|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

ברוכים הבאים לארה"ב

דאעש זה לא איסלאם, נאמר לנו פעם אחר פעם על-ידי דוברי מחלקת המדינה ואחרים, והמהדרים מוסיפים: זו מזימה ציונית. שיהיו היהודים אשמים. זו שיטה שעובדת תמיד
18/09/2014  |   ארי בוסל   |   מאמרים   |   דאעש   |   תגובות
"דאעש זה לא איסלם" [צילום: AP]

אם רוצים להלחם בדאעש, לא כדאי לאפשר לשלטים ענקיים שלהם להתנוסס בירושלים הבירה, בנצרת או במקומות אחרים במדינת ישראל.

גם לחופש יש גבולות.

כשיש כוונות אמיתיות לעשות משהו, מעשים צריכים לתאום את הדיבורים. בימים האחרונים בארה"ב, נשמע כאילו הממשל מתעורר לפעולה נמרצת לחיסול דאעש. אך למרות הדיבורים, נראה שכוונות לחוד ומעשים לחוד. חוסר רצון בולט בקרב ארצות אחרות להצטרף לקואליצית הנכונים וששים אלי קרב מצננת גם היא את התלהבות הממשל, ועד מהרה הנשיא יאבד את העניין בדאעש ויחזור להתענין בדברים חשובים הרבה יותר: גולף. ננטקט. הוואי. גיחה לביקור כאן ואי שם וגיוס כספים, כספים רבים מאד. לשם מה? לא לשם שמיים וגם לא לקדנציה נוספת. ואם כך?

דאעש זה לא איסלאם, נאמר לנו פעם אחר פעם על-ידי דוברי מחלקת המדינה ואחרים, והמהדרים מוסיפים: זו מזימה ציונית. שיהיו היהודים אשמים. זו שיטה שעובדת תמיד.

תדמית למראית עין

ישבתי באירוע של המשרד לביטחון פנים של ארה"ב. היו שם נציגים רבים מזרעות הביטחון השונות. שאר המשתתפים היו, רובם ככולם, מוסלמים מקומיים, גברים בעמדות מפתח בקהילה המוסלמית המקומית והרבה מאוד נשים, מכוסות. לא כמו באפגניסטן, אך בהחלט מוסלמיות אדוקות.

מדוע אני מציין ומדגיש את עובדת השתתפות נשים? שכן במדינות המוסלמיות מקום האישה לא באותו שולחן עם גבר בשעה שמתנהל "משא-ומתן" או כשמתנהלת שיחה רצינית, חשובה. האישה נועדה כדי לשרת את הגבר ותו לא. היא אינה שוות זכויות או בעלת זכויות כל שהן. אך כאן בארה"ב, יש לשמור על תדמית לציבור הרחב, וכך הנשים זוכות לקידמה מסוימת, לפחות למראית עין ולזמנים קצובים של הופעה בפומבי.

המוסלמים הם נציגי הקהילה, גם אם ה"קהילה" לא בדיוק מסכימה עם דעותיהם או עם העובדה שהם לקחו על עצמם את התפקיד על כל המשתמע מכך.

כך יוצא שארגונים כמו CAIR - המועצה ליחסי אמריקנים-איסלמים - ו- MPAC - המועצה המוסלמית ליחסי ציבור - שתי זרועות שמקורן והאידאולוגיה שלהן נובעות מהאחים המוסלמים - הם הדוברים, המייצגים, העומדים בראש החנית והדורשים זכויות בשם כל המוסלמים בארה"ב באשר הם.

כל שצריך לעשות הוא לשאול את ד"ר זודי ג'סר מפיניקס, אריזונה, או את קירן סאאד, ד"ר וואפה סולטן או נוני דארוויש (שלושתן מקומיות מדרום קליפורניה), האם CAIR או MPAC אכן מייצגים אותם או מדברים נכונה עבור מוסלמים מודרניים.

אך נכנס אני לסוגיה אחרת לחלוטין (מי מייצג נאמנה את הקהל הרחב), ובאותה פגישה - ובכל הפגישות הקודמות והבאות - עבור הבית הלבן והמשרד לביטחון פנים, דוקא ארגונים אלו הם הארגונים המייצגים. אצטרך גם אני, לפיכך, להסתפק בכך, כל כמה שהדבר מקומם אותי מאד.

- בדומה לייצוג מוסלמי, גם לגבי הארגונים הגדולים העיקריים של היהודים נשאלת השאלה: האם הם, או מי מהם, מייצגים גם אותי. גם שם יש לי ספקות והשגות, אך כאמור, לא כאן נדון בסוגיה זו.

המשרד לביטחון פנים, בהנחיית הבית הלבן, מושיט ידו לקהילה המוסלמית ודורש בשלומה. רוצה הוא מאוד לדעת מה ניתן לעשות כדי להקל את חייהם של המוסלמים, לא להקשות עליהם, להטות אוזן קשבת לכל ציוץ ומשאלה ולבצע במיידי תיקונים נדרשים. סדרה זו של מפגשים קבועים היא חלק מתוכנית רחבה בהרבה (זוכרים אתם את הפתיחה, בה דרשתי שצריך להסיר לאלתר שלטים המבשרים את בוא ואידיאולוגית דאעש ולהביא לדין את התולים אותם? אלא אם כן ברצוננו לקבל בראש חוצות, מירושלים דרך פלשתין כולה, את בוא החליפות האיסלאמית?!)

הקשבתי קשב רב. כל רמז, הערת אגב והבעת פנים היו חשובים לי. עיקר התלונות נסובו סביב מוסלמים אמריקנים, אנשים טובים, עמודי תווך של הקהילה, הנוסעים באופן קבוע לטורקיה, ובעת חזרתם, מעכבים אותם בשדה התעופה, שעות ללא צורך, שולחים אותם לבדיקה משנית ואף מגיעים לבתיהם ולמקומות עבודתם למעקב.

"זו ממש חוצפה. אחרי טיסה ארוכה, כל שהנוסע רוצה הוא לעבור את בדיקת הדרכונים והמכס כמה שיותר מהר, להגיע לביתו ולחזור לשגרת חייו, אך הם (נציגי הממשל) ממש מתעללים בו. הדבר קורה פעם אחר פעם אחר פעם, רק בגלל שהם מוסלמים."

"הדבר מפריע. אין זו דרך להתנהג כלפי אנשים מהקהילה שלנו. זוהי רדיפה לשמה. הנה דוקטור שנוסע בקביעות, וכל פעם כשהוא חוזר, השלטונות ממש מתנכלים אליו."

כך נציג המסגד הגדול ביותר בלוס אנג'לס.

אחת מהנוכחות, המייצגת ארגון-שלא-למטרות-רווח מאורנג' קאונטי (ארגון הנותן שרותיים חברתיים "מא' עד ת'" בעיקר למהגרים לא חוקיים וכאלו שקיבלו את אזרחותם לא מזמן), הצטרפה גם היא לשורת המתלוננים.

"כל שהאנשים עושים הוא לסוע לעזור לפליטים ולשאר מסכנים. להגיש שרותים רפואיים. שרותים חברתיים. לעזור. לייעץ. לכן הם נוסעים פעם אחר פעם. הם עובדים בארגונים חשובים, ידועים, שכולכם מכירים. הכיצד ייתכן שבמקום לעזור, לעמוד לצידם ולשבח אותם, פשוט מתעללים בהם?!? זוהי הלא סטירת לחי לכולנו."

אני לתומי חושב - היכן השטיח האדום והמסלול המהיר רק עבור המוסלמים? רק הם יצאו ויכנסו כאוות נפשם. חס וחלילה אם הם ירגישו שלא מתייחסים אליהם כאל מלכים, אנשים מיוחדים מאד, ואני לא מדבר על הרגשה של להיות מאוימים, פשוט לא חשובים מספיק.

בארץ יש מסלול אדום ומסלול ירוק, מסלול לאזרחי הארץ ומסלול לבעלי דרכונים זרים. כך גם בארופה. בארה"ב יהיה מסלול מיוחד, חשוב ומיוחד, אך ורק למוסלמים. כל השאר בני תמותה, יעברו בצד, אזרחים סוג ב' (למי שהדבר נשמע פנטסטי במיוחד, שאלו את עצמכם מה היא מגמת ומטרת האומה האיסלאמית? כל מי שיותר שישאר בחיים והוא לא מוסלמי אדוק ונאמן, יהיה אזרח סוג ב', אז כדאי ויש צורך להתרגל לכך כבר מעכשיו).

ישבתי מרותק. ממש מסכנים המוסלמים. רק אותם עוצרים. רק אותם בודקים בזכוכית מגדלת. הבכי והתלונות נמשכו: אותם רודפים. עליהם מאיימים. רחמי שמיים ממש.

שלא כמוני, נציגי המשרד לביטחון פנים על זרועותיו השונות רשמו בדבקות את התלונות אחת אחת. אלו דברים שחייבים לטפל בהם לאלתר, תכף ומיד, ללא כל דיחוי.

העיקר, שיהיה למוסלמים בארה"ב טוב על הנשמה. שידעו שיש אבא, שהבית הלבן דואג, שהממשל כולו עומד לצידם (או ליתר דיוק עומד ומשתחווה עמוקות מהצד, מוכן שירמסו אותו ואת ארה"ב כולה, את ההיסטוריה המפוארת וההווה, את עצם הקיום, העיקר שלמוסלמים תהיה הרגשה טובה, שיהיה להם טוב).

האחראים כבר ביקשו רשימת ארגונים ששולחים את אנשיהם לטורקיה, במסעות עזרה מדי שבוע או שבועיים, כך שיוכלו להקל על הנוסעים בעת חזרתם.

למי שחושב שמה שאני מתאר רחוק מהמציאות, הרי שלא צריך להרחיק לכת. ישראלי מקומי, היושב בארגון "משלנו," היה צריך עזרה בארץ, והשגרירות האמריקנית נחלצה מיד לעזרתו. יד לוחצת יד, ואנשים חשובים מאוד המייצגים את הקהילה שניחונו בקשרים ובהיותם מקושרים, בעלי ממון רב ועם כוח המקרין סמכות ויקר, זוכים לכך שדלתות יפתחו בפניהם ועבורם גם במקומות שהן צריכות להשאר סגורות. כך שאיני יכול להתלונן יתר על המידה על "אחינו" המוסלמים והיחס המיוחד אליו הם זוכים מהממשל האמריקני הנוכחי.

מדינה מוסלמית "מתונה"

מה שהטריד אותי ולא נתן לי מנוח הוא מדוע טורקיה. טורקיה היא חברה בנאט"ו. טורקיה היא מדינה מוסלמית "מתונה" ו"מודרנית". עם הטורקים יש לארה"ב קשרים מעולים (עד כדי כך שקשה היה להגדיר את שואת הארמנים בידי הטורקים בתחילת המאה הקודמת "רצח עם" בכדי לא לפגוע ברגשותיהם של הטורקים). יש לנו גם קשרי מסחר ענפים, תיירות, תרבות וכו' עם טורקיה.

אז מה הבעיה בנסיעות לטורקיה או דרכה (בכתבה קודמת אף התמקדתי בטרקיש ארלנייס ובתחרות עם אל-על)?

אולי אלו התבטאויותיו של נשיא טורקיה, לשעבר ראש ממשלתה הנאור (אך החולה) ארדואן? לא, ודאי שלא. רבים שותפים לדעותיו לגבי מדינת ישראל הצוררת, הסוררת והמממרת את חיי העולם כולו.

הטורקים אנשים שוחרי שלום. הנה לדוגמה פטולה גולן במודעה שפורסמה בו-זמנית - ובעלות רבה מאוד - בוושינגטון פוסט, ניו-יורק טיימס, שיקגו טריביון, וול סטריט ג'ורנל והלוס אנג'לס טיימס:

"כמוסלמי שומר מצוות המושפע מאוד מאושיות הדת שלי, אני מגנה בכל לשון את המעשים הנלעזים והברוטלים של ארגון הטרור אייזיס. המעשים שלהם מביאים בושה לדת ולאמונה שבשמה הם פועלים ומהווים פשעים נגד האנושות. דת מהווה את היסוד עליו ניתן להשתית שלום, זכויות אדם, חופש מסוגים שונים ואת שלטון החוק. כל הבנה שונה מכך, כולל השמוש הנלוז בדת בכדי להבעיר סכסוכים, היא פשוט מוטעה ומטעה."

גולן ממשיך, אך ראו עד כמה דבריו ניתנים לפרוש לכאו או לכאן. מס שפתיים או שהוא מתכוון באמת לדבריו?

הטורקים אנשים טובים. מדינתם יפהפיה. לכן מהלך כל אותה פגישה וימים רבים אחריה, הטרידה אותי השאלה, כמו דפיקות פטיש במוחי, מדוע נטפלו מהלך כל הפגש כולו דוקא לטורקיה.

ניסיתי במוחי להבין, למצוא את הפתרון לשאלה שהציקה לי. אני בשלי, ואנשי ביטחון הפנים, רובם בעמדות מפתח, יושבים וחושבים איך להקל, מה לעשות, איזה שינויים נדרשים במיידי.

המומחה לטרור ולמלחמה בטרור, סטיב אמרסון, נחלץ לעזרתי. התחלנו בדאעש ואנחנו סוגרים מעגל. מסתבר שנסיעות להתגייס לצבא המתנדבים הזרים של דאעש נעשות רובן ככולן דרך טורקיה. ילידי ארה"ב, מערב ארופה וארצות אחרות (אולי אפילו מישראל) יוצאים לטורקיה ומשם לסוריה למיון קפדני ולאימונים. חלק מהמתנדבים נשארים (הרבה עבודה יש, מנוכחות מתמדת ברשתות החברתיות, דרך מסרים לעולם, עריפות ראשים, ועוד דברים שנחרטים בזכרון הקולקטיבי ומטילים מורא ופחד על העולם). אך מרביתם חוזרים לארצותיהם - צרפת, אנגליה, ארה"ב של אמריקה להמשך פעילות.

ארה"ב של אמריקה. כל אותן הנסיעות למטרות "עזרה" הן לא תמימות כפי שנציגי האומה המוסלמית רוצים שנאמין.

הם אומרים בריש גלי שארופה כבר נפלה, וארה"ב הבאה בתור, וכאן נציגי המשרד לביטחון פנים, בהנחיית הבית הלבן, יוצאים מגדרם לאמץ אותם ואת כל גחמותיהם.

לפי הקוראן והגישה המוסלמית כולה, מותר לסנוור עינים, לשקר, לרמות ולעשות כל הנדרש בכדי להשיג מטרה נעלה, ואיזו מטרה נעלה יותר קיימת מאשר השלטת החליפות האיסלאמית על העולם כולו? אומה אחת, ללא גבולות בין מדינות, וכולם תחת אותו אללה-יתברך-שמו-ומוחמד-נביאו-וימותו-כל-הכופרים-בו?!

כמו פיסות בפאזל, צריך לדעת להתאים כל דבר בכדי לראות את התמונה הגדולה. החזרה על טורקיה כיעד המקשה על חזרת המוסלמים-אמריקנים לארה"ב לבתיהם, לעסקיהם ולחייהם הדליקה אצלי נורה אדומה, פשוט כיון שלא יכולתי לישב את ההתמקדות באותה מדינה. יצאנו למדים שדברים אינם תמימים כפי שהם נראים. אם טובת ארה"ב לפנינו, אסור לסמוך על דברי נציגי המוסלמים מבית המדרש של האחים המוסלמים. אם אכן נמשיך לפול בפח של איסור השימוש במילה טרוריסטים, הגדרה של ארה"ב כמדינה שאושיותיה באיסלאם, האיסלאם כדת שוחרת שלום והגנה על המוסלמים שכן רק אותם רודפים מאז האחד עשר בספטמבר, 2001, עוד נשלם ביוקר רב בעתיד הקרוב לבוא על אוולות נעורינו.

כשפעילי דאעש יוציאו את זממם בארה"ב, נתחרט וננסה להבין הכיצד הגענו הלום. התקפות ה-11 בספטמבר, 2001, יחווירו לעומת שעוד יקרה. עד אז שתי אופציות בפנינו: מלחמת חורמה או כניעה מיידית.

הסנוניות גם בארץ וגם בארה"ב מעידות שדיבורים הרבה אך מעשים מעט. אוי לאן מועדות פנינו.

תאריך:  18/09/2014   |   עודכן:  18/09/2014
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  דאעש
שלושה שבועות עברו מסיום מבצע "צוק איתן" ועד לירי הראשון - בדיוק ממוצע בין הזמן המקביל שחלף אחרי מבצעי "עמוד ענן" ו"עופרת יצוקה"
18/09/2014  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
חכמי מדינה ואסטרטגיה רבים ועוד יותר פרשנים כאלה ואחרים, מנסים ל"הדביק" ליום זה ולאירוע הטרור שהתרחש בו בארה"ב פרושים ופרשנויות מרחיקי לכת, בעיקר כאלה שאין בו.
17/09/2014  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
הטלוויזיה של חיזבאללה מדווחת (יום ב', 15.9.14) כי יחידת עילית של צבא סוריה פוצץ גשר אסטרטגי מעל נהר פרת, ששימש את ארגון המדינה האיסלאמית. הגשר שימש את הארגון להעברת הספקה בין העיר דיר א-זור שבשליטתו לכל היישובים במחוז.
15/09/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
המטה ללוחמה בטרור מתריע מפני ניסיונות של תומכי המדינה האיסלאמית לפגוע בישראלים בחו"ל במהלך חגי תשרי. באזהרת מסע מעודכנת שפרסם (יום ב', 15.9.14) נכתב כי לאחר הפיגוע נגד מוזאון היהודי בבריסל, שאירע ב-4 במאי 2014, קיים חשש לפיגועים נוספים נגד יעדים ישראלים ויהודים ברחבי העולם, בדגש על מערב אירופה מצד גורמי ג'האד עולמי, כולל דאעש, בעיקר "בוגרי סוריה ועירק" השבים לארצות מוצאם.
15/09/2014  |  מירב ארד  |   חדשות
כ-70 אחוזים מן האמריקנים לא מאמינים שארצות הברית תשיג את מטרותיה במלחמה נגד ארגון דאעש. כך עולה מסקר שערכו ערוץ הטלוויזיה NBC, הוול סטריט ג'ורנל ומכון אננברג.
15/09/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   דאעש  /  מי ומי  
דאעש ערפו את ראשו של אזרח בריטי  /  יפעת גדות
קרי ינסה לגייס את ארדואן למאבק בדאעש  /  עופר וולפסון
ריבלין על דאעש: "חובתנו לעצור אותם"  /  עופר וולפסון
כבר פורחות החבצלות  /  אביתר בן-צדף
במצח נחושה  /  מנשה שאול
הרפובליקה האיסלאמית של סקוטלנד  /  יובל ברנדשטטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il