|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

הרצוג משחק פינג-פונג על מגרש טניס

"העיקרון הפיטרי" קובע שכל עובד מוצלח יקודם בתפקידו עד שיגיע לתפקיד שאינו מתאים לו. דומה כי אין תיאור מוצלח יותר ליצחק הרצוג, שהצטיין בתפקידיו הפוליטיים הקודמים
24/06/2015  |     |   מאמרים   |   תגובות
יצחק הרצוג. נמצא בתפקיד המתאים? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הרצוג משחק פינג-פונג על מגרש טניס

"העיקרון הפיטרי" קובע שכל עובד מוצלח יקודם בתפקידו עד שיגיע לתפקיד שאינו מתאים לו. דומה כי אין תיאור מוצלח יותר ליצחק הרצוג, שהצטיין בתפקידיו הפוליטיים הקודמים.

הרצוג רחוק מלהבין את רזי המשחק הפוליטי בכלל ושל קמפיין בחירות על אחת כמה וכמה. בשבועות החולפים הוא ממשיך להוכיח נכונות קביעה זו.

הרצוג מתמודד עם אורן חזן!

שתי דוגמאות באותו נושא: כשהתפוצצה ברעש גדול פרשת חבר הכנסת אורן חזן, הזדרז הג'נטלמן להעניק רשת ביטחון לקואליציה. ניתן להתווכח על נכונות הצעד, בעיקר כאשר ראש מפלגתו של חזן שותק. בהתבטאות הפומבית שלו ביצע הרצוג שגיאה של טירון. הוא גרם במו פיו להפחתת מעמדו מרמה של בוז'י מול ביבי לרמה של בוז'י מול חזן. מה היה קורה אילו הסיעה הייתה מוציאה הודעה כתובה על הנושא, או שיו"ר הסיעה היה מודיע על רשת הביטחון? למה הרצוג היה צריך לעשות זאת?

עברו ימים ספורים והרצוג ביצע, בלשון הטניס, "שגיאה כפולה". בדיון בכנסת על הפקרת הממשלה את יישובי הצפון והדרום עלה הרצוג על הדוכן והתייחס... לנושא חזן. התקשורת חגגה על העימות בין הרצוג לחזן, שהוצא מאולם המליאה ועל הדרך העלה את פרשת העמותות. וביבי שתק. חיכך ידיו בהנאה.

כשלים בהתנהלות אישית ומנהיגותית

"הרצוג", הוא סרט מרתק של ענת גורן אשר הוצג בערוץ עשר. צפינו בהשתאות בכשלי ההתנהלות האישית ובכשלים המנהיגותיים של הרצוג. קבלת החלטות, חוסר מיומנות להתמקד בעיקר, שההשלכות שלה היא החלטות הקשורות בניהול זמן ועוד. נתייחס גם כאן לשגיאה כפולה: שימוש במדיה וניצולה האפקטיבי.

נאום נתניהו בקונגרס ו"נאום התגובה" של הרצוג

נתניהו נואם בקונגרס. אירוע רב רושם לכל הדעות. תפאורה משולמת. תמונה של מנהיג בינלאומי, המופיע בהצלחה ברמות הגבוהות ביותר של הפוליטיקה העולמית. העובדה שהוא נעץ את אצבעו בעיני הנשיא אובמה, הופכת אותו בעיני תומכיו כ"גבר", עשוי ללא חת ופועל למען הגנת מדינת ישראל.

אמצעי התקשרות החליטו לאזן להעניק גם להרצוג זמן מסך נדיב מיד לאחר נאום נתניהו. הרצוג טעה כבר בהתחלה. הוא בחר להשיב לביבי. "הציבור רוצה לשמוע תשובה", התעקש וטעה. לא הקשיב לעצת מנהל הקמפיין שלו, המבין דבר או שניים בתמונות המשפיעות על הציבור ובוחר להכות את ביבי דווקא בתחום החזק שלו. הופעה הפומבית.

איך התכונן לאירוע כל כך חשוב? להלן לו"ז חלקי: פותח את היום בביקור לא ידידותי בשוק של לוד. עולה לירושלים מצטלם ב"פינתי", נוסע למשאות יצחק הישנה בגוש עציון להצטלם ליד העץ שנטע סבו, משם לאשקלון.

"מתי עבדת על הנאום"? שואלת ענת, "באשקלון, שם עבדתי שעה וחצי על הנאום", משיב הרצוג. שעה וחצי על נאום כל כך חשוב? המציאות הרבה יותר עגומה. רואים אותו מקשיב לנאום של ביבי בקונגרס, משרבט "תשובה". אין מדפסת... ברגע האחרון מאלתרים מדפסת ומדפיסים את הנאום בגודל פונט שגוי. מאשקלון מגיע מותש לבית העם של ניר משה, שם הוא עתיד להשתתף באחד משיאי הביזיונות של הקמפיין.

ניהול לו"ז שגוי. ייזום אירועים שוליים והזנחת ההכנה של האירוע הצפוי. שליפה חובבנית של "תשובות" לביבי. שלא לדבר על מחדלי העוזרים שאפילו מדפסת לא הכינו.

זה עתה הסתיים נאום נתניהו. תפאורה מכובדת בוושינגטון. אירוע רב רושם מבוים היטב. המצלמה עוברת לבית העם בניר משה. הציבור בבית רואה הופעה של מנהיג עולמי, ואחריה הרצאה במתנ"ס... הרצוג בחר להציג טקסטים ארוכים ומשעממים המתווכחים לכאורה עם דברי נתניהו, שגם דבריו היו משעממים וארוכים. התמונה של נתניהו ניצחה בגדול.

"אל תמחאו כפיים, זה משודר", נזף הרצוג בקהל הנלהב והשתיקם. בזיכרון הטרי הדהדו מחיאות הכפיים הסוערות וה- standing ovations, שוב ושוב נעמדו הסנאטורים והמכובדים על רגליהם והריעו. ביבי הלהיב את הקהל הנלהב, הרצוג השתיק את הקהל הנלהב לא פחות. ומה עם כסאות הפלסטיק? "זה יותר עממי", השיב הרצוג ברצינות.

אירוע התשובה לא היה צריך להתרחש. אך מרגע שהחליט היה על הרצוג לדאוג לתפאורה נכונה, לתמונה מכובדת ומרשימה. תשובה חדה הגוררת כותרות, אבל למי היה זמן לחשוב על משהו מבריק? הרצוג בחר לסייר בלוד, להצטלם ב"פינתי" ולהניח זר במשואות יצחק ולחפש מדפסת באשקלון.

איך ניתח הרצוג את הפיאסקו הזה? "היה פה טעות בניהול לוח הזמנים שלי...היה משהו בפריים, החל מהצילום, הפודיום המגוחך, לא היה בזה משהו ממלכתי". מלא אשמים. "בסדר לומדים", סיכם. האמנם? אגב, אדלר לא היה שם.

"האמבוש"

כך כונה הראיון הכפול בין הרצוג לנתניהו ב"פגוש את העיתונות". סוכם עם אנשי הרצוג על ראיון זה אחר זה. בתדרוך לפני האירוע אומר אדלר "אין מצב לשאלה של נתניהו להרצוג וגם לא של הרצוג לנתניהו. ברגע שזה קורה, אתה קם והולך". הנחה אדלר. "ברגע שמחברים אוזניה לאוזן – סימן שהם מתכננים דו-שיח". כשחברו את האוזניות אף אחד מהצוות לא עשה דבר. "פתאום הוזזו מצלמות באולפן, שינו תאורה תוך כדי הראיון". הרצוג מספר: "בתוך האוזנייה העורך מתחיל לחפור לי 'תענה, לא תענה...", כל כך הרבה יועצים ואסטרטגים, ולא עושים דבר.

נתניהו מופיע על מסך ענק, הרצוג - בקטן בשוליים. ביבי בוטח בעצמו, ו"שוחט" את הרצוג. גם הפעם אדלר לא נכח.

"לא היית מצפה מצוות מאומן לשלוט בסיטואציה כזו?" שואלת ענת, "התשובה היא כן. בסוף כולם בני אדם. זה משהו שיכול לקרות. זה לא צריך לקרות. אני לא מוכן להטיל אשמה. לא בגלל האירוע הזה הפסדנו". ברור, לא בגלל האירוע הזה, לא בגלל האירוע בבית שאן, או בערוץ עשר או בנאום בניר משה, גם לא בדברי גרבוז. כל דבר יכול לקרות. אך כשמחברים את הנקודות מתקבלת תמונה עצובה.

בדרך לאולפן נערך דו-שיח מרתק בין ענת להרצוג:

ענת: "האם זה נכון ללכת עכשיו לעימות?

הרצוג (בפסקנות): "זה לא עימות, זה שידור אחד אחרי השני. אני מגיב לו".

ענת: "זה לא טוב עימות כרגע", כאילו רומזת לו שיזהר.

הרצוג: "אני נכון להכל. שום דבר לא מפחיד אותי. כמו סיפור דוד וגוליית".

ענת מתעקשת: "ביבי משופשף. לא נכון עכשיו".

הרצוג מלין שיש לגביו "הערכת חסר, under estimation". ושוב הרצוג טעה. זו אינה "הערכת חסר", זו המציאות. בכל הקשור להופעות תקשורתיות - נתניהו "אוכל אותו לארוחת בוקר".
"אין דבר חסר תועלת יותר מביצוע יעיל של מה שלא היית צריך לעשות מלכתחילה", אמר פיטר דרוקר. הדבר היעיל היחיד שעשו ב"מחנה הציוני" היה לזנב ביאיר לפיד. אבל את זה ממש לא היו צריכים לעשות. צעד זה שייך לאסטרטגיה, שגם היא הייתה מוטעית מיסודה.

הסרט המרתק אינו עוסק בנושא החשוב ביותר – הטעות האסטרטגית. מרוב יועצים אסטרטגיים (בסרט הופיעו שבעה) החטיאו. לא עשו מאמץ להתקרב לחציון. האגו ניצח את האסטרטגיה כאשר ויתרו על שאול מופז והציגו אדם ראוי (ידלין) שאינו מוכר מספיק בציבור.

אלה ועוד ממחישים שני דברים: הרצוג אינו מבין מספיק את רזי המשחק ובכלל, הוא הדוגמה לעיקרון הפיטרי: התקדם עד לתפקיד שאינו מתאים לו.

מומחה למנהיגות עצמית, מנטור, מרצה לאסטרטגיה של בחירות
תאריך:  24/06/2015   |   עודכן:  24/06/2015
אריה (נוני) סנדלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרצוג משחק פינג-פונג על מגרש טניס
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פו-אד הדב
24/06/15 11:46
2
אהרון שחר
24/06/15 11:53
 
עם
24/06/15 19:08
 
אהרון שחר
24/06/15 20:24
3
איל11
25/06/15 08:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אם היו שמים עליו יד היום, על שמשון, עם יד על הלב – היה הפשלונר נאזק מיד ומושלך לבית סוהר עם פדופילים נורמטיביים ואנסים משוכללים בשל התעללות בבעלי חיים ופגיעה מורלית ומוסרית בזכויות נכסי צאן וברזל. לא חשוב כרגע שיש ביכולתו של שמשון לבתק בכל רגע את כל השרשראות בעולם ולהפיץ לכל הרוחות את כל ההשתלשלויות, הפרזולים, החירטוטים והקעקועים. שמשון, לידיעתכם, לא היה הודיני או מכשף תקשורתי ממולח כמו שההמונים, גם היום, נוטים לייחס לכל טייקון שאוחז בזרועותיו מוסדות ארץ ותזרים נהרות מזומנים. למרות מסע מואר בלפידים, התעללות מחושבת ושקולה בבע"ח, שהם יצורים, ממש כמו יזידים או ארמנים, בעלי זכויות מוכרות על-ידי מוסדות האו"ם - התנ"ך שלנו הפך אותו למנהיג העם היהודי, שופט מכובד שהציל את בני ישראל ואוי לאותה בושה. אוי, איזו דרך ארוכה ומייגעת הלכנו מאז - ולאן הגענו? היום כותבים סופרי ה'תנ"ך-ישראלי' שמצב בע"ח הוא מציאות של שואה. ממש במילה הזאת, האירופית, התיקנית, הממוסגרת, הגרמנית, הנאצית, יד אחת על הלב ויד בשם.
24/06/2015  |  אורי שרגיל  |   מאמרים
בואו נניח שמחירי הכרטיסים להצגות של הבימה ושל הקאמרי בקריית גת, אריאל, קריית מלאכי, עכו ונהריה יהיו 20% ממחירם בת"א, פשוט הנחה של 80% ממחיר הכרטיס.
24/06/2015  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
ראויים ועדי ההורים להערכה רבה, כשהם יוצאים במחאת הסרדינים, בתקופת השר פירון במשך שנה וחצי דנה וועדה מקצועית, שהחליטה לקצץ את מספר התלמידים. טרם יישום ההחלטות נפלה הממשלה. מימושן לא יצא לפועל. בא שר חדש במקום ליישם את ההחלטה הוא מבקש ללמוד מחדש את הנושא, וזאת כשאחת ההכרזות הראשונות שלו טרם שלמד את הנושא, שהוא השר משווה את מספר התלמידים בכל בתי הספר ל-40 תלמידים בכיתה.
24/06/2015  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
הוויכוחים הציבוריים שמתנהלים בימים אלה סביב שאלת חופש הביטוי של אמנים, אינם מיוחדים לנוף הישראלי. בפברואר השנה הכריע בית המשפט העליון בספרד בשאלה, האם יצירות של זמר ראפ מהוות "נאום שנאה" במובן של האדרה או הצדקה של מעשי טרור, וזאת בניגוד לסעיף 578 של הקוד הפלילי הספרדי. הוראה זו קובעת, כי האדרה או הצדקה של מעשי טרור או של מבצעי מעשים אלה, וכן ביצוע מעשים שיש בהם כדי להשפיל או לזלזל בקורבנות מעשי טרור או במשפחותיהם, תישא עונש של מאסר בין שנה לשנתיים.
מפעם לפעם מוגשים ערעורים על-ידי נישומים שהוטלו עליהם מיסים בהעדר רווחים, ובית המשפט נדרש להכריע האם פקיד השומה פעל כהלכה. ערעורי מס שכאלה הוגשו על-ידי פישמן רשתות ועל-ידי אליעזר פישמן וטובה פישמן, כנגד החלטת פקיד השומה למפעלים גדולים.
24/06/2015  |  רו"ח נדב הכהן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il