כי לה יאה הרבה שנים אני טוען, שהבעיה במשטרה הנה הדנ"א הפגום שלה. והנה בא משפטו של הבריון במדי המשטרה מוטי מהגר, והדגים זאת היטב. הקצין, שהורשע בתקיפת אזרחים בעת הפוגרום, שעשו הצבא והמשטרע ביהודי עמונה ובתומכיהם, עלה בדרגה למרות שיש נגדו תיקים פתוחים על תקיפת אזרחים, ומפקדיו אפיינוהו כקצין מצטיין וכמודל לשוטרים ולקצינים. על כך אין לי ספק - במשטרתנו הרקובה והמושחתת יכול מהגר לשמש מודל חיקוי.
והנה במשפטו התברר, שהמחלקה לחקירות שוטרים המציאה כל מיני טיעונים מוזרים על-מנת שהקצין לא ייענש בחומרה, לא יירשם בתיקו רישום פלילי, וגם לא יצטרך לשלם מכיסו את הפיצויים לקרבנותיו, שתקף באכזריות סדיסטית. השופט בבית משפט השלום בירושלים
הציל את כבודה של המדינה כשהעיר למח"ש על תפקודה הלקוי, אך, לצערי הרב, לא העז לחרוג מהמסגרת העלובה, שהתוותה מח"ש לענישת מהגר.
עכשיו רק נותר לראות האם יועלה הקצין המצטיין מהגר - הידוע גם כמפלצת מעמונה - בדרגה. מגיע לו ולמשטרע על הדוגמה האישית המפוארת שהראה.
מאמין כל אימת שפוער ח"כ
איתן כבל את לועו הוא מנפק פנינים, שכדאי לתעד. למשל,
בעימות האחרון בינו לבין
אפי שטנצלר, יו"ר הקרן הקיימת לישראל.
איני מתכוון לשפוט בין שני ההרים הללו, אלא לומר בהכנעה, מאמין לשניהם, לחרפתה של מדינת ישראל ולחרפת המפלגה שבחרה בהם.
מיותר לחלוטין את תפקיד הנשיא המציא דוד בן-גוריון, עם קום המדינה, כדי לקבור בחייו את ד"ר חיים ויצמן, יריבו המושבע.
תפקידו של הנשיא לסמבל, צוטט פעם ד"ר ויצמן. ואכן, מאז תש"ח אין שום צורך במשרה המיותרת לחלוטין,
שהוצאותיה השנתיות רק מאמירות, והגיעו עד כדי שבעים מיליוני ש"ח בשנה.
כאשר מנסים לחסוך ולייעל, לא די להוציא מיליוני שקלים כדי לחסוך כמה אגורות, אלא צריך למצוא ענפים מיותרים בעץ הממשל, ולכורתם. למשל - משרת הנשיא - ויפה שעה אחת קודם.
מעוול סביבתי "אם צה"ל לא יחתום עד סוף המושב על הנוהל, שיאפשר אכיפה סביבתית ראויה בבסיסיו, ניזום חוק כמיטב ראותנו", סיכם ח"כ אמסלם, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, את הדיון על אכיפת החוקים להגנת הסביבה במערכת הביטחון.
בדיון החריף למדי אמר סמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, כי ארבע שנים לאחר חקיקת החוק להגנת הסביבה (סמכויות פיקוח ואכיפה) טרם נחתם נוהל, המאפשר למשרד להגנת הסביבה לפקח על קיום חוקי הסביבה במערכת הביטחון, כמתחייב מהחוק. והוא הוסיף, "צה"ל הוא המעוול הסביבתי הגדול ביותר כיום בישראל".
סעיף 19 בחוק הגנת הסביבה (סמכויות פיקוח ואכיפה), התשע"א 2011 קובע כי על השר להגנת הסביבה, בהסכמתו של השר הממונה על אותו הגוף הביטחוני, לקבוע נוהל, או לתקן נוהל ישן, שיורה על אופן יישום החוק כלפי מערכת הביטחון. החוק מורה כי הנוהל ייקבע תוך 90 ימים מיום תחילתו של החוק, ובהעדר הסכמה בין השרים ייקבע הנוהל על-ידי ראש הממשלה תוך 30 ימים לאחר מכן. את הנוהל יש להביא לידיעת ועדת הפנים והגנתהסביבה של הכנסת.
"כל הליך דומה אזרחי נגמר בכתבי אישום ובצה"ל לא. לצבא יש דין ודיין משלו. כשהוא יוצא משדה אימונים, השדה נראה כאילו הייתה בו מהפכה. משאירים בו כמויות אדירות של פסולת. הצבא לא מבצע אכיפה ואפילו מפריע לאכיפה". כך אמר יצחק בן-דוד, סמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה.
היו"ר ח"כ אמסלם הגיב, כי בשנת 2011 נחקק חוק, שחייב לבנות נוהל תוך 90 יום. עברו ארבע שנים, והדבר לא בוצע. "האם הצבא מעל לחוק? הוא אמור לעבוד כמו כל המערכות".
ח"כ
בני בגין סבר, כי החוק משנת 2011 לא השאיר דברים פתוחים. יש מנגנון הכרעה וצריך להשתמש בו. משרד ראש הממשלה וראש הממשלה, לדבריו, "אינם מיישמים את מנגנון ההכרעה שקבוע בחוק ולכן הם אלו שלא מיישמים את החוק".