|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

מכור לווירוס

התחלתי לאהוב את גלעד שליט בכלא. הרעיון שהוא נמצא בכלא של החמאס הזריק עלי אימים. זה הזין את הכאב שלי, את הייסורים זה הזין את החרדות ואת חיבוטי הנפש והראש בקיר זה הזין גם את ספק-הסמים שלי ואת הספק של כולנו
17/06/2014  |   אורי שרגיל   |   מאמרים   |   תגובות
שליט. האחראי [צילום: AP]

שמי אורי ואני נגד הכיבוש.
שלום, אורי, אנחנו מחבקים אותך.

התחלתי להזריק לפני כשבע שנים, שבוע אחרי שגלעד שליט נחטף והוצא משטחי הכיבוש, ונזרק למרתף. פשוט, לא יכולתי להביט בעיניים הזרוקות של נועם ואביבה, לומר בקול רם שבנם הלך לפגוש את האמת ואת המציאות במזרח התיכון ומצא עיתונות ובני נביאים מרקדים על הדם. והזמן הפך שאול. ההורים שלו חיו, כמו כולנו, בתוך חלום. זה לא כל כך פשוט. בשבילי זה היה סיוט. הרגשתי אשם, כמו מעשן כבד של גז חרדל, והידיים רעדו לי. לא הייתי מוכן לשאת נטל כל כך כבד. לא מספיק דורות של יהודים, עכשיו גם ישראלים על הווריד שלי. אף אחד לא הכין אותי לחיים. חשבתי שהחיים יהיו הרבה יותר פשוטים כי ככה הבטיחו לנו כל השנים הארוכות. על שלושה דברים, אמרו כולם, העולם שלנו עומד. יהיה שלום, יהיה טוב, יהיה בסדר. מאז עד עכשיו רק ה'בסד"ר עומד. גם כן, קצת עקום. בגלל הידיים הרועדות אני מרטיב את הקירות מסביב. זה הגרפיטי של מחנה עליו השלום. השלום והטוב עדיין מאובטחים בכספת של מישהו והמפתחות בפנים. זה לא מובן מאליו, כמובן, אבל קשה להתרגל למשהו שאתה לא רגיל אליו כמובן מאליו. לא יעלה על הדעת כמה דברים כאלה עולים על הדעת כל זמן שהדעת נותנת. החיים הפכו גם אותי לבן ערובה בתהליך הזה, עליו השלום.
אנחנו איתך, אורי, בוא תקבל עוד חיבוק.

התחלתי לאהוב את גלעד שליט בכלא. הרעיון שהוא נמצא בכלא של החמאס הזריק עלי אימים. זה הזין את הכאב שלי, את הייסורים. זה הזין את החרדות ואת חיבוטי הנפש והראש בקיר. זה הזין גם את ספק-הסמים שלי ואת הספק של כולנו. גנבתי בכל מקום כדי להישאר בחיים, מסומם שפוי, כזה ששונא את הכיבוש בכל מאודו. העיקר להזרים. אם לא היה כיבוש לא היו חוטפים את שליט ומן הסתם אבא שלו היה צריך לחפש סיבות אחרות כדי להצדיק את הפניה שלו לציבור נגד הכיבוש, כי גרוסמן, עם כל הכבוד, זו לא סיבה מספקת. מן הסתם גם אני לא הייתי צורך סמים בגלל שליט אלא בגלל חוסר שליטה. לפעמים נדמה לי שגם גרוסמן במרתף (או להפך).

לפני שבוע פניתי ליריב אופנהיימר עם רעיון גדול.

שלום יריב, אמרתי לו, אני נגד הכיבוש.

שלום אורי, גם אני. בו תקבל חיבוק וגיבוי (רק לא זה. בחיבוק האחרון נעלם לי הארנק).

הכיבוש משחית ומסמם אותנו, אמרתי לו.

אבל גם הצד השני מסומם, אמר לי יריב, אל תדאג.

אני דואג, יריב, הספקים נעשים צעירים ולהוטים כל הזמן ואני כבר לא מכיר רבים מהם באופן אישי. אני מפחד ללכת בלילה לבד לפיצוציות כי הן מלאות פדופילים וסוטי מין. אלה אנשים בעלי תאווה, חסרי רקע אידיאולוגי, שרק דוחפים את הידיים והאף. הם לא באמת נגד הכיבוש למרות שהם ממלאים את כיכר רבין בכל התקהלות.

מה הרעיון שלך נגד הכיבוש? שאל אותי יריב.

זה דורש קצת מימון, יריב.

יש לנו את אירופה בכיס, אמר יריב, הם יכניסו יד לכיס אם הרעיון מתאים להם ולערבים. יש פה בארץ ישראל יותר כיס אירופאי מאשר בצרפת, למשל. בעצם זה לא משל – זו מציאות. אירופה מוכנה לתרום הרבה כספים למען המאבק האכזרי והצודק נגד הכיבוש.

העיקרון - שיהיה מלא אבק שריפה. בצרפת, למשל יש כיסי אוויר מלאים מסגדים ומוסלמים. אי-אפשר לפעול שם כי הם ברובם מתאבדים של אל-קאעידה שכבר התאבדו ועתה הם ממתינים לתורם לעלות לשמים. מזל שיש המון יהודים ליד הסולם שמוכנים לתרום.

הידיים שלי ממש רועדות, כל אחד יכול לראות. החורים בין הידיים הם תוצאה מובהקת של הכיבוש. הרעיון שלי - להקים ארגון ישראלי מלא כוסיות עם כיסי אידיאולוגיה ומוסר נגד הכיבוש. ארגון של מתנדבים מכל המינים, נלהבים להסיע חינם טרמפיסטים אבודים ותוהים בין נקודות ישוב באזורי הכיבוש. יום ולילה על כבישים וצירים אפלים וחשוכים להסיע טרמפיסטים ליעדם כדי למנוע חטיפות.

אבל אין לשלום עכשיו מספיק מתנדבים. הרשימות שלנו גם היום מנופחות. הגזבר שלנו היה בעבר רב בישיבת הסדר שרשם בספרים אלף תלמידים שלא היו קיימים, נכנס לכלא ועכשיו הוא מארגן את הרשימות שלנו עם אותם שמות מול נציגי השוק-המשתתף. זה ממש מסוכן להוסיף עוד מתנדבים לרשימות כל עוד הכיבוש נמשך. אנחנו מאשימים את עם ישראל בכיבוש ואת ממשלת ישראל בכך שהכיבוש נמשך. אירופה מבינה והיא תממן כל עוד אנחנו מאשימים.

אבל הרעיון הזה, להוביל טרמפיסטים יום ולילה מכל נקודת ישוב לכל כפר ערבי, בוסתן, מטע זיתים, בית סוהר, משרדי השב"כ, פרצה בגדר ההפרדה ומחנות הפליטים יגרוף אלינו את כל שוברי השתיקה והמחסומים.

למה באת אלי, אורי?

כי אתה נחשב למומחה-כיבוש. כולם אמרו לי, הכה את המומחה.

מה הצד שלך בכל העניין הזה, אורי? מדוע אתה מנסה לקדם את הרעיון הזה רק מפני שאתה מזריק?

כי זה הרעיון שלי ואני נגד הכיבוש. אם אוכל לנוע בלילות מכפר לכפר לא אהיה נתון עוד לחסדי הפיצוציות שמפוצצות לך את המוח. הכול יהיה זמין וחופשי ללא סוטי מין פדופילים (או להפך).

אם אתה באמת נגד הכיבוש, אורי, למה אתה עושה מאמץ להקל אותו, להפוך אותו למשהו נעים ולבבי?

כי אני באמת – מתוך מניעים אידיאולוגים ומוסריים - נגד כיבוש היצר.

תרנגולת ערופה

לפני 250 שנה חי בכפר איכר מרוד (או להפך) יהודי ששמו זיס אופנהיימר, מגדל תרנגולות צמוקות. לפתע בחודש אלול החלו התרנגולות שלו למות בשל חשיפה מקרוב לימים נוראים וריחוק מאבות המזון. הלך היהודי זיס אל רב הכפר ותינה את צרותיו. אמר לו הרב, אולי תכניס עז לתוך הבית, זיס? כבוד הרב, זה שייך לאג'נדה שונה שכבר עלתה לכותרות בשנים עברו. מאז השתנו התנאים והאמוראים. בסדר, הגה הרב המלומד והמכובד (או להפך). קח גווילי זנגוויל יבשים ושרוף אותם בצלוחית עם מים חיים. תשתדל לא להרוג את המים בעת השריפה. השקה את התרנגולות שנותרו. את המתות מכור לגויים של שבת.

הלך היהודי זיס לביתו, נכנס ללול וביצע בתרנגולות את זממו של הרב ככתבו וכלשונו. חלף שבוע והתרנגולות המשיכו למות ללא סיבה חיצונית או פנימית. שוב הלך היהודי אופנהיימר אל הרב המלומד והמכובד וגולל לפניו את סיפור תולדות ייסורי התרנגולות שלו. ממשיכות למות, מלמל הרב לתוך זקנו העבות ומיד שקע במחשבות נוגות. ובכן, התעשת כעבור רגע של מחשבה והגה, תן להם פרורי לחם שרויים בשמן קיק. היכן אשיג שמן קיק, הגה אופנהיימר האיכר, ובכמה? זהו שמן שבעלי בתי החרושת ליד הנהר בועטים בו לנהר לאחר שבישלו בו במשך שנות דור את הנקניקים שלהם עד שנקרשו. השתמש בקצת חומץ כדי להפשיר את קרחוני השמן לפני שהם צפים למעמקי הנהר. עשה האיכר כדברי הרב המלומד – אבל התרנגולות, אולי מתוך הרגל חדש וממזרי שאימצו לעצמם – המשיכו למות וחלקן הפכו פגרים לפני שנשחטו.

שוב הגיע האיכר אופנהיימר אל הרב המלומד ושטח לפניו את מעשה התרנגולות. הביט בו הרב בעיניו הנעוצות והמשתאות ואמר, תראה זיס. למען האמת יש לי עוד המון-המון עצות לחלק לך בשפע, ברוך-השם. נותרו מספיק תרנגולות?

והנמשל? בימים אלה הגיע מר יריב אופנהיימר, צאצא מכובד לאותם יהודים שחיו לפני 250 שנה וגם אז היו יהודים צאצאים, אל בית מדרשו של השוק המשותק והאיחוד האירופאי וגלל לפניו את סיפור חיינו המתסכל על כל סיכולו.

תסתכל, אמרה לו הגברת המכוערת של האיחוד, זו שמנהלת בפרצופה האישי המזוגג גם את המו"מ המזורגג (או להפך) עם נציגי אירן לוועדת הפטריות. תסתכל היטב, יריב, לנו יש עוד המון-המוני עצות לחלק לך – נותרו מספיק פלשתינים?

פה קם יריב, יהודי זיס, על רגליו ומחה בתוקף: בעניין הזה אני, כידוע, משתף פעולה עם אבו-מאזן.

שמעתי במעלית

מתוך אילוץ נורא ומחסור באפשרויות נאותות נבחר נשיא נקי כפיים.

קורין אלאל לכלה שלה מתחת לחופתן: "אני מקדשת אותך במסורת אבות-אבותי...". לאור הרפורמציה במשרד החינוך ועידכון לימודי האבולוציה: מי הם אבות אבותיה?

כבל איתן התחבר לתשובות של פואד ותמך בו. זה היה כבל מספיק ארוך שהתחבר גם לשטרית ותמך בו. על הכבל הזה יתלו גם את הרצוג.

המדען שכטמן – אדם בעל שיור קומה.

שטרית שילם רבע מיליון דמי לא יחרץ – אבל זה חרץ.

שמעתי את בוגי יעלון מסביר לגוי של שבת ששאל אותו, למה מסכסכים ומערימים קשיים עצומים על מי שרוצה להיות יהודי? בוגי חייך, הסכסוך פה בכלל לא על הקמת מדינה פלשתינית בתחומי קווי 67 אלא על הכרה במדינה יהודית...

עוזרת הבית חוששת להפסיד רבע מיליון אם תגלה לציבור מה קרה בינה לבין שטרית. כי מי יפצה אותה? כל עיתון ספורט זניח במדינה מוכן לשלם לבר רפאלי לפחות חצי מיליון כדי שתחשוף את התחת שלה בדף הכריכה. אף אחד לא מוכן לשלם רבע מיליון בשביל התחת של שטרית?

מאז שדיין נלכד במנהרה ארכיאולוגית וטונות של היסטוריה נפלו על הזין שלו לא היה העתיד שלנו כל כך מזעיר.

נחשו מי אמר: תמכתי בשטרית והצבעתי עבורו כי רציתי לרסק את מחנה השלום...

(ריבלין – הרצוג – ביבי)

רגע וחצי לאחר היבחרו הכריז הנשיא המיועד כי "לא תהיה עוד מלחמת אזרחים...". רגע, כבודו, אתה נשיא מדינת ישראל – לא ארה"ב...


המחבר הינו ראש תנועת עליו השלום בשלכת. מבקש תרומות ביורו
תאריך:  17/06/2014   |   עודכן:  17/06/2014
אורי שרגיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מכור לווירוס
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ה
17/06/14 16:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פעמיים בשנה וחצי האחרונות יכול היה נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, לסתום את פיה מפיק המרגליות של חנין זועבי. על שתי ההזדמנויות הוא ויתר, אז מה הפלא שזועבי מרגישה מספיק בטוחה בעצמה (יום ג', 17.6.14) כדי לתת גיבוי לחוטפי הנערים?
17/06/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
מודה באשמה: כאיש ימין שדיעותיו פורסמו כאן לרוב, מאוד שמחתי כשישראל היום נולד לפני מספר שנים.
17/06/2014  |  מרק בריל  |   מאמרים
אבו-מאזן מכחיש השואה וחנין זועבי מכחישת הטרור - מככבים בימים אלה בכותרות ויש דמיון ביניהם: הכחשת השואה האקדמית של אבו-מאזן, עולה כל אימת שהוא פוצה פה בנושא מדיני, ומלווה ותלווה אותו בכל דרכיו. הודעתה של ח"כ חנין זועבי כי החוטפים אינם טרוריסטים - לא תישכח, ותוזכר לה בכל פעם שהיא תרים את ראשה.
17/06/2014  |  אברהן בן-עזרא  |   מאמרים
לא בכל יום אני מחלק מחמאות לח"כ מאיר פרוש מ"יהדות התורה". השקפותיו שונות משלי, אבל בבחירות המזוהמות הללו ל"נשיאות" הפיקטיבית אין לי מה לומר אלא לזכותו בלבד. אם באמת הייתה זו הצבעה חשובה הרי שודאי שהיה פרוש מגיע, ולכולנו גם ידוע כי הלה המשיך את שהייתו בחו"ל כדי לא להשתתף במושב הלצים הזה. בחירות שיהודי שומר תורה ומצוות - ובמיוחד אלה שזיכרון ה"חפץ חיים" וסיפרו על "לשון הרע" חשוב להם, צריך היה להתרחק כמטווחי קשת מהזוהמה הזו. וכך עשה פרוש. שושלת האבות שלו הזכירה לו כי כל המועמדים לתפקיד הזה והרפש שדבק בהם הינם מחוץ לחוק התורה, שאפילו עסקן ציבור חרדי מחויב למתוח קו אדום בינו לבינם. פרוש הבין שאסור לו בכלל להיכנס לדיון על הצבעה לאישה - ועוד מהסוג הירוד, התככני והזול של דליה איציק.
17/06/2014  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
הצעתי לסריקה מדוקדקת בשטחי יהודה, שומרון ועזה (כן, בו-זמנית גם בעזה) בחיפוש אחרי המחבלים החוטפים והחזרת שלושת הנערים הביתה לא נענתה בחיוב (בלשון המעטה) על-ידי הדרג המדיני בישראל. טענתי שיש לחפש בכל בית פלשתיני מהמרתף ועד הטפחות, להוציא את דייריו למחנה ענק מגודר, ולבסוף להרים את הבית באוויר בפיצוץ מבוקר. במשך הפעולה המתמשכת הזו יש לחקור את הפלשתינים הכלואים, וכאשר יתברר כי חלקם אינם קשורים בדרך כלשהי לחטיפה – להוציאם מעבר לגבולות המדינה. התוצאה? מרחבי ערים וכפרים פלשתינים חרבים, והמסר הברור להם ולעולם: יותר לא עוד.
17/06/2014  |  נסים גבאי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il