ערוץ 1 שוקל להפסיק את מדידת הרייטינג בחודשים הקרובים, עם כניסתו לתפקיד של המנכ"ל החדש, מוטי שקלאר. בשיחות שקיים שקלאר עם מקורביו הוא אמר כי כדאי לשחרר את רשות השידור משיקולי רייטינג, מאחר שממילא אינה ממומנת מפרסומות והשידור הציבורי צריך למלא את ייעודו בלי להתחשב בפופולריות של תוכניות.
רשות השידור משלמת לוועדה הישראלית למדרוג כ-250 אלף דולר בשנה בעבור מדידת הרייטינג, ויש לה בוועדה ייצוג של שני דירקטורים. ברשות השידור שוקלים להחליף את מדידת הרייטינג בסקרים טלפוניים, שנחשבים לפחות אמינים בכל הקשור לצפייה בטלוויזיה אך עולים פחות.
למרות שרשות השידור אינה ממומנת מפרסומות מסחריות, הערוץ הראשון משדר סרטוני פרסומת של גופים ציבוריים וממשלתיים כמו מפעל הפיס, המועצה להסדר הימורים בספורט (הטוטו), חברת חשמל וגופים נוספים. הפרסומות משודרות בהיקף כספי של עשרות מיליוני שקלים בשנה, והגבייה בעבור שידור הסרטונים בין התוכניות נקבע לפי הרייטינג שלהם. ברשות השידור לא הגיבו על הדברים באומרם כי עד שייכנס שקלאר לתפקידו נבצר מהם להתייחס לדברים.
לפני כחודש ערכה הוועדה למדרוג מצגת ליו"ר מליאת רשות השידור, פרופ' גבריאלה שלו. מנכ"ל הוועדה, מנשה סמירה, הציג בפני שלו את מערכת המדידה ואת חשיבותה לגופי שידור. הנתונים של ערוץ 1 שנחשפו במסגרת זו לא היו מעודדים - ירידה דרמטית בחשיפה לערוץ במחצית השנייה של 2005, כך שמעט מאוד צופים מודעים ללוח התוכניות מכיוון שהרוב כלל לא צופים בערוץ ולא בודקים מה משודר בו.
עוד עלה כי הגיל הממוצע של הצופים בערוץ 1 הוא 54 ויותר, בשיעור של פי שניים מחלקם של קבוצת גיל זו באוכלוסייה. לדברי סמירה, המערכת "חיונית לתכנון לוחות שידורים, לזיהוי קהלי יעד ופילוח צופים, ויותר מכל להבין היכן נמצא הצופה בכל רגע".