s1 אולמרט אהוד
   |   15:07:40
דלג
אהוד אולמרט / Ehud Olmert
 ראש הממשלה (2009-2006)
לשעבר ראש הממשלה, שר התמ"ת וראש עיריית ירושלים. מואשם במירמה והפרת אמונים בפרשות טלנסקי, ראשונטורס ומרכז ההשקעות; זוכה מחמת הספק בפרשת ראשונטורס, הורשע בפרשת מרכז ההשקעות ונדון לשנת מאסר על תנאי ולקנס. הורשע בקבלת שוחד בסך 560,000 שקל בפרשות הולילנד והזרע ונדון לשש שנות מאסר; ביהמ"ש העליון קבע שקיבל שוחד ב-60,000 שקל והפחית את עונשו ל-18 חודשי מאסר. הורשע בפרשת טלנסקי בדיון מחודש בעקבות עדותה של שולה זקן ונדון לשמונה חודשי מאסר; ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו.
דוא"ל - eulmert@knesset.gov.il
אתר   - knesset.gov.il
למסמך המלא
מעכשיו RSS לכל תגית
לקבלת רשימות חדשות בנושא לדוא"ל שלך:
נא לרשום דוא"ל שלח
משובים
   16/10/2010     הצביעו: 844     תגובות: 31
תקציר פרשת אולמרט - עסקת השוחד בכרמיה
תקציר פרשת אולמרט - הדירה בכ"ט בנובמבר
תקציר פרשת אולמרט - שוחד במכרז לאומי
תקציר פרשת אולמרט - הרשות לעסקים קטנים
תקציר פרשת אולמרט - שוחד העטים
מקורות/מסמכים
  ראיון מיוחד עם ראש הממשלה נתניהו בערוץ 2
  מדינת ישראל נ' אולמרט (פרוטוקול 25.09.09)
  עתירה: יואב יצחק נ' מזוז אולמרט ואח'
  מסמך: פרשת אולמרט-טלנסקי - אגרת לדור לפרקליטים
  נאום אולמרט: לא אתמודד בקדימה
  מסמך: עדות אהוד אולמרט במשטרה (2) [23.05.08]
מקורות/מסמכים נוספים
ציטטות
  אמנון, גיא. קצת נמאסתם.
  לקראת יום פקודה
  מי בעד פסיקה על-פי חוק
  לא הכל שפיט
ציטטות נוספות
נאלץ להתפטר בגלל השחיתות
בזכות החשיפות ב-News1, ובזכות הבדיקות והחקירות שנפתחו בעקבות זאת, והגילויים החדשים שהתגלו על-ידי חוקרי המשטרה, הצלחנו להוביל לסילוקו של אדם מושחת מראשות הממשלה. ביום 21.09.08 נאלץ אולמרט להתפטר מהממשלה.
אישים ופירמות בחדשות  /  נושאים בחדשות
 אורי מילשטיין  יואב יצחק  אהרן ברק  דוד בן-גוריון  עוזי פוגלמן  הסכם אוסלו   מבקר המדינה   יאיר לפיד  שרי אריסון  דן מרגלית  אהוד אולמרט  אפרים ברכה  אורנה אנג'ל  הלל צ'רני  מני מזוז  רשות השידור   זבולון אורלב  ממשלת ישראל   מאיר רבין

 פרשת הרפז  פרשת רונאל פישר  פרשת הנגבי  פרשת חפציבה  פרשת צבי בר  פרשת ביניש  משפט הולילנד  פרשת בניזרי  שיפוט מהיר
אהוד אולמרט / Ehud Olmert
●  רשימות    ●  פרופיל    ●  פורום    ●  אירועים/חשיפות   ●  מחוברים   ●  מקורות    ●  מסמכים
עברית     English     русский
דירוג News1 / 1
אולמרט אהוד
Olmert Ehud
תאריך לידה: 30/9/1945
ארץ לידה: ישראל
אזרחות: ישראלית
מצב משפחתי: נשוי+4
השכלה:  תואר ראשון
שפות: אנגלית, עברית
תואר/מקצוע: איש ציבור
טלפון: 02-6753227
פקס: 02-6753547
אתר: knesset.gov.il
כתובת: קריית בן-גוריון 
ירושלים  91950
[צילום: AP]
 פרשות
  מבצע עופרת יצוקה
  פרשת אולמרט-אלמליח
  פרשת אולמרט-טלנסקי
  פרשת אולמרט - כרמיה
  פרשת אולמרט - לאומי
  פרשת אולמרט
  פרשת אולמרט טורס
  פרשת אפל
  שרון - אירוע מוחי
  תוכנית ההינתקות
אהוד אולמרט. יליד 30.9.1945, ישראל. נשוי ואב ל-4, מתגורר בירושלים.

בוגר החוגים פסיכולוגיה, פילוסופיה ומשפטים, האוניברסיטה העברית בירושלים. עסק בעריכת דין והיה שותף בכיר במשרד עורכי דין אהוד אולמרט ושות'.

ב-1973, בגיל 28, נבחר לראשונה לכנסת (השמינית), ומאז נבחר באופן רצוף שבע פעמים לכנסת ישראל. בשנים 1988-1981 שימש חבר בכיר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. מ-1988 כיהן בתפקיד שר בממשלת ישראל בראשותו של יצחק שמיר - ראשית כשר לענייני מיעוטים, ובשנים 1992-1990 בתפקיד שר הבריאות. נבחר לראש עיריית ירושלים, לאחר נצחונו בבחירות המוניציפליות בנובמבר 1993, בהן גבר על טדי קולק וזכה ברוב של 60% מקולות הציבור הירושלמי.

בבחירות לכנסת ה-14 נבחר לחבר כנסת ברשימת הליכוד-צומת-גשר. בבחירות לראשות העיר ירושלים שהתקיימו ב-1998, התמודד ונבחר לקדנציה שניה. בבחירות לכנסת ה-15 לא העמיד עצמו לבחירה.

בספטמבר 1997 זוכה מכתב אישום שהוגש נגדו בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בפרשת החשבוניות הפיקטיביות. יחד עם זאת, פסק השופט, ד"ר עודד מודריק: התנהגותו של אולמרט מהווה "מעשה רשלני גס".

אולמרט ידוע כאחד מחברי הכנסת החזקים בכנסת: ב-1978 הצביע נגד הסכמי קמפ-דיוויד. ב-1992, במהלך הבחירות הפנימיות בליכוד, תמך במועמדותו של בנימין בגין לראשות הליכוד. ב-1993 נבחר לראשות העיר ירושלים, בתמיכת החרדים וגוש הימין. אולמרט פועל למימוש האידיאולוגיה הימנית בתוך תחומי ירושלים. חותמו ניכר בהחלטות הממשלה השנויות במחלוקת, בנושא הבנייה בהר חומה, ראס אל-עמוד ובפתיחת מינהרת הכותל. הוא נאבק בסממני הריבונות הפלסטינית במזרח ירושלים. נאבק לשם סגירת המוסדות הפלסטיניים במזרח ירושלים, ובראשם האוריינט-האוס. התנגד להופעת סמל פלסטיני על ספרי לימוד בבתי הספר במזרח העיר, פעל להריסת בתים שנבנו ללא אישור במזרח העיר, והתריע נגד פעילות אנשיו של ג'יבריל רג'וב בעיר ונגד בית המשפט הפלסטיני במזרח העיר. אולמרט תומך בהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים.

בתפקידו פעל אולמרט להעברת תקציבים לגופים חרדיים, ולמינוי נציגי הסיעות הדתיות לעמדות מפתח בעיריה. הוא צידד בסגירת כביש בר-אילן לתנועת כלי רכב בשבתות וחגים. עם זאת - הגן על זכויות החילונים בעיר ירושלים, לרבות: המשך פתיחת בתי קפה ופאבים בשבת.

אולמרט מתארח באופן קבוע בתוכניות הטלוויזיה הבינלאומיות, בעיקר כמייצג את העמדה הישראלית בעניין הסכסוך הערבי-ישראלי ומתוקף תפקידו כראש עיריית ירושלים. הוא נחשב לדובר רהוט ולפוליטיקאי מעניין ופרובוקטיבי.

ביום 28.1.03 נבחר אולמרט לכנסת ה-16. בפברואר 2003 התפטר מתפקידו כראש העיר ירושלים.

ביום 27.2.03 מונה לכהונת שר התעשיה והמסחר, וקיבל במקביל סמכויות נוספות, לרבות: מ"מ ראש הממשלה, מחזיק תיק מינהל מקרקעי ישראל, חבר הקבינט והמטבחון, שותף במו"מ המדיני, ומחזיק מנהל התכנון (שהוצא ממשרד הפנים).

בינואר 2006 קיבל לידיו את סמכויות ראש הממשלה, לאחר שראש הממשלה, אריאל שרון, לקה באירוע מוחי. יחד עם סמכויות אלה קיבל לידיו את כל התיקים שהחזיק ראש הממשלה.

בבחירות לכנסת ה-17 ניצחה מפלגת 'קדימה', בראשותו של אולמרט בבחירות כאשר קיבלה 29 מנדטים. נשיא המדינה, משה קצב, הטיל על אולמרט את מלאכת הרכבת הממשלה.

אולמרט הצליח להקים ממשלה בשותפות עם מפלגת העבודה ותנועת ש"ס. הממשלה ה-31 בראשותו הוצגה וקיבלה את אמון הכנסת ביום 4.05.06 ברוב של 65 קולות בעד, 49 קולות נגד ו- 4 נעדרו מן ההצבעה. בנוסף להיותו ראש הממשלה, כיהן אולמרט גם כשר הרווחה עד ה-21.3.07.

התחקירים, החקירות

זמן קצר לפני הבחירות פתחנו ב-News1 בסדרה של תחקירים שהצביעו על עבירות שביצע אולמרט בפרשות שונות. התקשורת בכללותה שיתפה פעולה עם אולמרט אך אנו המשכנו בחשיפות. בעקבות זאת פתח מבקר המדינה בבדיקות.

במחצית השניה של 2007 נאלץ היועמ"ש מני מזוז להורות על פתיחת חקירות בשורה של תיקים. לאחר שהוכח כי החקירות מבשילות לכתבי אישום נאלץ אולמרט להודיע ביום 21.09.08 על התפטרותו מראשות הממשלה ומאוחר יותר התפטר מראשות קדימה. אולמרט כיהן כראש ממשלה עד לאחר הבחירות לכנסת ה-18. במרס 2009 סיים את תפקידו עם הושבע ממשלתו החדשה של בנימין נתניהו.

הנה כי כן: בזכות החשיפות ב-News1, ובזכות הבדיקות והחקירות שנפתחו בעקבות זאת, והגילויים החדשים שהתגלו על-ידי חוקרי המשטרה, הצלחנו להוביל לסילוקו של אדם מושחת מראשות הממשלה.

- תאריך עידכון: 15/01/2012 23:28:19
אירועים:
ביולי 2008 חשף יואב יצחק לראשונה את מה שמכונה לימים: "פרשת הולילנד". באותה חשיפה שפורסמה בתקופה שאהוד אולמרט כיהן כראש ממשלה, נטען כי אולמרט ומקורביו קיבלו שוחד תמורת סידור היתרים באופן בלתי חוקי לבניית המגדלים בפרויקט הולילנד בירושלים. פעילותם הזדונית בוצעה תוך פגיעה חמורה באינטרס הציבורי. בעקבות החשיפה פתחה המשטרה בבדיקה, ולאחר מכן בחקירה סמויה, ורק כשנה וחצי מאוחר יותר פתחה בחקירה גלויה.
אהוד אולמרט הואשם בקבלת מימון עודף מארגונים ציבוריים בארץ ובעולם לנסיעותיו לחו"ל עבורם, בסכום כולל של 92,000 דולר. לטענת המדינה, היה מדובר במערכת מכוונת של מירמה, ובכספים בהם נעשה שימוש למימון נסיעות פרטיות של אולמרט ובני משפחתו ולשדרוגו של אולמרט בנסיעות ציבוריות. בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה את אולמרט מחמת הספק, בקובעו שלא הוכח מעבר לספק סביר שהוא ידע על המתרחש ושתיכנן מראש את יצירת העודפים. לעומת זאת, הורשעה בפרשה זו שולה זקן בשני סעיפים של קבלת דבר במירמה, לאחר שהוכח שהיא פעלה ליצירת עודפים.
אהוד אולמרט הואשם בכך שקיבל ממשה טלנסקי מאות אלפי דולרים, רובם במזומן בתוך מעטפות, לא דיווח עליהם כחוק והעניק לטלנסקי המלצות בכתב ובעל-פה שסייעו לעסקיו. בית המשפט המחוזי בירושלים מצא, כי רוב הכספים אכן הוענקו (כולל במזומן במעטפות) וההמלצות אכן ניתנו, אך קבע שאולמרט לא חצה את הקו שבין העבירה האתית והמשמעתית לבין העבירה הפלילית של מירמה והפרת אמונים. בית המשפט ציין את הבעייתיות בעדותו של טלנסקי וקבע, כי ניתן להסתמך עליה רק כאשר יש ראיות התומכות בה.
אהוד אולמרט מואשם בקבלת שוחד בהיקף של 1.8 מיליון מיזמי פרויקט הולילנד, כאשר כיהן כראש עיריית ירושלים. לטענת המדינה בכתב האישום בפרשת הולילנד, השוחד הועבר בצורה של סיוע בסך 500,000 שקל לאחיו יוסי שנקלע לקשיים כספים, וכן בתרומות לצרכיו הפוליטיים של אולמרט. בתמורה, נטען בכתב האישום, העניק אולמרט ליזמים הטבות ובראשן הנחה של 50% בהיטל ההשבחה שהיה עליהם לשלם וכן הקלות תכנוניות שונות. עוד נטען, כי אולמרט היה מעורב בתשלום השוחד של היזמים למי שהיה מהנדס העיר, אורי שטרית. אולמרט מכחיש את ההאשמות.
אהוד אולמרט הורשע שבהיותו שר התמ"ת ביצע מעשים של הפרת אמונים, כאשר דן בענייני לקוחותיו של ידידו, פרקליטו ושותפו הכלכלי, עו"ד אורי מסר. במיוחד בלט הדבר כאשר אולמרט קיבל את עמדת חברת שמן, שיוצגה בידי מסר, והעלה את ההיטל על שמן מיובא. ביהמ"ש המחוזי בירושלים קבע, כי מערכת היחסים בין אולמרט למסר - ובמיוחד הערבות עליה חתם מסר לטובת הקמפיין של אולמרט, והקופה הסודית בסך 350,000 דולר שהחזיק עבורו - יצרה מצב בו טיפולו של אולמרט בלקוחות מסר היווה עבירה פלילית.
המדינה מאשימה את אהוד אולמרט בקבלת שוחד בסך 476,000 שקל, כאשר כיהן כשר התמ"ת וכממונה על מינהל מקרקעי ישראל. לטענת המדינה, השוחד ניתן בידי בעלת חברת הזרע - פולאר השקעות בראשות אביגדור קלנר ואמנון ספרן - בתמורה לסיועו של אולמרט בשינוי ייעוד קרקעות שונות שהיו בבעלות החברה ומתן היתרים לבנייה עליהן.
אהוד אולמרט זוכה מאשמה בנוגע לשני דיווחים שמסר למבקר המדינה ואשר לטענת המדינה היו כוזבים. האחד נגע ל-100,000 דולר שקיבל מאיל הנפט ג'ו אלמליח, והשני נגע לשוויו של אוסף העטים שבבעלות אולמרט. בית המשפט המחוזי בירושלים קבע, כי אולמרט לא היה חייב לדווח על התשלום מאלמליח, וכי בכל מקרה - לא היה בדיווחו כדי לשנות את חוות דעתו של מבקר המדינה בנוגע לענייניו הכספיים. בעניין העטים נקבע, כי השווי שמסר אולמרט למבקר היה מדויק.
ב-2006 הורה ראש הממשלה אהוד אולמרט - בתגובה לפעולת טרור מצד החיזבאללה ופגיעה בחיילי צה"ל - על פתיחת מיתקפה גדולה נגד החיזבאללה בלבנון. ימים ספורים לאחר מכן הרחיבה למלחמה, בלא להכינה כראוי, ומבלי שוידא כי צה"ל ערוך ומוכן למבצע כה תובעני. ועדת וינוגרד בראשות השופט (בדימ.) אליהו וינוגרד מתחה עליו ביקורת נוקבת. אולמרט הואשם במחדלים וברשלנות שהביאו להרג מיותר של חיילים ואזרחים.
מני מזוז היה מי שהחליט, בתפקידו כיועץ המשפטי לממשלה, על פתיחת החקירה נגד אהוד אולמרט בפרשות ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות, כשם שהחליט על סגירת התיקים נגדו בפרשת כרמיה ובנק לאומי. מזוז גם היה מי שנתן גיבוי להחלטה לזמן את משה טלנסקי לעדות מוקדמת ולהגיש את כתב האישום נגד אולמרט. למרות זאת, את רוב הביקורת על הפרקליטות לאחר זיכויו החלקי של אולמרט, ספג פרקליט המדינה משה לדור, בעוד מזוז נותר נקי.
בבחירות לכנסת ב-1988 היה אהוד אולמרט גזבר הליכוד (מטעם חרות), לצד מנחם עצמון (מטעם ליברלים). בקמפיין זה גייס הליכוד כספים אסורים, תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות. נכתב בהן שהכספים התקבלו תמורת שירותים, כביכול, כדי להסוות קבלת תרומות בלתי חוקיות שנתקבלו מעשרות אנשי עסקים, משרדי פרסום ואחרים. אולמרט הועמד לדין רק במרס 1996 (על-פי החלטת פרקליטת המדינה עדנה ארבל), לאחר שיהוי ניכר בעיקר מצד פרקליטת המדינה דאז דורית ביניש, לאחר שהעדויות המביכות נחשפו ולאחר עתירה שהגישה עמותת אמיתי. אולמרט זוכה כעבור שנה לאחר התנהלות תקשורתית בעייתית. כמה עדים שזומנו לאחר זמן רב "שכחו" את שאירע. השופט עודד מודריק נאלץ לזכות את אולמרט, וסיכם את פסק דינו במילים: "הנאשם התנהג בעניין הזה באורח מאוד לא ראוי, אך אי-התקינות לא חרגה אל התחום הפלילי בהתאם להגדרות החוק".
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il