איגוד המפרסמים בישראל הקים את 'המכללה לשיווק ופרסום' אשר תהיה הגוף המקצועי העליון שיאגד וירכז את כל פעילויות איגוד המפרסמים בישראל, בנושא הכשרה, העשרה, סמינריונים, ימי עיון ייעודים והדרכה בכלל.
המכללה לשיווק ופרסום, אשר תפתח בקרוב את שעריה לנרשמים למחזור כ"א, תחליף את בית הספר לפרסום ושיווק, אשר סיים השנה את המחזור ה-20 שלו.
כחברי מועצת המכללה לשיווק ולפרסום התמנו 17 מבכירי ניהול השיווק בישראל וביניהם:
מנהל מקצועי-גרשון קופר; בני גאון-יו"ר גאון אחזקות ובעל ניסיון ניהולי עשיר ועתיר שיווק; אורן מוסט-יו"ר איגוד המפרסמים; יצחק סידי-יו"ר המועצה; אליעוז רבין-סגן יו"ר איגוד המפרסמים; דורון אדמתי-סמנכ"ל שיווק ותוכניות; מת"ב מערכות תקשורת בכבלים; עופר בלוך-מנכ"ל תשלובת החלב, תנובה; יוסי בראל-מנכ"ל אינטגרל; סביון בר סבר-סמנכ"ל שיווק בורגראנץ'; אלי גידור-מנכ"ל אומני מותגי מזון (דומינוס פיצה); רוני וינשטיין-סמנכ"ל שיווק, תה ויסוצקי; אורן זילברשץ-מנכ"ל סולגוד תקשורת; יהודי ליפמן-סמנכ"ל לשיווק ופיתוח מוצרים תוצרת מזון ישראלית; דודי מנביץ-מנכ"ל סלטי צבר; נמרוד פאר-סמנכ"ל שיווק יורוקום תקשורת סלולרית-נוקיה; ישראל פלג-סמנכ"ל שיווק ופרסום; מפעל הפיס; אילה תדהר-מנהלת פרסום ותחום כרטיסים בינלאומיים-ישראכרט; עו"ד תלמה בירו-מנכ"ל איגוד המפרסמים בישראל.
יו"ר איגוד המפרסמים מסר, כי "עם סיום הלימודים יהנו מצטייני בית הספר מתקופת התמחות בשכר בסיסי, במחלקות הרלוונטיות של המפרסמים ועל-פי החלטתם. בוגר/מתמחה בית הספר יהנה מצמידות לבעל תפקיד בפירמה וייחשף לשורת תהליכים אצל המפרסם משלב קבלת ההחלטות ועד ביצוען".
מנכ"ל איגוד המפרסמים מסרה, כי "התגייסותם ומעורבותם של המפרסמים בלימודי המכללה לשיווק ופרסום באה לידי ביטוי במתן חסותם למיכללה, השתתפותם בצוות ההיגוי שלה, במתן הרצאות מעשיות ו-CASE STUDYIES על-ידי מנכ"לים, מנהלי שיווק ומנהלי פרסום של חברות רבות במשק, בעיקר על-ידי מתן אפשרות למצטייני המיכללה להנות מתקופת התמחות במחלקות השיווק והפרסום של המפרסמים".
הדגש העיקרי בלימודי בית הספר יושם על לימודי ניהול השיווק (תקשורת שיווקית, ניהול המותג, ניהול קטגוריה ועוד). לימודי הפרסום וניהול הפרסום, הנהוגים כיום ימשיכו להיות כלולים במסגרת זו כחלק אינטגרלי מעולם השיווק.
פעילות בבית הספר תעשה במספר מישורים: מישור אחד- שנת הלימודים שאורכה כאורך שנה אקדמית. מישור שני- מגוון קורסי העשרה בני 5-7 מפגשים. מישור שלישי- סדנאות, ימי עיון והדרכות פנים -ארגוניות.
השינויים המפורטים ייעשו 'תוך כדי תנועה', עקב הסמיכות לשנת הלימודים הבאה, ואולם כבר בשנה זו, המתחילה באוקטובר 2002, יהוו לימודי השיווק 50% מתוכנית הלימודים הכוללת. בית הספר יפעל להעסקת מרצים בעלי מוניטין כמו גם פרסומאים מובילים אשר יצטרפו לצוות המורים של בתי הספר.
מעורבותם של המפרסמים בלימודי המכללה, תבוא לידי ביטוי בכמה אופנים: בצד הלימודים המתודולוגיים תינתנה הרצאות מעשיות של העוסקים בתחום- 'אורח מהתעשייה'. מפרסמים ישתתפו בוועדה המייעצת למכללה ויתרמו מנסיונם ומהידע שלהם.
תוכנית הלימודים אינטנסיבית: 320 שעות אקדמיות בכיתה ועוד עשרות שעות של עבודות בית אישיות וקבוצתיות. ססמת המכללה היא, 'כל מה שלומדים- עושים' ואכן, אין שיעורים יבשים, התלמידים מתנסים בכל מכתיבת בריף לקוח ועד להפקת סרטי פרסום לטלויזיה.