|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

אמת ושקר

ובכן, האמת הפשוטה היא שישנם בני אדם, גם בדורנו, שאינם מוכנים לחיות עם האמת והם בוחרים בשקר כצורת חיים סופנית-מועדפת, זה סיפור החיים האמיתי על הרבה מתים
03/05/2015  |   אורי שרגיל   |   מאמרים   |   תגובות
גפן. שואל [צילום: בוצ'צ'ו]

בעיתונות ובתקשורת הופיע שירו של בוב דילן "אדוני המלחמה" שהוקרא הפעם בטקס חגיגי על-רקע אוניברסיטאי אלטרנטיבי. על השיר עלה טרמפ יונתן גפן שנידב את התרגום:

אתם - אדוני המלחמה שרוצים להרוס את העולם.
אתם - שהמצאתם את הרובים ואת הלהביור.
אתם - שבראתם את מטוסי הנפלם והקרב.
אתם - שתמיד נשארים מאחור.

אומרים שהשיר הוא נגד אדוני המלחמה שרוצים להרוס את העולם. באמת שיש כאלה וכדאי לציין מי נמצא בעבר בשורותיהם: היטלר, הימלר, סטלין, אידי אמין, אמין אל-חוסייני, ערפאת, ג'ורג' חבש, צדאם חוסיין וכמובן אוסמה בן-לאדן. אבל אלה וחבריהם לא המציאו את הרובים, מטוסי הנפלם והלהביור. את הכלים האלה, כמו כל שאר אמצעי המלחמה, המציאו אנשים מכובדים, בעלי אמצעים, שחלקם משתתפים דרך אגב בחלוקת או קבלת פרס נובל, כמו אבא אלפרד עצמו. גם את בן משפחתנו איינשטיין אפשר לשייך לחבורה המופלאה של ממציאי כלי הנשק, והוא כמעט היה נשיאנו. מה בקשר לחיים ויצמן שהיה נשיא? לכן הדברים הכתובים בשיר עד כה הם שקר.

האם ישנם גם 'אדוני מלחמה' שאינם שואפים להרוס את העולם? כמובן שיש כאלה והנשק שימש אותם לצורך הגנה על זכויותיהם או למצער – חייהם, שזה בעולמנו הרבה פחות חשוב. האם ניתן לומר שיש מלחמות ולהן אדונים המנסים בכל נפשם ומאודם לבנות את העולם? האוניברסיטה, במהלך האלטרנטיבי שלה, לא מכירה בכך כי יש לה אג'נדה.

להביא היום את השיר הזה במציאות הישראלית הנסערת – זה לומר לגלי הפרשנים וגלליהם באיחוד האירופאי, באגפי הבתים הלבנים שהרימו דגל לבן למכביר מעל כל במה בינלאומית – שישראל עדין סוגדת לאותם 'אדוני המלחמה' הנואלים, הרקובים והמנוונים שמופיעים ברשימה של היטלר. זו מהותה השקרית של תמצית המציאות שבה אנו חיים היום. היא מחניפה לערבים סביבנו וליוצאי חלציהם השקרנים היהודים שעדין בתוכנו. איפה אתם?

זה רדיו - זה?

מה ענה נשיא המדינה ליהונתן גפן ששאל אותו, "האם אתה מסכים איתי שעדיף שנוותר על קברי אבות כדי שלא נחפור עוד קברי ילדים"? צפו בראיון המיוחד ליום העצמאות במסגרת התוכנית "אומרים שהיה פה" של החינוכית...

אז מה ענה הנשיא, או בקיצור, מה היית אתה עונה בשם הנשיא? לפני כן אספר לכם סיפור קצר של הרב ד"ר עקיבא טץ המוכר לכל יהודי ששהה בדרום אפריקה. בהיותו רופא מתמחה בבית החולים ביוהנסבורג הוא נתקל במסדרונות בחולה שהתנהל בתוך כיסא גלגלים ופיו מלא עשן סיגריות. כבר עמדו לכרות את רגלו והוא ממשיך לעשן. האם עישון סיגריות שקול לרגל, זה הגיוני? אבל האדם עמד על דעתו ולא על רגלו - ולבסוף ביצעו כריתה. לפני השחרור שוב איימו עליו הרופאים שיפסיק לעשן אחרת גם הרגל השנייה תלך בעקבות הראשונה. אבל האיש בשלו. הסיגריות היו שלו. כעבור שנים פגש אותו הרופא-הרב בבית החולים ושם בוצעה כריתת הרגל השנייה. האיש עזב את בית החולים עם זנב עשן מסתלסל מפיו ונחיריו עד זוב כל חייו.

אתה שואל, אמר הרב לקהל מאזיניו, מהו שיקול דעתו של האיש הזה? האם סיגריה באמת שווה רגל או שהכול שקר גס ותפור על מציאות קלוקלת שנפערה במוחו ההוזה של החולה?

ובכן, האמת הפשוטה היא שישנם בני אדם, גם בדורנו, שאינם מוכנים לחיות עם האמת והם בוחרים בשקר כצורת חיים סופנית-מועדפת, זה סיפור החיים האמיתי על הרבה מתים.

אז מה ענה?

האם ויתור על קברי אבות ישחרר אותנו ממותם של ילדינו - זו השאלה האמיתית. האם גפן הוא שינסח לעם ישראל את שאלות הקיום שלו והנשיא יהנהן בראשו לנוכח ה'מציאות' שלה האיש המוטרף מטיף? נניח לרגע – שכן. עד היכן לוותר, אדוני הנשיא? האם לוותר גם על הקברים בראשון לציון, בחדרה, אבל להתעקש ולשמור ברשותנו את ביצות היתושים וקברי הברים של תל אביב? ואיך נחיה אנחנו בין הקברים שאינם עוד ברשותנו? ריב לי עם ריבלין שהכניס את משורר הזימים הזה לבית הנשיא שלי. זה האיש שכבר המציא בעבר את השיר המדינתי 'יהיה טוב': "ואמרתי בא נשלימה ונחייה כמו אחים/והוא אמר קדימה, רק תצאו מהשטחים". רק לצאת - וזהו? מה - שהינו שם תמיד? הפכת לשחור, אדוני הנשיא, אתה חושב שאתה חי בבית הלבן? "גם נשיא יכול להיות גאה כשיהונתן גפן בא לראיין אותו", ענה לו ריבלין.

אחד במאי והשני שחקן

ח"כ אילן גילאון הנחמד למראה כותב בעיתונות הכתובה זיכרונות ילדות על חגיגת אחד במאי: "אני רוצה לשתף אתכם באחת החוויות המכוננות בחיי. בתוך המון גדול של דגלים אדומים ושלטים על סולידריות, עבודה מאורגנת וביטחון סוציאלי, עמד ילד אחד בן 13, בחולצה כחולה ושרוך לבן של השומר הצעיר, ביחד עם עוד כמה חברים מהתנועה. זו הייתה צעדת האחד במאי הראשונה בחיי, וכמו מתוך חלום שאת תוכנו לא אשכח לעולם, כך הרגשתי אז. אותה תחושה מכוננת מלווה אותי עד היום, בכל מאבק, בכל הפגנה. אולם רק דבר אחד נשחק מאז ועל השבתו לא אוותר לעולם: הסולידריות".

נשמע יפה ומבטיח לעתיד. אבל מה לעשות והמציאות טופחת בכבדות והרוח מעיפה את המוץ. נשארות רק הנקודות שבין המלים, פסיק מנפח הכתיבה של האיש הנלהב. איני יודע באיזו שנה היה גילאון ילד בן 13. ייתכן שנקב בגיל הבר-מיצוה רק כדי לציין שהתהלוכה עם הדגלים האדומים היוותה את המעבר לבגרות ואולי את שנות התום שיש מהיום והלאה להתפכח ולהתפקח מהן.

האם עברה התהלוכה ליד ביתו של מרדכי אורן אסיר תודה למשפטי פראג? לא תאמינו, אבל אורן זה עמד על המרפסת מול הצועדים, גאה כמו הרצל בזמנו (או אולי מרדכי בשושן) – למרות שאבי החג האדום בקרמלין תקע אותו בבעיטה היאה ליהודי. אבל ייתכן שהילד שכח מכבר את עלילת הרופאים ועבר הלאה עם גלי המציאות שהמציא המחנה של השומר הצעיר. היום מכנים אותו 'המחנה הציוני מלא מרץ'.

סטלין, שלא תטעו, המשיך לטבוח בשם הדגל האדום שאותם אידיוטים – גם אני הייתי ביניהם – הניפו בהתלהבות למען הסולידריות של הרצח העממי. סטלין מת מזמן, אבל לא תורת הסולידריות שלו. הדגל עבר הלאה והגיע היום גם לדאעש וחוג הסרטן העולמי. אבל זה לא יפחיד את מר גילאון – הוא ממשיך עם הסולידריות הוותיקה להכות אותנו בתאווה שאינה יודעת שבעה. רק דבר אחד נשחק מאז, מדגיש האיש – וזה לא השקר הגדול והמתועב. גילאון הוא שמאלן גאוותן, ושמאל משמעותו רצון עז, גם היום, לנתק כל רעיון מזוכך מהמציאות המתחוללת סביבו.

אתה רוצה לצעוד למען סולידריות, מר גילאון? בבקשה, מר גילאון, אבל אל תעשה זאת באחד במאי. כי אחד במאי זה סטלין-לנין, שחיתות מוסרית, רצח בממדים בלתי נתפשים, גולאגים ושנאת יהודים. המונחים שלום-עולמי, סולידריות, אהבת-האדם, זכויות-האדם, פרולטריון גאה, היו כלי נשק להשמדה המונית במלחמתו של הצמד-חמד הזה להכנעת העולם החופשי... האם אתה עדין אותו ילד בן 13? אם התבגרת – לך והצטרף לתנועת הסולידריות היהודית – היא צועדת על קיבתה הריקה, כפי שקבע נפוליון – בכל יום כיפורים.

ללא כחלון וסרק

בשוק הדירות יש ביקוש אדירים ואין היצע. האם מס על דירה שניה ושלישית יפתור את הבעיה? זו בדיוק הבעיה: יש לכם תשעה כובעים ועשרה אנשים - מה עושים? באמריקה מתאמצים ומייצרים עוד כובע. אבל הנה בא כחלון, ממציא את הגלגל, מציע להוריד ראש. סליחה, גיליוטינה לא גלגל.

אני מציע להוריד את הראש של מחיר הדירה. קשה להבין מדוע איש אינו חושב על פתרון כזה, רק אני - ומי אני? אם נוריד את מחיר הדירה ב40% (זה אפשרי) אנשים שידם אינה מגעת כי הממשלה קצרה אותה כאחד היבולים בשדה - יוכלו לרכוש דירה. איך עושים את זה?
ראשית, יש להרוס מיתוס שהפך לפרה קדושה ומעוותת: שאיפתו של הקבלן למכור ביוקר. טעות גסה לחשוב כך, זו לא מטרתו. שאיפתו להרוויח יותר. האם אתם חשים ומבינים את ההבדל העקרוני? פורד הרוויח הרבה יותר כי מכר יותר מכוניות במחיר נמוך יותר. הורדת המחיר מייצרת שוק גדול יותר לסחורה חיונית.

איך מורידים את המחיר? לא צריך להוריד אותו – הוא יורד בכוחות עצמו אם חופרים סביבו תעלה עמוקה דיה ויוצרים פעולת שרשרת, או שלשלת, ראויה לשמה – שתביא פיצוץ תרמו-גרעיני אבל ללא מסך עשן.

א – להביא מיד עשרים וחמישה אלף עובדי בניין ומנהלי עבודה על בסיס יבוא אישי, ללא מיסוי, רצוי מסין או מכל מדינה אחרת שיש בה תרבות בניה מפותחת ועובדים זולים ויעילים. זה מה שחסר פה כדי לבעוט את תעשיית הבנייה קדימה ולמעלה. מדינה המייבאת חברות בנייה זרות – היא מדינת עולם שלישי. מדינה המייבאת עובדי בנייה – היא מדינת עולם ראשון. אין מה לעשות, אתם כולכם יודעים לאן אנחנו משתייכים למרות הפרופגנדה של המחנה הציוני. אם המחנה הזה היה באמת ציוני הוא היה מייצר פועלי בניין ולא מלצרים בבתי קפה.

ב – זו בעיטה עצומה וכנראה מעבר לכוחותיה של כל ממשלה דמוקרטית. כי אם אתה מביא את הכוח המייצר ואינך משחרר אדמות של המנהל כדי לבנות עליהן – ניפחת בלון שיתפוצץ בעוד רגע.

ג- אם אתה משחרר מספיק אדמה כדי לבנות עליה ואינך משחרר מספיק אישורי בנייה מטעם הרשויות – לא עשית כלום והבלון ממשיך להתנפח. הפועלים שלך יושבים במלונות או מחנות עבודה, משתעממים, משחקים קלפים ואוכלים את ההון שלך.

ד- אם אתה משחרר את כל אישורי הבנייה הנדרשים בהמוניהם אבל אינך מבטיח ליזמים (היזם אינו בהכרח גם הקבלן שמפעיל את הפועל והציוד המייצרים את הדירה) כי הדירות ייקנו במחיר רשת (הגנה) מינימלי מוסכם מראש - איש לא יתחיל לבנות.

ה – כלומר, הממשלה צריכה להבטיח את הבנייה לפני שהיא נרכשת בשוק. זה מופרך?

ו – זה לא מופרך אם מחיר הדירה נמוך ב – 40% ממחיר השוק העכשווי ומחיר הרשת נמוך ב-55%. רק תפרסם בעיתון יתד נאמן את הבשורה ומיד יירשמו מיליון 'כל ישראל ערבים' זה לדירתו של זה. גם רוכשי דירה שלישית ורביעית יירשמו בהנאה עם ערבות כפולה.

ז – האם מחיר חלומי כזה אפשרי גם מחוץ להזיה?

כן, זה אפשרי, ואסביר בעזרת 3 מספרים בלבד מדוע זה אפשרי:

1 . אם יש כמות נאותה של עובדים תקופת הביצוע של הקמת בניין דירות מתקצרת לחצי.

2. כל חברה יכולה לייצר באותה יחידת זמן לפחות כפול יחידות דיור באותן יחידות זמן, הון וציוד נדרשות. זה אומר להמציא מחדש את פורד ולהוריד אותו לכל אתר הבנייה הישראלי.

3. תתחילו לחשוב על ייבוא אישי של חומרי בנייה וגמר לדירות שלכם כי השוק יתרוקן בתוך חודש וחצי...

אם הדברים כל כך פשוטים - מדוע כל זה לא יקרה?

כי הממשלה לא תחשוף את ערוותה. היא אינה יכולה לנפק אתרי בנייה במהירות ובכמות נאותה כדי לייצר 200 אלף יחידות דיור בשנה במשך חמש השנים הבאות. התירוץ על לשונה מאז ומתמיד: יש לפעול לפי ה'נהלים'. 'נהלים' זו מילה נרדפת לבינוניות, חוסר השראה, שחיתות פוליטית, פרוטקשן, פרוטקשטיין, פרנקנשטיין, ראש-קטן, קטן- גדול, עצלנות, נרפות, אדישות, אטימות, ספקנות, רשעות, קנטרנות, קנאות, סתגלנות, שתלטנות, פחדנות, התנשאות, גרגרנות, תבוסתנות, יוהרנות, שפלות, עקרות, סרסרות, סריסות, מלשינות, פלצנות, סחטנות. לכל אלה יש מילה אחת נרדפת – נהלים. ומי כמונו היהודים, מיעוט נרדף כל חייו מאז ימיו בקדם – שלא נפרגן לעוד מילה אחת נרדפת?

ולכן: הפועלים יישארו גר-יתום על הרציפים בנמל אשדוד ציף-ציף ויחלידו כמו כל גרוטאה אלמנה עד שהרשויות, כולל ארגונים ירוקים מקנאה, ישחררו אישור בנייה. ולכן, כחלון ימשיך לערוף ראשים כדי להראות תוצאות מתאימות - אנא ערף.

המחבר מומחה המחליף בטריות בפוליגרף
תאריך:  03/05/2015   |   עודכן:  03/05/2015
אורי שרגיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אמת ושקר
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
3/05/15 11:19
 
א.ש.
3/05/15 12:12
 
אהרון שחר
3/05/15 23:46
2
אורי... .
4/05/15 09:27
 
א.ש.
4/05/15 11:47
 
אורי... .
4/05/15 21:56
 
א.ש.
5/05/15 09:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפעם החלטתי להתייחס למי שעתידים לשמש כאופוזיציה(גם זה נתון שעשוי/עלול להשתנות עד יום רביעי):
03/05/2015  |  יורם דורי  |   מאמרים
הכול זמני. מה שהיה אינו עוד, ומה שיש היום לא יהיה מחר. העימות בין מתיישבים לבין ילידים שמשסע את הארץ הזאת אינו גזירת שמיים, ויש בכוחנו לשנות את המצב הקיים, אם רק נרצה
03/05/2015  |  יוסף בן-משה  |   מאמרים
כאש בערימת קוצים, כך ההפגנות בערי ארה"ב חוצות את כל המדינות, ומאיימות לסחוף את כולם למרד כנגד המעמד הלבן המתאנה והורג ללא צורך שחורים. צילומי תפיסתו של פרדי גריי, הצעיר השחור בן העשרים וחמש, לאחר שהוכה ונכבל, אך נראה מובל כשכיב מרע, בלי יכולת לנוע או להגיב על עינוייו, חוזרים ומוקרנים בכל הערוצים בטלוויזיה האמריקנית.
03/05/2015  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
מיזאנדריה – שנאת גברים, אינה חייבת להתבטא דווקא באופן המוקצן של "מניפסט החלאה" של ולארי סולאנס, היא יכולה ללבוש ביטויים נסתרים ולחדור לתוך השיח הכללי באצטלה אחרת. לאחרונה בעקבות החזרתם של ילדי פונדקאות והוריהם, העלו מספר פמיניסטיות את הסוגיה של כל "ההילולה" סביב החזרת תינוקות שנולדו תוך ניצול של נשים עניות.
03/05/2015  |  נפתלי גוטמן  |   מאמרים
בימים האחרונים התפרסמו נתוני משרד הכלכלה והמוסד לביטוח לאומי המפרטים את מספר הנפגעים בתאונות עבודה בישראל במהלך שנת 2014. בנוסף, עוסק הדוח בעלויות הכבדות למשק כתוצאה מתאונות אלו, הבאות לידי ביטוי בקצבאות ובדמי פגיעה המשולמים לנפגעים על-ידי המוסד לביטוח לאומי. מהנתונים עולה, כי 4.4 מיליארד שקלים מקופת המדינה הושקעו בקצבאות אלו.
03/05/2015  |  ישראל שרייבמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il