הגיע הזמן להודות בָּאמת: הרכבת הקלה בירושלים היא כישלון חרוץ, אסון לאומי, בכייה לדורות. הרכבת הרסה את ירושלים. אין טעם לנסות לשפר אותה, צריך לנהוג באומץ וביושר ולהודות בכישלון, ולבטל אותה כמה שיותר מהר, למרות כל המיליארדים שנשפכו לפח ולשווא. צריך להחזיר את התחבורה הציבורית לירושלים, כי בירושלים יש רכבת קלה אבל אין תחבורה ציבורית.
במה דברים אמורים?
אהוד אולמרט בהיותו ראש העיר ירושלים הרס את ירושלים וברח. במיזם השערורייתי שיזם הוא המיט אסון על עיר הבירה. ואני לא מדבר רק על המפלצת העירונית שזכתה לכינוי "
הולילנד", אלא למפלצת אחרת שזכתה לכינוי "הרכבתַּקלה". עכשיו אולי הוא ייתן את הדין על חלק מהאסון שהוא אחראי לו. אני חושש מאוד שאם יחקרו את התנהלות העניינים בשערוריית הרכבת הקלה יגלו שפרשת הולילנד היא רק קצה הקרחון. האם הרכבת הקלה היא הולילנד 2? מפחיד לחשוב על זה אפילו.
שתים-עשרה שנים חיכינו לפרוץ הרכבת הקלה בירושלים, שתים-עשרה שנים שירושלים נראתה בהן כמו אחרי מתקפה כבדה, פרועה ואינטנסיבית של הפצצות מהאוויר, והכול בשביל מה? בשביל רכבת קלה שיוצאת משדרות הרצל ומגיעה רק עד מרכז העיר ושכונת פסגת זאב? ומה עם שאר חלקי העיר? למה צריך להיטרטר בכמה קווי אוטובוס וגם ברכבת הקלה כדי להגיע לשאר חלקי העיר? כי ראש עיר מטומטם אחד החליט להחריב את ירושלים?
נבטל את הרכבת ונהרוס את גשר המיתרים
כשניר ברקת התמודד לפני עשר שנים על ראשות העיר, הוא הבטיח שהוא יבטל את הרכבת הקלה ויהרוס את גשר המיתרים. לא רק שלא ביטל, הוא אף החמיר את המצב. ובמילים אחרות, במקום לבטל את הרכבת, הוא פועל לבטל את האוטובוסים בירושלים. רוצה לומר, במקום שהאוטובוסים ישרתו את הנוסעים, הם משרתים את הרכבת הקלה. אין טמטום גדול מזה!
ואני לא מדבר על המפלצת המכוערת "גשר המיתרים", שמזכירה יותר עגורן שצבעוּ בלבן מאשר גשר (וכבר היו שתיארו אותו בצורה גסה הרבה יותר). זה מכער את הכניסה לירושלים. זו הכניסה הראויה לעיר הבירה של ישראל, לעיר הקודש? ממש לא!
לבטל לבטל לבטל
הרכבת הקלה הרסה את ירושלים. הנה כמה סיבות לבטלהּ:
- כי יש רק רכבת אחת ולא יותר. אם יש תקלה ברכבת או חפץ חשוד על המסילה - כל העיר משותקת
- כי אין אוטובוסים, יש רק רכבת קלה, האוטובוסים שינו את ייעודם ומעתה הם משרתים את הרכבת במקום את ציבור הנוסעים, האוטובוסים מובילים לרכבת. גם את הדבר החיובי היחיד שנשאר ביטלו - ביטלו את כרטיס המעבר שאִפשר לעבור מהאוטובוס לרכבת הקלה באותו מחיר בטווח זמן של תשעים דקות. מעכשיו יש רק "רב-קו" אישי או אנונימי
- כי היא תמיד עמוסה, דחוסה וצפופה להחריד.
- כי היא יוצאת משדרות הרצל ומגיעה רק עד מרכז העיר ושכונת פסגת זאב. מה עם שאר השכונות? תושביהן אינם זכאים לתחבורה ציבורית שפויה?
- ובעיקר: כי זה לא הגיוני שבעבר מה שהיית עושה באוטובוס אחד בלבד היום אתה נדרש לנסוע באוטובוס וברכבת לפחות. ברוב המקרים תיאלץ לנסוע בשני אוטובוסים וברכבת כדי להגיע למקום שבעבר הגעת אליו באוטובוס אחד בלבד, וגם אז תישאר לך עוד כברת דרך של כמה עשרות מטרים לפחות ללכת ברגל למחוז חפצך. חלמאות לשמהּ
לא קל להודות בכישלון. צריך הרבה אומץ להודות שנכשלת. וזה בדיוק מה שנדרש כאן. האחראים לכישלון צריכים להודות בו ולשאת באחריות. חייבים לבטל את הרכבת הקלה כמה שיותר מהר! חייבים להחזיר את התחבורה הציבורית לירושלים!