אליהו חסון מבת-ים מנוי בחברת סקיולייף, המפעילה מוקד חירום באמצעות לחצן מצוקה. במאי השנה לחצה עוזרת הבית מספר פעמים בטעות על כפתור המצוקה. חסון התנצל, דיווח שהוא בסדר, ולדבריו, הודיע למוקדן שבכוונתו לצאת מהבית.
לטענתו, כששב לביתו כעבור שעה וחצי חשכו עיניו. "מצאתי דלת שבורה ופרוצה ונכנסתי להלם". התברר שחברת סקיולייף הזעיקה מגן דוד אדום ששברו את דלת הבית לאחר שחסון לא השיב לקריאתם.
חסון תבע בחודש שעבר את חברת סקיולייף, מרחוב הרצל בתל אביב, בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר בסכום של 6,310 שקל.
לטענתו, החברה התעלמה משיחתו עם המוקדן. "הסברתי לו שלחצן המצוקה הופעל בטעות, מצבי הבריאותי תקין ואין לי צורך בעזרה ו/או בטיפול כלשהו". חסון האשים את החברה ברשלנות, "היא לא הייתה צריכה לנקוט בפעולה כלשהי".
חסון הוסיף שהחברה סירבה, שלא בצדק, לפצותו בגין הנזק לדלת המוערך ב- 2,000 שקל. חסון דרש בכתב התביעה פיצוי בסך 4,000 שקל בגין עוגמת נפש וכן 310 שקל עלות מגן דוד אדום. "על הנתבעת לפצות אותי עקב אחריותה לפעולות שבוצעו".
בכתב ההגנה טענה חברת סקיולייף שהתובע לא הודיע שבכוונתו לצאת מהבית. "בשעה 11:43 התקבלה קריאת מצוקה נוספת מביתו של התובע. הנתבעת ניסתה ליצור קשר עם התובע ומשפחתו מספר פעמים אך בלא הצלחה".
לטענת הנתבעת, מנוייה חתומים על הצהרה שעל-מנת לאפשר לה להציל חיים ללא שיהוי, היא מזעיקה כוחות הצלה במקרה של קריאת מצוקה, "ונזק שייגרם מפריצת דלת הדירה הינו באחריות המנוי".
לדבריה, לאחר שהתקבלה קריאת מצוקה מביתו של התובע והוא לא ענה לטלפון, "נקטנו באמצעי הזהירות המתבקשים להצלת חייו והזעקנו מגן דוד אדום. כוחות ההצלה שמגיעים למקום האירוע, מפעילים שיקול דעת ובמקרה הצורך פורצים את דלת הבית על-מנת להציל חיים".
הנתבעת הדגישה שהזעיקה את מד"א לאחר שחששה לחייו של התובע. "בכל מקרה בו אין תשובה מביתו של המנוי, הנתבעת מזמינה כוחות הצלה ואינה מתמהמהת. כל שיהוי עלול לעלות בחיי אדם ואיננו מפקירים את מנויינו".
לטענתה, מרגע הקריאה למד"א הפעולות שנעשו היו בהתאם לשיקולי מד"א והחלטתו, "ללא פיקוח או אחריות מצידנו. במקום להכיר תודה על שירות מסור, שבמקרים דומים הציל חיי אדם, בחר התובע להגיש תביעה ולבוא בדרישות בלתי מבוססות ובניגוד להסכם".
כאמור בית המשפט ידון בתיק בחודש הבא.