במסגרת פרויקט מחקרי (RAMP METERING), אשר מבקש לבחון מערכות לבקרת הכניסה לדרכים מהירות, יוקמו שני אתרי ניסוי בשתי רמפות כניסה לנתיבי איילון - האחד במחלף קק"ל, בכניסה לנתיבי איילון לכיוון צפון והשני במחלף קיבוץ גלויות, בכניסה לכביש מספר 1 לכיוון ירושלים.
מערכות בקרת הכניסות אמורות לווסת את תנועת הרכבים, המשתלבים בכביש מהיר, במטרה לשפר את רמת הבטיחות ולאפשר ניצול מרבי של יכולת הזרמת התנועה בנתיבים ראשיים. במסגרת הפרויקט, יוצב רמזור בכניסה לנתיבי איילון, לפני נקודת השתלבות, אשר יווסת את תנועת הנכנסים בשעות העומס בלבד.
הרמזור יופעל בעזרת גלאי תנועה אשר ימוקמו על רמפת הכניסה ועל הנתיבים הראשיים. חיישנים מיוחדים ימדדו את עומס התנועה בכביש המהיר, המידע יועבר לרמזור "בקרת הכניסה", אשר יקבע, באופן אוטומטי, את קצב הכנסת כלי הרכב.
לדברי מפעילי הניסוי הנהגים ימתינו זמן קצר ברמזור וייהנו מהשתלבות חלקה ובטוחה יותר עם התנועה, בכביש המהיר. הפעלת המערכת אמורה לקצר את זמן הנסיעה לכלי הרכב העוברים בשעות השיא בנתיבי איילון ב-55%. פרויקט ה-EURAMP הינו פרויקט מחקרי הנפרש על פני כשלוש שנים, בעלות כוללת של כ-3 מיליון אירו.
הפרויקט בארץ, שתקציבו עומד על שני מיליון ש"ח, ממומן על-ידי הקהילה האירופית בחו"ל (50%) ומשרד התחבורה (50%) והוא יתפרס על פני תקופה של שנה. חברת נתיבי איילון התקבלה כשותפה בפרויקט האירופי EURAMP יחד עם רשויות ומפעילי כבישים מצרפת, הולנד, גרמניה ואנגליה. לדברי שי ברס, מ"מ מנכ"ל נתיבי איילון, "הניסוי הוא חלק מבדיקה מקיפה שעורכת חברת נתיבי איילון, להכנסת כלים של "ניהול תנועה", לצורך הגדלת הקיבולת ושיפור השירות, בדרך 20 (נתיבי איילון). הפקת לקחים מן הניסוי תיעשה יחד עם השותפות האירופיות לפרויקט".