|   15:07:40
דלג
עיתונאית   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
ליברמן. חושב ברוסית [צילום: AP]
פרופיל פוליטי

אלף הזהויות של אביגדור ליברמן

מי אתה באמת, אדוני שר החוץ? רונית ורדי בפרופיל פוליטי מקיף, על הדמות המרתקת ביותר בפוליטיקה הישראלית. מאיפה הוא בא, ובעיקר – לאן הוא הולך מכאן
22/06/2014  |     |   כתבות   |   ליברל   |   תגובות
שיקפצו...
ליברמן הסתובב במשרד רה"מ בלי נעליים. לא פעם אפילו התבלבל ופתח את הרוכסן של מכנסיו תוך כדי יציאה מהחדר, בדרך לשירותים. לא עניין אותו ממש מה חושבים. "שיקפצו"


זיכוי בדרך למעלה

לא אנטי דתי
ליברמן הוא לא אנטי דתי. אשתו אלה דתיה, גם בתו. הוא לא שומר כשרות או שבת, אבל ההתחזקות של סביבתו הקרובה, לא ערערה את הבסיס הליברמני

ביום הרשעתו של אהוד אולמרט במשפט הולילנד, התקשר אליו שר החוץ, אביגדור ליברמן. "אני מחזק אותך", הוא אמר לראש הממשלה לשעבר, ואיחל לו הצלחה בערעור שיגיש. בזירת המועמדים האפשריים לראשות ממשלה, אולמרט נמחק. המסע של ליברמן, לעומת זאת, רק תופס תאוצה בדרך להכשרת מועמדותו. כמעט כל מי שפינטז על המשרה הרמה, זכה להתזת ראש. אולמרט, ברק, רמון, גלנט, אשכנזי. ליברמן חי וקיים, מפסיד, מנצח, נופל, קם. מתעתע במערכת המשפט ובמערכת הפוליטית, רוקם עסקות ובריתות, ונע לאט אבל בטוח למרכז המפה.

ארבעה חודשים לפני הרשעת אולמרט, כשליברמן זוכה בבית המשפט המחוזי בירושלים, הדבר הראשון שעשה היה לעלות עם משפחתו לכותל. הוא חבש כיפה, התעטף בטלית והתפלל. "יש אלוהים!", אמרה לו מיכל, בתו הדתייה.
יש אלוהים.
אחר כך נסע לחגוג עם אמו הקשישה בתל אביב, ואז הסתובב וחזר אל נכדיו, בביתה של מיכל בירושלים. מאוחר יותר יצא להרמת כוסית בביתם של יפה ואריה דרעי. לבית הגיעו גם משה ליאון ורעייתו. שלושה זוגות. יין אדום. כיבוד. פרחים צבעוניים. מי חשב שאביגדור ליברמן יזוכה?

ליברמן לא סתם התקשר לאולמרט. חבר הוא יודע להיות. אבל בין זיכויו שלו להרשעה של חברו, הוא שועט קדימה. ממשיך במטה מורפוזה (לכאורה) הפוליטית שלו. אבל המסתורין, המסתורין ממשיך לאפוף אותו בכל צעד ושעל.

כשליברמן מופיע בפומבי, לרוב הציבור הישראלי עדיין קשה לעכל אותו. מבטא כבד, עבר מלא סיפורים ושמועות. מסודר מדי. נוקשה. קשוח. החזה נפוח, ועומד להתפוצץ. מישהו שתמיד יש לו משהו להסתיר. שיערו מסופר בקפידה. הזקן מעוצב בדקדקנות. הבגדים מעשה חייט מומחה. הבושם משובח. הצווארון מצוחצח. החפתים יקרים. אבל הדיבור מופנם, עילג לעיתים. הוא הולך ובא בארצות שמציתות את הדמיון. אדם עשיר, נטול דאגות, גבר במלוא אונו שמתראה עם עבריינים ושכל הווייתו אחורי קלעים עלומים. הוא כולו מסתורין. לוח הזמנים שלו דחוק. קשה לדעת האם יעשה את היום הקרוב במוסקבה, בווינה, ברומא, בשנחאי או, בפגישות ומשחק טניס במלון כפר המכבייה ברמת גן.

שורשי היידישקייט של איווט הצעיר

שומר על קשר
יכולת טיפוח הקשרים שלו, היא אחת ממעלותיו הגדולות. הוא מכיר אלפי אנשים, בישראל ובעולם, ושומר איתם על קשר. מאות שיחות טלפוניות בשבוע. איווט הוא לא בדיוק אדם של אי-מיילים וסמסים

הוא נולד בקישינב, מולדובה ב-1958. בן יחיד לניצולי שואה מבוגרים, ששרדו גם רדיפות משלטון סטלין. הם קראו לו איווט על שם סבתו, חווה (אווה באידיש). על ערש מותה היא ביקשה הסבתא, שאם יוולד צאצא - ואין זה חשוב אם בן או בת - בבקשה לקרוא לו על שמה. בבית התערבבו האידיש והרוסית. אבל האידישאיות שלטה. כך גם הקשר לאימו, "יידישע מאמא" בכל מובן המילה. ליברמן מחובר אליה, דואג לה. בן של אמא. ילד יהודי, שגדל בפריפריה של האימפריה הסובייטית, בתחום ה'מושב' ההיסטורי. הוא נשם את הזהות היהודית, וקרא באדיקות את איסאק באבל בילדותו (באבל היה מגדולי הסופרים הרוסים-יהודים, שפעל נגד תופעות הפשיזם וכתב על חיי היהודים במדינה. הוא נשפט תחת שלטון סטלין על ריגול, בהודאה כפויה מצידו). כמו הבוס לשעבר, נתניהו, הוא מתחבר יותר מהאדם הממוצע למוטיב השואה. הוא חובב ספרי היסטוריה וקורא לא מעט על התקופה ההיא.

הוא למד בבתי ספר סובייטים. הוא חושב ברוסית. כמי שעלה רק בגיל 20 לארץ, קשה לנתק את המוטיב הסובייטי ממנו. יסודותיה של השיטה, טמונים בו. המנגנון האפל והקשוח שבו גדל, יהיה שם לעד. והנה לכם דואליות יוצאת דופן. סובייטי - ויהודי גאה. בפריפריה שבה גדל, היהודים שאפו לייחודיות, לבידול, לצורך להצטיין. וגם ל"נצח ישראל לא ישקר".

ליברמן הוא חילוני מובהק, אבל בניגוד לחלק מהתפישות, הוא לא אנטי דתי. אשתו אלה דתיה, גם בתו. שני בניו נותרו חילונים. ההתחזקות של סביבתו הקרובה, לא ערערה את הבסיס הליברמני ככל הנראה, בשום צורה. הבנות שומרות שבת, הוא רחוק מזה. בבחירות 2009, הוא גרף למשל לא מעט קולות מש"ס. חלק מהמצביעים האלה חשבו שהוא מביא שילוב מושלם של מנהיגות חזקה ואצבע מאיימת על ערביי ישראל (והערבים בכלל). ליברמן מקפיד להצהיר שישראל ביתנו היא לא נגד דת, היא "מפלגה של העם היהודי": בעד חיבור מסוים של דת ומדינה, אבל נגד דת ועסקנות.

כשמשפחת ליברמן הגיעה לארץ היא נאספה על-ידי בני משפחה, מוותיקי הישוב. דודו יוסף, אח אביו, היה קצין בהגנה ובצה"ל. מנהל בסולל בונה. מפא"יניק. גם דוד אחר, צבי, היה באותה תנועה אידאולוגית. "אביק (שם החיבה בפי אמו, ר"ו), רצה ללמוד יחסים בינלאומיים באוניברסיטה של קייב", סיפרה פעם אמו, "אך לא קיבלו אותו". לכן למד הנדסת מים, בפקולטה לחקלאות, בבית הספר הגבוה בקישינב. אחרי שלמד עברית באולפן בקיבוץ נרשם למכינה מיוחדת, לעולים חדשים, באוניברסיטת באר שבע. שם הוא הכיר את אלה, שתהיה אשתו. עולה חדשה מטשקנט. הציבור הישראלי אינו מכיר אותה. אבל אל תטעו, בבוא העת, היא תצא לאור. מקורביו החלו מפיצים בשקט את הבשורה לאחרונה: "אלה משפיעה יותר ממה שחושבים". היה מי שדאג, שתמונתה תופיע בראיון הניצחון אחרי המשפט, שהעניק למעריב. אישה רהוטה, נאה. חמה. נכס שעוד לא מומש באמת, אם תרצו.

אחר כך עברו לירושלים, ליברמן נרשם לאוניברסיטה העברית. עד אז, הרומנטיקה שלטה. ליברמן קיווה לפתח קריירה של קולנוען. או מחזאי. או סופר. טיוטות היצירות, נשארו עד היום במגירה.

ה"תגרן" מגלה את הליכוד

נאמנות לבוס
אנשי ישראל ביתנו יודעים שהנאמנות משתלמת. מי שלא יקבל תפקיד ציבורי, יזכה בקשרים עסקיים איכותיים. מעגל מינויים וקשרים דינמי מאין כמותו. הוכחת נאמנות לבוס? יימצא לך מקום

אלו היו השנים החמות של הקמפוס הירושלמי. שנות ההתגוששות בין סטודנטים מן הימין לסטודנטים ערביים. בצד האחד צחי הנגבי וישראל כ"ץ. בצד האחר עזמי בשארה ואחמד טיבי. עם המכות התפתחה האידאולוגיה. בימין הייתה אז אנרגיה של התחדשות. אדרנלין ויכולת לטפס למעלה, במעלה הקריירה והשלטון. הציוני הנלהב ליברמן, התאהב בפוליטיקה ובכוחנות. הנגבי, יו"ר התאחדות הסטודנטים, סידר לו משרת סדרנות במועדון הסטודנטים. שדרוג קל מול עבודתו הקודמת, כסבל בנמל התעופה. עמוס נוי, אז סטודנט למתמטיקה ולימים איש הייטק נזכר: "אנשי הימין היו אלימים מאוד. הם תקפו כל מי שהיה לו גוון שמאלני. פוצצו עצרות. פחדנו ללכת לבד לפעילות פוליטית במעונות, מפני שהם היו עלולים להתנפל עלינו". בחבורת הנגבי, כ"ץ וליברמן, היו גם דני נוה וירון מילר.

מילר ימשיך לעסקים, הוא ואיווט יישארו חברים קרובים. בזמן החקירה נגד החברה "מ.ל.-1" שהוקמה על שם מיכל ליברמן, בהיותה בת 21, נתגלה שהחברה נרשמה במשרדי "השטיח המעופף", שבשליטת מילר.

לאחר ימי הקמפוס נפוצו החברים למגזר הציבורי. צחי הנגבי מונה לעוזרו של יצחק שמיר. בנם של הרפתנים האמידים מכפר אחים, ישראל כ"ץ, קיבל ג'וב אצל החוואי, אריאל שרון. לדני נוה סודר ג'וב אצל משה ארנס. לליברמן, "הרוסי" עם תיק הג'יימס בונד הגדול - לא נמצא פטרון. מי רצה אז עוזר, שמסתובב עם סנדלים וגרביים בקיץ? כ"ץ איתר את ההזדמנות, ומינה אותו לדירקטור ב"חברה הכלכלית לירושלים" ב-1986. העוזר הנמרץ של שרון רצה לטפח עבור הבוס פעילים, שהיו אז בשוליים של סניפי הליכוד, בדיוק כמו ליברמן. כ"ץ הניח שליברמן ודומיו יעשו הרבה כדי להתקדם, וגם יישארו נאמנים לאריק. הוא התבדה.

את פרנסתו העיקרית מצא בסוף כמזכיר סניף הסתדרות העובדים הלאומית בירושלים. מהגופים העשירים והחזקים שנשלטו על-ידי הליכוד. באותם ימים התחולל מאבק שליטה בארגון. קבוצת ה"יתומים" הפוליטיים שאיווט בתוכה, הפסידה לזו של אברהם הירשזון, שהצליח לגייס את הפוליטיקאי העולה אהוד אולמרט כפטרון. הירשזון ואולמרט ניצחו. קופת המזומנים של ההסתדרות הלאומית פרנסה אותם שנים. הקבוצה השנייה התפזרה לכל עבר. ליברמן, שכבר היה נשוי ואב לילדה, נותר כמו לובה מ'ארץ נהדרת': "אין עבודה. אין שפה. קשה. קשה". אבל כרגיל, התעשת במהירות. הכישלון היה להזדמנות הגדולה של חייו.

הכתבה המלאה מתפרסמת במגזין "ליברל". לרישום לקבלת גליון היכרות חינם
תאריך:  22/06/2014   |   עודכן:  22/06/2014
רונית ורדי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלף הזהויות של אביגדור ליברמן
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
22/06/14 17:41
2
סרגיי דוברשנקו
22/06/14 18:33
 
טבריש פוטין
23/06/14 04:28
 
ביננו
23/06/14 07:47
3
תקשורת בפעולה
22/06/14 18:34
4
כמה אפשר לקשקש
22/06/14 18:48
5
היה ברור שיצליח.
22/06/14 19:31
6
חבר של
22/06/14 23:21
7
השכל הישר
22/06/14 23:30
8
עזרי
23/06/14 00:55
9
Schwantz
23/06/14 01:18
10
nfhr
23/06/14 01:34
11
עטרה שגב קלימי
23/06/14 04:07
12
טעויות בשפע
23/06/14 05:49
13
עליו. היום הוא
23/06/14 07:59
14
חסיד
23/06/14 08:16
15
חודוקובסקי איליה
23/06/14 08:24
16
אינטלגנטי אבל לא
23/06/14 08:47
 
חשדנית
23/06/14 19:42
17
יוד יוד
28/06/14 16:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עם לכתנו מהעולם הזה אל העולם הבא כל רכושנו נשאר בעולם הזה ואיננו יכולים ליהנות ממנו עוד בעולם הבא ובכלל זה איננו יכולים גם לקבוע ולהחליט עוד לגביו. עם זאת, בטרם נעזוב את העולם הזה ניתנת לנו הזכות לקבוע ולהחליט בהתאם לרצוננו החופשי מי יהיה זה שיקבל את הרכוש שצברנו בעולם הזה וייהנה ממנו לאחר לכתנו, כאשר את הזכות הזו אנו יכולים לממש אך ורק באמצעות עריכתה כדין של צוואה שהינה הצהרה המהווה מסמך משפטי המסדיר את חלוקת רכושו של האדם לאחר פטירתו.
22/06/2014  |  נבון קצב  |   כתבות
כמו במחזה "כתם לידה", ששובל פורת כתבה בעבר ושיחקה בו ב"הבימה", שם חשפה את האיוולת של הימנעות בני המיגזר החרדי מבדיקות גנטיות של שני בני זוג בטרם נישואיהם, ואת התוצאות השליליות שקורות בשל כך, גם הפעם היא נוגעת בנושא כאוב לא פחות: תרומות הזרע, שהילד, תוצאת התרומה, בהתבגרותו אינו יכול לוודא מי היה אביו הביולוגי, מה המטען הגנטי שלו, וחס וחלילה במקרה חרום - אין לדעת ממי יוכל לקבל תרומת דם או איברים.
22/06/2014  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
עו"ד יוסי כהן לא למד, למרבה הצער, את לקחו. גם אחרי שחשפנו ב-News1 מידע רב מאוד על מעשיו הפליליים בשורה של עניינים, לרבות: עבירות מין, עבירות מס, עבירות על החוק לאיסור הלבנת הון, גניבה, מרמה והונאה, עבירות שוחד, שיבוש מהלכי חקירה ומשפט ועוד ועוד; וגם לאחר שחשפנו כספים שחורים שקיבל וניהל בהיקף של מיליונים; וגם לאחר שמשרדו של יוסי כהן התרוקן יחסית מפעילות ומלקוחות, שברחו ממנו במיוחד נוכח עבירותיו ולאחר שחשפנו כי הוא הקליט באופן שוטף את לקוחותיו וסיכן את סודותיהם; וגם לאחר שתוכניתו "שאלה משפטית" (ערוץ 2) סולקה מלוח השידורים זמן קצר לאחר שחשפנו כי הוא שילם כספים, בניגוד לחוק, כדי לקבל מעמד של מגיש התוכנית; ואף לאחר שבנק ישראל הורה להגביל חשבונו בבנק לאומי, בעקבות דיווח מצד הבנק על פעולות בלתי חוקיות; פועל יוסי כהן, גם בימים אלה, בדרך של שיבוש מהלכי חקירה ומשפט. הפעם באמצעות יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, שאת מעמדו הוא מבקש לנצל לשיבוש הליכי משפטו הקבועים בפני בית הדין המשמעתי בלשכת עורכי הדין מחוז תל אביב.
21/06/2014  |  יואב יצחק  |   כתבות
מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן, הצליח תוך זמן קצר, בשורה של פעולות שביצע, לחשוף את דמותו האמיתית: פרחח, מניפולטור, שקרן, אלים, בריון, איש גס רוח, עבריין סידרתי. חמור מכך - דמותו של סילמן מתגלית כשל ברנש קטן וחסר עכבות, שלא נמנע מפגיעה באינטרסים האישיים של ל' ושל ילדיה הקטינים, וזאת בתגובה ישירה לחשיפות מצד ל' ברשת האינטרנט (המחזיקה בתעודת עיתונאי) על מעלליו ועל עיקולים שהוטלו על חשבונותיו האישיים, מצד כמה גורמים. כל זאת תוך ניצול לרעה של מעמדו המקצועי, לצרכיו האישיים, ושימוש במידע אליו נחשף בתוקף תפקידו כמנכ"ל משרד הרווחה.
21/06/2014  |  יואב יצחק  |   כתבות
כשהמפקחת על תחום הבריאות במשרד החינוך, עירית ליבנה, עסקה בניסוח הוראות חוזר המנכ"ל לממכר מזון בבתי הספר, היא סבלה מאיומים אישיים. ספקים וחברות, האמונים על מכירת משקאות ממותקים, לא אהבו את הרעיון של סילוקם ממזנוני התיכונים וחטיבות הביניים, וטרחו להבהיר לה מקרוב את עמדתם. מאחורי חלק מהאיומים עמדה, כפי שהעידה בעבר בכנסת, "חברה מאוד גדולה".
20/06/2014  |  אפרת אהרוני  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il