|   15:07:40
דלג
  משה חסדאי  
תחקירן, פובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

תעשיית השקרים

האקדמיה והתקשורת טיפחו את רצח האופי של העם היהודי ושל מדינת ישראל היקרה שלנו ציון לשבח לספרו של בן-דרור ימיני
06/10/2014  |   משה חסדאי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
הייתה נכבה או שלא הייתה? [צילום: דוד אלדן/לע"מ]

ציון לשבח ועיטור המופת האזרחי למפוכחנו המכובד, המשפטן העיתונאי החוקר בן-דרור ימיני, על ספרו ומחקרו המדהים ושמו 'תעשיית השקרים'. הכוונה כמובן לתעשיית השקרים של האקדמיה והתקשורת שטיפחו את רצח האופי של העם היהודי ושל מדינת ישראל היקרה שלנו. אנסה לסכם בקצרה את עיקרי מסקנותיי העולות מן הספר:

א. לא הייתה מעולם "נכבה"

קטסטרופה - לערבים הפלשתינים. כלומר, לא הייתה מעולם לאומיות פלשתינית, בוודאי לא מדינה פלשתינית, לפני התעוררות התנועה הציונית. מעולם לא התקיימה ישות עצמאית, ערבית או מוסלמית, בשם פלשתין. להפך, הנהגת ערביי ארץ ישראל בראשות המופתי חאג' אמין אל חוסייני סירבה להכריז על מדינה משלהם. ערביי ישראל נמלטו עוד לפני מלחמת העצמאות, רבים נמלטו לאחר מכן, רק חלק קטן גורש במהלך המלחמה. רובם נותרו בשטח שיועד למדינה הערבית, על-פי תוכנית החלוקה, ברצועת עזה ובגדה המערבית.

השטח שיועד להם בתוכנית החלוקה, היה בידיהם, והם היו יכולים להקים בו מדינה. לא ישראל מנעה זאת. מדינות ערב מנעו זאת. מ-1949 ועד 1967 לא היה כיבוש: רצועת עזה והגדה המערבית היו בשליטה ערבית במהלך 20 שנה. מדינה פלשתינית לא הייתה קיימת, לא היה מאבק למען הקמתה, והמאבק היחיד היה נגד קיומה של מדינת ישראל. אין ולא הייתה מעולם בעיית פליטים ערבים. הייתה בריחה ערבית בהוראת מדינות ערב.

הליגה הערבית, אנשי הועד הערבי העליון והוועדות המקומיות עודדו ערבים לעזוב מרצונם את בתיהם, גם באמצעות כלי התקשורת הערביים, בעוד כלי התקשורת היהודיים דווקא הפצירו בערבים להישאר. בכך מודה גם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס (אבו מאזן). המושג "נכבה" מקורו בשנת 1920 והוא מתייחס לקולוניאליזם הבריטי והצרפתי במזרח התיכון.

ב. רעיון הטרנספר לערבים

הוא רעיון ערבי. לראשונה, הציע אותו מוסא על עלמי, חבר הועד הערבי העליון ונציג הפלשתינים בליגה הערבית. זו הייתה תוכנית הקנטונים שהציע בשנת 1933, כשהבהיר שהוא תומך בכך שהקנטון היהודי מתל אביב לעתלית על רצועת החוף, יהיה עצמאי ללא כל ערבים. הציע זאת ד"ר אחמד סאמח אל ח'אלדי, אביו של ההיסטוריון הפלשתיני וליד אל ח'אלדי, כשהוא מגדיר הקמת מדינה יהודית ללא ערבים, שתכלול, פרט לרצועת החוף, גם את עמק יזרעאל, את בקעת כנרות, ואת אצבע הגליל.

נורי אל סעיד, 14 פעמים ראש ממשלת עירק, הציע לכונן מדינה יהודית בשטחים המאוכלסים יהודים, ללא ערבים. כך גם שר החוץ העירקי, ארשאד אל עומרי, שנעשה ראש ממשלת עירק ושר ההגנה.

ראשי ממשלות מצרים ועבר הירדן, מוסטפא נחאס ותאוופיק אבו אל-הודא, גם הם תמכו בכך, לא בפומבי. כך הוצע בוועדת פיל הבריטית, שהוקמה בעקבות ההתקוממות הערבית בארץ ישראל בשנת 1936. הרעיון של הוועדה היה לבצע חילופי אוכלוסייה של ערבים ויהודים, משני צידי הגבול, כדי למנוע טבח המוני ביהודים. המלך עבדאללה הראשון, סמיר אל ריפאעי הפלשתיני ירדני, ראש הממשלה איבראהים האשם, תמכו באופן גלוי בהמלצות ועדת פיל. נשיא סוריה חוסני אל זעים הסורי, הציע להעביר את הפלשתינים האחר מהגבול עם ישראל וליישבם מחדש בצפון סוריה.

מפלגת הלייבור הבריטית תמכה בטרנספר. תמכו בו נשיאי ארצות הברית פרנקלין דלאנו רוזוולט והרברט הובר, נשיא צ'כוסלובקיה אדוארד בנש, חתני פרס נובל לשלום סיר נורמן אנגל וכריסיטיאן לנגה הנורווגי, מדינאים סופרים ואנשי רוח, ובהם הפילוסוף ברטרנד ראסל. לא הייתה מפלגה ציונית שכללה במצעה את רעיון הטרנספר, הרעיון לא נעשה מעולם לקו המוביל של התנועה הציונית, והתמיכה בו הייתה המצומצמת ביותר בעולם.

ג. הייתה "נכבה יהודית"

קודם לכל, השואה של השמדת יהודים ברחבי העולם, כיעד מרכזי של היטלר יימח שמו וזכרו.

מנהיגי ערביי ארץ ישראל המופתי ופאוזי אל קאוקג'י, תמכו באופן מוצהר בנאצים, שהו בגרמניה בימי מלחמת העולם השנייה, ותמכו בכל דרך בהשמדת היהודים לא רק באירופה, אלא גם בארץ ישראל ובעולם הערבי. הם ונציגי הפלשתינים לאו"ם, האימאם חסן אל בנא מייסד ומנהיג תנועת האחים המוסלמים, יחד עם מועצת חכמי ההלכה של האיסלאם הסוני אל אזהר, כמו גם מזכ"ל הליגה הערבית, הכריזו כי פניהם להשמדת היהודים בכל מקום על פני האדמה.

הם אכן עשו כן - נקודות יישוב יהודיות רבות נפלו בידי הצבאות הערביים: משמר הירדן, מסדה, שער הגולן, בית הערבה, עטרות, נווה יעקב, הרובע היהודי, הרטוב, גזר, יישובי גוש עציון, ניצנים, יד מרדכי וכפר דרום. כולם נבזזו, נחרבו עד היסוד, וכמה מהם אף הועלו באש. ממשלות מדינות ערב החרימו את רכושם וממונם של יהודי ערב. הערבים החלו בפוגרומים ביהודים, ברדיפות, נושלו וגורשו - לא רק ממדינות ערב. יותר מ - 800,000 יהודים בארצות ערב הפכו לפליטים.

מספר הערבים שעזבו את ארץ ישראל מרצונם, על-פי קריאת מנהיגיהם, נמוך יותר ממספר היהודים שהגיעו כפליטים ממדינות ערב לישראל. היהודים נאלצו להימלט מארצות ערב בגלל גל הפוגרומים במצרים, בסוריה, בעירק, במרוקו ובעדן. ישראל קלטה את הפליטים היהודים. שווי הרכוש שהותירו הפליטים היהודים עומד על שישה מיליארד דולר (לפי הערכים של 2007). מדינות ערב מסרבות לשלם פיצויים למדינת ישראל ולפליטים היהודים בגין היותן הצד התוקפן ומסרבות לקלוט את הערבים שהיגרו אליהם.

יהודי אחד לא נותר בצד הערבי של ארץ ישראל המנדטורית עם תום מלחמת העצמאות. רבים מאלה שנותרו במהלך המלחמה, כמו בכפר עציון, נרצחו. הנכבה היהודית חמורה ביותר. הסבל הוא אדיר. זהו מחדל היסטורי שלא נשמע ולא הובא לסדר היום הציבורי הלאומי והבינלאומי.

ד. יש ג'נוסייד ערבי בערבים

זהו ג'נוסייד של ערבים ומוסלמים, בעיקר נגד ערבים ומוסלמים. בין עשרה ל-15 מיליון קרבנות לג'נוסייד הערבי בערבים. מה שמדהים הוא שתיקת העולם, נוכח חיסול שיטתי של מיליוני בני אדם, בידי הארגונים והמשטרים המוסלמיים והערביים. המניין הכולל של קרבנות מלחמת הערבים בישראל מראשיתו ועד היום, על-פי האומדן המחמיר ביותר, עומד על 120,000.

רוב האבדות הערביות במסגרת המלחמה הערבית בישראל, נגרמו כתוצאה ממלחמות שיזמו הערבים. באופן יחסי, מספר הישראלים שנפגעו מהאלימות הערבית גבוה הרבה יותר ממספר הנפגעים הערבים. ישראל לא חשבה ולא רצתה להשמיד מדינה ערבית כלשהי. אבל המטרה המוצהרת של צבאות וארגוני ערב הייתה לחסל את הישות היהודית. מאז מלחמת העולם השנייה, מלחמת הערבים בישראל היא המלחמה שבה מספר הנפגעים הוא הנמוך ביותר, ביחס למלחמות אחרות בעולם.

ה. יש אפרטהייד ערבי בערבים

זו ההתעללות והדיכוי מצד המדינות הערביות במיעוט הערבי הארץ ישראלי שברח אליהם, על-פי קריאתם, כדי שיוכלו להשמיד את היהודים. תקופת השלטון המצרי ברצועת עזה הייתה אחת התקופות האפלות והאלימות ביותר בתולדות ערביי עזה. בכל מדינות ערב, לא נעשה דבר כדי לפרק את מחנות הפליטים. הן מנעו שיטתית כל תהליך שיקום.

המדיניות המקובלת בכל מדינות ערב, מנציחה את האומללות של ערביי ארץ ישראל, בין השאר באמצעות מניעת או שלילת אזרחות, כדי לטפח את אשליית השיבה לישראל. הכל כדי להנציח את בעיית הפלשתינים כפצע פתוח כנשק נגד ישראל. זאת למרות, שהערבים מפלשתינה המנדטורית היו אמורים להיות חלק מהאומה הערבית. הם תמיד היו ערבים וחלק מהמאבק הערבי. מדינות ערב יודעות היטב שיחסן לפליטים מפלשתינה המנדטורית הוא אפרטהייד. לשם כך הן חתמו ב-1965 על "פרוטוקול קזבלנקה", שהיה אמור להעניק לערביי ארץ ישראל זכויות עבודה ותנועה, אך לא אזרחות. המסמך הזה לא שינה דבר. ההתעללות נמשכת.

ו. תחת שלטון ישראל נהנו בדיוק אותם ערבים מהפריחה הגדולה בתולדותיהם

אין עוד קהילה בעולם הערבי שזכתה לקידום, בכל מדד אפשרי, כמו הערבים בשלטון ישראל. ערביי ישראל והן ערביי השטחים, נהנו תחת שלטון ישראל, החל מ-1967, מעליה קבועה ברמת החיים, בתעסוקה, בשרותי בריאות ובתוחלת החיים, מירידה דרמטית בתמותת תינוקות ומצמיחה אדירה של ההשכלה הגבוהה. תוחלת החיים הערבית תחת שלטון ישראל היא גבוהה בהרבה מהממוצע העולמי, הכפילה עצמה מ-48 שנים ל - 75 בממוצע. בתחום תמותת התינוקות היא ירדה בשני שלישים והיא מההישגים הטובים בעולם.

בתחום החינוך עם שיעור אוריינות של 91%, הערבים בישראל הם האוכלוסייה המשכילה ביותר בקרב מדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה. בגדה וברצועה יש 11 אוניברסיטאות, 13 קולג'ים אוניברסיטאיים ו-19 קולג'ים קהילתיים. יש להם השיעור היחסי הגבוה ביותר של בוגרי אוניברסיטאות בעולם הערבי. תשתיות החשמל והמים הערביות הן מהטובות בעולם הערבי. הגידול הטבעי של האוכלוסייה הערבית הוא גבוה במיוחד. שופטים, רופאים, מנהלי בתי חולים, ראשי חוגים באוניברסיטאות, נשיא מכללה, מלכת יופי, זוכת המקום הראשון בתחרות הריאליטי "דה וייס", - הם ערבים. יש לערביי ישראל זכות הצבעה לכנסת ואזרחות ישראלית. יש להם חברי כנסת פעילים ואף רדיקלים. יש רוב יהודי מוצק התומך בשוויון אזרחי לערבים. רוב ערביי ישראל תומכים בהשתלבות במדינת ישראל וגאים בישראליותם.

ז. מנהיגים ערבים

מנהיגים ערבים, ובכלל זה אחמד שוקיירי, שהקים את אש"ף, עזמי בשארה, חאפז אסד ועוד רבים אחרים, הודו שאין דבר כזה עם פלשתיני, וכי מדובר בהמצאה קולוניאלית. מפעל ההתנחלויות היא היחידי שמנע מהפיקציה הזאת להפוך למדינת טרור ערבית עוינת נוספת, ממש בליבה הפועם של ארץ ישראל ושל מדינת ישראל. מפעל ההתנחלויות מנע את השמדת מדינת ישראל, מנע את מחיקת זהותה כמדינה יהודית, ומהווה חגורת ביטחון מצילת חיים והגנה בעלת חשיבות אסטרטגית עליונה על קיומה של המדינה ועל זהותה היהודית.

תאריך:  06/10/2014   |   עודכן:  06/10/2014
משה חסדאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תעשיית השקרים
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ספוילר
6/10/14 20:20
 
התשובה ברורה
7/10/14 16:18
2
של בן-דרור ימיני
7/10/14 07:11
3
יוד יוד
7/10/14 08:27
4
אהרון שחר
7/10/14 21:47
 
אהרון שחר
8/10/14 09:11
5
נכס לג'יהאד בענק
8/10/14 16:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
כפי שמעידים אירועי השבועות האחרונים, מאות, אם לא אלפים של פלשתינים מעדיפים לסכן את חייהם בים מאשר לחיות תחת שלטונן של ממשלות פלשתיניות ותחת מרותם של מנהיגים פלשתינים שמטרתם היחידה היא לנפח את חשבונות הבנקים שלהם.
06/10/2014  |  ח'אלד אבו-טועמה  |   מאמרים
שבדיה הינה אחת הארצות השנואות עלי. מאז ביקרתי בה והופתעתי לגלות ארץ אנטישמית ביותר, היא תומכת קבועה בטרור הפלשתיני, ומצביעה תמיד נגדנו (ועם אויבינו) בכינוסים בינלאומיים.
05/10/2014  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
הקרייה הרפואית רמב"ם מארחת השבוע לסדרה של מפגשים אקדמיים את פרופ' ריצ'רד הורטון, עורך כתב העת הרפואי הבריטי "לנסט" (LANCET), אחד מכתבי העת הוותיקים והנחשבים בעולם הרפואה. בית החולים מבשר לנו כי פרופ' הורטון יפגוש את בכירי החוקרים והרופאים ברמב"ם ובפקולטה לרפואה בטכניון, ישתתף בסמינרים שונים וגםירצה במסגרת "הרצאות הסגל" של בית החולים רמב"ם.
05/10/2014  |  מערכת מראה  |   מאמרים
משרד החוץ יזמן את שגריר שבדיה בישראל לשיחת הבהרה ונזיפה. זאת, בעקבות הודעת ראש הממשלה השבדי, סטפן לופבן, על כוונת ממשלתו להכיר במדינה פלשתינית.
05/10/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
שני צעירים פלשתינים נתפסו בצומת תפוח שבשומרון כשבכליהם מטעני חבלה ואמצעי לחימה. כוח של משמר הגבול חשד בשני הפלשתינים ועיכב אותם לבדיקה. בכליהם נמצאו שלושה מטעני חבלה, אקדח המאולתר וכמה סכינים. שני הפלשתינים הועברו לחקירת שירות הביטחון הכללי.
02/10/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il