|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

התפוגגות ממשלת נתניהו השלישית

התפוררות ממשלת "המלחמות המחזוריות" של נתניהו נובעת ממעשיה וממחדליה שפוגעים אנושות בלגיטימציה, בחוסן, בלכידות, בכלכלה החברתית ובביטחון הלאומי הפטריוטי של הממלכתיות האזרחית הישראלית. נחוצה חזית רב-מפלגתית: "רק לא ביבי". קיימת היתכנות למנהיגות חלופית רוטציונית: הרצוג/ליברמן
07/12/2014  |   דויד סנדובסקי   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
להקים ממשלה חלופית. לא רק ביבי [צילום: פלאש 90]

התנהלות ממשלת נתניהו-בנט-אריאל פוגעת בשיטתיות ובעקביות בביטחון ובחוסן הממלכתי הישראלי. לכאורה, ממשלה זו שואפת בחזונה להחליף את מהות "ישראל האזרחית הממלכתית" בחזון ובאג'נדת מדינת לאום יהודית-דתית-אורתודוכסית. מדובר במהות מסתגרת, מְנוּכֶּרת, מְדִירָה ומנודה במתכונת "עם בחירה לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב".

לכאורה, גוּלת הכותרת של "החזון" עשויה להיות: "המקדש השלישי" בהר-הבית כתוצאה מאפוקליפסה אוונגליסטית. זאת כתוצאה מהשתלטות תהליכית-מוטציונית של "מדינת יהודה" ביו"ש על מדינת ישראל. הכל תוך החלפת דיסקט המדינה האזרחית-ממלכתית למדינת לאום יהודית-אורתודוכסית. הכל תוך כדי שינוי צביונה, מהותה ו"תאי הגזע" שלה, "במעבר בלתי הפיך", מה שיביא לאובדן "המהות הישראלית" הסינקרטית הכוללת שהכרנו. הקברניט נתניהו נושא באחריות אישית לתהליכים אלה במעשיו, במחדליו, בקריצותיו ובגלגול עיניו.

ממשלת נתניהו מגיעה לסוף דרכה ולמבוי סתום. זאת בשל פגיעה מתמשכת, אבולוציונית ותהליכית בלגיטימציה, בביטחון, בחוסן האזרחי של המדינה וכן בכלכלה החברתית שלה. בנוסף קיימת פגיעה מתמשכת בלכידות, בעמידות, בקיימוּת, בשרידות וביסודות החוקתיים של מהות הריבונות הממלכתית הישראלית שהוקמה פה בהשראת: הרצל-ויצמן-ארלוזורוב-בן-גוריון-שרת ואחרים, ועל יסוד המסמך המכונן: הכרזת העצמאות מ-15.5.1948. נקודת המוצא של הביטחון הלאומי היא השגת הסדרים מדיניים ולא יצירת מצב של "מלחמות מחזוריות" בסגנון "לנצח נאכל חרב" עקב מחדלים מדיניים בסגנון גולדה מאיר, שנתניהו הוא ממשיך דרכה ודרכו של משה דיין.

ממשלת נתניהו השלישית קורסת לאחר פחות משנתיים בשל שילוב מכלול סיבות שנמשכות כבר מהקדנציה השנייה של שלטונו, כלהלן:

1. תופעת "תג מחיר" המתפשטת מיו"ש לתחומי ה"קו הירוק", שלכאורה בלתי מטופלת באופן אפקטיבי ומונע. ובנוסף נוצרות קבוצות פוליטיות אלימות חילוניות כפי שבאו לידי ביטוי בתקופת "צוק איתן", כאשר מנעו כל מחאה נגד המלחמה במרחב הציבורי בישראל.

2. "חוק הלאום" כתחליף ל"הכרזת העצמאות" - ומבשר את סופה של ישראל האזרחית-הממלכתית והמודרנית. כל זאת תוך ניכור והדרה של המיעוטים: הערבים, הדרוזים, הצ'רקסים ושאר המיעוטים, העדות, הלאומים, הדתות, הקבוצות והזרמים האתניים בישראל. זה כולל גם את הרפורמים והקונסרבטיבים שהם רוב מניינה ובניינה של יהדות ארה"ב. הדימוי שנוצר ל"חוק הלאום" הוא דימוי מנכר, מֶדיר ומסתגר, של יהודיוּת אורתודוקסית שמרנית, דוגמטית, לאומנית.

התעקשות בנימין נתניהו - מראה ונותנת "אינדיקציה" לכך שמאחורי חוק זה עומדים מניעים של שינוי המהות האזרחית הישראלית. חוק הלאום עומד גם בסתירה לפקודת העדות הדתיות, התקף במדינת ישראל עוד מימי העות'מאנים והמנדט הבריטי. הפתרון היחיד והצודק הוא אימוץ מגילת העצמאות כחוק יסוד.

3. הפועל היוצא משיתוק תהליך השלום, הוא התקדמות חלופית של תהליך לגיטימציה גלובלית להקמת מדינה פלשתינית ללא הסכמת ישראל. זה מייצר דה-לגיטימציה גלובלית גוברת לישראל. הדבר נובע ממחדלי ממשלת ישראל בהנהגת בנימין נתניהו. הממשלה הייתה צריכה לקיים מומנטום באמצעות מו"מ כנה ואמיתי. זאת ללא הכנסת "עִיזֵי התנחלויות" של אורי אריאל. מטרת המו"מ הייתה צריכה להיות: יצירת הסדרים מוסכמים בגיבוי בינלאומי שיכללו: גבולות, חילופי שטחים, הסדרי ביטחון, גבול ביטחון בן הגנה על הירדן (לפי תוכנית אלון ולפי האינטרס הירדני), וכן הסדרי מים, פליטים וירושלים. הכל היה צריך להתייחס לניסיונות התיווך של האמריקנים, האירופאים, הקוורטט שכולל גם את האו"ם ורוסיה.

התייחסות חשובה היא לתוכנית הסעודית מ-2002 שאומצה על-ידי הליגה הערבית. תוכנית זו מקודמת כעת על-ידי אביגדור ליברמן שמנסה לקדם אג'נדה חדשה וחלופית לחוסר המעש והשיתוק של בנימין נתניהו על-ידי "יוזמת שלום אזורית". תוכנית ליברמן מבוססת על ה"תוכנית הסעודית", שאומצה על-ידי הליגה הערבית, ארגון מדינות האיסלאם וארגון המדינות הבלתי מזדהות המהווים רוב של כשני שלישים ממדינות האו"ם.

ישראל לא נדברת בכנות עם הרשות הפלשתינית של אבו-מאזן ומנסה ליצור לו דה-לגיטימציה ובכך משחקת לידי החמאס. הכל כדי להוכיח ולהראות ש"אין פרטנר", כדי להמשיך בשיתוק מדיני, שמביא להתפרצויות מלחמתיות מחזוריות כמו "צוק איתן". מדיניות זו שבבסיסה פסיביות מדינית, עלולה להביא סכנת פיצוצים מלחמתיים בירושלים - הר-הבית, וכן בחזית הצפון של ישראל. צריך לציין שאביגדור ליברמן פועל בניגוד לנתניהו כיזם מדיני להקטנת הסכנות המלחמתיות על-ידי יצירת קואליציית: ישראל-רוסיה-מצרים-המפרציות מול קואליציית: טורקיה-קטר-חמאס. צריך גם לציין שלקפריסין היוונית אשר לה אינטרסים חשובים ביותר משותפים לה ולישראל ובכללם "המים הכלכליים" הנוגעים להפקת הגז הטבעי - אינטרס משותף עם רוסיה ומצרים ויריבות עם טורקיה וקטר.

קפריסין היא גם חלק מברית: ישראל-יוון-קפריסין-רומניה-בולגריה-סרביה ומונטנגרו, שהיא קואליציה של עשייתו המדינית של ליברמן.

4. פגיעה מתמשכת בשירותי התשתיות החברתיות בתחומי: רווחה, חינוך, בריאות, דיור, תעסוקה, שכר מינימום וביטחון סוציאלי. כל זאת למרות "המחאה החברתית" של קיץ 2011 ודוח "ועדת טרכטנברג" שהוקמה בעקבותיה. זוהי פגיעה בביטחון, בחוסן, בלכידות ובעמידות הלאומית של מדינת ישראל. סילוק לפיד ממשרד האוצר נועד להעביר תקציבי 2014/2015 במיידית למערכת הביטחון לשם התכוננות למלחמות נוספות במקום להעבירם לרפורמות חברתיות במערכות: הבריאות, הרווחה, הדיור והחינוך.

5. כניעה מתמשכת לקיצוניות הימנית-המתנחלית-הלאומנית-המשיחית-המסתגרת בליכוד וב"בית היהודי", המתקדמת באופן תהליכי ועקבי ומשתלטת על מפלגות אלה, שמאבדות ממלכתיותן הישראלית. זאת כתוצאה מאי נקיטת צעדים לשמירת "איזונים ובלמים". זה מביא לאובדן אסטרטגי, מהותי ותפיסתי של אופק מדיני במקום אופק המלחמות.

6. החלפת הדומיננטיות של "חיל החינוך" בצה"ל ב"רבנות הצבאית". זו דוחסת למרחב הצבאי תכנים דתיים אורתודוכסיים, לאומניים, משיחיים במקום תכנים מודרניים, פלורליסטיים, הטרוגניים, ממלכתיים ותרבותיים הולמים. תהליך זה פוגע בחיילים ובחיילות חילוניים בעלי מוטיבציה המוּנָעים לפי "רוח צה"ל" כפי שהתעצבה על-ידי דוד בן-גוריון וממשיכי דרכו מאז קום המדינה.

7. תיקו משתק ב"צוק איתן" ללא יכולת לקידום שיקום עזה בכספי המדינות התורמות - תמורת פירוז עזה ממנהרות ומטילים. זה מחליש את הרשות הפלשתינית ומחזק את החמאס כדי להצדיק אי-פתרון בהעדר פרטנר. זה מוביל להמשך מעגל פעולות האיבה בהפרשי זמן של שנה-שנתיים. זה מהווה פגיעה בביטחון ובחוסן הלאומי הישראלי. זה גם פוגע באינטרס המצרי של שלטון עבד אל פתאח סיסי ושל שלטון המלך עבדאללה בירדן. דבר זה פוגע ביציבות הישראלית.

8. פגיעה מתמשכת באיזון התעסוקתי בהעדר תכנון משאבי אנוש ממלכתי ו"חופש עיסוק" מוגזם. זה יוצר מחסור קריטי (הפוגע בביטחון הלאומי הממלכתי הישראלי), במועסקים ישראלים במקצועות חיוניים בתחומי ייצור ושירותי חיוניים במשק הישראלי. מדובר בתחומי: ספנות, בנייה, תשתיות, תעשיות, מלאכות, תחבורה, רפואה, חקלאות, חינוך, מדע טכנולוגי, הנדסה ומקצועות "צווארון כחול". לא ניתן לקיים מדינה ריבונית בתנאי מדינת ישראל, אשר תהא מושתתת באופן דומיננטי על היי-טק בלבד.

9. הרס היצרנות הישראלית הבסיסית והתשתיתית ומכירת נכסי המדינה בהפרטות ובזיכיונות גלובליות למעצמה כמו סין. יש לכך משמעויות קשות לביטחון ולחוסן הלאומי בחרום. הפרטת צי הסוחר הישראלי שכבר בוצעה מהווה סיכון קיומי אסטרטגי לישראל בזמן מלחמה. זאת בשל העדר כלי שיט או צוותי ספנות זרים שיאותו להגיע לישראל במצב שהיא מופצצת בטילים. זה ייצור מצור ימי.

10. ספין "הפצצה האירנית" בהוצאות עתק על הכנות צבאיות ומודיעיניות. הכל תוך פגיעה בשרותי החברה בישראל. זאת למרות יכולת "מכה שנייה" ושליטה במרחב הסייבר הקיברנטי. זה הביא למאבק מהותי וקריטי בצמרת הביטחון הישראלית בין קבוצות: גבי אשכנזי ואהוד ברק בממשלת נתניהו השנייה.

11. אי-קיום אחריות ממלכתית של ח"כים, סגני שרים בליכוד וב"איחוד הלאומי" המשולב ב"בית היהודי". הם עולים להר-הבית ומלבים פרובוקציות המזעזעות ומתסיסות את ערביי ישראל, הפלשתינים, העולם הערבי והמוסלמי ובכך מסכנים את יציבות ממלכת ירדן ההאשמית ואת יחסי השלום בינה ובין ישראל. צריך להזכיר שהמלך הירדני הוא "מגן המקומות הקדושים" ב"חראם א-שריף" - הר-הבית. זאת גם בהתחשב בכך שממלכתו נמצאת בסכנת דאעש. "המבוגר האחראי" בפרשה זאת הוא מפכ"ל המשטרה, שמונע עלייתם לאתר הרגיש.

מסקנות

התגובה על כל האמור לעיל היא יצירת הלך רוח ציבורי ופוליטי, מתפשט ומחלחל במערכות החברה האזרחית הישראלית המתייחס ל"רק לא נתניהו". המסקנה הפוליטית המעשית הנדרשת היא: הקמת ממשלה חלופית על-ידי יצירת חזית מפלגות להצלה לאומית בכנסת. מדובר במפלגות שאינן "הליכוד" או "הבית היהודי", שצריכות לשתף פעולה לפני ואחרי בחירות 17.3.2015. המכנה המשותף: "רק לא ביבי".

גורם חשוב הוא השחקן החדש כחלון - שיכול לחבור לקואליציה חלופית, שגם ליברמן זמין אליה. כך תתאפשר קואליציה חלופית בראשות הרצוג/ליברמן. קיימת גם אפשרות לחילופי מנהיגים בפריימריז בליכוד-סער במקום ביבי. זאת אם יתברר בליכוד שביבי הוא נטל אלקטורלי עקב שחיקתו בדעת הקהל הישראלית. צריך להדגיש שהלך הרוח המתגבש בציבור הישראלי כולו הוא לנסות ולהשפיע בקלפי על-ידי התייצבות מסיבית בקלפיות ביום הבחירות. זה ישחק לידי הקואליציה החלופית. קיימת גם היתכנות שלפיה הליכוד ללא ביבי וה"בית היהודי" ללא "האיחוד הלאומי" יוכלו להיות פרטנרים הולמים בקואליציות חלופיות שאפשר שייווצרו. הקואליציה הבאה צריכה לפעול להפסקת "מחזוריות המלחמות" - הכל כדי לקדם את "הכלכלה החברתית" ואת הזכויות החברתיות הפגומות בישראל.

תאריך:  07/12/2014   |   עודכן:  07/12/2014
דוד סנדובסקי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התפוגגות ממשלת נתניהו השלישית
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הג'וקר
7/12/14 16:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
כל הקשוב, הקשבת יתר, לקולות העולים ממסעות הבחירות, המתקיימים - בכל קבוצות השיח הפוליטיים ובמכלול גווני הקשת הפוליטית הנוכחיים, יהיו הפערים וההבדלים האידיאולוגים ביניהם עמוקים כשיהיו - לקראת הבחירות המיותרות והארורות האלה, שכפו עלינו - שלא בטובתנו - הפוליטיקאים, אינו יכול שלא לתת הדעת לכך, שאין שום נושא מיוחד המאפיין בחירות אלה.
07/12/2014  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מגלה כי סיכם עם ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, כי לא יתקפו זה את זה במהלך קמפיין הבחירות לכנסת ה-20.
07/12/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
האם יכול להיות שהחלטתו של בנימין נתניהו לפזר את הכנסת וללכת לבחירות לא נבעה מניסיון ה"פוטש" של יריביו-שותפיו, אם היה או לא היה, אלא מהערכתו, כי כאשר יבחר מחדש לתפקיד ראש הממשלה הוא יהיה זקוק לממשלה יציבה ולא מעורערת, כדי שיוכל לקבל, בתמיכה מקיר לקיר, החלטה הרת-גורל: האם לתקוף את אירן המתגרענת לפני שיהיה מאוחר מדי?
07/12/2014  |  עמי דור-און  |   מאמרים
שלוש קדנציות - והרביעית כבר בדרך. זולת בנימין נתניהו לא נולד עוד בארץ ראש-ממשלה שיכול לזקוף לזכותו הישג אלקטוראלי יוצא-דופן כזה של משילות. לא אופוזיציה חיצונית של מפלגות הימין, המרכז והשמאל, ואף לא אופוזיציה פנימית בליכוד, לא יכלו לו לביבי.
07/12/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
הקדמת הבחירות לכנסת מביאה לכך, שהמחסור הקשה בדיינים בבתי הדין הרבניים - ובמיוחד בבית הדין הרבני הגדול - יימשך לפחות עוד חצי שנה, עד שתחל לפעול הממשלה הבאה.
07/12/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי  
נתניהו מבקש להקדים הפריימריז  /  עידן יוסף
כחלון: לא פוסל 'שטחים תמורת שלום'  /  עופר וולפסון
כ"ץ: יכול להיות שאהיה שר האוצר   /  אלעזר לוין
הגוורדיה של ביבי  /  אלון ששון
נאמנות, דווקא עכשיו  /  ארי בוסל
קוסם ושמו בנימין נתניהו  /  ראובן לייב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il