטריוטי" של קוקה קולה יצר בידול מיידי באותה תקופה עם מוצר שהוא מעל ומעבר לסתם עוד משקה, כך בדיוק צריך לנהוג תאגיד מזון לנוכח עוצמת המשבר החברתי צרכני בישראל ובמיוחד לנוכח יוקר המחיה והקושי בהישרדות מצד שכבות נירחבות בעם.

אגב, יש "צדיק בסדום" שמבין היטב שיווק ויחסי ציבור- רמי לוי. לוי למרות שהוא לכאורה תלוי באספקת המוצרים מידי אותם תאגידים, הפנים כבר מזמן, מה שכל כך פשוט להבנה ומוכיח את עצמו - תמכור במחירים סבירים במיוחד מוצרי יסוד, תגדיל את מחזור המכירות והרווחים שלך, ותיזכה באהדת הציבור.

חברות המזון יכולות בתקופה זו להמשיך למכור את מוצרי "הפרימיום" שלהם בכל קטגוריה במחירים הרגילים ואפילו גבוהים, מכיוון שהמוצרים ניתפסים ע"י כלל ציבור הלקוחות "כמוצרים של עשירים" וע"י כך כמעט ולא להינזק גם מצעדי ההורדה הדרסטים במוצרי הבסיס העממיים.

מי שקובע את אסטרטגיית ההתנהלות בתאגידים במבט רק דרך "החור של הגרוש" בזמן משבר כל כך אמיתי ועמוק כיום בישראל טועה טעות חמורה לטווח המיידי והארוך. מי שאינו נוקט בצעדים שהוזכרו כדוגמה להתמודדות אפקטיבית בזמן המשבר הנוכחי, מפספס הזדמנות נדירה לבידול ויצירת תדמית חיובית ואמפטיה מצד הלקוחות, שישמרו אמונים למותג ולחברה עם שוך הסערה והמשבר ויזכרו לטובה את המותג והחברה.

לחלופין, כפי שלמרבה הצער קורה בפועל כיום, אותם תאגידי מזון שניתפסים מצד הציבור כ"עושקי הציבור", יזכרו לרעה לא רק בזמן המשבר אלא ובעיקר גם בעתיד בתקופה טובה יותר, ויסבלו מתדמית שלילית ושחיקה בחוזק תדמית המותג, ואמון הציבור בכלל במסרים של אותם תאגידים.

תאריך:  04/03/2014   |   עודכן:  04/03/2014
מוטי קפלן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטעות של תאגידי המזון
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קובעת את המחיר של
4/03/14 12:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שתי עובדות סותרות ניצבות בפנינו: הפגנת החרדים לא נועדה למחות נגד הגיוס. היא הייתה מסיבת סיום מוצדקת לניצחונם הגלוי על לפיד וחברות הציניקנים שבמפלגתו. אישית, לא הייתה לי כלל ציפייה ממפלגה חשוכה ודוגמתית שכל עניינה התנחלויות. בנט וחבריו, החל מאיילת שקד וכלה בסטרוק, אינם ברי שיח אזרחי-חברתי. לכן, אין סיבה מיוחדת להזכירם באותה קלחת עם לפיד. הברית האופורטוניסטית בין שני השרים הבלתי ראויים הללו היא המראה של החברה הישראלית ההולכת ומדרדרת אל תהומות הרטוריקה הפונדמנטליסטית-צבאית.
04/03/2014  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
הי הספין, הי הספין... במשטרת ישראל מצאו את האשם בגל אירועי הפשע האלים שפוקד את ישראל בחודשים האחרונים: אין למשטרה ציוד כמו זה של השב"כ... אם תירוץ זה לא היה כל כך מעציב ומגוחך, זו לבטח הייתה אחת הבדיחות הטובות של השנה.
04/03/2014  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
בין קומץ מעריציה המובהקים של מדינת ישראל, שנותרו לה, עדיין, מעבר לים, שמור מקום מיוחד למנהיגה הרוחני הנוכחי של טיבט. במפגש יוצא-דופן שקיים הדלאי-לאמה, טנזין גיאטסו, עם ההיסטוריון והעיתונאי גד נחשון בניו-יורק, הוא הפגין הערצה ללא גבול למדינת ישראל והזדהות עמוקה עם מאבקה הנוכחי להסדר מדיני בר-קיימא וצודק עם הפלשתינים מנגד.
04/03/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
רומן זדורוב הורשע בשנית, ובאותו יום התראיינה אמה של תאיר ראדה, ואמרה שהיא משוכנעת שזדורוב אינו הרוצח, ושהרוצח הגיע מהמעגל החברתי של בתה. בראיון זה ביטאה הגברת ראדה את השפל חסר התקדים בו מצוי אמון הציבור בפסיקתם של בתי המשפט, ובאמינותה של המשטרה.
04/03/2014  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
התנהגות הססנית וכנועה של העולם הדמוקרטי המערבי כלפי התוקפנות הרוסית באוקראינה מוציאה את הרוח ממפרשי הסכמים בינלאומיים המופרים למחרת בבוקר ללא כל תגובה, מעודדת טרור בינלאומי של המדינות הטוטליטאריות הדרום-מזרחיות בראשות סין המוביל למלחמת עולם בין-תרבותית שתפיל מיליארדי קורבנות.
04/03/2014  |  זאב בן-יוסף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il