|   15:07:40
דלג
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

  שאול ברטל  
חוקר מרכז בגין–סאדאת
בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

חג' אמין אל-חוסייני והנאצים

המופתי של אלקודס לא הסתיר את שאיפתו לשתף פעולה עם היטלר באירופה בפתרון הסופי, שכלל גם חיסול יהודי ארץ ישראל, במחנה ריכוז שיוקם באזור ג'נין לאחר נצחונו העתידי של הגנרל רומל באל-עלמין וכיבוש הארץ מידי הבריטים. בשידוריו בשפה הערבית ברדיו הגרמני קרא המופתי לרצח עם: "הירגו את היהודים בכל מקום שאתם מוצאים אותם - למען אללה, ההיסטוריה והדת"
02/04/2015  |   רבקה שפק ליסק, שאול ברטל   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
המופתי חג' אמין אל-חוסייני. שיתף פעולה עם הנאצים [צילום: לע"מ]

הפלשתינים מרבים להשוות את ישראל לגרמניה הנאצית, בעוד שהערבים בכלל, כולל ערביי א"י (הפלשתינים) והמוסלמים לא רק הזדהו עם האידיאולוגיה הנאצית, אלא גם שיתפו פעולה ואף התנדבו לשרת בס.ס בזמן מלחה"ע השנייה.

המופתי והיטלר

חאג' אמין בן טאהר בן מצטפא בן טאהר אלאסוודי-אלחסיני, נולד ב-1895 בירושלים למשפחה דתית שמוצאה מאזור חג'אז בחצי האי ערב. ענפים של המשפחה חיים גם בעזה (משפחתו על יאסר ערפאת), ובלוד. ב-1921 מונה כמופתי של אלקודס, היא ירושלים המנדטורית. שנה מאוחר יותר מונה לראשות ה"מועצה המוסלמית העליונה" של פלשתינה המנדטורית. בתפקיד זה החזיק עד יום מותו. המופתי התנגד לרעיון הבית הלאומי לעם היהודי בא"י ופעל כדי למנוע את הקמתו. היה לו תפקיד בהסתת ערביי הארץ לערוך מעשי טבח ביהודים ביפו, ב-1921, ובחברון ב-1929. הוא היה גם מיוזמי המרד הערבי, 1936- 1939, שהיה מלווה בהתנכלויות ובפעילות רצחנית של כנופיות נגד היישוב היהודי.

פעולותיו נגד שלטון המנדט הביאו להדחתו ולבריחתו מהארץ. לאחר נדודים בארצות ערב הוא הגיע לגרמניה. המופתי נפגש עם היטלר ב-28 בנובמבר 1941 ומצא אוזן קשבת אצל היטלר. ברומא ובברלין הוקמו משרדים של ה"וועד הערבי העליון", שהוא עמד בראשו, והוא החל את פעילותו לצד מדינות הציר.

מדינות הציר הסכימו להתחייב בפני המופתי לדברים הבאים:

  • הכרה בזכותן של סוריה, לבנון, ירדן ופלשתין לעצמאות.
  • הכרה בזכות הערבית על פלשתין וביטול תוכנית "חבר הלאומים" להקמת בית לאומי לעם היהודי בפלשתין. על-פי תזכיר של שמיט על פגישת היטלר והמופתי מיום 28.11.1941 כפי שנרשם ביום 30.11.1941
  • מניעה בכל מחיר של עליית יהודים לפלשתין וטירפוד כל עסקה או שיתוף פעולה שמטרתה להציל יהודים. יש עדויות בספרה של ג'ני לבל, "חג' אמין וברלין", על פעילות מתואמת בין הנאצים והמופתי למניעת עלייה יהודית.

היו גם דרישות נוספות שלא היו קשורות באופן ישיר לפלשתינים. היטלר הסכים עקרונית לדרישות אלו אך טען שמוקדם מדי להכריז עליהן ויש לחכות לתבוסת בנות הברית.

המופתי הכריז על התחייבות גרמנית זו כבר בנאומיו בפני גדוד המתנדבים בצפון אפריקה ובמזרח אירופה, שנענו לקראתו. אפילו היטלר, שהופתע מהגיוס והארגון של המוסלמים שהצטרפו אליו, הגיב: איני פוחד מהאימפריאליזם האנגלו-אמריקני-יהודי ולא מהקומוניזם העולמי היהודי אלא מהאיסלאם.

שיתוף הפעולה של המופתי בא לידי ביטוי בתחומים הבאים:

  • הכשרה של צעירים פלשתינים במכללות צבאיות בגרמניה.

  • גיוס צבא של 100,000 בוסניים לעזרת צבאות מדינות הציר.

  • השתתפות במרד רשיד עלי אלכילאני בעירק (מרד שאורגן על-ידי שליחו המופתי נגד השליטה האנגלית בעירק). ב-1941.

  • הקמת "ערב החופשית", יחידה ערבית במסגרת הוורמכט הגרמני.

  • קבלת נשק רב למלחמה בפלשתין. הנשק אוחסן בלוב, מצרים ורודוס.

  • הקמת מכון איסלאמי (אלדעוה) להכשרת קאדר מוסלמי פרו-גרמני בגרמניה. תשתית זו נועדה ליצור קאדר של מוסלמים שיתמכו בגרמנים ויגייסו מוסלמים מכל העולם להשתלם בכל ההיבטים הצבאיים הנדרשים לצורך הקמת צבא איסלאמי לצד מדינות הציר.

  • פעילות למניעת הצלת ילדים יהודיים מקרואטיה, מבודפסט מכל רחבי הונגריה: מסמכים רשמיים מוכיחים שחאג' אמין עשה ככל יכולתו למנוע עליית יהודים ממזרח אירופה ופנה בעניין זה לשלטונות גרמניה במהלך יוני 1944. הוא ביקר אצל מוסוליני באיטליה בעניין זה ובמכתב של המופתי מ-10.6.1943 למוסליני הדוצ'ה של איטליה, הוא מפציר בו למנוע, בין היתר, עלייתם של 700 ילדים מפולין שיש להם קרובים בפלשתינה. הוא פנה לממשלות בולגריה והונגריה כדי למנוע עליית יהודים לארץ והציע לגרש את היהודים לפולין, היכן שפעלה מכונת ההשמדה הנאצית.

  • צירוף שותף מוסלמי ל"מחלקה היהודית" של אייכמן שעסקה בארגון הפתרון הסופי של יהדות אירופה. חוסייני אף השתתף עם אייכמן בסיור באושוויץ שנועד לבדוק את תהליך השמדתם של היהודים בתאי הגאזים.

  • מעורבות ב"מבצע אטלס" - הרעלת מעיינות ראש העין כדי להרוג את תושבי תל אביב והמושבות סביבה (גוש-דן דהיום). צנחנים גרמניים ופלשתינים צנחו באזור יריחו יחד עם 10 מיכלי רעל קטלני שהיו מסוגלים לפי הערכות להרוג רבע מיליון נפש.

המקור הטוב ביותר לפשעיו של המופתי הוא ספרה האמיץ של ג'ני לבל "חאג' אמין וברלין". היתרונות בספר זה שהוא כתב אשמה בולט נגד המופתי הן כאלה:

  • בספר מובאים צילומים של מכתבים מקוריים לצד מקורות אחרים.
  • התיעוד בספר מבוסס ברובו על תיעוד גרמני ותרגום תעודות גרמניות ועיתונות גרמנית ויוגוסלבית. על שיתוף הפעולה של המופתי עם הנאצים הוא קיבל מענק חודשי של 50,000 מרקים ועוד 25,000 במטבע זר. המענק תוקצב מרכוש יהודי שהוחרם ע"י הנאצים.

מקורות ערביים

המקורות הערביים מאשרים את כל המימצאים בספר ואף מחזקים אותם. סיפרו של המופתי, "חקאאיק ען קדית פלשתין" (האמת על בעיית פלשתין) בו הוא טוען שהיטלר שנא את היהודים ורצה להשמידם משום שהם אשמים בהפסד הגרמני במלחמת העולם הראשונה, הם פגעו במאמץ המלחמתי הגרמני וגרמו לגרמניה הפסדים גדולים במלחמה ואף הפעילו שירות ריגול נגד גרמניה. לכן במלחמת העולם השנייה היטלר עכשיו נוקם בגזע המקולל הזה.

המופתי הביא בספר מכתבי ברכה שקיבל אישית מהיטלר, התומכים במאבק הפלשתיני על ארץ ישראל. מבחינתו היטלר הוא אישיות נעלה. כל זאת על סמך דבריו בערבית בספר שהוא כתב ויצא לאור בשנות החמישים.

התוכנית להקמת מחנה ריכוז לחיסול היהודים באזור ג'נין

המופתי לא הסתיר את שאיפתו לשתף פעולה עם היטלר באירופה בפתרון הסופי, שכלל גם חיסול יהודי ארץ ישראל, במחנה ריכוז שיוקם באזור ג'נין לאחר נצחונו העתידי של הגנרל רומל באל-עלמין וכיבוש הארץ מידי הבריטים. בשידוריו בשפה הערבית ברדיו הגרמני קרא המופתי לרצח עם: "הירגו את היהודים בכל מקום שאתם מוצאים אותם - למען אללה, ההיסטוריה והדת".

פרופ' אדוארד סעיד, פלשתיני-נוצרי, אישר שבקריאתו של המופתי לחיסול העם היהודי הוא "ייצג את הקונצנזוס של ערביי פלשתין" ושימש כשופרו של העם הפלשתיני. עובדה היא שיאסר ערפאת לא התנער ממעשיו של המופתי וכינה אותו "הגיבור שלנו" ( על-פי כתבה של ד"ר דוד סילברקלאנג ב"יד ושם").

פרופ' ברנרד לואיס (Bernard Lewis, Semites and Anti-Semites, 1986) מזרחן בעל שם עולמי כתב בסיפרו "שמיים ואנטישמיים", שיצא לאור ב-1986, שהמופתי התקשר לקונסול הגרמני בירושלים, עוד ב-1933, כדי לקדם את שיתוף הפעולה בין הערבים וגרמניה הנאצית.

שני היסטוריונים גרמנים, קלאוס מיכאל מלמן (Klaus Michael Mallmann) ו-מרטין קופרס (Martin Cuppers) שחקרו את הנושא פירסמו מאמר תחת הכותרת: Elimination of the Jewish National Home in Palestine: The Einsatzkommando of the Panzer Army Africa, 1942.

הם גילו שב-1942 הקימו הגרמנים, על-פי בקשת המופתי, כוח מיוחד של ה- ס.ס שנקרא "איינזצגרופה מצרים", על-מנת לבצע את ריכוז יהודי א"י במחנה ריכוז וחיסולם הסופי. האיינזצגרופה, בראשותו של וולטר ראוף מנה 24 לוחמים, 7 קצינים ו- 17 חיילים, וסופח לצבאו של הגנרל רומל. ראוף טס ב-20 ביולי 1942 לטוברוק, הבסיס האיטלקי בלוב, ליד גבול מצרים כדי להעביר את היחידה שלו אל פיקודו של רומל ולקבל ממנו הוראות. אח"כ הוא טס לאתונה כדי לארגן את המבצע שהוא הועמד בראשו וחיכה באתונה לניצחונו של רומל באל-עלמין על-מנת לבוא לארץ ולארגן את הפתרון הסופי של יהודי א"י.

וולטר ראוף מונה לתפקיד יחידת ה- ס.ס שתחסל את יהודי ארץ ישראל בשל התפקיד שמילא כקצין אספקה שסיפק את התחבורה והגאז לאיינזצגרופן בבריה"מ, כדי לחסל את היהודים שם. הקצינים שסופחו ליחידה שלו היו מומחים למזרח התיכון ובעלי קשרים עם ערבים מקומיים ולחלקם היה גם ניסיון בפעילות באיינזצגרופן. על-פי המחקר, היחידה עמדה לקבל עזרה ושיתוף פעולה מהערבים המקומיים. לגרמנים היה מידע על האהדה הרבה לנאציזם ברחבי המזרח התיכון ולצפייה של האוכלוסייה לניצחון הגרמנים על בעלות הברית. המידע על כך הגיע מראש המודיעין של ה- ס.ס, וולטר שלנברג (Walter Schellenberg). (קלאוס מיכאל מלמן הוא מנהל "מרכז המחקר הנאצי" בלודוויגבורג.)

למגינת ליבם של המופתי, ערביי הארץ והגרמנים, הגנרל הבריטי מונטגומרי ניצח בקרב אל-עלמין בראשית ספטמבר 1942 וסיכל את הפתרון הסופי של יהודי ארץ ישראל. וולטר ראוף ויחידתו חזרו לברלין.

מבצע אטלס

המופתי שכנע את הנאצים לממן מרד ערבי נגד הבריטים בארץ בזמן מלחה"ע השנייה כדי ליצור עבור בעלות הברית חזית נוספת. התוכנית הייתה להצניח צנחנים המכירים את הארץ, כדי לארגן את המרד.

חוליית הצנחנים הורכבה משלושה גרמנים ילידי מושבות הטמפלרים בארץ, ורנר פרנק מהמושבה הגרמנית בירושלים ופרידריך דיינינגר שאפר מהמושבה הגרמנית וולדהיים(כיום, אלוני אבא). הם נסעו לגרמניה עוד לפני כן כדי להצטרף לצבא הוורמכט. הם שרתו בדיביזיית "ברנדנבורג". פרידריך, היה בקשרים עם המופתי עוד בזמן המרד הערבי נגד הבריטית ב-1936 - 1939. חסר מידע על הגרמני השלישי.

חוליית הצנחנים כללה גם ערבים מהארץ. חסן סלאמה, מהכפר קולה היה ממנהיגי המרד הערבי בארץ ב-1936 - 1939 ונאלץ לברוח מהארץ לאחר כשלון המרד. עבדול לטיף היה ערבי מירושלים שגם כן השתתף במרד והוגלה ע"י הבריטים לעירק.

תוכנית המבצע הייתה להשליך רעל בבארות ראש העין, שמהן הועברו המים לתושבי תל אביב והסביבה. המטרה הייתה להרעיל את התושבים ולגרום למותם. המתכננים העריכו שמספר ההרוגים כתוצאה מההרעלה יגיע ל-250,000.

בלילה של ה-6 באוקטובר 1944 הצנחנים הוצנחו מעל אזור יריחו. לרשותם היו מפות, מכשירי קשר, חומרי נפץ וכ-10 קופסאות שהכילו רעל הנמס במים. הם היו מצויידים בנשק קל ובמנות קרב וכן נמסר להם סכום של 5,000 לי"ש לשימושם.

לאחר שהוצנחו הם התחבאו במערה בואדי קלט. אחד משקי הציוד של החוליה נתגלה ע"י נערים בדואים. הם הפיצו שמועה על מטבעות זהב שנמצאו בשק והשמועה על כך התפשטה והגיעה למפקד הבריטי במשטרת מרחב ירושלים. המשטרה החלה בחיפושים אחר בעלי שק הציוד. בינתיים יצר עבדול לטיף קשר עם שוטרים ערבים, שהשתתפו בחוליית החיפוש והם סיפקו לחוליה מים ומידע.

ב-16 באוקטובר 1944 נתפשו במערה שני גרמנים ועבדול לטיף. חסן סלאמה ופרידריך ד.שאפר לא נתפשו. חסן ברח לכפר הולדתו קולה והיה מאוחר יותר פעיל במאבק נגד החלטת האו"ם ב-1947 נגד היישוב היהודי. הוא הקים בסיס ברמלה, וארגן כנופיה של ערבים, ומתנדבים מאירופה, והתנכל לתחבורה היהודית לירושלים וליישובי הסביבה. בסיסו הופצץ וחוסל ע"י ההגנה. הוא עצמו חוסל ב-31 במאי 1948 ע"י האצ"ל.

מוסלמים מהס.ס ב"חיל ההצלה" של קאוקג'י ב-1947/8

ניסיון שרכשו חיילים מוסלמים, שגויסו ע"י המופתי, בס.ס במלחה"ע השנייה, נוצל כאשר רבים מהם הם צורפו ל"חיל ההצלה" של קאוקג'י שפלש לארץ מיד לאחר החלטת האו"ם ב-1947. (על המוסלמים בס.ס: George F.Nafziger, The German Order of Battle:Waffen SS and Other Unitsin World War Two).

המופתי הוכרז פושע מלחמה לאחר מלחמת העולם השנייה

לאחר המלחמה הכניסה יוגוסלביה את המופתי חאג' אמין לרשימת פושעי המלחמה שפעלו משטחה. החלטה מספר 1892 של ה"וועדה היוגוסלבית לקביעת פשעי מלחמה" הכניסה אותו לרשימה בהחלטה מ-19/7/1945. הוא הופיע ברשימה של הפושעים מהשורה הראשונה אשר ביצעו פשעים בינלאומיים על אדמת יוגוסלביה, בהתאם לסעיף 23 של אמנת האג מ-1943. זאת, מכיוון שאירגן את גיוסם של מוסלמים בוסניים לדיוויזיית הוואפן אס. אס לטובת גרמניה. פעילות זאת נעשתה על אדמת יוגוסלביה. נימוקי הוועדה תקפים גם כיום. גם ה"וועדה לפושעי מלחמה של בוסנייה הרצגובינה" החליטה החלטה דומה מספר 190 ב-17/8/1945. שתי הרשימות הוגשו לאו"ם כנדרש. יוגוסלביה דרשה את הסגרתו מצרפת אך חזרה בה כתוצאה מלחץ כבד ככל הנראה של מנהיגים ערבים וברה"מ. אך שמו של המופתי עדיין מופיע ברשימת פושעי מלחמת העולם השנייה של האו"ם.

המופתי נתפש על-פי גירסה אחת, בשלהי המלחמה ע"י הצבא הצרפתי ונכלא. על-פי גירסה שנייה הוא ברח מגרמניה לצרפת לפני נפילתה והסתתר בה מחשש להיעצר ע"י בנות הברית. במהלך שהותו בצרפת היו קריאות רבות באנגליה להעמידו לדין בגין פעילותו לצד גרמניה הנאצית מכיוון שהוא נחשב לנתין חסות של המנדט הבריטי שפעל נגד הבריטים בעולם הערבי ובאירופה. הוא גם קרא לג'יהאד נגד הבריטים וכל פעולותיו במהלך המלחמה היו לטובת גרמניה. גם בארה"ב נשמעו קריאות להעמידו לדין צדק בנירנברג, אך מדינות ערב, שראו בו גיבור לאומי, דרשו לשחררו. מדינות המערב פחדו מהתגובה הערבית. צרפת איפשרה לו לברוח, על-מנת להתחמק מהעמדתו לדין. הוא התיישב במצרים.

המופתי היה מעורב בהתקפות על היישוב היהודי מיד לאחר החלטת האו"ם ב-1947 ואף קרא לערביי הארץ לעזוב זמנית כדי להקל על כיבוש הארץ "זריקת היהודים לים".

הוא חי בקהיר עד 1956 והיה ממובילי הקמת ארגון הפדאאיון נגד מדינת ישראל שהסב לישראלאבידות רבות. (ראה, שאול ברטל, "הפלשתינים מהנכבה לפדאאיון").

מקהיר עבר המופתי לבירות ושם חי לו בבטחה הרחק מהישג ידם של רודפי עד מותו ב-1974. המנהיג הפלשתיני, הנערץ על הפלשתינים עד היום ניסה מספר פעמים לארגן חיסול טוטלי של האוכלוסייה היהודית בא"י. למזלנו - מאמציו לא הוכתרו בהצלחה.

תאריך:  02/04/2015   |   עודכן:  02/04/2015
ד"ר רבקה שפק ליסק, ד"ר שאול ברטל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חג' אמין אל-חוסייני והנאצים
תגובות  [ 46 ] מוצגות   [ 46 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע
2/04/15 13:38
2
כמה עוד אפשר,
2/04/15 17:39
 
רבקה שפק ליסק
3/04/15 10:46
 
את שוב טועה
4/04/15 13:38
 
רבקה שפק ליסק
4/04/15 18:30
 
את העובדות
5/04/15 09:00
 
רבקה שפק ליסק
5/04/15 09:27
 
זה לא יעזור.
5/04/15 10:11
 
רבקה שפק ליסק
6/04/15 09:10
 
תגובה משונה,
6/04/15 09:46
 
רבקה שפק ליסק
6/04/15 11:55
 
הבנת הנקרא
6/04/15 16:01
 
בתגובה למגיב/ה 2
5/04/15 10:37
 
את צודקת.
5/04/15 11:51
 
רבקה שפק ליסק
6/04/15 16:24
 
אכן חשוב,
6/04/15 16:49
 
רבקה שפק ליסק
7/04/15 08:59
 
זו הכל התנחלות.
7/04/15 09:47
 
רבקה שפק ליסק
7/04/15 12:30
 
על ״אולץ להגר״,
7/04/15 14:18
 
רבקה שפק ליסק
7/04/15 16:29
 
הסטוריונים ציונים
7/04/15 22:11
 
רבקה שפק ליסק
8/04/15 10:06
 
לא נכון.
8/04/15 10:34
 
רבקה שפק ליסק
8/04/15 16:03
 
אוי ואבוי
8/04/15 16:37
 
על הגלות כמיתוס
7/04/15 14:43
 
רבקה שפק ליסק
8/04/15 13:00
 
קצת צניעות,
8/04/15 14:30
 
רבקה שפק ליסק
8/04/15 16:47
 
על הספר
8/04/15 18:20
 
רבקה שפק ליסק
9/04/15 09:57
 
רבקה שפק ליסק
9/04/15 10:32
 
כמו האחים בלוז
9/04/15 11:24
 
רבקה שפק ליסק
9/04/15 17:07
 
האקדמיה הישראלית
9/04/15 18:46
 
רבקה שפק ליסק
10/04/15 09:23
 
רק באקדמיה בישראל
9/04/15 12:27
 
רבקה שפק ליסק
9/04/15 23:38
 
כל הכבוד לך
9/04/15 12:39
 
אדם הגון
4/04/15 13:40
 
יש לי הצעה
4/04/15 14:45
3
אהרון שחר
3/04/15 13:56
4
נטע אורי
5/04/15 08:28
5
י.ש
5/04/15 12:46
6
קורןנאוה טבריה
6/04/15 07:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
מנהיג ארגון הטרור הערבי בעזה "חמאס", איסמעיל הנייה, צוטט בכלי התקשורת כמי שקרא לערביי יהודה ושומרון להתאחד ולהתלכד במטרה לפתוח ב"אינתיפאדה" ו"התנגדות" כנגד ה"אויב הציוני" . הנייה לא נשא דבריו בעברית אם כי עדיין בשפתנו הרשמית, שפת אויבנו, הערבית. מאזיניו הערבים יודעים היטב מהי כוונת הטרוריסט בשתי מילים תמימות אלה "התנגדות" ו"אינתיפאדה": ט ר ו ר !
01/04/2015  |  יעקב עמר  |   מאמרים
אין כמעט שבוע החולף בציבוריות ובפוליטיקה המזרח-תיכונית, שבה אין הפלשתינים מעלים ומחדשים איומיהם בדבר הגשת תביעות נגד מדינת ישראל, בגין מה שהם מגדירים "ביצוע פשעי מלחמה בידי ישראל בשטחי פלשתין הכבושה". מתברר ומסתבר, כי ההכרה בפלשתינים, כמדינה והגדרתם כמדינה שאינה חברה מלאה בארגון האומות המאוחדות, הלא הוא האו"ם, מאפשרת לנציגים מטעם "ממשלת פלשתין", להגיש תביעות נגד ממשלת ישראל ונגד יחידים, שפעלו והפועלים בשירותה.
01/04/2015  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
כוח של גדוד הסיור הבדואי נתקל לפנות ערב בירי מכיוון רצועת עזה. הירי בוצע לעבר חיילי הכוח בעת שסיירו סמוך לגבול הרצועה. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל ולא נגרם נזק.
31/03/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
ארגון 'פתח' בראשו עומד מחמוד עבאס, המשמש גם נשיא של "מדינת פלשתין", יו"ר הרשות הפלשתינית וראש אש"ף, מפעיל שלוחה רשמית הפועלת בקנדה.
31/03/2015  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   חדשות
כבוד לשר התחבורה כץ, אך עדיין לא כל הכבוד.
29/03/2015  |  יעקב עמר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il