ועדת מחקר ומדידה של חברות האינטראקטיב, החברות באיגוד חברות הפרסום, יצאה בצעד ראשון לקידום נושא מדידת הרייטינג באינטרנט בישראל, והכריזה: "נמדוד רייטינג באינטרנט גם בלי אישור האתרים".
הוועדה, אשר שמה לה למטרה לייצר סטנדרט אחיד למדידת הרייטינג באתרים, פרסמה בקשה לקבלת מידע מחברות שברשותן מערכות היכולות למדוד את הרייטינג באינטרנט בישראל.
בוועדה חברים תימור גורדון - מנכ"ל ARC, יוסי ארז - מנכ"ל McCann Digital, רועי רון - סמנכ"ל מדיה ולקוחות בחברת NEXT-IN, וערן ארדן - מנכ"ל משותף ב- GREY INTERACTIVE.
בין החברות ואישים שפנו לאיגוד לקבל את מסמך הדרישות של ועדת המדידה: TNS, נילסן, יפעת, אבינועם בורג, אלון מלכנר, שילוב-ERATE ואינטר-טק.
ערן ארדן, יו"ר הוועדה מוסר: "אנו רואים חשיבות רבה ביצירת סטנדרט מדידה, אשר יאפשר בחינה אחידה ואמיתית של התחום. אנו מאמינים, כי סטנדרטיזציה תביא לגידול פעילות הפרסום באינטרנט".
לדברי גורדון, "יוזמות שונות בתחום המדידה אשר ניסו להתרומם בארץ, נתקלו בסירובם של האתרים הגדולים להימדד. אנו קוראים לאתרים הגדולים להרים את הכפפה ולשתף איתנו פעולה. נשמח לצרף לוועדה הבוחנת את כל מי שיתחייב להימדד. עם זאת במידה ונתקל גם הפעם בהתנגדות, חברות האינטראקטיב החברות באיגוד ישתפו פעולה על-מנת להעביר נתונים אשר ייתנו מדדי רייטינג אמיתיים".