|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

אנו הילידים המקוריים

נאום הבכורה של חבר הכנסת יוסף ג'בארין מסיעת הרשימה המשותפת בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [ט"ז באייר תשע"ה, 05.05.2015]
06/05/2015  |     |   נאומים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
לא שכחנו, ולא נשכח, את ההסתה של רה"מ ביום הבחירות. ג'בארין [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

הקצנה, גזענות ולאומנות
נראה כי תהליך מובהק של הקצנה ימנית, של שנאת ערבים, של גזענות ולאומנות שטף את הסְפֶרה הציבורית בישראל בשנים האחרונות, ותורגם לעובדות בשטח. הדברים קיבלו ביטוי בשנים האחרונות בשלל מעשי חקיקה ותיקוני חוק הפוגעים בחירויות יסוד של האזרח ובמסעי שיסוי והסתה נגד מערכות הדמוקרטיה ועקרונותיה הבסיסיים, לרבות נגד עצמאותה של מערכת המשפט

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, מאז שנבחרתי לכנסת לפני מספר שבועות אני מוצא את עצמי מסתובב בארץ מאוהל לאוהל. אלה אוהלים של מחאה על הריסת בתי מגורים של משפחות ערביות או על הוצאת צווי הריסה נגדם. בתים אלה נבנו על אדמתם הפרטית, אך בשל מחדל מתמשך ואף מכוון של רשויות המדינה לא ניתן היה להוציא להם היתרי בנייה. אוהלים אלה הם סמל לחוסר הצדק והאפליה המתמשכת. אוהל בכפר כנא, אוהל באום-אלפחם, אוהל בקלנסואה אוהל בטייבה, אוהל בדהמש, ואוהלים-אוהלים בנגב.

שתי מילים בערבית חוזרות על עצמן כל הזמן בשיח בתוך האוהלים הללו, ואני חושב שכדאי לכל חברי הכנסת להכיר אותן: "תאמיז קאומי" - הפליה על בסיס לאומי, והמילה השנייה "צומוד" – נחישות של התושבים קורבנות ההפליה להגן על זכויותיהם.

ואכן, תנאי חייהם של האזרחים הערבים מתועדים כיום במסמכים רשמיים רבים. ראו לדוגמה את הממצאים הבאים: כמעט כל היישובים הערבים נמצאים בתחתית הדירוג של הסולם הסוציו-אקונומי של היישובים במדינה, והם מהווים יותר מ-80% מכלל היישובים שבתחתית הסולם.

יותר ממחצית האוכלוסייה הערבית מצויה מתחת לקו העוני, והשיעור גבוה יותר בקרב ילדים. האזרחים הערבים מחזיקים כיום בבעלותם הפרטית רק 3.5% מהקרקעות במדינה, ושטח השיפוט של הרשויות המקומיות הערביות מכסה רק 2.5% בלבד משטחה של המדינה. האוכלוסייה הערבית גדלה פי תשעה מאז 48', אך הקרקע שברשותה הצטמצמה, כאשר מאז הקמתה לא אפשרה המדינה לאזרחים הערבים לייסד אף לא יישוב חדש.

המספרים מדברים בעד עצמם. הבעיה ידועה ואפילו הפתרונות קיימים. הם גם כתובים ומגובשים. צריך רק ליישמם.

באחד המחקרים הכלכליים המקיפים של בנק ישראל ואוניברסיטת תל אביב, החוקרים ממליצים למדינה להשקיע באופן מסיבי בקידום מעמדם של האזרחים הערבים, לרבות השקעת 8 מיליארד שקל בתוכנית חומש, 5 מיליארד מהם בשיקום מערכת החינוך הערבית שבמצבה הרעוע הם רואים את נקודת התורפה המרכזית. לפי אותו מחקר, השקעה מסיבית זו היא כדאית ביותר למשק, שכן ההחזר עליה יהיה גבוה במיוחד, יגדיל את תקבולי המיסים ויאיץ את צמיחת המשק במדינה.

אולם במקום לקדם פתרונות כאלה, נראה כי תהליך מובהק של הקצנה ימנית, של שנאת ערבים, של גזענות ולאומנות שטף את הסְפֶירה הציבורית בישראל בשנים האחרונות, ותורגם לעובדות בשטח. הדברים קיבלו ביטוי בשנים האחרונות בשלל מעשי חקיקה ותיקוני חוק הפוגעים בחירויות יסוד של האזרח ובמסעי שיסוי והסתה נגד מערכות הדמוקרטיה ועקרונותיה הבסיסיים, לרבות נגד עצמאותה של מערכת המשפט.

המיעוט הערבי בישראל מצא את עצמו בעין הסערה ונאלץ לגונן על מעמדו, על זכויותיו ועל יכולתו לפעול במישורים הפוליטיים אל מול חקיקה פוגענית כגון "חוק איסור איחוד משפחות", "חוק הנכבה", "חוק ועדות קבלה", וגם "חוק החרם".

לא שכחנו, ולא נשכח, גם את ההסתה של ראש הממשלה ביום הבחירות: "הערבים נוהרים באוטובוסים לקלפיות". זכות בסיסית של האזרח הופקעה בריש גלי על-ידי ראש המפלגה הגדולה בישראל. ועל-רקע זה אני נזכר בדבריו של המנהיג וחבר הכנסת לשעבר תאופיק זיאד, ממורי דרכי, באחד משיריו הידועים: (אומר מילים בשפה הערבית). כאילו היינו עשרים בלתי אפשרי בלוד, רמלה ובגליל - (אומר מילים בשפה הערבית) - כאן יש לנו עבר, הווה ועתיד.

חבריי חברי הכנסת, בהרבה הקשרים נראה כי מדינת ישראל מתנהגת כתנועה ולא כמדינה, שההיגיון התנועתי שלה מכתיב התפשטות, דחיקה, הרחקה, הצרה וכיתור לכל סממן שהוא ערבי-פלשתיני. בעניין הזה, ניתן לראות במופעים הלאומניים של העשור האחרון כמוצבים על רצף אחד של לאומנות בתנועה, לרבות התוכניות לסיפוח אזורי C בגדה המערבית וריקונם מתושביהם הפלשתינים, והפרויקטים השונים הנמשכים לחיזוק האחיזה הישראלית בשטחים. העם הפלשתיני איבד את שלמותו הפוליטית ואת הרצף הגאוגרפי של ארצו, ונקטעה התפתחותו ההיסטורית הטבעית על-ידי כיבוש ארוך-שנים, קולוניאליזם, גירוש, פליטות, ממשלים צבאיים.

ההנהגה הפלשתינית בצעד היסטורי ולמען פיוס היסטורי קיבלה את העיקרון של שתי מדינות בגבולות 67', שמשאיר לפלשתינים רק 22% מפלשתין המנדטורית.

האם זה יותר מדי? כל העולם תומך בפתרון זה לסכסוך, ולצד כל כוחות השלום בישראל ובעולם אנחנו ברשימה המשותפת נמשיך את המאבק למען שלום צודק באזור המתבסס על החלטות האו"ם, וסיום הכיבוש של כל השטחים שנכבשו ב-67', פירוק כל ההתנחלויות וחומת ההפרדה הגזענית, שחרור האסירים הפוליטיים, הקמת מדינה פלשתינית עצמאית ריבונית בגבולות 67' שבירתה ירושלים המזרחית.

אבל לפיוס ההיסטורי הזה, לשלום הזה, אין פרטנר בישראל. אין פרטנר.

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, אני תושב העיר אום-אלפחם. העיר שלי היא דוגמה קלאסית לנאמר עד כה. עיר שנמצאת בתחתית הדירוג הסוציו-אקונומי של היישובים בארץ, עם נתונים קשים במיוחד של אבטלה, עוני, צפיפות והיעדר תשתיות. שמו של היישוב עלה לאחרונה שוב לכותרות במסגרת מסע הסתה של ישראל ביתנו: "אריאל לישראל, אום-אלפחם לפלשתין", וקודם לכן בסיסמה: "מתנתקים מאום-אלפחם". אז כפי שאתם רואים, בעומדי כיום מעל דוכן זה: הסתה זו לא משתלמת. תושבי אום-אלפחם חזקים מאי פעם. אותה מפלגה מסיתה נחלשה מאוד בבחירות, ואילו הרשימה אותה אני מייצג הגדילה את כוחה – וברחוב ובכנסת.

אני רוצה לספר לכם עוד על אום-אלפחם. כבר בגיל 12 נסעתי כל יום באוטובוס הלוך ושוב ללימודים בנצרת. הנסיעה הארוכה הזאת העלתה בלבי כל יום שאלות ישנות וחדשות: מדוע אני צריך לחפש חינוך פרטי בצל כישלון החינוך הציבורי הערבי? מדוע העיר עפולה השכנה היא כה מתוכננת ומטופחת, ואילו העיר שלי ענייה וחסרת תשתיות? מדוע יש תחנת אוטובוסים מרכזית בלב עפולה, אבל אותו אוטובוס אינו נכנס לעיר שלי וזורק אותי על הכביש הראשי בוואדי עארה? מדוע אין בית חולים בעיר שלי? מדוע אין בניין ממשלתי אחד שינגיש את השירותים הממשלתיים? מדוע אין לנו אזור תעשיה? אין דיור ציבורי? אין רזרבות קרקע להתפתחות היישוב? והרי, שאלתי את עצמי, העיר אום-אלפחם, היא גדולה יותר מעפולה וקיימת הרבה הרבה לפניה. היא קיימת מימים ימימה. כל מה שטוב באום-אלפחם, ויש הרבה טוב, נוצר למרות המדיניות הממשלתית ולא בזכותה.

בזכות עבודה קשה, הגעתי גם לספסלי הלימוד בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. ביום הראשון שלי בפקולטה הקשבתי קשב רב ואף בהערכה להרצאות על מרכזיותו ועל מוסריותו של עיקרון השוויון. השוויון, כלשונו של בית המשפט העליון בישראל, "מונח ביסוד הקיום החברתי" וכי "אין לך גורם הרסני יותר לחברה מאשר תחושת בניה ובנותיה, כי נוהגים בהם איפה ואיפה". אם כך הוא השוויון בתיאוריות המשפטיות והמוסריות – מדוע המציאות שונה כל כך? והרי, כפי שלמדתי באמנה החברתית של ז'אן-ז'ק רוסו – דמוקרטיה אמיתית אינה הקרבה של האינטרסים של המיעוט על מזבח תועלתו של הרוב. תנו לתושבים בכל מקום אותן הזכויות עצמן – כתב רוסו.

חברי וחברות הכנסת, על-רקע דברים אלה, אני רוצה לשתף אתכם בחזון שלנו בקצרה, המעגן עשרה עקרונות מרכזיים לשוויון זכויות מלא במדינה:

1. הכרה בזכותם של האזרחים הערבים לשוויון מהותי מלא במדינה על בסיס לאומי קולקטיבי בצד שוויון אזרחי אינדיווידואלי.

2. הכרה רשמית בקיומם הקולקטיבי של האזרחים הערבים במדינה, בייחודם הלאומי, הדתי, התרבותי, הלשוני ובהיותם ילידים מקוריים.

(אומר דברים בשפה הערבית.)

3.הבטחת דו-לשוניות מהותית במדינה על-ידי הבטחת מעמדה השווה של השפה הערבית כשפה רשמית יחד עם העברית בכל המרחב הציבורי.

4. הבטחת ייצוג ושיתוף הולמים ומשפיעים לאזרחים הערבים, על בסיס קבוצתי, במוקדי קבלת ההחלטות במדינה ובמוסדות הציבוריים בה, באופן שיבטיח לאזרחים הערבים השפעה מהותית.

5. הבטחת ניהול עצמי לאזרחים הערבים בתחומים שיש בהם ייחוד קולקטיבי, בעיקר בתחום החינוך, הדת, התרבות, התקשורת והתכנון, וזאת באופן שמשלים את שותפותם במרחב הציבורי במדינה.

6. הקצאה הוגנת ומיוחדת על בסיס קולקטיבי בחלוקת המשאבים החומריים הציבוריים במדינה, לרבות תקציבים, קרקעות ודיור.

7. סמלי המדינה, דגלה והמנונה הם משאבים ציבוריים טעונים רגשית, ודווקא על כן על המערך הסימבולי של המדינה לתת ביטוי ראוי לנוכחותם ולשייכותם של האזרחים הערבים במדינה.

8. הבטחת זכותם של האזרחים הערבים לקיים ולטפח, באופן חופשי, קשרים חברתיים ותרבותיים עם שאר בני ובנות עמם הפלשתיני, כמו גם עם כלל העולם הערבי.

9. הבטחת הקצאה הוגנת, צודקת ושוויונית של מכסות ההגירה וההתאזרחות במדינה, שהן חלק ממשאביה של המדינה ועבור כלל אזרחיה.

10. לבסוף, הכרה רשמית בעוול ההיסטורי שנעשה לערבים הפלשתינים בארץ, ולעם הפלשתיני, והבטחת קיצו של עולל זה וטיפול בהשלכותיו הנמשכות עד עצם היום הזה, לרבות סוגיית העקורים אזרחי המדינה - "הנוכחים הנפקדים" - נכסי הווקף המוסלמי והעברת סמכויות ניהולם לבני העדה המוסלמית, הכפרים הלא מוכרים בעיקר בנגב אבל גם בגליל והאדמות הערביות שנושלו מבעליהן שלא בצדק.

לבסוף, ובנימה אישית – אני אסיר תודה לאשתי אינאס, להוריי, תייסיר ויסמין, להורי אשתי ח'אלד וזהירה, על תמיכתם בי. אני אסיר תודה למשפחתי הרחבה יותר.

תודה מקרב לב לקודמיי בסיעת חד"ש – חברי הכנסת מוחמד ברכה, חנא סוייד ועפו אגבאריה.

אני אסיר תודה לכל חברי במפלגה, ברשימה המשותפת ובתומכיה, ולכל מי שתומך בשלום צודק ובשוויון אמיתי.

לכל אלה אקדיש את ימי ואת שעותי. תודה רבה.

תאריך:  06/05/2015   |   עודכן:  06/05/2015
יוסף ג'בארין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אהוד יערי / Ehud Yaari   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איברהים מחלב / Ibrahim Mahleb   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איסמעיל הנייה   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון לוי / Gideon Levi   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חאלד משעל   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   חסן רוחאני   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד גרנות   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עלי חמנאי   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צבי יחזקאלי   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רון לאודר   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תאופיק זיאד   תמאם סלאם / Tamam Salam   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנו הילידים המקוריים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יולו
6/05/15 08:08
2
והאריתראים
6/05/15 10:26
3
בעלי הבית
6/05/15 20:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
[אומר מילים בשפה הערבית] אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, באתי לכנסת עם דרישה לשוויון לא רק בספר החוקים, אלא שוויון אמיתי. באתי, רוצה את יישומו הלכה למעשה בכל תחומי החיים ולכל האזרחים, ערבים כיהודים, דתיים כחילוניים. כאיש מאמין, מהמסורת והדת שלי למדתי כי בני אדם נבראו שווים ובני חורין.
הקרבות המתחוללים מאז ראשית פברואר 2015 במחוז דרעא בדרום סוריה בין צבא סוריה, כוחות קודס האירנים וחיזבאללה, לבין כוחות שונים של קבוצות וארגוני מורדים, נושאים משמעות אזורית ניכרת עבור השחקנים המעורבים ואף עבור אלה שאינם מעורבים בהם. קרבות אלה ניטשים כחלק ממאבק על שליטה במשולש דמשק-קוניטרה-דרעא, שמהווה שטח חיוני, בין שמדובר בביצור משטרו של בשאר אל-אסד ובין שמדובר במיטוטו. הצדדים הנלחמים מייחסים חשיבות רבה לתוצאות המערכה, שכונתה בסוריה "אם כל הקרבות", ומתכוננים ללחימה ארוכה וקשה בטרם תושג הכרעה (אם בכלל). העיר דרעא עצמה שוכנת בדרום המחוז, הידוע גם כ'חורן' או 'הגולן הסורי', ועל אף שרוב הקרבות נערכים בשטח הכפרי צפונית אליה, חשיבותה רבה משום שנהוג לציינה כמקום שבו החלה המלחמה בסוריה במרס 2011. לכן, הכרעה במערכה תבשר אולי גם כי המבוי הסתום במלחמה עתיד להסתיים והמנצח בה הוא זה שיזכה לכוח וליוקרה, שהם הכרחיים במאבק על סוריה.
05/05/2015  |  עומר עינב  |   כתבות
כנסת נכבדה, היום אני נעמדת מולכם על דוכן זה, והרגשת אחריות כבדה על כתפיי. ובאותה עת המון תקווה בלבי שאוכל דרך המקום החדש והמכובד הזה, קודם כל לייצג את העקרונות שלי ואת כלל הנשים והגברים, החברות והחברים, הערבים הפלשתינים והיהודים הישראלים, העובדים והעובדות, וכלל הציבור המאמין בדרכי השלום, השוויון והצדק החברתי. אני נרגשת לעמוד פה ולהמשיך את דרכם של הגדולים מחברי הבית הזה ממפלגתי, המפלגה הקומוניסטית וחד"ש. החברים: תאופיק טובי, מאיר וולנר, תאופיק זיאד, אמיל חביבי, וייבדלו לחיים ארוכים: תמר גוז'נסקי, מוחמד ברכה ושאר החברים. גאה לעמוד כאן, ובראשי מהדהדות מילותיהן של חברותיי למאבק באלימות ובכל צורות הדיכוי, נשים פמיניסטיות חזקות ערביות ויהודיות: אנחנו נהיה שם איתך על הדוכן, וקולך יהיה קולנו.
05/05/2015  |  עאידה תומא-סלימאן  |   נאומים
השנה היא 2025. תוכנית העשור למלחמה בַּגזענות ובאי-שוויון נשאה פרי. מאות אלפי מועסקים ערבים חדשים השתלבו בַּשוק הפרטי, בַּהייטק ובַשירות הציבורי. הפערים החברתיים בין האזרחים הערבים והיהודים הצטמצמו פלאים, והכלכלה משגשגת לטובת כל התושבים. היהודים לומדים ערבית, הערבים שוקדים על העברית. תלמידים יהודים וערבים מתוודעים לגדולי אנשי הרוח והוגי הדעות של שני העמים. היישובים הערביים זכו לתוכניות מתאר, שחוסכות מתושביהם את מפּח הנפש של הריסת בתיהם.
04/05/2015  |  איימן עודה  |   נאומים
על-רקע הקיפאון בתהליך המדיני עם הפלשתינים ועליית רף הסיכונים הביטחוניים לישראל עקב התגברות כוחם של גורמים איסלאמיים רדיקליים וההסלמה בקונפליקטים שבהם הם מעורבים, גוברים הקולות בציבור הישראלי אשר קוראים להתייחס בחיוב ל'יוזמת השלום הערבית' כבסיס למשא-ומתן בין ישראל לשכנותיה. ערב הסעודית ומדינות המפרץ, מצדן, לפחות ברמה ההצהרתית, לצד גורמים בקהילה הבינלאומית, מבקשים להחיות את היוזמה ולהציגה לישראל כבסיס מתאים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני.
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
שתי פצצות מרגמה נורו לעין זיוון  /  עידן יוסף
בפעם השלישית בשבוע: "ישראל תקפה בסוריה"  /  עידן יוסף
חוסלה חוליה שהניחה מטען בגבול סוריה  /  עידן יוסף
דף חדש  /  אריאל י. לוין
מחאה על הריסת בתים? לא בדיוק  /  ישראל רוזנבלט
היזהרו: מלחמות פורצות גם ללא רצון  /  צ'לו רוזנברג
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il