|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הסיירת המשפטית של המדינה היהודית

שופטי בג"ץ ירגישו בהם היטב: 'התנועה למדינה יהודית' הוא גוף משפטי חדש שפועל בצורה יסודית בסוגיות דת ומדינה, בשיטות ששימשו עד כה את השמאל: עתירות לבג"ץ, עריכת דיונים פומביים וכנסים וכו' ציפי לבני לא תינצל מפעילותם המשפטית - אבל גם לא בנט
26/10/2014  |     |   כתבות   |   תגובות
בית המשפט העליון [צילום: אתר הרשות השופטת]

אם לוקחים ברצינות את הצהרת הכוונות של חברי 'התנועה למדינה יהודית', ידיהם של השופטים בישראל ושופטי בג"ץ במיוחד, הולכות להיות עמוסות מאוד בעבודה בחודשים ואולי בשנים הבאות. אלא שהפעם הכיוון של העתירות יהיה הפוך: לא נגד 'כפייה דתית' כי אם נגד הפגיעה בערכי דת ומסורת במדינה.

הרחק מזרקורי הפרסום, בזמן ששהינו בממ"דים או בחדרי הביטחון, קם בישראל גוף משפטי חדש וצעיר בשם 'התנועה למדינה יהודית'. במילים פשוטות, חברי הגוף החדש החליטו לאמץ את שיטות השמאל, רק להפך... כלומר, לטפל בצורה יסודית, בהנחיית משפטים בכירים ושופטים בדימוס, בסוגיות דת ומדינה שעל סדר היום הציבורי, באמצעות עתירות לבג"ץ, עריכת דיונים פומביים וכנסים, פניות לגורמי אכיפה, פרסום ניירות עמדה, חווֹת דעת משפטיות וקבצי מאמרים, ופעילויות נוספות.

את הקמת הפורום מוביל עו"ד אורי ישראל פז, לשעבר כתב לענייני משפט בעיתון מקור ראשון, בעל תואר שני במשפטים, שהתמחה במשרדו של ד"ר יעקב וינרוט וכיום עו"ד עצמאי. ההיכרות עם עו"ד וינרוט סידרה לפז וחבריו המשפטנים הצעירים, גב וליווי של בכירי המשפטנים בארץ, ביניהם, כאמור, עו"ד וינרוט, עורכי הדין יצחק מירון ואוריאל זעירא, אנשי אקדמיה ושופטים בדימוס.

לחייב את בנט לשלוח פקחים בשבת
עו"ד אורי פז [צילום פרטי]

באתר התנועה מתנוסס באנר הקורא למשפטנים צעירים המבקשים לקחת חלק בפעילות להצטרף לשורותיה לפעול בזירה המשפטית כדי "לחזק ולשמר את הצביון היהודי של המדינה, שכורסם ברבות השנים בפסיקות בג"ץ".

התעוררתם מאוחר מדי, לא?

עו"ד פז: "לחלוטין לא. הידע המשפטי הרב שנצבר בקרב משפטנים בכירים מאפשר לנו כיום ליצור בסיס מקצועי שיעלה על הפרק סוגיות עקרוניות וערכיות הנוגעות בלב ליבה של הזהות הישראלית, כמו אופייה של מדינה יהודית, הזכות לחופש דת, צדק חברתי, ייחוד השבת וחגי ישראל בפרהסיה הישראלית, חיזוק ערכי המשפחה היהודית, מניעת פגיעות בכבוד האדם המאמין ועוד. בכוונתנו לעמוד על המשמר בכל שדרת העניינים של דת ומדינה, לאחר שלא די שבשני העשורים האחרונים כורסם הסטטוס קוו המסורתי בעקבות מאבקים משפטיים שמנהלים אירגוני הרפורמים ותנועות השמאל, אלא שכיום יש בקואליציה מפלגות שחרתו על דגלן מיתקפת דת ומדינה של חקיקה אנטי-יהודית, כדי למוטט כליל את הצביון היהודי של מדינת ישראל".

ראשי הגוף החדש מציגים שורה של סוגיות רגישות שכבר זכו לטיפולם המשפטי מול הרשויות, כמו סגירת המרכולים בשבת בתל אביב, הצעות החוק הבעייתיות של המתת חסד במירשם רופא, חיוב וטרינרים דתיים לסרס בעלי חיים בניגוד להלכה, מתן תעודות כשרות למסעדות פתוחות בשבת, ובשורה של סוגיות דת ומדינה שעל סדר היום הציבורי, כמו תופעת הדרת נשים במרחב הציבורי ופסילת החלטת שר הפנים לאפשר לזוגות חד-מיניים לעלות לארץ מכוח חוק השבות".

יש היום לא מעט גופים ופורומים דומים במתכונת כזו או אחרת, מה הייחוד שלכם לעומת אחרים?


עו"ד פז: "התנועה למדינה יהודית, ייחודית לעומת גופים פעילים אחרים, הן בעצם העיסוק שלה בסוגיות של דת ומדינה בשדה המשפטי ולא בשדה הפוליטי, והן בחזון הלא-יומרני שלה לחזק בכלים המשפטיים את אופייה היהודי של המדינה, בכך שניישר את הסקאלה במאזניים, ש'מדינה יהודית' תהיה מעל 'מדינה דמוקרטית'.

"כך למשל, פנינו לאחרונה לשר הכלכלה נפתלי בנט בדרישה לאכוף את סמכותו לפי חוק שעות עבודה ומנוחה, ולהטיל קנסות בסך 14,400 ש"ח(!) שהחוק מאפשר בידו, על כל הפרה של פתיחת מרכול בשבת ברחבי תל אביב. מדיניות השר בנט היא לשלוח פקחים לאזורי הפריפריה ולא להתקרב לתל אביב, בשעה שאין במתן קנסות העירייה, בסכום הזעום של 600 ש"ח, כדי להרתיע את בעלי המרכולים שסופגים את הקנס המגוחך וממשיכים בעסקיהם כרגיל. תופעה פסולה שבג"ץ כינה ישראבלוף. דווקא משר העומד בראש מפלגה של שומרי מצוות ונאמנים למסורת, מצופה שיפעל כמצוות החוק ופסיקת בג"ץ בסוגיית סגירת עסקים בשבת, ללא חשש מכוחם של הטייקונים שהשתלטו על מדינת תל אביב".

רשמתם כבר הצלחות משפטיות?

עו"ד פז: "אנו מאמינים כי בכלים המשפטיים ניתן להשפיע ולהזיז דברים לכיוון הראוי והרצוי, בשיתוף פעולה עם גופים לא משפטיים הפעילים בזירה הציבורית. כך, למשל, שיגרנו עד כה מספר מכתבים מקצועיים, במסגרת חובתנו למצות הליכים לפני פנייה לערכאות, לשרי הממשלה הרלוונטיים וליועמ"ש, בסוגיות כמו: אישור הממשלה הצעת חוק להמתת חסד אקטיבית; אישור הממשלה הצעת חוק בעייתית שתגדיל את ההונאה בכשרות הממלכתית ותפגע בציבור שומרי הכשרות בישראל עם מתן תעודות כשרות לעסקים מחללי שבת בפרהסיה. גם לשר הפנים הפורש גדעון סער שיגרנו בזמנו מכתב תמיכה על החלטתו לסגור את המרכולים בשבת ולאחרונה מחינו במאמרי ביקורת משפטית על החלטתו לאפשר לעלות ארצה זוגות חד-מיניים מכוח חוק השבות בניגוד לתכלית המחוקק. כפי שניתן לראות פעילותו מתמקדת בהפעלת הכלים המשפטיים לקידום הערכים החברתיים שאנו מאמינים בחשיבותם".

מאבק משפטי מול שרת המשפטים
ציפי לבני [צילום: פלאש 90]

התחושה בקרב הציבור הדתי כי שרת המשפטים ציפי לבני מובילה קו אנטי-דתי. כיצד אתם מתכוונים להתמודד מולה ומול 'הרוח החדשה' שהיא מביאה?

עו"ד פז: "בשבועות האחרונים אנו מנהלים מאבק משפטי מול שרת המשפטים לבני, בדרישה לבטל את מינויה הזמני של מנכ"לית משרדה עו"ד אמי פלמור למנכ"לית בתי הדין הרבניים, בניגוד לחוק, ולכנס את הוועדה למינוי דיינים, כדי לאייש 15% מתקני הדיינים ברחבי הארץ ו-55% תקנים בבית הדין רבני הגדול. שרת המשפטים לבני צריכה להבין, שכל פגיעה מכיוונה במעמדם הציבורי של בתי הדין הרבניים הממלכתיים, מחזקת את בתי הדין הרבניים הפרטיים, המתחרים על לב הציבור שנגדו היא חרתה על דגלה מלחמת חורמה, על נפשה של היהדות מזה שנים ארוכות. חמור מכך, מדובר בפגיעה צורמת בציבור גדול הנזקק לשירותי בתי הדין הרבניים, כשבשנים האחרונות קיים מחסור חמור בדיינים בכל רחבי הארץ. הדיינים המכהנים כורעים תחת העומס ועושים עבודה כפולה ומכופלת, המעמידה אותם בפני מצב של קריסה לנוכח המחסור החמור בדיינים, לעומת כמות התיקים שרק הולכת וגואה. מחסור זה מכביד על יכולתם של בתי הדין הרבניים לתת מענה יעיל לעניינים המובאים בפניהם, גורם לעינוי דין וסבל מיותר של הציבור".

יש שר דתות ויש רבנות ראשית ועוד שרים שמקורבים להלכה; למה, למעשה, צריך אתכם?


עו"ד פז: "הרשות הציבורית בנויה מרגולטורים המפקחים על חיינו הציבוריים - החל במבקר המדינה, המשך ביועץ המשפטי לממשלה על זרועות האכיפה שלו, וכלה בבתי המשפט. בכוונתנו לאתגר את קובעי המדיניות, רשויות האכיפה והשופטים, ובראשם שופטי בג"ץ, בסוגיות של דת ומדינה העומדות על סדר יומנו הציבורי - מהצד השמרני של המיתרס. הצורך בהקמת העמותה כיום הוא חיוני יותר מתמיד, בתגובה למלחמת ההתשה שמנהלים חברי מפלגות הקואליציה בסוגיות של דת ומדינה, ולאחר שבעשורים האחרונים שופטים ליברליים מסוימים כירסמו בזהות היהודית של המדינה.

נגד הדרת נשים ובעד חוף נפרד

מה עם הסוגיה הדתית חברתית של הדרת נשים. רשמתם הישגים בנושא?

עו"ד פז: אנו שוקדים על הכנת חוות דעת משפטית כנגד ההמלצות החד-ממדיות וצרות האופקים של צוות פנימי במשרד המשפטים בסוגיה המכונה הדרת נשים. את חוות הדעת נפנה למשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, הפועלת ליישום המלצות הצוות מול משרדי הממשלה. אין לנו ספק כי עו"ד זילבר לא תוכל להישאר אדישה כלפינו, בשל הרמה המקצועית שנציב מנגד, מבלי להיכנס לפרשנויות משפטיות. בעיקרון בג"ץ הבחין עוד בשנות ה-50 בין נורמות שהדת מחייבת לבין נורמה שהדת מאפשרת, ולימים הכשירה הכנסת הפליה מסוימת שנערכת במסגרות נפרדות לגברים או לנשים. הלכות הצניעות לא נועדו חלילה להדיר נשים מהמרחב הציבורי, אלא מדובר באיסור הלכתי שמשקלו כה חזק ומשמעותי, עד כדי שאי-ההפרדה יכולה למנוע שימוש בשירות או במוצר".

למשל?

עו"ד פז: "למשל, לייחד חוף ים נפרד, כפי שהדבר הולם את המשקל היחסי של ציבור שומרי המצוות המעוניין בכך – לא רק לגיטימי, אלא אף הכרחי. כחברה, איננו רוצים למנוע מבני ובנות תרבות המשנֶה החרדית והדתית, לא ללכת לים בגלל עקרונות מופשטים. מחובתה של מדינה דמוקרטית-ליברלית לאפשר לקבוצות המשנֶה לנהל את אורחות חייהם על-פי אמונתם, כל עוד אינם כופים זאת על אחרים. אם המרחב הזה הוא פנימי, כמו למשל בית כנסת, מקווה טהרה, שכונת מאה שערים או מכללה אקדמית לחרדים – הנזק הנגרם לתרבות הכללית עקב הדחה של תרבות המשנֶה, אינו קיים או שהוא שולי. ככלל, מדינה ליברלית רב-תרבותית חייבת להכיר בקיומו של מרחב קהילתי, ולכבד את האפשרות של המשתמשים בו – בהנחה שאלו בני תרבות המשנֶה – כהבנתם, כל עוד אין מדובר בשבירת כלים".

במהלך מבצע 'צוק איתן' ספג מח"ט גבעתי מתקפה, יש שאומרים מכוונת, בשל עמדותיו האידיאולוגיות. מדוע לא שמענו את קולכם בנושא?


עו"ד פז: סוגיה המכונה 'הדתה בצה"ל' זכתה לטיפול נאות של פובליציסטים רבים וארגונים חברתיים משני צדי המיתרס הפוליטי. מאחר שאין מדובר בסוגיה בעלת היבטים משפטיים, השארנו את הטיפול בה לגופים אחרים המנוסים בתחומם. אולם, אילו המח"ט היה מודח מתפקידו בשל התבטאויותיו, הרי אז היו לכך השלכות משפטיות באספקטים שונים, שהיינו נכנסים אליהם בעובי הקורה כדי למנוע סתימת פיות, חיזוק המורל של החיילים והבעת דעה חופשית בשורות הצבא".

אין תועלת בכפייה דתית

יש שיאמרו שאתם בעצם עוסקים בכפייה דתית באיצטלא משפטית; מה תענו להם?

עו"ד פז: "היהדות איננה מאמינה בתועלת שבכפייה הדתית, משום שאין אפשרות מבחינה מעשית לכפות את שמירת המצוות על מי שאינו מוכן לקבלן מרצונו, ולוּ משום שמצוות יש לקיים מתוך כוונה, רצון ושמחה. לעומת זאת, לפי ההשקפה החילונית, הכפייה אומנם מהווה מעשה בלתי מוסרי בעליל, אבל מעשית החוק החילוני בכל מדינה דמוקרטית נוקט אמצעי כפייה ללא הרף. עצם המושג חוק, מכיל בתוכו אלמנט מובהק של כפייה, שהרי ברור כי במקום שאין צורך בכפייה, אין כל צורך בחוק. למשל, מצוות ברית מילה, שמרבית הישראלים מקיימים בלי חוק של המדינה. ומנגד, מי מכיר אזרח שישלם מס הכנסה ללא הכפייה של החוק?

"בעקבות השואה, תפיסת הדמוקרטיה כיום היא: שלטון הרוב תוך התחשבות בצורכי המיעוט. כלומר, נכונות מצד הרוב לוויתורים, גם במקום שהוויתור כואב, כשהעיקרון המנחה את הוויתורים הללו הוא, שעל הרוב לוותר למיעוט בכל אותם עניינים, שבלעדיהם נפגע המיעוט פגיעה קשה ביותר. התנועה למדינה יהודית מאמינה, שעליה להיות בצמתים הללו, ולהשמיע בפני הרוב את קולו של המיעוט הנפגע. מעבר לכך, נאתגר את קברניטי החברה הישראלית בנחיצותם של ערכי היהדות, כחלק אינטגרלי מזהותנו הקולקטיבית כמדינה יהודית ודמוקרטית".

קריאה למשפטנים להצטרף

מי ה'ספונסר' שעומד מאחורי תנועתכם?

עו"ד פז: מאחורי התנועה למדינה יהודית עומד איש העסקים ישראל זעירא, מנכ"ל חברת הנדל"ן 'באמונה'. אם לשפוט לפי הצלחתו בהקמת המיזם 'ראש יהודי', אני יכול להעריך גם הצלחות לא מבוטלות בזירה המשפטית...".

ש: התחושה היא שהציבור מתקרב יותר ויותר לדת, להלכה ולמסורת, בעוד האליטה התקשורתית והמשפטית ממשיכה בקו אנטי-דתי. תנסו לשנות את המשוואה הזו?


עו"ד פז: הסוציולוגים אכן מצביעים חדשים לבקרים עד כמה העם הרבה יותר מאמין ומסורתי מהתקשורת ומהאליטות השולטות בחברה הישראלית, ומתפקידינו בתנועה לאזן את המצב. רק מנויי עיתון 'הארץ' מרימים גבה למימצאי הסקר שלהם, לפיו רוב היהודים בישראל היו מנסים למנוע חתונת בן משפחה עם ערבי כמו במקרה המצער של מחמוד ומורל, ו-75% מהיהודים בישראל היו נמנעים מזוגיות מעורבת ומהתבוללות. לכן אני קורא מכאן למשפטנים צעירים, צמאי דעת עם רעל בעיניים, שמעוניינים לתרום מזמנם היקר לעשייה הציבורית, להצטרף לשורות התנועה למדינה יהודית ולתרום מהכישורים ומהידע שלהם לחיזוק זהותנו היהודית. לקוראים אבטיח כי כמות הבג"צים שנגיש, תהיה פונקציה של התרומות שנקבל מהציבור".

ש: אתה עיתונאי בעברך וכיום משפטן, באיזה תחום יש יותר השפעה ויכולת לשנות דברים ולהילחם נגד עוולות?


עו"ד פז: "תראה, כששימשתי עיתונאי במשך למעלה מעשור בעיתונות הכתובה ובניו-מדיה, אין לי ספק שהשפעתי לא פעם על עיצוב דעת הקהל, ולא עשיתי הנחות לרשויות אכיפת החוק. אם כי עדיין התחושה היא, שכעיתונאי אתה מסקר מהצד הכרעות גורליות, שאנשי מפתח בחברה אחראים להוביל אותם, ואינך שותף פעיל להכרעה, אלא לכל הפחות מבקר בדיעבד. כיום, מקצוע עריכת הדין מקנה בידי כלים משפטיים לגיטימיים לעיצוב פניה של החברה בישראל, כפי שאני מאמין שהיא ראויה להיות, ולעתים נדמה שלכלים הללו ישנה עוצמה רבה ומשפיעה יותר, לעומת מחזיקי עט חדה ומושחזת ככל שתהיה".

פורסם במקור: עלון "מצב הרוח"
תאריך:  26/10/2014   |   עודכן:  26/10/2014
טולי פיקרש
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסיירת המשפטית של המדינה היהודית
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גון התליין
27/10/14 02:07
2
צבע הכסף
27/10/14 03:32
3
מסעודה משדרות
27/10/14 05:14
4
אלימלך
27/10/14 07:34
5
משה רבנו
27/10/14 09:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המחזה החדש שכתב גור קורן "המוגבלים" מעז לקחת כמה ז'אנרים, לצקת אותם לעלילה קומית מטורפת ובלתי ריאלית כמעט, שכופה עליך לנגב את דמעות הצחוק ללא הרף זאת - תוך הצבת שחקנים בכל התפקידים, שלא רק שהם מקצועיים ומשובחים, אלא שכאן ניתנת להם ההזדמנות להתפרע, לשחרר כל עכבות, ולהחצין את מלוא יכולותיהם: הקומית, דרמטית ואנושית הגלומות בהם כאחד.
26/10/2014  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
"עוד לא פיטרו אף פרקליט שהפסיד תיק". כך התבטאה דורית ביניש, שופטת בית המשפט העליון לשעבר, בעת שכיהנה כפרקליטת המדינה - בפגישה שקיימה עם פרקליט צמרת, שהגיע לשימוע עבור לקוחו. באותה פגישה הלין פרקליט הצמרת על תעשיית השיבושים שהתגלתה בתיקו של לקוחו, ועל עבירות שביצעו קציני משטרה ופרקליטים במסגרת אותה פרשה. ביניש דחתה דרישת הפרקליט להימנע מהגשת כתב אישום ואף גוננה על הפרקליטים הבכירים שסרחו. זיכויו של האיש מהעבירות שיוחסו לו, לא הביאו את ביניש לתקן דרכיה.
25/10/2014  |  יואב יצחק  |   כתבות
גדעון סער הודיע, כזכור, על החלטתו להתפטר "אחרי חגי תשרי" מכהונתו כשר הפנים בממשלה ומחברותו בכנסת. בהודעתו שאותה הקריא בכינוס שנערך ביום 17.09.14, נימק סער את החלטתו ברצונו להקדיש יותר זמן למשפחתו לילדיו ולרעייתו גאולה. "בקרוב, בני דוד יתחיל ללכת, ואני רוצה ללכת איתו יד ביד", אמר.
25/10/2014  |  יואב יצחק  |   כתבות
ליקוי החמה בשיתוף כוכב וונוס והאסטרואידים פאלאס ואפולו, יביאו למודעות נושאים הקשורים ביופי, תכשיטים, אופנה, עבודות אמנות וכל מה שקשור לאסתטיקה.
24/10/2014  |  טובה ספרא  |   כתבות
"צה"ל מתמודד מול א-סימטריה כפולה: מול מחבלים המסתתרים מאחורי אזרחים, שלגביהם ניצחון הוא סגירת נתב"ג ל-36 שעות. לכך יש להוסיף את ציפיות הציבור הישראלי מצה"ל - לנצח בתוך שישה ימים, שייפגעו רק חיילי אויב ושלא ייפגע אף חייל ישראלי. זהו יעד שלא ניתן לעמוד בו".
24/10/2014  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il