|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
איבה צרופה ומובהקת [צילום: פלאש 90]

איבת עולם

אין קרבת דם בינינו לבין הפלשתינים והם אינם בני משפחה אלא אויב מר. מבחינתי, עם עמלקים תתעמלק; שהפלשתינים יישארו מעבר לגדר. בלעדינו. עד שהם יחפצו בנו. ואם לא, אז לא
08/04/2014  |   עמוס אריכא   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
עמוס אריכא
חיסולה של מדינת ישראל

מכבר רציתי להעלות את השורות הבאות, מתוך חשבון נפש אישי. אולי בשל כך התלבטתי יותר משצפיתי. זהו ניסיון להבהיר לעצמי את מהות הצונאמי ההומניסטי ששטף אותנו ביחסנו לפלשתינים עד להטביע את עצמנו. הייתי בין אלה בשנות השמונים, זמן רב לפני "הסכם אוסלו" הפזיז כסופת-פתע הרסנית, שסברתי כי עלינו לחפש דרך להשלים עם רעיון שתי המדינות, האחת שלנו ובצדה מדינה פלשתינית.

באותן שנים נמניתי עם מיעוט שסבר כך. בהדרגה השתנתה האווירה ומעם הנאבק על עצם קיומו הפיזי, הפכנו לעם שסוע וקרוע לבלואים; מחד-גיסא, המרד הבלתי נסלח של הימין המשיחי, שאנסו בראש חוצות את ממשלות ישראל לטפח את תנועת ההתנחלות שביסודה נודף בושם שעניינו הקמת "מדינת יהודה" ההלכתית, ומנגד, היה זה השמאל המתיפייף בכמירת רחמים על תמונת האנוש של העם השבוי, המוצלף על-ידי בני העם היהודי שמתעמרים בו לשם תענוגם.

הייתה זו תחרות של נביבות שקשה לשחזרה בסתם מילים. אך סכנותיה לא היו פחותות מאלה של הימין. בתחרות זאת התנהלו אנשים משני הצדדים בסיסמאות חלולות, המעבירות אנשים חושבים על דעתם, עד שאלה הופכים לפוחלצים מדקלמים משפטים נוסקים להפריח מעין דיבור על אחוות-עמים. חסידי ההומניות התברכו בטירוף חושים, ביהירות של נציגי ה"אנושיות" המעמידה בסימן שאלה ענק את זכות קיומנו כאן - בארץ אבות.

אנשי האמצע

כיום אני נמנה כנראה עם "אנשי האמצע", שאיננו מחויבים לא לימין החולה ולא לשמאל הנרקב בראש חוצות גם הוא. לאחר עשרים ואחת שנה מאז הסכם אוסלו שנפח רוחו מכבר בראש חוצות, עברתי שלבי התחככות שונים עם המציאות כדי להבין כיצד העם הזה שלנו התפצל כמו בשסעת ארורה. הסכיזופרניה הקשה הזאת מחייבת בחינת מצב אחת לתקופה. אדם חייב לברר מקומו תחת השמש וכך נהגתי והגעתי למסקנה שאין מנוס ממנה, יהיה אדם ממוקם בקשת הפוליטית העקומה שלנו היכן שיהיה; אבל הפלשתינים מעולם לא ישלימו עם מדינת העם העברי בארץ ישראל.

הפלשתינים אינם מיוצאי חלציים של אברהם, אינם ולא היו. הם דומים באופיים ובשנאתם הנוראה את העם העברי לבני עמלק. קרבתם אינה פחותה גם על-פי התנ"ך מבני ישמעאל הסוררים. עמלק היה בנו של אליפז בן עשיו. והוא עצמו אבי העמלקים המכונים "ראשית גויים" מאז ועד עולם, ככתוב: "וַיַּרְא אֶת עֲמָלֵק וַיִּשָּׂא מְשָׁלוֹ וַיֹּאמַר רֵאשִׁית גּוֹיִם עֲמָלֵק וְאַחֲרִיתוֹ עֲדֵי אֹבֵד". זהו העם שניסה להכות בבני ישראל בעלותם מן המדבר. לדעת יודעי דבר, העמלקים של אז התגלמו בפלשתינים של היום, עם שצמח אין מאיפה, והמה רואים ייעודם בהשמדת מדינת ישראל; כתישתה עד דק.

יהיו רבים שיחלקו על דעתי זו לישרה כצחיחה ושטוחת-רוחות, ורשאי כל אדם להתנער מגישתי ולחרפני כרצונו. אך העובדות הצומחות מול עינינו מגלות לעיני עדת בני-אדם המחפשים להעלות עלינו כורת, ומכאן חובתנו להיפרד מהם בנתק מוחלט, שכן שנאתם התהומית לא תשתנה בעוד דורות; איבת עולם היא, קנאה הנובעת מתסכולם כי אין הם משתייכים לעדה העברית.

הפלשתינים מעולם לא יכירו בנו

ימשיכו להקיז דמנו
מי שמתעלם מדרכיהם הפתלתלות של הפלשתינים באמצעותן הם מפעילים את מכונות ההסתה המאיימות שלהם, צריך לדעת כי כך יהיו פני הדברים גם לאחר הסכם שלום, כביכול; הם יקיזו את דמנו בהתמדה, בעקשנות, ובשחיתות-מידות שבוודאי תתחבר בקלי-קלות למושחתינו

מי שבאמת חרד לגורל צאצאיו צריך לפעול להשיב לנו בינה שאבדה ומקומה נכבד בצידה של ההומניות. אך גם גישה זו שערכה רב ונחשב, הופכת בהגזמתה הפרועה לחרב פיפיות קטלנית; אם יימשך קשר עם הפלשתינים מסיבות שאינן לעניין, נמצא עצמנו ממשיכים לנסר במו ידינו יסודות קיומנו. עלינו להיגמל מקרבה אליהם. חובה ללמוד לקחים מהנעשה עם ערביי מדינת ישראל החיים אתנו בעל-כורחם שישים וחמש שנים ושונאים אותנו בצורה בוטה, בלי הסתר, בגלוי ובנוקבות פוצעת. אם אלה שחיים טוב יותר מאחיהם ברחבי-עולם כך מתייחסים אלינו, שערו את גודל שנאת אחיהם המפעפעת כארס כלפינו, ועומקה בלי תחתית.

האחים האלה, הפלשתינים, ממילא אינם מסוגלים להקים לעצמם מדינה. הם חיים מאונר"א. הם חיים מתמיכת העולם כולו, והשנאה המבעבעת כלפינו כלבה רותחת, נועדה לחורכנו עד תום. מי שמתעלם מדרכיהם הפתלתלות באמצעותן הם מפעילים את מכונות ההסתה המאיימות שלהם, צריך לדעת כי כך יהיו פני הדברים גם לאחר הסכם שלום, כביכול; הם יקיזו את דמנו בהתמדה, בעקשנות, ובשחיתות-מידות שבוודאי תתחבר בקלי-קלות למושחתינו. הון ושלטון יחגגו משני עברי הגדר.

ההיסטוריה חוזרת. כמו ממרחק אלפי שנים, מירכתיים אפלים אנחנו חוזרים לאותו מצב בו הצטווינו להכחיד ולהשמיד את עמלק שקם להשמידנו. אנחנו להבדיל נשמרים מכוונות לפגוע בפלשתינים. אבל אנחנו חייבים להתעשת ולדעת בדיוק באיזו מי מדמנה טובענית רגלינו עומדות; עלינו מוטלת אחריות לשמור על גחלת הגאולה. זו פרצה באותו יום שישי, ה' באייר התש"ח, בביתם של צינה ומאיר דיזנגוף בשדרות רוטשילד בתל אביב, המחוז השפוי ביותר בארץ-ישראל.

מאז סולפה מגילת העצמאות עד לבלי הכר. עוותו הכוונות. המגילה והמציאות כה שונות זו מזו, כמעט כמו סתירה הסוטרת לאבות שקצרה דעתם מלראות את יום המחר.

היהירות הפלשתינית תגבה מחיר כבד

הפלשתינים נוהגים בנו מתוך גבהות לב-מטופש. אל לנו להיסחף ולהיגרר אחריהם. מי שרוצה בשלום יכול לסגור הסכם היסטורי בשעות ספורות, לאחר עשרים ואחת שנים של טחינת הידוע לכל עד להקיא. אבל התיאבון הפלשתיני מעביר אותם על דעתם. אנחנו חייבים להסתגל לפאזה אחרת, להתנתק, להניח להם בבדידותם להקים מדינה שבירתה היכן שירצו, רק לא בירושלים שהייתה מאז ומעולם בירתו הנכספת של העם העברי, או לחלופין, בני ישראל, כפי שהשם הזה נפוץ באלפיים איזכורים מפורשים בספר הספרים.

האיומים של הפלשתינים תופחים כעוגת שמרים בלתי-מרוסנת. ואילו אנחנו התמחינו בהפיכת כמירה למעלת חנפנות של כאלה שמצפונם הלאומי מייסר אותנו. הרי זו חנופה מסלידה שגורמת לרבים וטובים, באמת ובתמים, לדרדר את כולנו עד לגרימת נזקים המסכנים את ביתנו היחיד.

הייתי שותף לעיוורון נורא
נתניהו. ויתורים מפליגים? [צילום: AP]

ביצה טראגית
כל אחד תרם מיכולתו לאולימפיאדה ההומנית הזאת תוך גילוי כישרונות נדירים לאבחן איך אנחנו מתעללים באומללים הפלשתינים. הכיבוש האכזרי. ממרחק השנים אני מזדעזע מהשקיעה שלנו בביצה הזאת שלא היתה נאיבית, אלא טראגית

הייתי עד-נסחף לתהליך ההומניזציה שלנו שהפכה כמעט לטירוף חצי-לאומי. תוך פרק זמן קצר יחסית הלכנו שולל אחרי אורי אבנרי וחבריו, כיוסי ביילין, ד"ר פונדק וליצנים דומים שהפכו נתחי היסטוריה שותתי-דם לבדיחה תפלה. ישבתי בחברת אנשים רציניים שלא הם ולא אני קלטנו את הבגידה הגדולה שאנחנו בוגדים בהורינו, מחלוצי הציונות שמהם נולדה המדינה, ולפתע לא ידענו איך מסתדרים איתה ושומרים עליה.

הייתי עד לשיחות שכמעט גבלו בתחרות מי יותר יתגלה כהומני מחברו - ושכולנו נלך לעזאזל! כל אחד תרם מיכולתו לאולימפיאדה ההומנית הזאת תוך גילוי כישרונות נדירים לאבחן איך אנחנו מתעללים באומללים הפלשתינים. הכיבוש האכזרי. ממרחק השנים אני מזדעזע מהשקיעה שלנו בביצה הזאת שלא הייתה נאיבית, אלא טראגית. השקיעה הזאת הגיעה בזמן האחרון לתופעת "זוכרות", שאינם אלא חבר מטורפים חולי-נפש הצוהלים כאשר כל חייל שלנו נהרג, והם יוצאים במחולות של כת השטן. קבוצה קטנה, אך מצביעה בבירור על היותה יוצאת חלציה של תקופת שנות התשעים של המאה הקודמת, שהולידה מתוכה את הנשים הצדקניות של שומרות המחסומים וכיוצא באלה.

ירדנו מהפסים והגיע הזמן לחזור אליהם, להעמיד בראשנו קטר מודרני ורב-עוצמה, לא כמו הפריכה הזאת השוכנת בלשכת ראש הממשלה. עדיין אין לנו מושג על ויתוריו, למרות שכבר מסתננות שמועות שהיו אלה ויתורים מפליגים לא פחות משהציע רב הנוכלים אולמרט, כפי שקבע את טיבו ומעמדו בית המשפט המחוזי בתל אביב.

הינתקות לאורך ולרוחב

אבל שוב אבו-מאזן, אנטישמי פלשתיני וחבריו, שהם כמו מטבעות עם שמונה צדדים, המשתנים בהתאם לנסיבות, והעיקר לנגוס בנו ולחשוף את עצמותינו. שכחנו את הפראות החייתית של "לוחמי החרות" האלה שרצחו ופצעו אלפים מבני הארץ, באוטובוסים, בבתי-קפה, בקניונים. השאהידים המקודשים הפועלים באכזריות של חיות טרף משתוללות.

אכן, נמניתי עם אלה המוכנים לצעדי ויתור מטופשים וחסרי אחריות. לא עוד בנושא הזה. אם הפלשתינים רוצים להתנהל בדרך אחרת בלי סחיטת בקשישים, אנחנו נהיה פה מעבר לגדר, עם אוזן כרויה להקשיב להם. אבל מבלי להתחייב לדבר עד שניווכח כי הם מכירים בזכותנו להיות עם חופשי בארצו בתוך גבולות שניתן להגן עליהם.

עם עמלקים תתעמלק. בינם לבינינו אין קרבת דם והם אינם בני משפחה אלא אויב מר. עלינו להחזיר לעצמנו את שלוות ההיגיון. בלעדיו נמשיך להיות הומניסטים קומיים ומעוררי-עצב שראויים לכל הצרות הניתכות עלינו תוך ביזויינו המתמיד, המעליב והפוגעני. אנחנו הם אלה שמוכנים לוויתורים מפליגים שאין דומים להם - ומזווית שפיטתם לא די בכך. הם רוצים את הטלית כולה.

מבחינתי, שהפלשתינים יישארו מעבר לגדר. בלעדינו. עד שהם יחפצו בנו. ואם לא, אז לא. מדינת ישראל תתקיים בתנאים טובים לאין שיעור בלעדי אותו חלום באספמיה על שלום שמתחילתו לא היה כזה, כשהוא רווי בשנאה נוראה כלפינו. זהו החלום שנשיא המדינה שמעון פרס שוגה בו לצערי והוא טועה ומטעה. טוב הדבר שהתקבל חוק "משאל-עם". כך יינתן לנו לבטא איש את עמדתו וכאשר יפול הפור נדע לאן פנינו מועדות.

תאריך:  08/04/2014   |   עודכן:  08/04/2014
עמוס אריכא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ראש הממשלה הודיע בפתח ישיבת הממשלה, כי על המעשה החד-צדדי של רמאללה ישראל תשיב גם היא במעשה חד-צדדי. זהו דיבור ריק, כלאם פאדי, כל עוד התשובה על אקט פלשתיני מדיני, מפיר-הסכם, היא קצת בנייה מעבר לקו הירוק או עיכוב בהעברת כספים. גם אלו התשובה הישראלית לא הייתה ווירטואלית - בפעם הקודמת זה היה 'ישראבלוף': ב-E1 נתניהו לא בנה כלום ואת הכספים המעוכבים הפשיר - גם אם יבנה הפעם אלפי בתים ויחרים מיליארדי דולרים, התשובה הזאת לא תהיה ממין העניין, מפני שחסר בה היסוד המדיני.
08/04/2014  |  אליקים העצני  |   מאמרים
מה נותר לתומס פרידמן, לאחר שאליליו הכזיבו? מה שיהודים עשו לאורך ההיסטוריה: הכו על החזה החבוט של עמם. אאוריקה, קרא פרידמן. מצאתי אנלוגיה מדהימה: שלדון אדלסון ועלי חמינאי שותפים - האחד אוהב את ישראל עד מוות והשני שונא אותה עד מוות, וביחד שניהם מובילים אותה לאבדון. יפה, לא? באדיבות העיתון לאנשים שהפסיקו מזמן לחשוב שהם חושבים.
07/04/2014  |  דרור אידר  |   מאמרים
לאחרונה הגיעו אנרכיסטים והפגינו מול בית השלום בחברון. הם סולקו - שימו לב!! הם סולקו על-ידי ערבים פלשתינים המתגוררים באזור. נראה כי המשך סילוקם של מיעוט האנרכיסטים על-ידי תושבים ערבים ויהודים כאחד - הינו תנאי להשכנת שלום בישראל ובמזרח התיכון ובעולם.
07/04/2014  |  משה חסדאי  |   מאמרים
שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, התייחס לבקשת הפלשתינים להצטרף לאמנות האו"ם, ואמר כי אילו הפלשתינים היו טורחים לקרוא את מסמכי ההצטרפות לאמנות השונות, הם היו מבינים שהם מפרים בבוטות את רוב סעיפיהן בזה אחר זה.
07/04/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
המו"מ פוצץ - הדרישות של אבו-מאזן: מדינה פלשתינית בגבולות 67, מזרח ירושלים כבירה, לא להכרה במדינה יהודית, לא לזכות השיבה - אתם הבנתם את החוצפה ואת ניסיון הסחיטה
06/04/2014  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il