|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

הצ'חצ'חים חזרו לכיכר

תופעת ההתנשאות הגזענית של השמאל כלפי מי שלדעתו "גנבו לו את המדינה", לא החלה במוצ"ש ב"נאום הקומץ" של יאיר גרבוז, וגם לא תסתיים בו. את פרסום "נאום הצ'חצ'חים" של דודו טופז ניסה המערך למנוע. את דבריו המקוממים של גרבוז אפילו לא ניסו. ידיעות אחרונות שהעניק לעצרת כיסוי מפרגן מירבי, פשוט התעלם מהם
10/03/2015  |   ישראל רוזנבלט   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
הפגנת השמאל בכיכר רבין [צילום: פלאש 90]

בז לעם
בליל המהפך נשאל ברשת ב' אחד מיצרני השנאה הבכירים שלו, יצחק בן-אהרון, לתגובתו על תוצאות הבחירות. מאז עושים חסידיו השוטים מאמצים בלתי פוסקים "לשפץ" את תגובתו הבלתי נשכחת: "אם זה מה שהחליט העם - אמר המנהיג הרהוט, שאותו אי-אפשר להאשים ב"פליטת פה" - "אז אני בז לעם". בהזדמנות אחרת הוסיף בדיוק באותה רוח: "אם זה רצון העם אז צריך להחליף את העם"!

תופעת ההתנשאות הגזענית כלפי כל מי שאינו שותף לדרכו הפוליטית או שאינו חלק מעולמו הרוחני, הפכה מזמן לחלק מן הדנ"א של השמאל הישראלי לגווניו השונים. ההתנשאות הזו המהולה בבוז מופגן לא החלה במה שמכונה עתה "נאום הקומץ" של הנאור הידוע יאיר גרבוז, שנישא במוצ"ש, ואפילו לא ב"נאום הצ'חצ'חים" של דודו טופז מ-1981.

לכן מותר להתפלא שיש עדיין מי שמתרגשים וזועמים על דבריו של גרבוז, כאילו שיש בהם חידוש כלשהו, ולא רק עוד חוליה בשרשרת ארוכה של התבטאויות שמקורן באותו מקור דלוח.

לא פלא אפוא, ואפילו יש בכך משום שעשוע מאלף, שהעיתון שטיפח ורומם במסירות שכזו את המופע שהתרחש במוצ"ש בכיכר רבין, גילה ידיעות אחרונות רק באיחור את פוטנציאל הנזק ש"נאום הקומץ" הזה עלול להסב לגורם הפוליטי שאותו הוא משרת ללא שום רסן - "המחנה הציוני".

אפילו כתבת פוליטית ותיקה ואוהדת ותיקה לא פחות של תנועת העבודה כמו נחמה דואק, כל כך התמוגגה מן האווירה המחשמלת ששררה לדידה בעצרת, עד שניפקה כיסוי נוטף שמן זית בכמויות מסחריות. כל הסופרלטיבים היו שם, אבל אפילו לא מילה אחת(!) על דבריו המחליאים של גרבוז. רק באיחור של 24 שעות, נזכר "ידיעות" לדווח על "גינוי מקיר לקיר" לדברים (הוא לא פירט באלו "קירות" בדיוק מדובר).


"אין כאן צ'חצ'חים"


כצפוי, מיהרו זריזי מקלדת להשוות את נאומו של גרבוז למה שכונה (ולא במקרה) בתקשורת הישראלית "פליטת הפה" של דודו טופז. תזכורת קלה לרפי הזיכרון. בעצרת בחירות של המערך (אחד מגלגוליו הקודמים של "המחנה הציוני), שנערכה ב-26 ביוני 1981, בדיוק באותה כיכר (שאז נקראה מלכי ישראל), נשא דברים האמן דודו טופז, כראש מטה האמנים תומכי המערך.

וזה מה שאמר טופז: "תענוג לראות שאין כאן צ'חצ'חים... הם שם במצודת-זאב. הם בקושי שין-גימלים, אם הם בכלל הולכים לצבא. כאן נמצאים החיילים ומפקדי היחידות הקרביות".

ההתבטאות הזו כנגד ה"צ'חצ'חים של הליכוד" לא הייתה פליטת פה. היא ביטאה הלך מחשבה אותנטי, אמיתי, כזה ששותפים לו עוד רבים בשמאל. עובדה, על פליטת פה מגיב בדרך כלל קהל בגיחוך, במבוכה או בצחוק. אבל כאשר השמיע טופז את הדברים, הגיבו רבבות תומכי המערך בתשואות אדירות! זו איננה תגובה לפליטת פה. זוהי תגובה טבעית של הסכמה.

למחרת, באותה כיכר, תקף מנהיג הליכוד מנחם בגין בחריפות את "נאום הצ'חצ'חים" של טופז, אחרי שהודה כי עד אותו יום כלל לא ידע מה פירוש המילה הזו. מאז, מי שקורא את אינספור האיזכורים לפרשה בתקשורת שלנו, שם לב, שרוב הכותבים כועסים על טופז לא על תוכן דבריו, אלא על כך שבגללו ניצח בגין בבחירות.

אבל צריך להיות הוגנים. טופז לא הגיע לכיכר מלכי ישראל מהמאדים. הוא רק השמיע בצורה בוטה את מה שרבים בשמאל חשו אז, וחשים גם כיום. הנה, חלפו רק 15 שנה, והזמרת אחינועם ניני הגיבה על נצחונו של נתניהו על פרס בבחירות 1996 כך: "זהו נצחון החלק הרקוב בעם".

חלפו עוד שלוש שנים, ואמן אחר, ושוב הייתה זו אמנית, השחקנית תיקי דיין, דיברה באותה רוח. בכנס אמנים תומכי אהוד ברק (כן, פעם היו אמנים שתמכו בברק, בטרם הפך לשנוא נפשו של השמאל) שנערך בשפיים, תקפה תיקי דיין את תומכי נתניהו וכינתה אותם "אספסוף מהשוק".

ברק שנכח באירוע לא הגיב אלא רק כאשר התברר לו שההתבטאות עלולה לגרום לו נזק אלקטוראלי. מי שהגיב והעניק גיבוי מלא לתיקי דיין היה - איך לא - הביטאון הפלשתיני בשפה העברית הארץ, שבמאמר מערכת תקף כמובן את... נתניהו...


ניסיון חסר ערך


לכן, הניסיון הפתטי של יאיר גרבוז לגמד את דבריו בגנות "קומץ מנשקי המזוזות" וכיו"ב, הוא חסר כל ערך. זהו בסך-הכל ניסיון נואש למזער נזקים אלקטוראליים. גם במקרה של גרבוז לא נשמעו בקהל הגדול שום קריאות מחאה או בוז, בתגובה לדברים שאמר. ובל נשכח, מדובר במיטב בנינו הנאורים! לרוב הגדול של השפויים ובני התרבות, אלה שמעולם לא נישקו מזוזות, ומתוך 10 קבין של חוכמה מדינית שירדו לעולם הם נטלו 9 קבין, לפחות.

הסיפור המקומם הזה שכל מיני כבאים ולולייני מילים מנסים לחפות עליו בעזרת סילופים היסטוריים וטיוחים פתלתלים, החל מזמן.

בספרו "הדרך אל הפנתיאון", שהוקדש להדרת ארגוני אצ"ל ולח"י ממפעל הנצחת הלחימה להקמת המדינה, סיפר פרופ' אודי לבל, אפיזודה מאלפת. בשעה שלוחמי אצ"ל יצאו למבצע שחרור יפו, עוד כשהבריטים היו בארץ, נעצרה ליד מחסום של האצ"ל מכונית ובה ישב דוד בן-גוריון.

לוחמי האצ"ל ניצבו ומחאו כף! עבור כל מי שידע מה עוצמת השנאה שרחש בן-גוריון לאצ"ל, זו הייתה סצנה סופר-סוריאליסטית. אבל בן-גוריון לא התרשם. במכתב לפולה רעייתו, בו סיפר על האירוע, הוא ציין כי "אנשי האצ"ל נראו לי כמו אנשי העולם התחתון"... (אגב, לא פחות מ-38 לוחמי ומפקדי אצ"ל נהרגו במבצע, רובם מאש השריון הבריטי), שהסיר כמעט כליל את האיום היפואי על העיר תל אביב.

נקודת השבר המשמעותית נרשמה כמובן במהפך של 1977. בפעם הראשונה בבחירות דמוקרטיות, הודח מהשלטון השמאל ששלט בארץ מאז קום המדינה, ועלה לשלטון יריבו ההיסטורי. מהפך היסטורי כזה לא יכול היה לעבור בלא תגובות היסטריות מצד מחנה השמאל.

בליל המהפך נשאל ברשת ב' אחד מיצרני השנאה הבכירים שלו, יצחק בן-אהרון, לתגובתו על תוצאות הבחירות. מאז עושים חסידיו השוטים מאמצים בלתי פוסקים "לשפץ" את תגובתו הבלתי נשכחת: "אם זה מה שהחליט העם - אמר המנהיג הרהוט, שאותו אי-אפשר להאשים ב"פליטת פה" - "אז אני בז לעם". בהזדמנות אחרת הוסיף בדיוק באותה רוח: "אם זה רצון העם אז צריך להחליף את העם"!

סיסמאות הקרב הללו של בן-אהרון, ממשיכות להתנפנף מעל ראשי מחנה השמאל עד היום. הסופר יורם קניוק גם נתן להן צידוק אידיאולוגי, כשקונן: "גנבו לנו את המדינה"! מאז חוזרת ונשנית הקינה הזו מפי פובליציסטים ו"סתם" תומכי שמאל, בוואריאציות שונות.


נובחים כשנוח להם


שנים אחרי אותו "נאום הצ'חצ'חים" המפורסם של דודו טופז - הזוכה עתה לאיזכור נוסף - חשף העיתונאי אמנון ברזילי ב"העין השביעית" (30 ביוני 1999) גילוי מעניין בקשר לאותו נאום. ברזילי, כתב פוליטי בכיר של הארץ, היה העיתונאי היחיד שסיקר אז את עצרת המערך.

הוא סיפר כי כאשר עמדו בהמשך אותו ערב ראשי המערך על חומרת הדברים, הם החלו להפעיל עליו לחץ כבד שלא יפרסמם. בין המשכנעים היו שני דוברי המערך דאז, יוסי ביילין וגדעון לוי. ברזילי סירב והארץ היה העיתון היחיד שפירסם את התבטאותו מעוררת הסערה של טופז.

אז, ניסו כאמור הנפגעים האפשריים למנוע את הפרסום. מאז עברה התקשורת הישראלית כברת דרך ארוכה - אחורה. איש לא היה צריך לשכנע את ידיעות אחרונות שלא לדווח לקוראיו מה אמר יאיר גרבוז. העיתון - שהעניק לעצרת במוצאי שבת את הפרסום הכי נרחב והכי מפרגן האפשרי - פשוט התנדב להתעלם מהדברים, ו"גילה" אותם רק אחרי יום...

בדיוק כפי שקרה שכאשר פירסם השבועון הבריטי: "אובזרבר" ב-2 ביוני 1996 אחרי נצחון נתניהו בבחירות, כי ביום הבחירות פנה שמעון פרס למנהיג אש"ף ערפאת, וביקש ממנו לקרוא ברדיו לערביי ישראל לצאת לקלפי ולהצביע עבורו! אבל הגילוי המדהים הזה של ה"אובזרבר" נקבר בדממה תקשורתית של להקת מעריצי שימון (רק הח"מ פירסם את הידיעה במעריב ב-9 בינואר 1997).

כפי שכבר נוכחנו לדעת, כלבי השמירה המיתולוגיים של הדמוקרטיה בישראל, נובחים, אבל רק כאשר זה נוח להם פוליטית.

תאריך:  10/03/2015   |   עודכן:  10/03/2015
ישראל רוזנבלט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הצ'חצ'חים חזרו לכיכר
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
10/03/15 12:24
2
יוסי הגלילי
10/03/15 13:03
3
מנשק מזוזות
10/03/15 13:20
4
אן בלצר
10/03/15 14:41
 
שאול אבידור
10/03/15 16:37
 
לאן בלצר
12/03/15 14:59
5
סב
10/03/15 16:27
6
לוח הכפל
10/03/15 18:16
7
"יד ימינו" .
10/03/15 18:41
 
שניתנה בתקופה
10/03/15 20:12
8
אידי
10/03/15 21:45
9
סניל
10/03/15 21:50
10
לשמאל
11/03/15 15:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
ברור שהטלת האשמה - מטורפת על-פי כל קנה מידה - באלמנת מלחמות ישראל - שהיא נושאת בעוון נפילת בעלה מזעזעת. אבל היא נאמרה. שבע התנצלויות אינן יכולות לבטל אותה כאילו מעולם לא יצאה לאוויר. ההתנצלות - כמובן מותר להתנצל, וראוי להתנצל - אינה מועילה, מפני שעצם העובדה שדבר כל-כך חסר שחר נאמר בקונטקסט של בחירות בהם נראה כאילו הברירה העומדת לפני הציבור היא על ראש איזה בוגד הוא יכריע להניח כתר, אין לה כפרה.
10/03/2015  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
דן מרגלית הגיב על נאום ראש ממשלתנו בארה"ב בעיתון ישראל היום של סוף השבוע (6.3.15) בביקורת ובהצגתו כתרגיל בחירות המסכן את תמיכתה של ארה"ב בישראל. בכך שוב חושף מרגלית את חששו מפני "מה יגידו" ו"מה יהיה", במקום לעסוק במהות ובהכרח לנהל את הדיון בפומבי ובמלוא העוצמה. להלן תגובתי:
10/03/2015  |  איתן אראל  |   יומנים אישיים
כחלון יציר כפי הליכוד הוא אחד הפורשים הרבים מהליכוד במהלך השנים ולאו דוקא הבולט שבהם. כפוליטיקאי מנוסה ידע להצניע את פרישתו וכוונתו להקים מפלגה כך שיראה שהוא לוקח פסק זמן כי אינו יכול יותר אולם בפועל הכין את התשתית למפלגה חדשה.ומשהוכרז על הקדמת הבחירות הוא היה בעמדת בזינוק טובה.
10/03/2015  |  שמעון זיו   |   מאמרים
עובדים, כאמור אינם מחבלים אבל הם גורמים בהווה וגרמו בעבר לנזקים חמורים למשק הלאומי, אם באופן ישיר ואם בעקיפין, וגם עובדה זו צריך לזכור ולציין. במוקדי מהשירותים הציבוריים הראשיים - הנמלים, חברת-החשמל, התחבורה הציבורית, שירותי המים, המורים, רשות המיסים, רשות שדות התעופה שירותים עירוניים ועוד, כל שביתה כללית ממושכת, שנתמכת כמעט באופן אוטומטי על-ידי ההסתדרות הכללית, הנזקים נמדדים במיליונים ולאורך זמן גם במאות מיליונים ובמיליארדי שקלים1 - כסף פרטי ובעיקר כסף ציבורי טוב.
10/03/2015  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
מסיבה עלומה כלשהי קיים חוסר אמון כמעט גורף בתוצאות הסקרים, שרבים מגדירים אותם בחיוך עליז או מריר כשקרים. באופן מיוחד ניכר חוסר האמון במחנה הימין-דתיים, כשחלק ניכר מהשייכים למחנה זה משוכנע שהסקרים, כמו התקשורת, מוטים לטובת מחנה השמאל-ערבים.
10/03/2015  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il