|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

אדם לאדם

עלבון לאינטליגנציה

גרסאותיו של היועץ המשפטי לממשלה המלבינות את חטאיו ואת ניגודי העניינים שלו בדרך פלאית כמעט אינן עומדות בפני השכל הישר הטענות האוטומטיות שפרסום כרזות של אנשי ציבור במדי נאצים הוא הסתה מתעלמות ממהות העבירה כפי שהיא מופיעה בחוק העונשין הצהרות פופוליסטיות של חברי כנסת, שאמורים להבין דבר אחד או שניים בחוקים ובחקיקה, צריכות לעורר דאגה
13/08/2015  |   איציק וולף   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
לא עשה היכרות עם שותפיו לדיג? וינשטיין [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

וינשטיין: היכרותי עם פישר - שטחית וישנה
איתמר לוין
מבקש מבג"ץ לדחות את העתירה בה נדרש לפסול את עצמו מעיסוק בפרשה * טוען שלא ידע בזמן אמת שיאיר ביטון הצטרף להפלגה על ספינתו של פישר * מאשר שדוד המליצה בפניו על מועמד לפרקליט המדינה
לרשימה המלאה

יושבים? קבלו: לחוקק סעיף העלבת ציבור בחוק העונשין. עובד ציבור ונבחר ציבור שישקרו באופן שקוף וברור בעמדותיהם הרשמיות לבית המשפט יואשמו באופן מיידי בהעלבת הציבור.

אם היה בחוק סעיף כזה - היועץ המשפטי לממשלה, יהודה (אני בכלל לא ידעתי שאין רישיון לעובד הזה שבכלל אשתי העסיקה ולא אני) וינשטיין, שהגיש אתמול תשובה מגוחכת לבית המשפט העליון ביחס להיכרות שלו עם רונאל פישר, כבר היה מזמן עומד לדין.

רק לשם המושג הכללי - כמה 'צימוקים' מהתשובה של וינשטיין שביקש לדחות עתירה שרוצה למנוע ממנו מלעסוק בפרשת רונאל פישר:
  • וינשטיין, באמצעות הפרקליטות, הודה שהפליג פעמיים יחד עם רונאל פישר בספינת דייגים שבבעלות פישר. בפעם השנייה, כך נטען, הצטרף להפלגה אדם שלישי שלא היה מוכר לוינשטיין, שלא שאל לשמו. "אלא שלאחרונה, לאור הפרסומים בתקשורת אודות הפרשה, הסתבר למשיב מתמונות המעורבים שפורסמו כי מדובר במר יאיר ביטון, שנאשם אף הוא במסגרת הפרשה המדוברת", לשון תגובת הפרקליטות.

כן, בטח. שלושה אנשים מפליגים בשעת בוקר ללב ים ושני האנשים שזה עתה נפגשו לראשונה אינם עושים ביניהם היכרות, אפילו ברמה השטחית של "שלום, אני יהודה וינשטיין, ומה שמך?". לא סביר באופן קיצוני. כנראה וינשטיין בטוח שהציבור מטומטם (יהיה מי שיגיד שהוא צודק). בהחלט ראוי להעמדה לדין בגין העלבת ציבור.

  • הפרקליטות הודתה כי רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר וחשודה בפרשת פישר בהווה, המליצה בפני וינשטיין בשנת 2013 על מועמד לתפקיד פרקליט המדינה. לטענת הפרקליטות, "מדובר בהיכרות מצומצמת אשר התרחשה לפני מספר לא מבוטל של שנים".

אולי צריך ללמד את אנשי הפרקליטות חשבון, אבל שנתיים אינן מספר לא מבוטל. מבוטל ועוד איך. שנתיים הן פרק זמן קצר מאוד. ההישענות על הטיעון שעל פיו אותן שנתיים הן פרק זמן ארוך דיו כדי לבטל את ההצדקה להימנעות של פישר מעיסוק בתיק הפלילי שפתוח נגד רות דוד, מצדיקה להעמיד לדין גם את עורכי הדין שרון רוטשנקר ויונתן ברמן מהפרקליטות, שהגישו את התגובה, בגין העבירה (המופרכת למדי, חשוב לזכור) שזה עתה המצאתי - העלבת ציבור.

הסתה? שטויות גמורות
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אם רק היו בודקים את חוק העונשין של מדינת ישראל היו מגלים חמישה סעיפים בחוק שכוללים את המילה הסתה. בכולם, ללא יוצא מן הכלל, מדובר בהסתה למשהו. "הסתה להשתמטות", "הסתה לאי-ציות", "הסתה לגזענות, לאלימות או לטרור", "הסתה לאיבה כלפי מדינה ידידותית" ו"הסתה להימנע מתשלומי חובה".
ברור לחלוטין שלצורך קביעה שיש הסתה במעשה מסוים - צריך שיהיה מסית שידיח אחרים לבצע מעשה שנאסר בחוק. במקרה של פרסום תמונות של עובדי ציבור בכירים במדי נאצים - אין שום הסתה למעשה מסוים. זו בסך-הכל ביקורת וולגרית וילדותית למדי שמבקשת לגעת בבלוטות הרגש של הציבוריות הישראלית.

שוב רוגשות הכותרות "הסתה" לאחר הצגת דמות של בכיר בשירות הציבורי במדי נאצי. שוב מדובר בשטות גמורה. הפעם היה זה תורה של נשיאת בית המשפט העליון שהוצגה בסרטון ילדותי למדי מדברת כביכול בגרמנית וחותמת את דבריה במילים 'הייל בג"ץ'.
והנה שוב רוגשים עיתונאים שלא מבינים את מה שהם כותבים ומשדרים ומקרקרים על חשד לעבירת הסתה. בדיוק כפי שדיווחו דיווחי הבל על חשדות לעבירת הסתה לאחר פרסום תמונותיהם של נתניהו, ריבלין, יוחנן דנינו ואחרים במדי נאצים.

אם רק היו בודקים את חוק העונשין של מדינת ישראל היו מגלים חמישה סעיפים בחוק שכוללים את המילה הסתה. בכולם, ללא יוצא מן הכלל, מדובר בהסתה למשהו. "הסתה להשתמטות", "הסתה לאי-ציות", "הסתה לגזענות, לאלימות או לטרור", "הסתה לאיבה כלפי מדינה ידידותית" ו"הסתה להימנע מתשלומי חובה".

ברור לחלוטין שלצורך קביעה שיש הסתה במעשה מסוים - צריך שיהיה מסית שידיח אחרים לבצע מעשה שנאסר בחוק. במקרה של פרסום תמונות של עובדי ציבור בכירים במדי נאצים - אין שום הסתה למעשה מסוים. זו בסך-הכל ביקורת וולגרית וילדותית למדי שמבקשת לגעת בבלוטות הרגש של הציבוריות הישראלית.

ההסבר היחיד שיכול להיות להצמדה האוטומטית של עבירת ההסתה לפרסום דיוקנאות ישראלים בכירים במדי נאצים הוא בזיכרון ההיסטורי הישראלי. לא, לא הזיכרון של נוראות השואה שפקדה את העם היהודי במהלך מלחמת העולם השנייה. בעידן פוסט ה'סופ-נאצי' של סיינפלד וסרטוני הפארודיה של היטלר שמתעצבן על החניה בתל אביב ובימים שבהם התיירים הישראלים הם במקום הראשון בעולם בשהות ממושכת בברלין, איש בישראל לא באמת מתרגש יותר מהשוואה לנאצים. זה הפך לעניין שבשגרה.

הגורם המשמעותי שמפעיל במקרה הזה את בלוטות הרגש הוא זיכרון רצח רבין והכרזה שהציגה אותו כביכול במדי אס-אס. אבל גם שם - מדובר בהצמדה מלאכותית של אותה כרזה אומללה למעשה הרצח שקרה הרבה אחרי שפורסמה. גם שם אין שום קשר בין פרסום התמונה (שתמונות דומות לה של אביגדור ליברמן הוצגו בתערוכה מבלי שאין זועק על כך) לבין הרצח.

לא לחינם הודיעה פרקליטות המדינה כבר לאחר פרסום תמונותיהם של ראש הממשלה ושל נשיא המדינה במדי נאצים כי החשד שייחקר הוא חשד להעלבת עובד ציבור. אולם חשד לעבירה קלה יחסית שכזו אינו יכול לעמוד אל מול חופש הביטוי ואל מול הזכות של כל אזרח לבטא את ביקורתו על גורמי השלטון במדינה גם אם, ואולי דווקא אם, היא מעליבה ופוגענית.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, הבהיר במהלך דיון בכנסת לפני כחודש וחצי כי עבירת העלבת עובד ציבור אינה מכוונת כלפי העובדים הבכירים בשירות המדינה. הוא הדגיש כי המדינה תנקוט באמצעים שבידיה רק במקרים קיצוניים, כדי שלא לפגוע בחופש הביטוי, ושיש להפעילם בעיקר כדי להגן על עובדי ציבור בדרג זוטר.

אז עם מה אנחנו נשארים? עם הרבה אוויר חם. עם נפיחת סרטון אינפנטילי נגד נשיאת בית המשפט העליון שכבודה בהחלט במקומו מונח וממש לא יעורער בשל אותה פסאודו-סאטירה, עם שטות עיתונאית שנובעת מרגשנות ושטחיות ועם חקירה שאם תצא אל הפועל אולי תחקור כיצד העליב מישהו מאן דהוא בכינוי נאצי, אבל תהיה מופת של סתימת פיות לעילא ולעילא שלא הייתה מביישת משטר טוטליטרי.

הפופוליסטים משתוללים
סויד. מה עם חופש הביטוי? [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

עוד ראיה לכך שלא כל מי שהוסמך לעריכת דין באמת יודע את החוק. כשמדובר במישהי שעכשיו אמורה לחוקק חוקים בעצמה, כמו ח"כ רויטל סויד, זה כבר הופך מסתם קוריוז לעובדה מטרידה ביותר.

אין שום הסתה בסרטון שמציג עובדי ציבור בכירים במדי נאצים. הסתה, כפי שהיא קבועה בחוק העונשין, היא תמיד הסתה למשהו. חוק העונשין כולל חמישה סעיפים המתייחסים להסתה - בכולם, ללא יוצא מן הכלל, מדובר בהסתה למשהו. "הסתה להשתמטות", "הסתה לאי ציות", "הסתה לגזענות, אלימות או טרור", "הסתה לאיבה כלפי מדינה ידידותית" ו"הסתה להימנע מתשלומי חובה".

ההסבר המתקבל ביותר על הדעת הוא שכשאנשים טוענים שיש כאן הסתה - הם מתכוונים להסתה לאלימות. אבל אפילו משמר בתי המשפט לא חושב כך במקרה של הסרטון של הנשיאה נאור משום שלא תגבר את האבטחה עליה.

ואגב, רויטל סויד היקרה, אבן היסוד של הדמוקרטיה שעליה את רוצה להגן היא חופש הביטוי. בדיוק אותו חופש ביטוי שאת מציעה לדכא בכלים משפטיים-אכיפתיים.

תאריך:  13/08/2015   |   עודכן:  13/08/2015
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עלבון לאינטליגנציה
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסף דיין
13/08/15 20:01
2
כבש 44
13/08/15 20:01
3
ה.א
13/08/15 20:14
 
שושלב1
14/08/15 05:17
4
הגלשנית משדרות
13/08/15 20:48
 
העסק מתחמם כנראה
13/08/15 21:53
5
הניה
13/08/15 21:12
 
סתם אחד
13/08/15 21:52
6
רפי שכל וטפשים
13/08/15 21:37
 
פיני מפינתי
14/08/15 05:16
7
א.כ
13/08/15 22:51
8
הכותב שכח
13/08/15 23:40
9
ברוך מטרולניק
14/08/15 08:15
10
יעקב יעקב
14/08/15 09:09
 
לתמוך באילת שקד
23/08/15 07:29
11
אבו סאלים
14/08/15 09:20
12
אברהם1010
14/08/15 13:10
 
קלעת בול.פקה-פקה.
15/08/15 02:24
13
עידןסובול
15/08/15 21:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרשת סגירת תיק החקירה שנפתח נגד שופט בית המשפט המחוזי לשעבר בחיפה, משה גלעד, בחשד להחזקת חשבון בנק בלתי מדווח, בשוויץ והעלמות מס, בידי היועץ המשפטי לממשלה, בעילה של "היעדר ראיות מספיקות", לאור הקושי הנטען, להוכיח ברף הנדרש בפלילים, כי שופט מחוזי לשעבר זה, היה מודע לקיומו של חשבון בנק זה בשוויץ וכי הכספים שהופקדו בחשבון בנק זה, שייכים לו לבדו וגם/או יחד עם אשתו, מעוררים תחושה של אי-נוחות ותחושה של ניסיון, לכאורה, של רשויות החוק להקל עם שופטי מחוזי זה, בשל ומחמת מעמדו הציבורי וכדי למנוע מבוכה מהמערכת השיפוטית, אם יוחלט להעמידו לדין, בדרך של הגשת כתב-אישום נגדו ולנהל נגדו משפט פלילי, כדינו של כל אזרח, הנקלע למצב דברים דומה.
13/08/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
על-רקע הצפייה הדרוכה במערכת הפוליטית לפסק-דינו של בג"ץ בעניין "חוק המסתננים" פרסמה שרת המשפטים, איילת שקד, סטטוס בפייסבוק, בו כתבה כי חוק זה בוטל, עד כה פעמיים בידי בג"ץ, תוך שהיא מזהירה, כי אם יבוטל חוק זה בשלישית בידי בג"ץ, הרי: "המשמעות תהיה הכרזה על דרום תל אביב כמתקן שהייה רשמי למסתננים". איילת שקד אף הודיעה, כי עד מתן פסק הדין תעלה,אחת לשעתיים, סרטונים המתארים: "חייהם הבלתי נסבלים של תושבי דרום תל אביב", כלשונה היא, ככתוב בסטטוס שפרסמה היא.
12/08/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
מאז תוקן בתאריך 16.6.2015 חוק המעצרים ונקבע בו כי הפיקוח האלקטרוני על עצורים, לאחר הגשת כתב אישום, לא ייחשב עוד כחלופת מעצר לפי סעיף 21(ב)(1) לחוק המעצרים, אלא עניין לנו, במעצר, לכל דבר ועניין, בתנאי פיקוח אלקטרוני, טרם נדרש בית משפט העליון - עניינית ופרטנית - לשאלת מהותו של האיזוק האלקטרוני, כמעצר של ממש, להבדילו, ממצב דברים, שנהג בעבר, עת נחשב איזוק אלקטרוני כחלופת מעצר ולא כמעצר בפועל ולמעשה.
11/08/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
אתמול (א', 9.8.15) התכנסה הוועדה לבחירת שופטים, שכעל סדר יומה בחירת תשעה שופטים ושופטות לבתי-המשפט המחוזיים ועשרה שופטים ושופטות לבתי-משפט השלום, ברחבי הארץ. קדמה לישיבה זו עתירה לבג"ץ שהגיש כותב שורות אלה, יחד עם העיתונאי והיועץ האסטרטגי התקשורתי, בן ציון ציטרין, נגד יו"ר הכנסת, ח"כ רוברט אילטוב והוועדה לבחירת שופטים, לפסול ח"כ רוברט אילטוב מהיות חבר הוועדה לבחירת שופטים, עקב קיומה של אפשרות ממשית למשוא פנים וגם/או עקב קיומה של דעה קדומה, כאשר אין סיכוי סביר, כי דעה זו תשתנה במהלך דיוני הוועדה שהתקיימה אתמול.
10/08/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
תוך קצר חזר עו"ד דורי קלגסבלד לצמרת המשפטית ופרשת התאונה המחרידה נשכחה עד שהתעוררה השבוע מחדש. אומ"ץ תפעל לחשיפת שמות חברי האליטה של קלגסבלד שהשקו אותו מים בשעה שהאם ובנה היו מוטלים מתים אומ"ץ מתערבת בפרשת גל בק ופנתה אל נציבת קבילות הפרקליטות השופטת בדימוס גרסטל, שהשיבה שתכנס לתמונה בפרשת סימנס לא עלה בידנו להביא את אלי לנדאו מאחורי סורג ובריח. השבוע הודיע עו"ד מינא לרשות ני"ע על היערכות להגשת עתירה נוספת דוח שבועי (7)
07/08/2015  |  אריה אבנרי  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il