|   15:07:40
דלג
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

חדשות וחידושים בתחום המזון

מגמת ה- low-fat ממשיכה להוביל בתחום החטיפים, עם נוכחות חזקה בקטגוריית החטיפים האתניים וחטיפי הפירות נדגמו מוצרים רבים בתחום שוקולד פונקציונאלי וממתקי סוכר מועשרים
18/06/2006  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות

תערוכת וכנס "מזון בעידן החדש 2006" שהתקיימו ב- 13 וב- 12 ביוני 2006, בחסות איגוד תעשיות המזון, היוו גם השנה זירה להצגת חדשות וחידושים בתחום. כצעד מקדים לאירוע, יצאו שליחי נציגת ספקית שירותי המידע, אדקיט, לסיור באחד האירועים הגדולים בעולם בתחום המזון: תערוכת ISM 2006 - התערוכה השנתית הבינלאומית בנושא חטיפים וממתקים, שהתקיימה בקולון, גרמניה. חלק מהמוצרים הציגה אדקיט בביתנה בתערוכת המזון הישראלית.

לדברי חזי לביא, מנכ"ל אדקיט, בתערוכה בלטו השנה מספר מאפיינים מרכזיים:

"נוחות - רבים מהמוצרים שהוצגו היו מוצרים בעלי מאפייני נוחות (אריזות on the go). ממתקים לילדים - הוצג מגוון רחב של ממתקים לילדים, עם התמקדות בבריאות ובטעמים. סוכריות מנטה - בקטגוריה זו הוצגו מספר מוצרים חדשניים. מעבר מאפיינים מקטגוריה לקטגוריה: ניתן היה להבחין כי מאפיינים/רכיבי מזון מקטגוריה מסוימת "נודדים" לקטגוריה אחרת. בתחום רכיבי המזון, קיים מעבר של רכיבי מזון מתחום הממתקים לתחום המאפה. למשל, Palatinose - פחמימה חדשה המאפשרת לצרכן רמת אנרגיה לזמן ממושך, שאומצה על-ידי תחום המאפה. תחום הממתקים מאמץ מאפיינים מתחום משקאות הספורט והאנרגיה ונושא הבריאות בקטגוריית השוקולד, החל לגלוש גם
למוצרים קרובים אחרים כגון ממרחים מתוקים".

לדברי לביא, מגמת ה- low-fat ממשיכה להוביל בתחום החטיפים, עם נוכחות חזקה בקטגוריית החטיפים האתניים וחטיפי הפירות.
נדגמו מוצרים רבים בתחום שוקולד פונקציונאלי וממתקי סוכר מועשרים - רבים מהמוצרים שהוצגו היו מוצרי שוקולד פונקציונאלי וממתקי סוכר המועשרים בוויטמינים, מינרלים, רכיבי מזון Prebiotic ו- Probiotic, חומרים נוגדי חמצון ו- Polyphenols. מוצרים אורגנים - מוצרים אורגניים הופכים יותר ויותר למגמה רווחת.

"וגם המונדיאל לא נזנח", אומר לביא. "לכבוד המשחקים הוצגו מוצרים ייעודיים כגון: סוכריות ג'לי, סוכריות פירות, ערכות ממתקים לילדים וכד'".

מאפה נוחות

בתחום המאפה הושם דגש רב על נוחות מבחינת אריזת המוצר. למשל, Loacker Sticks של חברת Loacker - אצבעות ופל מצופות בשוקו וממולאות בקרם. אצבעות הוופל ארוזות במגש, המפריד בין האצבעות, מונע מגע ביניהן וכך גם את הסיכוי שהן תדבקנה. המוצר נמכר בגרמניה, איטליה ואוסטריה, בטעמים: לימון, שוקולד ואגוזים.

מוצר דומה המציע נוחות, הוא Gefllte Erdbeerschnitte של חברת Frenzel's Echte Pulsnitzer הגרמנית - פרוסות עוגת זנגביל ממולאות בריבת תות-שדה ומצופות בשוקולד, באריזת on the go ליחיד.

פונקציונאליות

באוסטריה, חברת Gaber, הוסיפה Palatinose (מקור לגלוקוזה ו-פרוקטוזה) למגוון מוצרי המאפה שלה, כתחליף לסוכר רגיל. בהשוואה לסוכר רגיל, Palatinose מגביר את רמת הסוכר בדם באיטיות, מאט את הירידה ברמת הסוכר בדם, ומשמר את רמת האנרגיה. מסיבה זו, מוצרים המכילים Palatinose, אידיאלים לארוחת בוקר או כחטיף. המוצר הראשון של Gaber הוא Dinkel -Linzerauge, עוגית דגנים מלאים עם Spelt (סוג של חיטה), המשווקת כ "עוגיית כושר". מרכיב פונקציונאלי נוסף הוא Psyllium (מכיל סיבים מסיסים ולא מסיסים) וגם בו נעשה שימוש במוצרי מאפה.

חברת Monviso האיטלקית, הוסיפה את ה- Psyllium למוצרי הביסקוויטים והלחמים שלה תחת המותג Activa. המוצר משווק באיטליה ולאחרונה הורחב עם Californian prunes variety, המשלב רכיבים מסורתיים ופונקציונאלים על-מנת להסדיר את פעילות המעיים.

עונתי

מספר קווי מוצרים עונתיים הוצגו בתערוכה, המעניקים ללקוחות יותר בחירה ומטרתם לחזק את מודעות הצרכנים למותג. לכבוד יום הולדתו ה-250, החל השנה, של המלחין האוסטרי אמדאוס מוצארט, חברת Reber, השיקה באוסטריה פרלינים מצופים בשוקולד וממולאים בחתיכות אפרסק וגראפה. חברת Kalfany Bonbon, השיקה גרסה עונתית ל- Pulmoll בגרמניה. בדרך כלל, הסוכריות משווקות כמרגיעות כאבי גרון ובשל כך מקושרות לעונת החורף והסתיו. לאחרונה, מגוון המוצרים הורחב עם גרסה מוגבלת לעונת הקיץ:
Limette/Minze - סוכריות מרעננות בטעם לימונית ומנטה לעונת הקיץ.

סוכריות מופחתות סוכר

המודעות הציבורית להשמנת יתר בקרב ילדים הולכת וגוברת וגורמת לחברות המובילות להגיב בהשקת מוצרי ממתק בריאים לילדים.
סוכריות הג'לי Small Kids של חברת Haribo הגרמנית, מכילות 40% פחות סוכר ו- 30% פחות קלוריות בהשוואה לסוכריות ג'לי רגילות. הסוכריות עשירות בסיבים ומכילות low GI. בחפיסה מגוון טעמים: תפוז, לימון, אננס, פטל, ותות-שדה. סוכריות ג'לי נוספות המכילות פחות סוכר הן Kalle Katjes שהושקו בגרמניה על-ידי חברת Katjes Fassin. מגוון סוכריות ג'לי עם 30% פחות סוכר וללא חומרי צבע מלאכותיים. המגוון מכיל סוכריות בטעמים: קולה, שוש, טעמי פירות.

מוטיב "כיף"

מוצרים מעניינים אחרים, המיועדים לילדים, משתמשים בדמות מסוימת או במוטיב "כיף" על-מנת למשוך את הלקוחות הצעירים.

יום הולדת 30 לדבורה מיה

חברת Haribo השיקה בגרמניה את Die Biene Maja & Ihre Freunde לכבוד יום הולדת 30 לדמות המצוירת הגרמנית הדבורה מיה וחבריה. מדובר בממתקי ג'לי בצורת הדמויות, בטעמים: תפוז, לימון, קולה ותפוח.

מחרוזת סוכריות

חברת Eichetti Confect Spezialitten בגרמניה השיקה את Mr Blubber Jewellery Candy Kit, קופסה המכילה חרוזים בצורת סוכריות בצבעים ובצורות שונות. למוצר מצורף שרוך, המאפשר את שזירת הסוכריות לשרשרת.

סוכריות מנטה


תחליף לשטיפת פה

חברת Sweet Life השיקה את Rio Bio Active Oral Care סוכריות המנטה הראשונות המשמשות תחליף לשטיפת פה. הן מכילות BIOSecur, 100% anti-microbiotic טבעי, והן ללא סוכר.
המוצר "הורג" בקטריות הגורמות לריח פה רע ופלאק ומרענן מיידית את הפה והנשימה. הן נמכרות בטעמי פירות הדר.

מנטרלות ריח אלכוהול

חברת SC Enterprises השיקה בגרמניה את St. Sin No 1, סוכריות סוכר פירות אשר מנטרלות ריח אלכוהול תוך 30 שניות, עד אשר הצרכן שותה אלכוהול נוסף. זהו המוצר הראשון אשר מנטרל ריח אלכוהול ולא רק מסתיר אותו.

סוכריות מנטה גורמה

חברת Dolphin Innovations הציגה בתערוכה את Oral Fixation Gourmet Mints, אשר מופץ כבר באירופה ובארה"ב. זהו מגוון של סוכריות מנטה פרימיום בטעמים, הארוזות בקופסא אטרקטיבית דקה מפח. הסוכריות נמכרות במספר טעמים: קינמון, מנטה עם קפאין, לימונית ומנטה, מנטה, וללא סוכר. הסוכריות נעשות בעבודת יד ומשווקות כמוצר יוקרתי ופזרני.

סוכריות


תחליף למשקאות

סוכריות הג'לי moothie Blend Jelly Belly של חברת Jelly Belly Candy האמריקנית, מצטרפות לשוק משקאות ה-Smoothies המשגשג. מדובר בסוכריות ג'לי בטעמים שונים: דובדבן-פסיפלורה, תפוז-מנגו, אננס-אגס ותות-שדה בננה.

מהלך מעניין נוסף של אותה חברה הוא השקת המוצר Sport Beans תחת המותג Jelly Beans. סוכריות ג'לי המכילות 120 מ"ג אלקטרוליט, ויטמין C, ויטמין E, מונעות התייבשות, ומגשרות על הפער בין ממתקים ומשקאות אנרגיה או תוספים. הסוכריות נמכרות בטעמים: לימון-לימונית, ותפוז.

חטיפים - חדשנות


חטיפים מתובלים ממולאים

חברת Pauly הגרמנית הציגה את Xits, מבחר חטיפים מתובלים ממולאים, ראשונים מסוגם בגרמניה. מקלות פריכים ממולאים בחמאת בוטנים או בגבינה. בשוק קיימים מזה זמן לא מועט ממתקים, מסטיקים וביסקוויטים ממולאים, כעת ישנם גם חטיפים מתובלים ממולאים.

חטיפי ווסאבי

חטיפים בטעם ווסאבי משווקים בעיקר באסיה ובאמריקה. בעבר מרבית המוצרים יובאו לאירופה באמצעות קמעונאי אסייתי קטן אך לא הצליחו. לאחרונה נראה כי הדבר בתהליך שינוי.

Mr Wasabi של חברה גרמנית בעלת שם זהה, הוא חטיף אסאייתי חריף ופיקנטי המכיל אפונה פריכה מצופה בווסאבי. חטיף נוסף של אותה חברה הוא Mr Wasabi Peanuts, בוטנים מצופים בווסאבי. על-גבי אריזת החטיף מצוייר בוטן מצופה בווסאבי, לבוש כסמוראי.

טוגני פירות

טוגני FruitMaid של חברת Sweetlife, הינם מגוון טוגנים המבוססים על פירות: 100% פירות ו-50% פחות שומן בהשוואה לטוגני תפו"א. הטוגנים בטעמים: עגבניות, אננס ובננה. טוגני האננס והבננה מוכרים יחסית באירופה, טוגני העגבניות מהווים חידוש. המוצר נמכר בהולנד.

שוקולד


שוקולד מריר

קטגוריית השוקולד המריר וחדשנות בתחום, היוו חלק נכבד בתערוכה. קיים עניין רב בשוקולד המריר, בשל רמת הקלוריות ורמת הסוכר הנמוכות בשוקולד מריר בהשוואה לשוקולד חלב, ובשל התועלות הבריאותיות שניתן להפיק ממנו. מרבית החברות, שהציגו בתערוכה, בחרו להרחיב את מבחר מוצרי השוקולד שלהם עם מוצר שוקולד מריר בגרסה בלעדית, כאשר בדרך כלל הן הדגישו את מדינת מקור השוקולד וגם את מיקום מטע הקקאו.

Trinitario של חברת Rausch Privat-Confiserie הגרמנית, הוא שוקולד מריר המכיל 80% קקאו באיכות גבוהה מטרינידד.

חברת Stollwerck, הוסיפה למותג Sarotti No. 1 שלה, את Santo Domingo, שוקולד מריר מסנטו דומינגו. המכיל 85% קקאו. כמו כן, החברה מציעה גם את No. 1 Mini Collection, מבחר של שוקולד מריר (12 גר') בחפיסת 240גר'.

שוקולד באריזת גבינה

מותג Mama Mooo, של חברת Chocolat Schnberg השוויצרית, הוא מגוון שוקולד פרימיום בפורמט אריזה מסורתי של גבינה - משולשים בודדים. צבעי האריזה (לבן, כחול וצהוב) גם הם מזכירים מוצרי חלב וגבינה.

שוקולד בצורת עץ

המוצר המעניין ביותר מבחינת צורה היה Schokoladenbaum, המופץ על-ידי Schokoladenbaum Versandkonditorei, מבחר של שלושה עצים תלת-ממדיים העשויים משוקולד בלגי, בגדלים שונים. המוצר קיים בשוקולד מריר ושוקולד חלב ומיוצר ידנית על-ידי Confiserie Wagner בגרמניה.

שוקולד פרימיום - אריזות עונתיות

אריזות עונתיות ומוצרי שוקולד פרימיום גם תפסו מקום מרכזי בתערוכה.

Yin Yang של חברת Neuhaus' הגרמנית, היא מהדורה מיוחדת ליום האהבה - שתי קופסאות מתכת (60 גר') אשר יחדיו יוצרות את סמל היין וה-יאנג. הקופסא הלבנה מכילה פרליני שוקולד לבן ממולאים בקרמל שקדים, הקופסא השחורה מכילה פרליני שוקולד מריר בטעם קפה. על החלק העליון של הפרלינים מפוזרות חתיכות שוקולד בצורת יין ו-יאנג.

Jessica Walker Handmade Chocolates של חברת The Essential Box הבריטית הם מגוון של שוקולד פרימיום מריר, לבן וחלב שיוצר בעבודת יד. השוקולד הושק בחנויות Harrods בבריטניה, ב-2005.

לדוגמא, מוצרים המכילים זוג פגיונות שוקולד בהשראת Manolo Blahnik, ותיק מעור תנין מזויף המכיל מבחר של שישה סוגי שוקולדים.

Well-Being

בהתרסה לתפיסה כי שוקולד וממתקים אינם תורמים לבריאות הצרכנים, הוצגו בתערוכה שפע ממתקים "בריאים", לרוב ממתקים מועשרים ברכיב מזון מסוים.

סוכריות ג'לי עם סיבים פרה-ביוטים וויטמינים
המותג Fit For Fun, של חברת Trolli Ssswarenvertrieb הגרמנית, הנו מגוון סוכריות ג'לי: יוגורט מיקס עם סיבים פרה-ביוטים, מיקס שמונה ויטמינים, ו- Energy Kick (המכיל taurine, guarana).

Fit For Fun הוא מותג של מגזין ספורט וסגנון חיים גרמני, המשתף פעולה עם מס' יצרנים על-מנת להרחיב את קו המוצרים שלהם למוצרים בעלי אוריינטאציה ספורטיבית וסגנון חיים.

שוקולד מועשר

Novevita של Arco International הוא מגוון של שוקולד בשלושה טעמים:

- שוקולד מריר המכיל קליפות תפוזים מסוכרות, מועשר בחומר נגד חמצון מעלי גפן, כלומר trans-resveratrol, Polyphenol עם תכונות אנטי חמצון, אנטי דלקתי ואנטי קרצינוגני.

- שוקולד חלב עם חמוציות, מועשר בסידן ומגנזיום מאצות.

- שוקולד חלב עם נוגט, מועשר ב- isoflavones מנבטי סויה, היכולים להועיל לנשים בגיל הפסקת הווסת ובעלי אפקט פרוביוטי. המוצר נמכר בבלגיה.

Sarotti PURPUR של חברת Stollwerck הגרמנית, הוא מגוון טבלאות שוקולד מיניאטוריות. חטיף פרימיום בעל תועלות בריאותיות הקיימות במוצר טבעי ומכיל polyphenols ו- flavonoids הנמצאים בקקאו.

השוקולד מיוצר באמצעות תהליך מתון הנקרא ACTICOA, שפותח במיוחד עבור מוצר זה על-מנת לשמר רמה גבוהה ככל האפשר של polyphenol טבעי. מוצר נוסף המשווק כבריא, הוא Sarotti Frucht & Flakes, חמוציות ופתיתי תירס מצופים בשוקולד חלב.

ממרחי שוקולד בריאים

מגמת הבריאות בשוקולד הגיעה גם לתחום הממרחים המתוקים.
חברת New Tree הבלגית, השיקה מגוון של ממרחי שוקולד חדשניים בבלגיה:

Pur Plaisir (שוקולד מריר) Plaisir Miel (שוקולד חלב) המכילים 70% שומן פחות ו-40% קלוריות פחות מאשר ממרחי שוקולד אחרים בשוק. הממרחים מהווים מוצר חדשני כיוון שהם מכילים Beneo, תמצית עולש העשיר בסיבים ואמור להגביר את ספיגת הסידן בגוף.

שוקולד אורגני

Sarotti Bio של חברת Stollwerck הגרמנית, הוא מותג השוקולד הוותיק הראשון בשוק המזון המסורתי עם חותמת האיכות הגרמנית Bio, המהווה חלק בלתי נפרד מה- Eco Directive של האיחוד האירופי.

BIO הוא מגוון שוקולדים אורגנים פרימיום, המכילים 100 גר' טבלאות שוקולד פרימיום, האחד שוקולד חלב עם 34% קקאו, והאחר שוקולד מריר עם 70% קקאו. השלישי הוא Sarotti BIO Milk Choco Flakes ׀ שוקולד מצופה בפתיתי קקאו.

אדקיט

אדקיט היא החברה המובילה בישראל לשירותי מידע תחרותי ומחקרי שוק בינלאומיים. החברה שהוקמה בארה"ב ופועלת בישראל מאז 1989 מספקת ללקוחותיה מחקרי שוק, מאגרים ממוחשבים של מידע שיווקי ועסקי, שירות של מעקב אחר פרסומות מהעולם, שירותי מעקב אחר מוצרי צריכה חדשים ושירותי מיקור חוץ של מידענות ומודיעין עסקי תחרותי. בין לקוחות החברה בישראל נמנים מרבית הגופים המובילים במשק בכל ענפי התעשיה, מסחר, פיננסים, מחקר ופרסום.

תאריך:  18/06/2006   |   עודכן:  18/06/2006
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חמושים חטפו 10 עובדים ממאפייה בעירק (יום א', 18.6.06) אשר נמצאת בשכונה שיעית ברובה, בבגדד. בתוך כך מצאה המשטרה את גופותיהם של 11 בני אדם אחרים, שנורו למוות במקום אחר במדינה.
18/06/2006  |  הדר פרבר  |   חדשות
עיריה מסכימה לסלילת מנהרה וכביש מתחת למסילת ברזל ללא היתר, בתוואי דרך שמחייב "ביקור" בתחנת דלק של אדם המקורב לראש העיר. האם בית המשפט יורה להרוס את הכביש? תלוי את מי שואלים.
18/06/2006  |  אורון חדי  |   חדשות
משרד החוץ האירני האשים את ארה"ב בהפעלת לחץ שלילי על האירופים והימנעות מפשרה. דובר משרד החוץ, חמיד רזה אסאפי אמר, כי "אנו חשים שהאמריקנים מנסים להביא את אירופה לנקודה שבה המקרה (הגרעיני) לא יוכל להיפתר בקלות", כשהוא מתייחס לחבילת התמריצים והעונשים של המערב.
18/06/2006  |  הדר פרבר  |   חדשות
אכילת ירקות עשויה למנוע את התקשות העורקים, כך מגלה מחקר חדש. חוקרים אמריקנים גילו ירידה של 38% בהצטברות שכבות השומן בעורקים של עכברים שהוזנו בתערובת של ירקות, כולל גזרים ואפונה.
18/06/2006  |  יפעת גדות  |   חדשות
ועדת זיילר, החוקרת את התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשת האחים פריניאן, תמשיך לפעול ללא הגבלת זמן, אם כי דיוניה צפויים להסתיים בסוף השנה. כך הודיעו היום (יום א', 18.6.06) השר לביטחון פנים אבי דיכטר ושר המשפטים חיים רמון.
18/06/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il