שלשום (יום ב', 22.6.15) הציגו במשותף
משרד התחבורה וחברת נת"ע את החלק הראשון במיזם הרכבת הקלה באזור גוש-דן.
פרטי התוכנית
החל מתאריך 2.8.15 ייסגר רחוב יהודה הלוי בתל אביב בקטע שבין רחוב בצלאל יפה לקטע שברחוב נחלת בנימין, וכן ייסגר אזור גשר קלקא (צומת הרחובות הארבעה, החשמונאים, שדרות יהודית ודרך
מנחם בגין. בהמשך החודש ייסגר לתנועה גם צומת גשר מעריב אשר במסגרתו ייהרס הגשר לחלוטין ובמקומו תוקם מנהרה.
לאחר החגים יחלו העבודות בצומת הרחובות שאול המלך - דרך מנחם בגין, ז'בוטינסקי וביאליק. בחודש דצמבר יחלו העבודות באזור בני-ברק, רמת-גן.
פירוט לגבי הקו האדום
מדובר ברכבת קלה אשר תיסע מפתח-תקווה לבת-ים כאשר היא תעבור בערים רמת-גן, בני-ברק, תל אביב יפו ובת-ים.
הפתרונות של חברת נת"ע: בתקופת העבודות יהיה קשה לנוע בקטעים אלו בעזרת כלי-רכב לכן, ממליצים בחברת נת"ע להחנות את הרכב באחד מחניוני "חנה וסע" אשר ימוקמו באזורים הבאים: פרק "גני-יהושע", מבוא מודיעין, אצטדיון "המושבה" בפתח-תקווה ושכונת תל-ברוך.
מספר מקומות החניה יהיה בתחילה 3,500 ובחודש ספטמבר המספר יגדל ל-4,000 ותמורת חמש-עשר שקלים יוכל כל נהג לנסוע בשאטל לתוך תל אביב אשר יצא כל חמש דקות.
חשוב לציין כי החניון במודיעין ייפתח ב-15 באוגוסט, בעוד שאר החניונים יפתחו ב-2 באוגוסט. לאורך הצירים החסומים יתפרשו שוטרים אשר יתנו עדיפות לתחבורה הציבורית.
הבעיה במיזם זה
אין ספק שבדומה למה שקרה בירושלים גם כאן יינזקו העסקים הקטנים מאחר שלא תהיה לאנשים דרכי גישה להגיע לחנויות אלו. לכן, לא ברור לי למה הממשלה ועיריות תל אביב ורמת-גן לא גיבשו מתווה פיצויים לבעלי עסקים אלו.
כמו-כן, לא ברור איך אנשים שגרים דרומית לתל אביב ובתוכה יוכלו לנוע למחוז חפצם.
מיזם זה אמור להמשך במשך 7-6 שנים, אך כמו שאנו מכירים את התנהלותה של המדינה בנושאים שונים, אני לא אופתע אם יהיו קשיים בפיתוח המיזם ואם הוא לא ייפתח בתאריך שלו מצפים.
נקווה שבסופו של דבר מעז ייצא מתוק.