|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

היחס המועדף לכאורה שניתן לרות דוד

בכל הקשור לעניינה של פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, עו"ד רות דוד, נחפזו חוקרי מח"ש בחיפזון יתר, בהגשת כתב האישום המשותף לה, לעו"ד רונאל פישר ולרפ"ק ערן מלכה. דומה, כי לעניינה של עו"ד רות דוד, טרם מוצו הליכי חקירה עד תומם וזאת בלשון המעטה בלבד
09/06/2015  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
עו"ד רות דוד. החקירה טרם מוצתה [צילום: הדס פרוש / פלאש 90]

מחר אמור להיפתח באולמו של שופט בית המשפט המחוזי, בירושלים, משה סובל, המשפט הפלילי בכתב-האישום המשותף שהגישה לפני שבועות אחדים המחלקה לחקירות שוטרים נגד עו"ד רונאל פישר, עו"ד ערן מלכה, רב-פקד ונגד פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) לשעבר, עו"ד רות דוד. שניים מבין שלושת עורכי-דין אלה - פישר ומלכה הואשמו בכתב-האישום המשותף, בעבירות פליליות מסוג לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר בנסיבות מחמירות והלבנת הון. עו"ד רות דוד מואשמת - בכתב-אישום משותף זה אך "ורק" בעבירות פליליות, מסוג קבלת נכסים שהושגו בפשע ושיבוש הליכי משפט.

עורכי-הדין, לשעבר? (האם לשכת עורכי-הדין שללה כבר רישיונם של מלכה, פישר ודוד ומנעה מהם מלעסוק, בעריכת-דין, או שהבחירות הקרובות למוסדות לשכת עורכי הדין, דחו הדיון בעניין זה, אל צד?) פישר ומלכה עצורים, עד כה מאז הגשת כתב-האישום המשותף נגדם בנימוק של מניעת אפשרות שיבוש ההליכים, על-ידם. עו"ד רות דוד, לעומת זאת, שוחררה ממעצרה למעצר-בית, עם תנאים מגבילים למספר חודשים. גם מעצר-הבית של עו"ד רות דוד נסתיים, זה מכבר.

בעניין רונאל פישר הוגשה בקשה לבית המשפט המחוזי, בירושלים, לחילוט רכושו, בנימוק שרכושו - וגם/או חלק מרכושו - הושג ונתקבל באמצעות ביצוע עבירות פליליות, לכאורה, על-ידו. בקשה דומה לחילוט רכוש, לא הוגשה נגד עו"ד רות דוד ורפ"ק ערן מלכה. כעת - משנחתם הסדר טיעון עם רפ"ק ערן מלכה, בעקבות מסירת המידע, על-ידו, נגד ניצב ברונו שטיין והובטחו רכוש וזכויותיו הכספיות מחילוט בידי המדינה - ברור למה לא הוגשה בקשת חילוט נגד רפ"ק ערן מלכה.

ומה עמדתה של המדינה, באשר לפרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) לשעבר, רות דוד? מה עמדתה של המדינה שפרקליט המדינה שלה, שי ניצן, נתקף תחושות קשות - כעדותו הוא, בנאומו בכנס לשכת עורכי הדין, באילת - שעה שנוכח דעת שהוגש כתב אישום נגד פרקליטת מחוז לשעבר? למה לא הוגשה עד כה בקשה, בידי המדינה, לחילוט רכושה של עו"ד רות דוד לבית המשפט המחוזי, בירושלים? האם עו"ד רות דוד אינה מואשמת בכתב-האישום המשותף, בעבירה פלילית של קבלת דבר בנסיבות מחמירות? האם אין מקום להגיש בקשה לחילוט הרכוש הזה שקיבלה, לכאורה, עו"ד רות דוד, כמפורט בכתב-האישום, המבוסס על ראיות, שנאספו בתום חקירתה וחקירת אחרים, בפלילים, לבית משפט? על-רקע זה ניתן להבין טענתה של פרקליטתו של רונאל פישר, ד"ר קרן שפירא, עו"ד,ב בקשת ביטול החלטת חילוט רכושו של פישר, לפיה הוא מופלה לרעה, אל מול שני שותפיו לכתב-האישום. אין חולט על כך שרק רכושו של פישר חולט בידי המדינה.

יואב יצחק פרסם לפני שבועות מספר במדורו ב"מחלקה ראשונה" מידע לפיו עו"ד רונאל פישר שיחד, לכאורה, את עו"ד רות דוד, בעת שכיהנה בתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), במתן מתנות יקרות ערך דוגמת תיקי יוקרה של מעצבי על. עוד פרסם הוא - במדורו זה - כי מספר פרקליטות, העובדות - עד עצם היום הזה - בפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), יודעות על כך. למה לא נחקרו עו"ד רות דוד, באזהרה, על קבלת שוחד בידי פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), לשעבר ומדוע לא נחקרו פרקליטות אלה על ידיעת מידע מפליל זה ואי העברתו, בזמן אמת, למשטרה? למה לא זומן, יואב יצחק, לתת גרסתו זו בעדות פתוחה במשטרה? ואם נתקיימו הליכים כאלה, למה לא פורסם דבר אודותיהן ברבים כפי שפורסמה, בכלי התקשורת, עובדת חקירתה של עו"ד רות דוד, אתמול, בקשר לחשדות שהועלו נגד ניצב ברונו שטיין?

כבר נמתחה ביקורת נוקבת בכלי-התקשורת על המחלקה לחקירות שוטרים, לפיה היה לה עניין, לכאורה, להגיש כתב-אישום משותף ומזורז נגד שלושת עורכי-הדין: מלכה, פישר ודוד. לא אחת נטען, כי חקירתה של עו"ד רות דוד טרם נסתיימה ולא היה מקום לשחררה ממעצר ובוודאי שלא להגביל תנאי מעצר-הבית שלה לתקופה כה קצרה, כפי שנדרש הדבר בידי המחלקה לחקירות שוטרים. בינתיים מסתבר שעו"ד רות דוד מגיעה בשנית (ואולי אף יותר) למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים למסור עדות וגם/או להיחקר, במסגרת חשדות חדשים שהועלו נגדה וגם/או השלמת חקירה.

יובהר, כי לפי פסיקת בית המשפט העליון, עם הגשת כתב-אישום נגד עו"ד רות דוד, אין עומדת לה עוד חזקת החפות. כותב שורות אלה, אינו מסכים לכך, בכל הכבוד הראוי - ולדעתו הוא, כל עוד לא מורשע אדם בפלילים עומדת לו חזקת החפות. עם זאת עו"ד רות דוד, שבכהונתה כפרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) נהגה - ובצדק - לפי ההלכה הפסוקה, כי משהוגש כתב-אישום נגד פלוני, תמה ונסתלקה חזקת החפות שלו, חייבת להסכין ולהסכים, כי כך ינהגו גם עמה.

נגד עו"ד רות דוד הוגשו בשבועות האחרונים בקשות לנציבת הביקורת על הפרקליטות, השופטת בדימוס, הילה גרסטל, לחקור התנהגותה והתנהלותה של פרקליטת מחוז לשעבר זו, בתיקים פליליים מסוימים שעברו תחת ידה. פרוטוקול חקירתה של עו"ד רות דוד, שפורסם - הבוקר - בידי העיתונאית, יסמין גואטה, ב"דה מרקר", מראה שפרקליטת מחוז זו מתחמקת ממתן תשובות, משנה גרסאות, מודה ששיקרה ובעיקר - בעיקר היא "אינה זוכרת" דברים. זו בכל הכבוד הראוי, התנהגות שמייחסים לעבריים מנוסה, שאינו שומר על זכות השתיקה, "משתף פעולה עם חוקריו", אך, לצערו, כי רב, "אינו זוכר דברים". הנה חלק מתמליל חקירתה של עו"ד רות דוד במשטרה. "חוקר: האם את מאשרת שקיבלת מרונאל מידע מהחקירה הסמויה, בכלל זה מועד תחילתה של החקירה הגלויה?. דוד: אני לא זוכרת. שיערתי משהו לעניין מועד. אני זוכרת שידעתי שיש חקירה שהיא סמויה ושהיא תפרוץ מתישהו, אבל לא ידעתי מתי היא תפרוץ". חד וחלק.

בשל חלות עקרון הסוביודיצה על עניינים פליליים תלויים ועומדים בבית המשפט, לא נתייחס, כלל וכלל, לכתב-האישום ולהליכים המתנהלים בכתב-האישום המשותף שהוגש נגד שלישיית עורכי-דין זו. הדברים יתברר ויתלבנו באולמו של שופט בית המשפט המחוזי, משה סובל, בירושלים. עם זאת לא נוכל לסיים דברינו אלה, אלא בציון העובדה, כי בכל הקשור לעניינה של פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), לשעבר, עו"ד רות דוד, נחפזו חוקרי מח"ש בחיפזון יתר, בהגשת כתב האישום המשותף לה, לעו"ד רונאל פישר ולרפ"ק ערן מלכה. דומה, כי לעניינה של עו"ד רות דוד, טרם מוצו הליכי חקירה עד תומם וזאת - בלשון המעטה בלבד.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, עו"ד, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  09/06/2015   |   עודכן:  09/06/2015
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דה מרקר / The Marker   הילה גרסטל / Hila Gerstel   הלבנת הון   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   מחלקה ראשונה / First Class   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   שי ניצן / Shai Nitzan    ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היחס המועדף לכאורה שניתן לרות דוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
המדינה תבקש לגזור על ערן מלכה שבע-תשע שנות מאסר - מעריכים גורמים משפטיים בעקבות חתימת הסכם הטיעון עם מי שהיה רב-פקד ביחידת להב 433. ההערכה מבוססת על מתחמי הענישה להם עתרה המדינה במשפטי שוחד בשנים האחרונות, ובראשם משפט הולילנד ומשפטו של צבי בר.
08/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
רב-פקד ערן מלכה חתם בשבוע שעבר (4.6.15) על הסדר טיעון בפרשה בה הוא ועו"ד רונאל פישר הם הנאשמים העיקריים. כך התיר לפרסם (יום ב', 8.5.16) בית משפט השלום בירושלים.
08/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
ע"י, לשעבר העוזרת האישית של עו"ד רונאל פישר, חתמה על הסכם עדת מדינה לאחר שעות בהן בכתה, עישנה כמות גדולה של סיגריות והתלוננה שאינה חשה בטוב, אך בקשתה לראות רופא נדחתה בידי חוקרי מח"ש. כך מגלה מזכר של המחלקה לחקירות שוטרים המצוי באחד מתיקי בית המשפט בפרשה, ואשר מתפרסם לראשונה ב-News1.
08/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
"כבר לפני שלוש שנים, ב-2012, ידעתי שקצין המשטרה ערן מלכה מושחת". כך אמר (יום ב', 8.6.15) מ"מ ראש עיריית ירושלים, קובי כחלון. דבריו נאמרו במסגרת מפגש של ראשי רשויות מקומיות, שנערך בגבעתיים. כחלון דיבר על הנושא, במפתיע, לאחר שמנחה הדיון ביקש את חוות דעתם של המשתתפים על נושא השחיתות ברשויות המקומיות.
08/06/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
המדינה הגיעה להסכמה בלתי חוקית עם ערן מלכה, הפוגעת בצורה חסרת תקדים בזכותו של רונאל פישר להליך הוגן. כך טוען סניגורו של פישר, פרופ' רון שפירא, בבקשה שהגיש (יום א', 7.6.15) לבית המשפט המחוזי בירושלים.
08/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il