|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

איפורים - גם אחרי פורים

פורים מאחורינו ולגיטימציה להפוך למישהו אחר בתחפושת ובאיפור מעלה את נושא האיפור היומיומי על סדר יומנו במיוחד לכבוד יום האישה מה ניתן ללמוד עוד כדי לשפר את מה שקיבלנו מהטבע?
08/03/2015  |     |   כתבות   |   תגובות
איפור לכבוד יום האישה [צילום: פלאש 90]


היסטוריה של איפור

עוד משחר ההיסטוריה, מלווה האיפור את חיינו ומשקף תרבויות, מעמדות ומגמות אופנה משתנות. מהנחושת והעפרה, הכחל והפוך, ששימשו את המצרים הקדמונים וייצרו את הקוסמטיקה הראשונה בעולם ועד לתעשיה המדעית והמתקדמת של ימינו, המגלגלת סכומי עתק. האיפור משתנה ומתפתח ביחד עם האנושות והטכנולוגיה.

  • מצרים הקדומה - מלכה קליאופטרה היא שהביאה אל עולמנו את האיילינר. היא נהגה למשוח את עיניה בפחם (כחל) דרמטי ולתת להן מראה של עיני חתול (משום שהאלים היו דמויי חתול). והעם חיקה אותה.

  • בימי הביניים האפלים, הכנסייה הנוצרית שלטה והכתיבה את מודל היופי של התקופה - מראה הנזירה. נשות האצולה חיקו את הנזירות, לבושן היה צנוע וסגור, עור הפנים אופר בצבע לבן כחרסינה.

  • בתקופת הרנסנס מתרחשת תחיית התרבות האירופאית. האומנות בשיאה. אידיאל היופי מתבטא ברכות ונשיות. האישה המלאה = בריאה = ממעמד גבוה.

האיפור אף הוא ביטא את רוח התקופה: טלק לבן על הפנים, עפעפיים מאופרות בצלליות בגוון אפרסק העשויות מפרחים טחונים, הלחיים והשפתיים התפוחות אופרו בגוונים ורדרדים למראה רך, עדין וחיוור.

רצים בזמן ופוגשים שוב באיפור בתקופת הבארוק

אם כיום אנו מחקות את השחקניות הנחשקות בהוליווד, הרי שבימי הבארוק נשים וגברים חיקו את התאטרון. אידאל היופי שילב תיאטרליות: המייקאפ היה משחתי, (אבן גיר ושמן לוותינים). לבן ועבה, שנמרח על כל הפנים ומחק אותן לחלוטין. מעל זה ציירו פנים התקופות עוברות (רוקוקו, ויקטוריאנית...) - והאיפור הולך ונעלם. למעשה הנשים היחידות שהתאפרו היו צועניות, פועלות ויצאניות.

הקולנוע של המאה ה-20

תחילת המאה ה-20 החלו השינויים הגדולים. תעשיית הסרטים באמריקה מתפתחת, אנשים יוצאים לראות סרטים ונוצר מקום להתעדכן בנוגע לאופנה ואיפור. נשים מחקות את השחקניות.

האיפור בשנות ה-20 העליזות:

בשנות ה-20 יש כבר תעשיית איפור מלאה, ממש כמו היום, רק שאיכות חומרים גרועה ביותר. חברת האיפור הראשונה שנוסדת - "רימל" שהפכה למותג איפור (כל מסקרה נקראה רימל). צבעי המייקאפ בהיר למראה פני חרסינה, איפור העיניים רך, מעושן, מעוגל, מסביב לכל העין, בגווני פסטל שמחים. סומק עדין והשפתיים מוקטנות, בגוון בורדו - חום כהה מאוד.

בשנות ה-30 בובת החרסינה העליזה הפכה לבובה עצובה. מראה איפור קשה יותר, הצלליות הפכו להיות מעושנות יותר, במראה אפל, מסתורי מסתיר. הגוונים היו אפור, חום, שחור, סגול ושחור מסביב לכל העין. הסומק משוך חד ומודגש, שפתיים כהות, מוקטנות ולהן שתי הגבהות שפיציות חדות ונוקשות.

אם בשנות ה-20 העליזות נשים הצטלמו עם סיגריה ופומית - הרי שבשנות ה-30 הקודרות, נשים הצטלמו עם סיגר. בשנות ה-40 מלחמת עולם שנייה, גברים יצאו למלחמה, נשים תפסו את מקומות העבודה, ניהול החוות וניהול המשפחה. הנשים הפכו עסוקות מאוד, לא נותר להן זמן להשקיע באיפור.

האיפור: טבעי בגוון העור, גבות דקות וטבעיות, מעט מסקרה, סומק מודגש ושפתיים עם לב מושלם מצויר באדום. בסוף המלחמה החלה תקופת פריחה ושגשוג, ובמקביל גם באופנה ובאיפור כשהמגמה היא יותר. הכוונה אותו איפור אך יותר צבע, זוהר, והדבקת ריסים. האיילינר מתחיל לחזור - ג'סיקה רביט.

שנות ה-50 מוחצן וסקסי

בשנות ה-50 החלה תקופה מאוד שוביניסטית ושיפוטית. מרלין מונרו הסקסית מכתיבה אופנה מוחצנת. מודל לחיקוי נוסף הן בובת הברבי. הכל הפך מוקצן וסקסי: צבעי השיער, לראשונה רואים חזיות פוש אפ שפיצי מחודד, הנעליים שפיציות בעקבים מחודדים. האיפור מוקצן גם הוא: מייק אפ עבה וכבד, בהיר, גבות משולשות, כהות ודרמטיות, איפור העיניים בצלליות פסטל בהירות מאוד, מעט מבריקות על גבול הקיטש, איילינר עבה ומוחצן, ריסים מלאכותיים, סומק בייבי ורוד כבובה ונקודת חן מצוירת בצד העין או הלחי או השפה. השפתיים אדומות או ורוד פוקסיה. במקביל, היה גם את אותו מראה בסגנון נקי ושמרני יותר אותו הובילה ג'קלין קנדי.

בשנות ה-60 הנשים הפכו ללוליטות מוחצנות, השיער ארוך ופרוע, שמלת המיקרו מיני, מגפיים / גרביים עד לברכיים, סגנון הילדה המפתה (השחקנית בריג'יט בארדו).

האיפור כלל מייקאפ כבד והאיילינר המוחצן נשארו כפי שהיו. התוספת היא איפור מתחת לעין בעפרון עיניים שחור או צללית שחורה. השפתיים כמעט מחוקות ורדרדות וחיוורות. בהמשך העשור מתעצמת תופעה חדשה: ההיפים. מעצבי האופנה מושפעים והופכים בדרכם שלהם את התופעה לאופנה יפה ואסתטית. האיפור שוב משתנה: המייקאפ נוזלי, עדין, שזוף, גבות דקות עגולות, מסקרה מודגשת, עפרון לבן וגלוס טבעי.

בסוף העשור המראה מושפע מהמרוץ לחלל והופך "חייזרי". המקרו מיני הופך למטאלי, מגפי לקה גבוהות, השיער קצר נפוח מאחור, כראש חייזר. האיפור: בסיס כבד, עיניים חזקות משוכות באיילינר עליון ותחתון, הצללות חזקות ושפתון מחוק. איפור דרמטי ומעניין מאוד.

ניל ארמסטרונג נוחת על הירח ומודיע לעולם: "אין חייזרים"!
בשנות ה-70 רואים לראשונה צבעוניות שמחה ואמיתית. הכל הופך ססגוני, פרחוני ושמח. הטופ מודל הראשונה הייתה טוויגי, שהייתה רזה מאוד והכניסה מראה אופנתי חדש. האיפור נשאר כפי שהיה בתקופה ההיפית, למעט גלוס מבריק על השפתיים.

באמצע העשור מתחוללת מהפכת הדיסקו. תסרוקות האפרו נכנס לאופנה ולראשונה בהיסטוריה היה טרנד להיראות, להישמע ולשיר כמו שחור. הכל מנצנץ מאוד. האיפור - מייק אפ כבד בגוון כהה שזוף, ללא פודרה, גבות דקות כחוט גבוהות, ארוכות ועגולות, צלליות מעושנות נוצצות, הדבקת ריסים, סומק ורוד מודגש וגלוס דובדבן / ורוד נוצץ מאוד.

בסוף שנות ה-70

סדרת טלוויזיה שעושה מהפך: "המלאכיות של צ'רלי" - שלוש יפיפיות במראה נקי, שזוף וסקסי. תעשיית היופי הפנימה: נקי וסקסי - מוכר. האיפור: מייק אפ נוזלי, דק ושזוף, צלליות מעושנות, מבריקות, בהיר בגווני ברונז מוזהב אפרסק וזית, מסקרה מודגשת, ברונזרים למראה שזוף, גלוס מבריק טבעי.

בשנות ה-80 נשים יצאו למלחמה ודרשו שיוון

האופנה בהתאם: שיער הפרמננט כרעמת אריה, גבות עבות ופרועות, צבעים חזקים שלטו בכל. האיפור - מייק אפ כבד לא מפודר, צלליות כהות, חדות ומשוכות, גוונים צעקניים, עפרון ותיחום כהה בתוך ומתחת לעין. סומק מודגש על עצמות הלחיים. ("אדמה אינדיאנית"). תיחום שפתיים מודגש בגוונים - אדום, בורדו, סגול.

שנות ה-90 יוניסקס

הנשים ניצחו במלחמה ובשנות ה-90 העולם כולו היה יוניסקס. המראה הכללי היה ספורטיבי, בריא. ("תהילה", "פיזיקל", גון פונדה). האיפור: מנימלסטי נקי ומעט שזוף. גבות טבעיות, ללא צלליות, איילינר / עפרון שחור דק מאוד. מסקרה טבעית, ושפתיים אדמדמות טבעיות.

מהפכה היסטורית חשובה בשנות ה-90 עידן ה-mtv

קצב החיים, חידושים ושינוי מגמות משתנה. בשנות ה-2000 נכנסים למלניום חדש: התרגשות רבה מסביב, תחושה של חדשנות, ושינויים משמעותיים בחיינו. אידאל היופי "המושלם": בנות רזות וגבוהות. עור הפנים מטופח ויפה, השיער "טבעי" לא חלק לא מטולטל. האיפור: מייק אפ נוזלי, לא תמיד מפודר, צללית טבעית, מבריקה, בגוונים מוזהבים ורדרדים וברונזה, מסקרה בנדיבות, הצללות טבעיות, סומק ורדרד / אפרסק, גוונים שמחים, גלוס ללא תיחום והרבה הברקות שנכנסו אל חיינו בטקסטורות שונות, בשלל גוונים.

פני הדור כפני המייק-אפ של הברבי

ניתן לראות כיצד הסטורה, תרבות ומגמות אופנה משפיעות ושלובות זו בזו. בכל תקופה, אופנת האיפור מתחילה בקו נקי ואט לאט עולה ומתחזקת עד להקצנה.

אם בעבר מגמות השתנו כל מאות שנים ומשם כל עשרות שנים, הרי שקצב החיים, סף הגירויים, התרבות, משנים את חוקי המשחק. מגמות משתנות בכל עונה ובתוכה יש מקום לשלל סגנונות ותוך כל זה, להרבה מאוד רטרו (עבר משתלב בהווה). לכל מי שתוהה לעצמה עד כמה עלינו והקצנו מראשית שנות ה-2000 החגיגיות?... אז ככה, אם בשנות ה-50 נשים חיכו את בובת הברבי, כיום רבות מחכות את בובת הברץ.

המדע והטכנולוגיה לטובת היופי

עולם הקוסמטיקה והאיפור מתפתח לעילא ולעילא בטכנולוגיות מתקדמות ביותר. התחרות, השפע והכמיהה לשלמות מניבים מוצרי איפור באיכויות גבוהות ומשובחות לכל אישה באשר היא. העולם המערבי וחברת השפע הצרכנית, פנויה הרבה יותר לעסוק במראה החיצוני ובבריאות.

המודעות לחיים בריאים יותר, "ירוקים" ושימור הנעורים, היא תופעה עולמית שתופסת חלק נכבד וחשוב בחיינו. הביקוש למוצרי לייף סטייל ואיפור משפיע ישירות על מגמות אופנה, סגנונות האיפור ובעיקר, פיתוח מוצרי איפור בהתאם.

לסיכום בנימה אישית

בעולם גדוש צבע ושפע חומרים, סגנונות ואפשרויות, תמיד נמשכתי אל האיפור הנקי, הטבעי, אך מתוחכם וזוהר. מאפר שהשפיע עליי מאוד - kevyn aucoin. מאז שנחשפתי לסגנונו הייחודי העמקתי בנושא, סיגלתי ופתחתי טכניקות שונות המחמיאות לכל מאופרת. בסגנון איפור זה, המטרה היא להבליט, להדגיש, לחטב, לעצב את תווי הפנים ולבנות עבור כל אחת את המראה הייחודי המחמיא לה ביותר והתואם באופן מושלם את תווי פניה ואישיותה.

המוטו שלי הוא, לשלב בכל פעם מחדש בין הפנימיות לחיצוניות של המאופרת ואז הקסם קורה! הגישה היא שהמאופרת תקבל מחמאה ולא האיפור עצמו, הטכניקה מתאימה לכל גיל ומטרה, החומרים משתנים בהתאם לשיקולים השונים. למשל: אירוע בוקר באור יום טבעי, איפור טבעי ונקי בגימור מט יהיה מחמיא ונכון. באיפור לאירוע ערב שבו התאורה חמה, ניתן להשתמש בחומרים היוצרים מראה זוהר יותר. לסוגי העור השונים יתאימו חומרים שונים, לתווים ולגווניי העור, שיער, העיניים וכדומה. האיפור הטבעי מתאים לכל מי שמאמינה שמעט הוא כל-כך הרבה.

טיפים חשובים באיפור:

  • השקיעי בטיפוח עורך ובפריימר איכותי. גימור המייק אפ יראה בהתאם. (ובמיוחד כשהאיפור מיועד לצילום מקצועי או אירוע).

  • במצבים של בעיות עור, עדיף לאפר פחות. הכיסוי המוגזם יחשוף וידגיש את בעיית העור.

  • השקיעי במעגל ריסים איכותי ולא במסקרה יוקרתית. (טיפות עיניים יחזירו מסקרה יבשה לחיים).

  • הבדלים בולטים בין גוון הגבה לשיער, יגבילו את גווני האיפור לחמים בלבד. לעומת זאת, במידה ואין הבדלים בין גווני השיער גבה והעין, כל צבע צללית יהיה נכון לך. חגיגה על-פי טעמך האישי.

  • הימנעי משימרים והברקות באירועי בוקר, עור הנוטה להברקה / שמנוני, ובעיות בעור. (קמטוטים נחשבים ל"בעיות בעור").

  • צבעים משלימים: הגוונים הנכונים יוציאו במלוא ההדר את הגוון הטבעי של עינייך. לדוגמה - כחול לא ידגיש כחול, אך אפרסק (כתום) ידגיש ויחמיא לגוון עינייך מאוד.

  • וזלין לריכוך השפתיים הוא מחוץ לחוק. הוא מייבש וממכר. הניחי קרם לחות / קרם עיניים איכותי על השפתיים וכך תמנעי מיובש וסדקים.

  • למבנה פנים קטן, הימנעי מהצללות כהות וברונזרים.

  • גוונים בהירים מאירים, פותחים, מרחיבים אך לא משנים גודל. גוונים כהים יוצרים שקע, מדגישים ומגדילים.

  • זכרי: תמיד ניתן להוסיף, קשה יותר להוריד.

לסיכום: הכל התחיל "מזמן"

כבר במקרא נזכר השימוש באיפור בנימה של גנאי על-ידי ירמיהו, ברצותו לדמות את ירושלים לזונה המבקשת להתייפות, מדבר על איפור עיניים ומשתמש בביטוי "...כִּי-תִקְרְעִי בַפּוּךְ עֵינַיִךְ--לַשָּׁוְא, תִּתְיַפִּי" (ירימיהו ד:30), אך דווקא איוב, לעומתו, קורא לבתו השלישית "קֶרֶן הַפּוּך" (איוב, פרק מב,פסוק י"ד), על שום יופייה הרב. נראה שטיפוח ואיפור היו נפוצים, למרות מורת רוחו של ירמיהו...

ממצאים מרתקים אלה מן העבר מראים לנו, שהלכות עולם, אינם משתנים, וכמו פעם, גם היום, יש המתנגדים לאיפור ויש הטוענים בעדו, ו"מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש".

"להישאר כמו שאני רק יותר זוהרת"

במהלך השנים פגשתי נשים רבות הנרתעות מאיפור מסיבות שונות: תחושה לא נעימה, בסיס עבה, מכביד, משנה את המראה ולא תמיד לטובה, מבגר, עלול להזיק לעור הפנים וכדומה. לא פעם שמעתי את חששותיהן של כלות על כך שחברותיהן נראו יפות יותר ביום יום, מאשר ביום החשוב כל-כך בחייהן. הבקשה המרכזית שחוזרת על עצמה באופן גורף, היא הרצון של הבנות, להישאר עצמן ולא להשתנות. מהמקום הרגיש הזה, טכניקת האיפור צריכה להיות ייחודית שמטרתה להבליט, להדגיש, לחטב, לעצב את תווי הפנים ולבנות עבור כל אחת את המראה הייחודי המחמיא לה ביותר - התואם באופן מושלם את תווי פניה ואישיותה.

הכותבת היא מאפרת מקצועית מתוך הרצאתה בפני נשים לכבוד יום האישה בסניף רמת אביב של סטודיו C
תאריך:  08/03/2015   |   עודכן:  08/03/2015
סיגל גרושקה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל פלג-שגיא מסיימת לכתוב את עבודת הדוקטורט שלה בפסיכולוגיה, ובמקביל מתמחה בפסיכולוגיה קלינית במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע, במחלקת גברים סגורה. אבל התשוקה האמיתית שלה היא חקר המיניות. טל למדה טיפול מיני והיא מיישמת את התמחותה האקדמית בשילוב שבין מחקר, הוראה וטיפול בבעיות מיניות של נשים וגברים. עבודת הדוקטורט שלה עוסקת בדיכאון ובסיפוק מיני בקרב סטודנטיות לרפואה. היא מצאה שבקרב נשים אלה קיים לעתים קרובות פער בין המראה החיצוני של "סופר וומן" לבין מצוקה חבויה.
08/03/2015  |  עיתון ׳אבג׳  |   כתבות
שוב נסיגה... והפעם על כוכב סטורן (שבתאי) שנחשב גם מורה ומחנך.
08/03/2015  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
בית המשפט לענייני משפחה הוא אחד הגדולים והעיקריים במערכת המשפט. מאות אלפי בעלי דין נזקקים לערכאה זו כמעט מדי שנה. אין מדובר רק במשפטי גירושין, משמורת ילדים, מזונות וכל מה שמתלווה לכך, אלא גם במשפטים על כסף גדול באמת: סכסוכי ירושה, עימותים בין בני משפחה על רכוש עצום, כולל מניות שליטה בחברות ציבוריות וכו'.
07/03/2015  |  יואב יצחק  |   כתבות
"מאז הפיגועים בצרפת ובבלגיה אני מקבל מאות פניות של יהודים משתי המדינות, וגם ממדינות אחרות, המבקשים לקנות דירות בישראל. זרם הרכישות כבר החל, ואני מניח שיתגבר" - אומר, בראיון ל-News1, היזם והמתווך הוותיק מרצ'לו אינצ'ליני, 47, נשוי ואב לבת, המתמחה בין היתר ביצוג משקיעי חוץ וברכישת דירות ווילות בעבורם בישראל. הוא מוסיף: "מאז הפגוע בסופרמרקט בפריז, תיווכתי במכירת 28 דירות ליהודים ממערב אירופה
06/03/2015  |  אלעזר לוין  |   כתבות
לפנינו שבועיים שבהם המתח עולה, זהירות וערנות נדרשות. מבנה הכוכבים הוא נפיץ, מסוכן, ודורש שימוש בשכל הישר. חישבו לפני שאתם מעירים או מבקרים. מילה שיצאה מהפה, לא ניתן להשיבה. הביטו ימינה ושמאלה לפני שאתם גולשים למצבים שבהם אתם עלולים להיפגע פיזית או פסיכולוגית. הימנעו מעימותים, קונפליקטים, ודחו אותם כמה שאפשר עד אחרי ה-20.3. הטמפרטורה האישית חמה, התגובות לא שקולות ותתקשו לנטרל מצב אחרי שתבינו שאכן גלשתם לתוך סיטואציה שלא התכוונתם אליה, אבל זה עלול להיות מאוחר מדי.
06/03/2015  |  טובה ספרא  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il