|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
מיסוי יתר כאמצעי לחץ על מי שאינם חברי אגודה [צילום: איציק וולף] דלת הפלדה שהתקין חבר המועצה [צילום: יוסף גולדשטיין]

אדם לאדם

חבר מועצת חיפה סגר שטח ציבורי

חבר מועצת העיר חיפה, רמי לוי, הציב דלת פלדה וחסם שטח ציבורי הכולל פתח מילוט של מקלט ציבורי לוי: לא נעלתי את הדלת, רציתי למנוע לכלוך הלשכה המשפטית של העירייה בודקת את העניין עתירה מינהלית מבקשת מבית המשפט להתערב אחת ולתמיד ולמנוע את אוזלת היד של משרדי הממשלה והרשויות ביחס לגביית כספים לא חוקית שנעשית על-ידי אגודות שיתופיות ביישובים קהילתיים
03/09/2015  |   איציק וולף   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
הדלת, המסדרון ופתח המקלט [צילום: יוסף גולדשטיין]

המחלקה המשפטית של עיריית חיפה בוחנת תלונה שהגיש תושב העיר נגד חבר מועצת העיר, רמי לוי, בטענה שהשתלט על שטח ציבורי בניגוד לחוק.

לוי, שהיה בעבר סגן ראש עיריית חיפה מטעם סיעת הליכוד ואשר כיום הוא חבר מועצה מטעם סיעה עצמאית, הוא בעלים של יחידת דיור ומחסן בבניין ברחוב בורלא בחיפה. לפני מספר שנים קיבל היתר מן הוועדה המקומית בעיר לסגור את חזית הנכס שבבעלותו והפיכתו מחנות ליחידת דיור. כמו-כן, קיבל היתר לבנות מחסן במפלס נמוך יותר בבניין, הגובל במקלט הציבורי של הבניין.

בעקבות בניית המחסן נוצר מסדרון צר בדיוק במקום שבו נמצא פתח המילוט שנבנה במקלט ושאמור להיות זמין לשימוש התושבים בעת חרום. לפני כשבועיים הוסיף לוי דלת וסגר באמצעותה את המסדרון.

יוסף גולדשטיין, תושב רחוב בורלא 18 בחיפה, התלונן על לוי בפני עיריית חיפה וטען כי בסגירת הדלת הוא השתלט למעשה על שטח ציבורי: "לפני מספר שנים אישרה הוועדה המקומית לרמי לוי שינוי ייעוד של חנות ליחידת מגורים תוך הרחבת המבנה הקיים ובניית מחסן בתחום הבניין בשטח הגובל ביציאת חרום של מקלט הבניין. העניין אושר למרות התנגדות הדיירים והתעלמות מוחלטת של הוועדה מהנתונים בשטח, לגבי יכולת היחלצות הדיירים מהמקלט בעת הצורך באמצעות יציאת החרום", טען במכתב ששלח לראש עיריית חיפה, יונה יהב. "בימים האחרונים הסתבר שתאבונו של חבר מועצת העיר רמי לוי גבר והוא תחם את השטח הציבורי המשותף של כל דיירי הבניין הגובל במחסן שניבנה באמצעות חלונות ודלת פלדה. האיש פשוט השתלט על שטח משותף של כל דיירי הבניין, בנה באופן בלתי חוקי ללא היתרי בנייה תוך צפצוף ארוך על חוקי הבנייה והדבר החמור בנוסף לכך, מעשיו גורמים לחסימת הגישה ליציאת
החרום של המיקלט בבניין", טען.

מנגד, טוען לוי בשיחה עם News1 כי כלל לא נעל את הדלת וכי התקין אותה במקום משום שהמסדרון שנוצר שימש אנשים לזריקת זבל ולעשיית צרכים. עוד ציין כי אם יתקין במקום מנעול - ימסור מפתח לכל אחד מדיירי הבניין וכי הוא מחויב לאפשר לדיירים להשתמש בשטח המדובר בשעת חרום.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה לשאלות News1 כי בעקבות התלונה נשלח למקום מפקח על הבנייה אשר מצא כי אין מדובר בתוספת בנייה אלא בהתקנת דלת ללא מנעול. "דוח המפקח הועבר לבחינת הלשכה המשפטית ובהתאם להמלצות תתקבל החלטה בעניין", נכתב בהודעת דוברות העירייה. עוד ציינו בעיריית חיפה כי במידה שעולה מחלוקת קניינית בין השכנים הרי שיש להפנותה ישירות לערכאות המשפטיות שלהן הסמכות הבלעדית להכריע בעניינים מסוג זה.
עת"מ - רו"ח מאיר מגן ואח' נ' מועצה אזורית נחל שורק ואח' / עתירה מינהלית
תוושבים במושב בני ראם מבקשים מבית המשפט צווים שיכריחו את המועצה האזורית נחל שורק, את משרד הפנים ואת רשם האגודות שבמשרד הכלכלה להתערב ולמנוע מאגודה שיתופית לגבות כספים באופן לא חוקי ולא שיוויוני מתושבים שאינם חברי אגודה.

גבייה לא חוקית ואפליה באגודות
בעיה נפוצה ביישובים קהילתיים [צילום: איציק וולף]

עתירה מינהלית שהוגשה לאחרונה נגד המועצה האזורית נחל שורק, נגד הוועד המקומי והאגודה השיתופית במושב בני ראם, נגד משרד הפנים ונגד רשם האגודות השיתופיות מבקשת מבית המשפט להוציא צו שיורה לאגודה השיתופית שבמושב להימנע מכל פעולה או הצבעה בדיוני הוועד המקומי שבהם מתעורר חשד לניגוד עניינים ולמשוא פנים לטובת האגודה.

עוד מבקשים העותרים תושב בני ראם ושני חברים בוועד המקומי של המושב, להורות לאגודה השיתופית לחדול מגבייה לא חוקית ולא שוויונית של כספים - תוך אפליה בין תושבים חברי אגודה לתושבים שאינם חברי אגודה ותוך יצירת מצג שווא של חובות מדומים של תושבים שאינם חברי אגודה בגין מיסי חבר באגודה שאינם חברים בה.

מי שאינו חי ביישוב קהילתי שבו פועלים ועד מקומי ואגודה שיתופית לא מכיר את הסיטואציה. ביישובים כאלה פועלים בדרך כלל במקביל גם ועד מקומי - שהוא גוף ציבורי סטטוטורי המהווה שלוחה של המועצה האזורית - וגם אגודה שיתופית שהיא במהותה גוף פרטי.

למרות שעל-פי החוק אמור הוועד המקומי לספק את השירותים המוניציפליים לתושבי היישובים, בפועל, במקומות רבים עושות את זה האגודות השיתופיות. לעתים ישנה זהות פרסונלית בין חברי הנהלת הוועד המקומי לחברי הנהלת האגודה השיתופית. במקרים הללו, החלטות מתקבלות בעיקר על-פי האינטרסים של האגודה השיתופית.

'מס מעון' - 50 שקלים בחודש
[צילום: איציק וולף]

תשאלו מה הבעיה? התשובה פשוטה מאוד. לא כל תושבי היישובים חברים באגודות השיתופיות. חופש ההתאגדות כולל גם את החופש שלא להתאגד ורבים בוחרים שלא להיות חברים באגודות. אולם להחלטה זו יש בדרך כלל מחיר כלכלי.

אני גרתי עד לפני כשנה ביישוב הקהילתי מורשת (בגליל התחתון). בחרתי שלא להיות חבר באגודה ולמרות זאת גבתה ממני האגודה מיסי חבר באגודה (שאינני חבר בה) בסך 286 שקלים בכל חודש. כך במשך שנים, למרות מחאתי ולמרות שהודעתי להם שמדובר בגביה לא חוקית הנעשית תוך שימוש בפרטי החשבון שמסרתי לוועד המקומי.

יתרה מזאת, על-פי החלטה של מזכירות האגודה במורשת, בשלב מסוים הוחלט על גביה דיפרנציאלית בין חברי אגודה למי שאינם חברי אגודה. כך, על כל שירות שצרכה משפחתי - נדרשתי לשלם יותר מכל חבר אגודה. האגודה גם הטילה עלי ועל שאר התושבים שאינם חברי אגודה מס בית כנסת בסך כמה עשרות שקלים - למרות שמעולם לא היה לי מקום מסומן בבית הכנסת - ולא הטילה אותו על חברי האגודה.

לאחרונה נודע לי שהאגודה השיתופית במורשת הודיעה למשפחות שאינן חברות באגודה וששולחות את ילדיהן למעון היום שביישוב שעליהן לשלם מס חודשי של 50 שקלים בגין שימוש במבנה המעון. זאת, בנוסף לתשלום הבסיסי על המעון. תשלום שאמור להיות מפוקח בידי משרד הכלכלה.

"על-פי החלטת מזכירות, משפחות אשר אינן חברות באגודה, ויש להן ילד במעון, נדרשות לשלם ”דמי שימוש במבני ציבור” בסך 50 ש”ח לחודש", נכתב בהודעה רשמית ששלחו מזכירות מורשת, ועדת החינוך של האגודה ומנהלת המעון. למען הסר ספק הוסיפו הבהרה: "תשלום זה אינו נכלל בשכר הלימוד וייגבה בנפרד ממנו". כל זאת, למרות שאין כל הצדקה לתשלום שכזה משום שהילדים הנמצאים במעון והוריהם אינם השוכרים של המבנה. הם גם משלמים תשלום מלא על השימוש במעון על-פי תעריפי משרד הכלכלה. כך שמדובר במס לא מוצדק ולא חוקי לכאורה.

הרגולטור מתגלה כאימפוטנט
משרדי הממשלה לא עושים דבר

כפי שניתן לראות במס המעון - באופן הזה יוצא שתושבים שאינם חברים באגודות שיתופיות משלמים בפועל הרבה יותר כסף מאשר חברי אגודה - וכל זאת מבלי שיש בידיהם יכולת להשפיע על ההחלטות. הרי כל ההחלטות מתקבלות בפורום של אסיפת האגודה שבה הם אינם חברים.

במהלך השנים ניסיתי להיאבק בגביית המיסים הלא חוקית. עד היום חייבים לי כסף רב שנגבה ממני שלא כדין. ניסיונות שהיו לי לפנות אל הרגולטורים הוכיחו שאין עם מי לדבר. כאשר אתה פונה למועצה האזורית שאמורה לפקח על פעילות הוועד המקומי - היא מפנה אותך לרשם האגודות. כשאתה פונה לרשם האגודות הוא מציע לך אמפתיה רבה, אך בסופו של יום - הוא לא עושה דבר בטענה שאין לו יכולת לעשות דבר. למעשה - רשם האגודות השיתופיות הוא אחד הגופים האימפוטנטיים ביותר שקיימים כיום בממשל הישראלי. כל מי שאמור להיות בעל האחריות ושאמור לשמור על המינהל התקין ועל זכויות האזרח מפקיר את האזרח לגורלו ומפנה אותו לבית המשפט. אבל בינינו, לכמה מאיתנו יש כוח וכסף לפנות לבית המשפט באמצע החיים? בכלל, מכיוון שמדובר ביישובים קהילתיים - פניה שכזו לבית המשפט נגד היישוב גוזרת על הפונה נידוי חברתי כמעט אוטומטי.

לכן משמחת כל כך העתירה המינהלית שהגישו אנשי בני ראם. העותרים מבקשים מבית המשפט להורות למשרד הפנים ולרשם האגודות השיתופיות לבצע את פעולתם כרגולטורים ולפקח על כך שהאגודה, גוף פרטי כאמור, לא תספח לעצמה סמכויות שאמורות להיות רק בידי הוועד המקומי שהוא גוף ציבורי המחויב לכלל התושבים ולא רק לחברי האגודה.

אם בית המשפט ייענה לבקשה - יהיה זה יום גדול מאוד לצדק ולמלחמה באפליה ובהפרטת השירותים הציבוריים בישראל. אני מחכה לדיונים בקוצר רוח.

תאריך:  03/09/2015   |   עודכן:  04/09/2015
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חבר מועצת חיפה סגר שטח ציבורי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ככל שהדברים נשמעים תמוהים ומוזרים, הרי מתברר ומסתבר כי בקופתה של המדינה, מצויים עודפי נזילות גבוהים, הנובעים, כל כולם, מעודפי גבייה, שגבתה המדינה מאזרחיה. בדיעבד מתברר כי מדבריו של שר האוצר, משה כחלון, הוא שוקל להוריד את סכום המע"מ החל במשק, מגובה מס הקיים כיום של 18% לגובה של 17% בלבד וכן שוקל הוא להוריד את מס החברות מגובה מס, הקיים כיום של 26.5% לגובה של 25% בלבד. בכך מבקש שר האוצר, להשיב מצב של צמיחה עכשווית, למשק. כחלון שלל המלצת בכירים במשרד האוצר, להעדיף במקום זאת הורדת יעד הגירעון, בתקציב המדינה לשנים 2015-2016, תחת לפעול בדרך של הורדת סכומי המיסוי הגבוהים, הנגבים כיום.
03/09/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בתקופת נעוריי וחניכותי כפרח פרקליטים כשעוד האמנתי, בתמימותי, כי רבה, מטרת מערכת המשפט הינה לעשות צדק, כשלא הבנתי עדיין שצדק הינם שני מונחים שונים ובעיקרם, נבדלים ונפרדים זה מזה וצדק הינו כוכב הלכת החמישי במרחקו מהשמש והראשון בקטגוריית כוכבי הלכת הגזייםנוהגים היינו לחלק שופטי ושופטות בתי-משפט ובתי-דין בישראל, לשתי קטגוריות, שונות ונבדלות - הבדל של ממש זו מזו.
02/09/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
אין זה מקרה נדיר שבנדירים שמתדיינים הבאים להתדיין אצל שופטי/שופטות בתי-משפט שלום, באחד מ-30 בתי משפט השלום בהם מכהנים, כיום, 233 שופטי/שופטות שלום, בעלי ותק של חמש שנים ומעלה, שחוקים, מעבודה תובענית ובעיקרה - בלתי מתגמלת נפשית, בעליל, שעה שהם אינם זוכים לקידום משך שנים רבות ולממש שאיפותיהם, לכהן כשופטים בבתי-המשפט המחוזיים, משך כל תקופת כהונתם הממושכת הזו, כשופטי/שופטות בתי-משפט השלום נאלצים לפגוש לצערנו, כי רב, לא פעם אחת, אלא פעמים הרבה - בשופטים/שופטות קצרי רוח, אשר דומה שהדבר האחרון שרוצים הם לעשות - עת ניצבים בפניהם מתדיינים אלה וגם/או אחרים - הוא לשפוט ולהכריע, בעניינם הם.
01/09/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
כשקראתי הבוקר, בעיתון הארץ, רשימתו של העיתונאי, יהונתן ליס, בדבר הגברת השקיפות שתוחל על כלל חברי הכנסת המכהנים - או ליתר דיוק, על אלה המבקשים לכהן בכנסת, כחברי כנסת מן המניין, קודם בחירתם לתפקידם, בכנסת ישראל - פרצתי בצחוק רועם, שהבהיל כלבם של השכנים אשר קפץ ממרבצו על מרבד הכניסה לבית, עליו נמנם הוא שקט, רגוע ודמום, עד שהחרידו הצחוק הפרוע והמתמשך שבקע ממעמקי גרוני. חזרתי וקראתי הכתוב וחיוך ציני התפשט על פניי והחליף הצחוק הפרוע, שגווע לו, לאיטו. מה מבוקש מחברי הכנסת, סך הכל? לעמוד בתנאי אתיקה מחמירים בדבר חובת גילוי עבירות פליליות וגם/או לגלות התנהגות ציבורית שנויה במחלוקת, כתנאי לשיבוצם ברשימת מועמדי המפלגות לכנסת? שאלתי עצמי אם מישהו השתגע שם, בממלכת דנמרק? האם מישהו חושב - ולו רק לדקה וגם/או ולו רק לאחד מחלקי ששים שבה כי כנסת ישראל הינה מקום משכנם של ל"ו הצדיקים, הקיימים בכל דור ודור?
31/08/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
על-רקע גל הביקורת הציבורית המתלהם והמתלהב, של חלק ניכר מהציבוריות הישראלית בו בולט מעמדם של משפחות ההורים השקולים שבניהם נהרגו בזמן שירותם הצבאי, בעת שגל הירש שימש בתפקידיו הצבאיים בצה"ל- נדחק אל הצד, כמו נשכח, נושא מהותי וחשוב מאין כמוהו - אי-בדיקתו של חומר החשוד כחומר פלילי, בידי משטרת ישראל ודחיקתו אל צד, תוך השארת "תיק פתוח", בנושא זה, שלא נבדק, עדיין, בידי משטרת ישראל.
30/08/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מישהו יודע אם האיש הזה מספיק אטום או נוכל, שלאחר הכתבה ב"אולפן שישי" בערוץ-12 הוא יצא בשבת מביתו? מישהו זוכר על איזשהו זגזוג סיטוני, שקרים ונוכלויות כאלה אצל מישהו באיזושהי מפלגה י...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il