כתבה אחרונה זו בסדרת הכתבות אודות מפלגת
הבית היהודי, החותמת סדרת כתבות זו, נכתבת מיד עם פרסום מדגם תוצאות הפריימריז שנערכו במפלגה זו. מתוצאות המדגם עולה, כי חברת הכנסת המכהנת,
איילת שקד -
המופיעה אחרונה ברשימת חברי הכנסת של הבית היהודי באתר הנכנסת, מבחינת סדר האלף-בית נבחרה בפריימריז אלה למקום ראשון. בחירתה זו של ח"כ איילת שקד -
חילונית בהגדרתה העצמית ובמהותה למקום הראשון והמכובד בפריימריז של בוחרי הבית היהודי, מעוררת לא מספר תהיות ששאלות. הדברים מקבלים משנה של תוקף, לאור עיקרון העל המופיע במצע מפלגת הבית היהודי ולפיו - מדינת ישראל היא מדינה יהודית, מדינת היהודים, בעלת משטר דמוקרטי, שתפעל לחיזוק הצביון היהודי של המדינה ותפעל נגד כל מי שפועל להפיכת ישראל ל"מדינת כל אזרחיה, תוך תמכה בזכויות המלאות של המיעוטים ובכללם המיעוט הערבי.
מי שקרא בתשומת לב דבריו של "האח", מנהיג מפלגת "יש עתיד",
יאיר לפיד, על "אחיו התאום", מנהיג מפלגת "הבית היהודי",
נפתלי בנט הבין כי חרף שיתוף הפעולה ההדוק והפורה בין שני ראשי מפלגות אלה, בעניינים פוליטיים שוטפים, בכנסת היוצאת ובממשלה, ממנה פוטר יאיר לפיד מכהונתו, כשר אוצר - שיאיר לפיד רואה, ובצדק, במפלגת הבית היהודי, מפלגה דתית המבקשת לכונן, בישראל, מדינת הלכה. גם נפתלי בנט אינו מתכחש לכך.
על-רקע זה תמוהה
אם לא מוזרה, עד למאוד מאוד בחירתה של ח"כ איילת שקד, אישה חילונית, במובהק ובמוצהר, למקום ראשון, בפריימריז של מפלגת הבית היהודי. ברשימת המפד"ל לכנסת - "אמה הביולוגית" של מפלגת הבית היהודי, כמעט ולא כיכבו נשים, כאשר מתוך 41 חברי הכנסת של המפד"ל, שכיהנו בכל השנים, בכנסת, מטעמה, עד ששווקה חיים לכל חי, נכללו שלוש נשים, בלבד. נשים אלה, לא הוצבו במקומות ריאלים ואטרקטיביים במיוחד, ברשימת המפד"ל והן היוו מעין, עלה תאנה והוכחה לכך, שגם ברשימה דתית, יש מקום לחברות כנסת, אולם כולן היו
חברות כנסת דתיות ושידרו, חזות והתנהגות דתית, בחזותן היומיומית. הדברים היו נכונים, הן באשר לחברת הכנסת טובה סנהדראי והן באשר לחברות הכנסת שרה שטרן-קטן ו
גילה פינקלשטיין.
הדברים שונים, בתכלית השינוי, בכל הקשור להתנהלותה של ח"כ איילת שקד, המוצבת במקום השלישי, ברשימת חברי הכנסת של הבית היהודי לכנסת, לאחר מנהיג הבית היהודי, נפתלי בנט ומנהיג תנועת תקומה,
אורי אריאל. איילת שקד אינה בשר מבשרו של החינוך הדתי המפד"לניקי, שעה שהיא גדלה בשיכון בבלי, בצפון תל אביב, תוך שהיא למדה בבית-הספר, החילוני, תיכון עירוני ד'. שקד גם לא הייתה חברת תנועת נוער, בתנועות הנוער של "בני עקיבא", "עזרא" וגם/או "אריאל", אלא היא בוגרת של תנועת הצופים החילונית, שבה שימשה היא, כמדריכה ורשג"דית, בתנועת צופים זו. להבדיל, מבנות המסיימות מסגרת לימודים תיכונית, בבתי-ספר תיכוניים וגם/או באולפנות, היוצאות לשנת שירות ואינן מתגייסות לצה"ל, הרי שקד שירתה בצה"ל כמש"קית חינוך בחטיבת גולני וככל הידוע, לכותב שורות אלה, אין מקיימת היא, כל אורח חיים דתי שהוא,
כאשר אין בטוח כותב שורות אלה, אם שקד נמנית על ציבור שומרי השבת וגם/או ציבור שומרי הכשרות, המהווים רוב מניינם של בוחרי הבית היהודי. מעניינת היא ההשוואה בין ח"כ איילת שקד לח"כ שולי מועלם-רפאלי, הממוקמת במקום השמיני, ברשימת הבית היהודי לכנסת, שגדלה בשכונת נווה דוד, בחיפה והדריכה - בשנות נערותה - כמדריכה בתנועת הנוער הדתית "בני עקיבא". הדברים נכונים גם באשר לח"כ, לעתיד, יהודית שילת, הממוקמת במקום השניים-עשר ברשימת חברי הכנסת של הבית היהודי.שילת התחנכה וגדלה, בערים רחובות ואשדוד ושנות נעוריה עברו עליה באולפנה הדתית, שבכפר פינס. גם לאחר מכן למדה היא במוסד חינוך דתי, דוגמת מכללת "בית וגן", המתגאה בשילוב של מרכיב פדגוגי, תורני ואקדמי. במסגרת פעילותה העסקנית, כיהנה היא כסגנית יו"ר תנועת הנשים, המזוהה עם המפד"ל - תנועת "אמונה" ואף שימשה, בעבר, כחברת מרכז המפד"ל.
חברת הכנסת השלישית, ברשימת חברי הכנסת של הבית היהודי, הממוקמת במקום חמש עשרה ברשימה זו, הינה אורית מלכה סטרוק, המכהנת כחברת כנסת, בכנסת הנוכחית, מטעמה של מפלגת תקומה, שהינה מראשי היישוב היהודי בחברון, המוכרת כמי שהקימה ארגון זכויות האדם ביש"ע ועמדה בראשו, עד לפני מספר שנים. סטרוק חזרה בתשובה, בתקופת לימודיה התיכוניים, בעת שלמדה בתיכון שליד האוניברסיטה העברית, בירושלים והחלה ללמוד ב"מכון מאיר" וכיום היא מתגוררת, ביישוב היהודי, בחברון.
על-רקע המונוליטיות הדתית של ציבור חברי וחברות הכנסת, הנכללים ברשימת הבית היהודי לכנסת ה-20, שהבחירות אליה, צפויות להתקיים בתאריך 17.3.2015, בולטת חריגותה של ח"כ איילת שקד, שלא רק שאינה מזוהה עם אורח חיים דתי ואינה מכסה שערות ראשה, כחברותיה - חברות הכנסת הדתיות של הבית היהודי - אלא היא זוכה לאהדה, מקיר לקיר, מדתיים וחילוניים, כאחד, עד כי היא מוצבת במקום השלישי, ברשימת חברי הכנסת של מפלגה זו, לאחר שנבחרה, הבוקר, במקום ראשון בפריימריז - דבר המעמיד אותה במצב דברים של סיכויים טובים ביותר לקבל תפקיד של שרה בממשלה החדשה, ככל שמפלגת הבית היהודי, תרכיב ממשלה וגם/או ככל שמפלגה זו, תהיה חלק מקואליציה, שבמסגרתה תוקם הממשלה ה-34 של מדינת ישראל.
בכל הכבוד הראוי, תמוהה היא קיצוניות זו של חברת כנסת, חילונית לחלוטין, המייצגת תפיסות עולם דתיות אורתודוכסיות, כפי שהדבר משתקף במצעה של מפלגת הבית היהודי. מפלגה זו קבעה, כי היא תאבק על דמות שבת, ברחוב היהודי, ברוח אמנות שונות שתביא להשבתת השירותים הממלכתיים והציבוריים, בתעשיה ובמסחר ותבטיח השתלבותם הטבעית של שומרי שבת במגזרים אלה. מפלגה זו גם שואפת לצמצם - בענפי הבידור, התרבות והספורט - מידת חילולי השבת, הקיימים בהם, בדרך של הסדרים מיוחדים וברוח אמנות שונות, בהסכמה רחבה. הבית היהודי גם מצהירה על כך, כי היא תיאבק ליישם - בפועל ולמעשה - הוראות "חוק ההסכמה" המסמיך רשויות מקומיות לחוקק חוקי עזר לשמירת השבת והנותן תוקף לחוקי העזר הקיימים כיום, ברשויות המקומיות. מעניין הוא לדעת מה היא דעתה הפרטנית של ח"כ איילת שקד, בעניינים אלה, של חיים דתיים יומיומיים, כמו-גם שמירת שבת וכשרות,
שהינם עניינים המחייבים, היחיד בתוך ביתו ובאורח חייו הפרטני, להבדיל משאלות לאומיות של מדינה דו-לאומית, כן או לאו ושאלות אחרות, המנסרות, בחללו של עולם, שדבר וחצי דבר אין להם עם אורח חיים של היחיד.