|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

מועצת זכויות האדם - פארסה מוחלטת

עצם הכתרת כתב-המנדט שניתן לוועדת החקירה לחקור פשעי מלחמה שבוצעו, לכאורה, בידי ישראל, במסגרת מבצע צוק איתן הינה בעייתית לכשעצמה ומעידה על היות שעדת-חקירה וחבריה מוטים לרעת ישראל מלכתחילה
12/08/2014  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   מבצע צוק איתן   |   תגובות
מועצת זכויות האדם של האו"ם. מוטה מלכתחילה [צילום: AP]

עוד לא שככו הדי הקרבות בעזה, עוד לא הוחלט על הפסקת-אש קבועה ומוחלטת וכבר משמיעה המועצה לזכויות האדם של האו"ם שמקום מושבה בז'נבה - קולה ברבים. הפעם, עילת הדברים הינה הודעה בדבר הרכב ועדת החקירה שהקימה כדי לחקור פשעי מלחמה שבוצעו, לכאורה, בידי ישראל במסגרת מבצע "צוק איתן". עצם הכתרת כתב-המנדט שניתן לועדת-החקירה "לחקור פשעי מלחמה שבוצעו, לכאורה, בידי ישראל, במסגרת מבצע "צוק איתן" הינה בעייתית לכשעצמה ומעידה על היות שעדת-חקירה וחבריה מוטים לרעת ישראל, מלכתחילה.

אין כל ספק, קל שבקלים, כי מי שמוכן לכהן בוועדת-חקירה החוקרת פשעי מלחמה שבוצעו" - גם אם נדביק למשפט זה המלה מטהרת כל", קרי, "לכאורה" - סבור בעמקי ליבו, שישראל ביצעה פשעי מלחמה, במסגרת המלחמה בעזה. אם לא כן, מדוע לא הביעו חברי ועדת-חקירה זו, הסתייגותם מהמנדט שניתן להם - לחקור פשעי מלחמה, לכאורה? מדוע לא הביעו חברי ועדת-חקירה זו, הסתייגותם מהמנדט שניתן להם - לחקור "פשעי מלחמה", שעה שלא הוכח, כי אומנם בוצעו פשעי מלחמה בידי ישראל, במלחמת עזה? למה להקדים הסוסים למרכבה ולפרסם תוצאות ועדת-חקירה זו, טרם החלה היא עבודתה, בהכתרה שמה כועדת-חקירה לחקירת פשעי מלחמה?

דומה, כי התשובה לשאלה זו נעוצה במבנה הפוליטי של המועצה לזכויות האדם של האו"ם, שהינה ארגון בינלאומי הפועל במסגרת האומות המאוחדות. מועצה זו החליפה נציבות האומות המאוחדות לזכויות האדם, שנמתחה עליה ביקורת קשה, בעבר, בשל העובדה שהיא אפשרה למדינות שהיו חברות בה - שנחשדו בהפרת זכויות אדם - לכהן בתפקידים בכירים בנציבות זו. מאז הקמת מועצה זו, בשנת 2006 ועד לתחילת שנת 2014, פרסמה המועצה 50 הודעות גינוי לישראל, המהוות מחצית ממספר הודעות הגינוי לשאר כלל מדינות העולם. עובדה זו הביאה להאשמת המועצה בפעילות מכוונת נגד ישראל. המועצה מפרסמת - בממוצע - 6.7 גינויים לישראל, בשנה, שעה ששום מדינה - למעט ישראל - לא "זכתה" לגינוי מהמועצה, מעבר לפעם אחת בשנה.

יודגש עוד, כי נציגה הרשמי של המועצה בעניין הסכסוך הישראלי-ערבי (פלשתיני) הינו ריצ'ארד פאלק שטען שישראל היא נאצית, כי חמאס אינו ארגון טרור וכי פיגועי 11 בספטמבר לא היו פיגועי טרור. פאלק הוגדר, בידי מרכז שמעון ויזנטל, כאנטישמי ונכלל ברשימת האנטישמיים של מרכז זה, שפורסמה בשנת 2013, דוגמת הנשיא הנבחר הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן ועלי חאמנאי.

כיום נכללות במועצה זו מדינות אלה: אפריקה: אנגולה, בנין, בוצואנה, בורקינה פאסו, קמרון, קונגו, ג'יבוטי, לוב, מאוריטניה, מאוריציוס, ניגריה, סנגל, אוגנדה. אסיה: בנגלדש, סין, הודו, אינדונזיה, ירדן, כוית, קיריגיסטן, מלזיה, האיים המלדיביים, הפיליפינים, קטר, ערב הסעודית, תאילנד. מזרח אירופה: צ'כיה, הונגריה, פולין, מולדובה, רומניה, רוסיה. דרום אמריקה והקריביים: צ'ילה, קוסטה ריקה, קובה, אקוודור, גווטמלה, מקסיקו, פרו, אורוגוואי. מערב אירופה וקבוצות אחרות: אוסטריה, בלגיה, איטליה, נורבגיה, ספרד, שויץ, ארצות הברית. למי ששכח, נזכיר, כי חלק ניכר ממדינות אלה, אינן מקיימות איתנו יחסים דיפלומטיים לחלוטין. עם זאת לא פסלו נציגיהם עצמם, בהצבעה על הקמת ועדת-החקירה לחקירת פשעי המלחמה שביצעה, לכאורה, ישראל.

המועצה קבעה - בשנת 2003, לאחר שבראשותה עמדה מדינה "דמוקרטית", דוגמת לוב כי "חברות הנבחרות למועצה חייבות לקיים את הסטנדרטים הגבוהים ביותר בקידום ובשמירה על זכויות אדם והן תהיינה נתונות לבדיקה תקופתית". תקנון המועצה קובע, כי קיימת חובה לאשר, באופן נפרד, כל מדינה חברה ברוב (96 מתוך 191) חברות האסיפה הכללית, בהצבעה חשאית. כמו-גם נקבע, כי החברות במועצה מוגבלת לשתי תקופות כהונה בלבד וניתן להשעות כל מדינה חברה במועצה, בהצבעת רוב של שני-שליש מקולות האסיפה הכללית.

התנהלות "דמוקטית" זו של המועצה הביאה להקמת ועדת-החקירה הנוכחית, האמורה להגיש מסקנותיה עד חודש מארס 2015. בראש ועדת-החקירה אמור לעמוד ויליאם שאבאס, שהינו פרופסור למשפט בינלאומי ולזכויות אדם, ממוצא קנדי. שאבאס התבטא, בעבר, כי יש להעמיד לדין את ביבי נתניהו ושמעון פרס בבית-הדין הבינלאומי, בהאג. חברה נוספת המועמדת לכהן בוועדת-חקירה זו, היא עו"ד אמאל אל-עמודין, ארוסתו של שחקן הקולנוע, ג'ורג' קלוני. בעבר שימשה היא בתפקיד יועצת משפטית לתובע בבית-הדין המיוחד של האו"ם, שהוקם שחקר רצח ראש ממשלת לבנון, רפיק אל-חרירי. עו"ד אל-עמודין נודעת בתפיסותיה הביקורתיות כלפי ישראל, שעה שבגיל ארבע שנים - בשנת 1982 - נמלטה עם משפחת מביירות, בעת הפצצת מתקני אש"ף. מן הראוי לציין הגינותה של עו"ד אל-עמודין, שעקב הביקורת שנמתחה על חברותה הצפויה בוועדת-החקירה, פרסמה הודעה, לפיה בשל מחויבויות אחרות לא תכהן בוועדה

מי שעקב אחר מערך ההסברה הכושל של ישראל - במהלך העשור האחרון, בכלל ובעת התנהלות מלחמת עזה, בפרט - אינו יכול שלא להתרשם, כי בתחום זה קיימת התנהלות שלומיאלית, אם לא, הזנחה פושעת של ממש. במקום להילחם על דעת הקהל, בעולם, הניחה ישראל לעניין זה ופטרה עצמה, בנימוק הכושל והקלישאי, לפיו חבל על כל המאמצים, שכן ממילא, כולם אנטישמיים ושונאי ישראל. הפעם החלו להישמע, מכיוונה של מדינת ישראל גינויים סביב זהות חברי-הוועדה ועמדותיהם המוטות, מראש, נגד ישראל. ביבי נתניהו ואביגדור ליברמן פרסמו הודעה, לפיה מועצה זו הפכה מזמן למועצה לזכויות הטרוריסטים ולגוף שתוצאות "חקירותיו" ידועות מראש. דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, פרסם הודעה, בעניין היות תוצאות "חקירות" ועדת-החקירה ידועות מראש ולפיה: "אם היה צורך בראייה נוספת לכך, הרי שמינוי יושב-ראש הוועדה, שדעותיו ועמדותיו המוטות נגד ישראל ידועות לכל, מוכיח מעל לכל ספק שישראל לא יכולה לצפות לצדק מגוף כזה ושדוח הוועדה כבר נכתב".

סגנון הסברה זה שבוחרת ישראל לעשות שימוש בו - במאה ה-21 - אבד עליו הכלח, לפני עשור אחד או שניים. לא כך מנהלים מלחמת הסברה, בדור האינטרנט והפייסבוק, אין מקום להודעת דובר עבשות - בכל הכבוד הראוי - מסוג אלה שמפרסם דובר משרד החוץ. המערכה על דעת הקהל, חשובה לא פחות - ואולי חשובה, אף יותר - מהמלחמה בעזה, הצפויה להסתיים, בקרוב. מוטב תתחיל ישראל להתרגל לכך, כי המלחמה על דעת הקהל חשובה - חשובה מאוד מאוד.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  12/08/2014   |   עודכן:  12/08/2014
עו"ד חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מועצת זכויות האדם - פארסה מוחלטת
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דוד בן גוריון
12/08/14 17:38
2
משה לוינקופ
12/08/14 20:22
3
ראיס-פוטין-טיל400
12/08/14 21:39
4
אבי22
15/08/14 06:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע צוק איתן
"על ישראל לפרז את עזה ולמנות את אבו מאזן כאחראי עליה" - אלו הן חלק ממקצת ההצהרות שנשמעו לאחרונה כפתרון אפשרי לבעיית החמאס ברצועה. אולם נראה שההצהרות האלו אינן עומדות במבחן המציאות, משום שעד כה טרם הוכיחה הרשות הפלשתינית לא רק את יכולתה להתמודד עם החמאס, אלא אף את נכונותה לעמוד לצד מדינת ישראל במאבק נגד טרור החמאס ובהיעדר לגיטימציה ערבית אין סיכוי לממש רעיון זה.
12/08/2014  |  ד"ר רונן יצחק  |   מאמרים
אין להיחפז בצעדי פתרון, כל עוד לא הונחה "תשתית" נאותה, אשר תבטיח את יציבותו ועמידותו של כל צעד-פיוס ישראלי, שהוא גם מעניינם של אזרחי-הרצועה - מול ניסיונות סיכול אכזריים של גורמי-הטרור השונים
12/08/2014  |  מרדכי שחם  |   מאמרים
עוד אנחנו לוחמים כאן בחמאס, ונפתחנו לחזית נוספת ברחבי העולם: גל אנטישמי אדיר, שלא ידענו כמותו מאז מלחמת העולם השנייה בעוצמה ובהיקף. קצרה היריעה: פריז ראתה מסע הרס של עסקים יהודיים, בלונדון הפגינו נגדנו 20,000 ובאדינבורו בירת סקוטלנד צעדו אלפים. ברחובות אמסטרדם הוכו נשים יהודיות וביתו של רב נרגם באבנים. מניו-יורק ועד צ'ילה ומהודו ועד אוסטרליה הפגנות המוניות נגד ישראל. בגרמניה הכו אישה, ניסו להצית בית כנסת ונער יהודי בברלין, בעל חזות דתית, חטף אגרוף בפנים. החידוש הגדול בגל הנוכחי, שנפלה המחיצה בין אנטי-ישראליות לאנטי-שמיות. עד עתה היה זה 'בלתי תקין' בדעת הקהל העולמית להודות בגלוי ששונאים את היהודים בתור שכאלה. העדיפו להתחבא מאחורי גינוי ישראל, כביכול לא מפני שהיא יהודית, כי אם בגלל העוולות שהיא עושה לפלשתינים. לא עוד. ברומא לכלכו בתי עסק של יהודים בצלבי קרס, ובהפגנות מופיעים יותר ויותר שלטים עם הכתובת "מוות ליהודים!". בחנות בבלגיה סירבו לשרת אישה יהודיה ונימקו - שאינם מוכרים ליהודים. תקיפת שמונה בתי כנסת בצרפת בשבוע אחד והמקרה האחרון, המחריד, במיאמי, ארצות הברית, שם נרצח ביריות רב בדרכו לבית הכנסת שזמן קצר לפני כן ציירו עליו צלבי קרס - כל אלה מוכיחים שירדה המסכה וחזרנו אל תחילת המאה שעברה - שנאת יהודים ללא תירוצים.
12/08/2014  |  אליקים העצני  |   מאמרים
כעת לאחר חגיגות הסיום של חלק ממבצע "צחוק איתן", אפשר לחזור לשגרה, שגרת אזעקות כמובן. והתחזית: ממטרי פצמ"רים וטפטופי טילים בעיקר בדרום ובמרכז, מצפון מתקדרים עננים המבשרים על מבול
12/08/2014  |  אהרון שחר  |   מאמרים
מותו של סגן הדר גולדין במבצע צוק איתן, היה אחד הרגעים הקשים של תושבי ישראל, החרדים ומבכים את מותו של כל חייל.
רשימות נוספות   /   מבצע צוק איתן  /  מי ומי  
"הדוח כבר נכתב - נותר רק לחתום עליו"   /  עידן יוסף
עיתונאים זרים: החמאס היכה אותנו  /  עידן יוסף
לבני: אין מקום לנמל בעזה  /  מחלקה ראשונה
לא לקמפיין נוטשי עוטף-עזה   /  יוסי בלום הלוי
לא לקריסת אתוס ההתיישבות   /  יוסי בלום הלוי
שרלוק הולמס בישראל  /  משה חסדאי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il