ממצאי מחקר של מכון מידע שיווקי סי איי, של נעם רז ומרב שפירא, שהוזמן על-ידי חברת הפרסום "שיאון info", ייחשפו בגיליון יום שישי הקרוב של "7 ימים" בידיעות אחרונות.
מדובר בפרסום ראשון בהיקף כזה של תוכן שיווקי במגזין של ידיעות אחרונות, תחת מהדורת "המותגים המשפיעים של 2005". המהדורה מבוססת על פורמט ה-Time Magazine האמריקני.
ממצאי המחקר נפרשים לאורך 14 עמודי המהדורה, ומציגים זוויות שונות על הדרך שבה מותגים משפיעים על הרגלי הקנייה של הצרכן הישראלי ועל מערכת היחסים צרכן-מותג.
מן הממצאים עולה, כי הצרכנים "מודים" ומציינים בבירור את כוחם של המותגים ואת השפעתם על תפיסותיהם ועל החלטות הקנייה שלהם. בין הממצאים: 86% מהנשאלים השיבו, כי למותגים יש השפעה על החלטות קניה, 68% חושבים שכוחם של המותגים מתחזק, ו-57% מהציבור מחשיב קניית מוצרים של מותגים ידועים כצורך חברתי ואף מאמין, כי מדובר במוצרים איכותיים יותר.
ממצאים נוספים מגלים, כי נשים נתפסות כמושפעות ממותגים הרבה יותר מגברים, וכי ככל שרמת ההכנסה עולה, כך רמת ההשפעה ממותגים עולה.
חיליק שיאון, מנכ"ל שיאון info: "המחקר גילה, כי כוחם של מותגים דומיננטיים הולך וגדל בהשפעה על תפיסות הצרכנים והחלטות הקניה שלהם. מסיבה זו, בחרנו למקד את המהדורה הפעם במותגים בולטים שהשפיעו במיוחד על הקטגוריות שלהם, ועל עיצוב תפיסות והרגלי הקניה של הצרכנים".
בשיאון info בקשו לבחון כיצד משפיעים מותגים שפרסמה החברה לאורך השנה האחרונה. בין המותגים שמופיעים בפרויקט: תלמה, 'מזולה החדשה', סיטרואן, סמסונג, Life של סופר פארם, מי עדן, תדיראן carrier וטבע נאות.