התאחדות התעשיינים הגישה (יום א', 12.2.06) לבית הדין הגבוה לצדק בקשה להצטרף כמשיבה לעתירת אל על בנושא: "השמים הפתוחים".
התאחדות התעשיינים טוענת, כי יש לצרפה כצד להליכים המשפטיים במעמד של "ידיד בית המשפט" או "עותר ציבורי", בהיותה גוף מרכזי במשק המייצג את כלל התעשיה בישראל. הבקשה הוגשה על-ידי עורכי הדין אסף ביגר ואיה רייך, ממשרד עוה"ד עמית, פולק, מטלון ושות'.
עורכי הדין מציינים, כי צירופה של התאחדות התעשיינים להליך מתבקש הן לאור העובדה כי להכרעה בשאלה השפעה ניכרת על מגזר התעשיה, והן בשל המומחיות והמקצועיות של התאחדות התעשיינים בתחום הכלכלי ציבורי, כך שצירופה של התאחדות להליכים המשפטיים יתרום להעמקת הדיון ולפרישת מלוא האינטרסים הכלל ציבוריים הנוגעים בדבר.
בבקשה להצטרפות הם טוענים, כי אימוץ מדיניות "השמים הפתוחים", פירושה שוק תעופה המתנהג באופן משוכלל ומודרני, ללא מכסות ומכסים, נטול מחסומי סחר וללא השפעות פוליטיות מחד-גיסא, ונטול לחצים ואינטרסים של בעלי הממון והון מאידך.
עורכי הדין מציינים, כי בבקשה יטענו כי אימוץ מדיניות "השמים הפתוחים" בישראל לא רק תבטיח את יציבות ענף התעופה ופיתוחו, אלא תביא גם להגברת התחרותיות במשק ולצמיחה כלכלית. פתיחת השמיים תהווה תרומה משמעותית למשק הישראלי ולתעשיה בפרט, בין היתר, בכך שתאפשר גידול משמעותי בתיירות הנכנסת.
לדבריהם, הגידול במספר התיירים יביא גם להגדלת מספר המשרות לעובדים במגזרים השונים של התעשיה ומתן השירותים בישראל.
התאחדות התעשיינים טוענת, כי שלילת האפשרות מחברות ישראליות נוספות לפעול באופן סדיר בקו ת"א-ניו-יורק, כאשר במקביל מותרת פעילות לא מוגבלת של חברות אמריקניות ו/או קנדיות ואירופאיות (באמצעות טיסות לא ישירות) - הינה מפלה ונוגדת את טובת המשק הלאומי.
ביום 15 בינואר 2006 החליטה ממשלת ישראל למנות את חברת ישראייר כמוביל נוסף בקו התעופה תל אביב-ניו-יורק, ואילו חברת אל-על, נציגות עובדיה וקבוצת כנפיים עתרו לבג"צ בבקשה לבטל החלטת ממשלה זו.